Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/3 [ 60 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 12.06.2016 02:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Kun on kerran lupauduttu auttelemaan miestä mäessä eli Nateroa, koen asialliseksi avata tällaisen oman projektithreadinsa Nateron C6-hankinnalle josta on monissa sekalaisissa threadeissa keskusteltu. Nyt pysyy keskustelu tässä yhdessä threadissa.

Aloitetaan tänään yöllä myyntiin tipahtaneesta yksilöstä, jossa hintapyyntö on neljä ja puoli, mutta jossa varsin todennäköisesti on sen verran tinkivaraa kielitaitoisella että lopullinen hinta alkaa kolmosella. 3999?

http://www.auto24.ee/used/2275435

Myyjä väittää:
"Auto on hyvässä kunnossa
Tosi hyvä ajolleen
Erittäin paljon lisävarusteita"

Minä sitten aina kun kehtaan, soittelen myyjälle ja kyselen, utsin, tarjoilen ja utelen. Onko tästä yksilöstä kommentteja/näkemyksiä/muuta asiaa?



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 12.06.2016 13:18 

Viestit: 944
Paikkakunta: Vihti
onhan tuo 4000 euroakin tuplaten siihen parin tonnin c6:een verrattuna joista olet jo vuosia jauhanut.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 12.06.2016 15:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Plagu kirjoitti:
onhan tuo 4000 euroakin tuplaten siihen parin tonnin c6:een verrattuna joista olet jo vuosia jauhanut.


Ei tarvi kauan odottaa kun 2.7-kalinapesiä saa kahden ja kolmen tonnin väliin, kyllä. Varaosaautoina tietysti saa jo nyt mutta puhutaan siis ajokuntoisista ja katsastetuist peleistä.

En kuitenkaan heti muista missä olisin "jauhanut" että kahdella tonnilla saisi toimivan C6:n juuri nyt, laitatko linkin keskusteluun? Kolmen ja neljän tonnin väliin niitä saa valita kahmalokaupasta, sen olen sanonut ja näinhän se on. Sitähän tässä threadissa "todistetaan".



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 12.06.2016 16:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2147
Mielestäni "Sitruunapatonki" palvelee suurimmaksi osaksi ainoastaan suomalaisia Citroen harrastajia, joten en näe kovinkaan järkeväksi päivittäin tuoda muualla Euroopassa myytäviä autoja esille.

Jos haluat sen palvelevan suomalaista ostajaa, niin olisi vähintään kohtuullista tuoda esille, onko hinnassa mukana alvi, jollain tarkkuudella autoveron määrä Suomessa, maahantuonti katsastuksen ja rekisteröinnin kulut ja arvio kustannuksista, kun on koti pihassa?
Silloin on helppo arvioida hintaa kotimaiseen tarjontaan. Ihmetyttää myös nämä Viro, Latvia, Liettua ja Puola akselilla olevat autot, jotka selkeästi edullisempia Keskieuroopan hintatasoon nähden, kun uskoisin niiden olevan suurimmaksi osaksi sieltä kuitenkin lähtöisin, vai onko siellä ollut niin suuret markkinat esim. C6:lle uutena?
Tuleekin väistämättä mieleen, ovatko niitä Euroopassa kolhittuja ja kilometri vammaisia, jotka eivät siellä kelpaa myyntiin?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 13.06.2016 00:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
C6 jaksaa kiinnostaa ihmisiä, hyvä hyvä :)



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 13.06.2016 21:22 

Viestit: 511
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto/ ... AsArray=KW


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 13.06.2016 21:42 

Viestit: 5692
Paikkakunta: Lahti
betaromeo kirjoitti:
Mielestäni "Sitruunapatonki" palvelee suurimmaksi osaksi ainoastaan suomalaisia Citroen harrastajia, joten en näe kovinkaan järkeväksi päivittäin tuoda muualla Euroopassa myytäviä autoja esille.


Suurin osa suomessa olevista C6:sta on tuontiautoja, tai kaikkihan ne on mut käytettynä tuotuja taitaa olla isoin osa, että ei haittaa, onneksi on vaihtoehtoja.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 13.06.2016 22:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2147
Ajattelin lähinnä otsikkoa "toimiva alle neljän tonnin C6"

Alanko tekemään tilaa pihalle suomen kilpisille vaikka vähän huonommillekin? Jonkinlaisen määrän tuoneena tiedän niiden kulut, joskin ei yhtään Citikkaa, jos ne saa säälistä ilmaiseksi kilpiin? ;)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 13.06.2016 23:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
Viimeksi kerhon pk-seudun kahveilla oli suomi-bensa-c6 Vehon pihassa myynnissä, 120tkm mittarissa, olisi saanut ajaa pois noin 7,5Ke hinnalla, pientä pyöränkulman säätöä tosin sitten kotitallissa. Ei kelvannut kenellekään paikalla olleelle harrastajalle. Joten hintataso pitää saada vielä reilusti alemmas kuin nää linkitetyt balttiyksilöt.



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 13.06.2016 23:38 

Viestit: 5692
Paikkakunta: Lahti
2900-3700€ verot 2006 ja 2007 C6, eipä kannata hakea jos 7500 saa suomesta.

Muita silmiin sattuneita, 66 Charger verot 47€ ja 2013 Ferrari verot 185.000€, kummassa sitä on enemmän ns. munaa :mrgreen: onhan se tosin yhteiskunnallisesti hienoa että joku haluaa tukea partalapsien ylläpitoa :lol:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 14.06.2016 01:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2147
Mukava, että saatiin tähänkin pakolaispoliittinen näkemys! :) Voin hoitaa nuo "partalapset", niin Xari vuorostaan palkat kuntaliitoksista parhaimmillaan 3 ex kunnanjohtajaa, niiden sihteerit ja kaikki alaspäin, 5 vuoden irtisanomis suojalla. Aika kun alkaa tulemaan täyteen, niin liitetään neljäs ja kaikilla jatkuu taas 5 vuotta. Katsotaan kummat loppuu ensin, pakolaiset vai suojatyöpaikan omaavat?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 14.06.2016 01:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
citrique kirjoitti:
Viimeksi kerhon pk-seudun kahveilla oli suomi-bensa-c6 Vehon pihassa myynnissä, 120tkm mittarissa, olisi saanut ajaa pois noin 7,5Ke hinnalla, pientä pyöränkulman säätöä tosin sitten kotitallissa. Ei kelvannut kenellekään paikalla olleelle harrastajalle. Joten hintataso pitää saada vielä reilusti alemmas kuin nää linkitetyt balttiyksilöt.


No nyt tuli asiaa, smoking gun! Ja joku viikko sitten kun minä kyselin että miksi 14.000 euroa maksava loppuunajettu c6 on edullinen, niin puoli foorumia hyökkäsi vastaani ja perustelemaan ja inkuttamaan että halpahan se siihen hintaan on.

Nyt paljastuu luotettavasta lähteestä että Suomessa 120tkm ajettu bensa-c6 maksaa 7500 euroa ja ei käy kaupaksi siihen hintaan!

Tämä on sitä tietoa jota harrastajat kaipaavat. C6:n todellinen hinta on jo Suomessakin pohjamudissa. Tarvittiin näköjään balttiautoketju että se tunnustetaan!

Hyvä hyvä! Totuutta kansalle! Älkää maksano ylihintaa katiskoistanne!



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 14.06.2016 07:36 

Viestit: 4994
ds-jekkeri kirjoitti:
...
No nyt tuli asiaa, smoking gun! Ja joku viikko sitten kun minä kyselin että miksi 14.000 euroa maksava loppuunajettu c6 on edullinen, niin puoli foorumia hyökkäsi vastaani ja perustelemaan ja inkuttamaan että halpahan se siihen hintaan on.

Nyt paljastuu luotettavasta lähteestä että Suomessa 120tkm ajettu bensa-c6 maksaa 7500 euroa ja ei käy kaupaksi siihen hintaan!

Tämä on sitä tietoa jota harrastajat kaipaavat. C6:n todellinen hinta on jo Suomessakin pohjamudissa. Tarvittiin näköjään balttiautoketju että se tunnustetaan!

Hyvä hyvä! Totuutta kansalle! Älkää maksano ylihintaa katiskoistanne!

Se että puoli patonkia hyökkäsi pölinääsi myyntipalstalla, johtuu yksinomaan siitä että puhut paljon, mutta vähän asiaa, ja tuossa tapauksessa myös väärässä paikassa...

Lisäksi hintakäsityksesi tuntuu olevan hieman kuin suomi24:ssa jänkkäävän 15 vuotiaan teinin:
Esimerkki: Mainitsit siinä ketjussa myyneesi uudemman ja paremman Suomeen 15.000 €, ok se voi olla totta, mutta ns "lapin lisä" (Kun kaikki muut puhuvat Suomeen verotettujen autojen PYYNTIhinnoista):
Mainitsit C6 ketjussasi että se oli yritykselta yritykselle, ja muille tulisi Viron ALV 20 % 3000 €
Suomessa kun tuntiautojen verotustiedot on julkisia:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... 002015.pdf
Autovero: 2015 verotettu C6 48 tuhatta kilometriä:
8 651,60
Enpäs nyt muista mitä sinun nettiauton ilmoituksessasi oli pyyntihinta, mutta muistelen että se oli alussa paljonkin enemmän? Mutta jos unohdetaan että pyyntihinta on yleensä isompi kuin toteutunut kauppa ->
Ahaa vertailukelpoinen Suomen hinta onkin siis vähintään:
26651.60 €
(äkkiä alkaa reilun kymppitonnin autot kuulostamaankin edullisilta, tai Nateron paremmin varusteltu, uudempi, vähemmän ajettu, pienemmillä veroilla)

ns "Jekkerin Euro" onkin siis
15000/(15000+3000+8651,60) = 0,56 € (paljon vähemmän kuin tunnetumpi naisen Euro)

(Tästäkin puuttuu silti vielä nippu pienempiä kuluja, kuljetus, katsastus+rekisteröinti... Toki myös toisin päin, veroista on joskus saanut takaisinkin valitusten jälkeen)

Eli vaikka puheissasi voi useinkin olla osatotuus tai pieni pointti mukana niin se ikävä kyllä jää p-puheuden peittoon.

Kovinkaan hyvin itseoppineena C6 hintatietäjänä en siis osaa sinua pitää, jos vertailet täysin vertailukelvottomia hintoja tai keksit hintataulukoita hatusta tai poimit hintaesimerkkeihin jokaisen huijari-ilmoituksen.

"pientä pyöränkulman säätöä tosin sitten kotitallissa" toisaalta tuokin voi tarkoittaa montaa juttua, myyntiautoissa pieni helppo vika voi olla isompikin kotitallissa...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 14.06.2016 07:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2147
ds-jekkeri kirjoitti:
citrique kirjoitti:
Viimeksi kerhon pk-seudun kahveilla oli suomi-bensa-c6 Vehon pihassa myynnissä, 120tkm mittarissa, olisi saanut ajaa pois noin 7,5Ke hinnalla, pientä pyöränkulman säätöä tosin sitten kotitallissa. Ei kelvannut kenellekään paikalla olleelle harrastajalle. Joten hintataso pitää saada vielä reilusti alemmas kuin nää linkitetyt balttiyksilöt.


No nyt tuli asiaa, smoking gun! Ja joku viikko sitten kun minä kyselin että miksi 14.000 euroa maksava loppuunajettu c6 on edullinen, niin puoli foorumia hyökkäsi vastaani ja perustelemaan ja inkuttamaan että halpahan se siihen hintaan on.

Nyt paljastuu luotettavasta lähteestä että Suomessa 120tkm ajettu bensa-c6 maksaa 7500 euroa ja ei käy kaupaksi siihen hintaan!

Tämä on sitä tietoa jota harrastajat kaipaavat. C6:n todellinen hinta on jo Suomessakin pohjamudissa. Tarvittiin näköjään balttiautoketju että se tunnustetaan!

Hyvä hyvä! Totuutta kansalle! Älkää maksano ylihintaa katiskoistanne!


En muista erityisesti hehkutetun edulliseksi, mutta meillä täällä Suomessa on muutamia kultaisia käyttäytymis sääntöjä, jotka sinulta jo unohtuneet. Yleisesti ei lähdetä kertomaan toisen omaisuuden olevan ylihinnoiteltu, kun se selviää myyjälle itselleen kiinnostuksen puutteena.
Samaan sääntöön kuuluu arvostelu ja kuvaaminen normaaliin autoiluun ruuhkassa, tai moottoripyöräilyn harrastamisen julistaminen järjettömäksi.
Nämä ovat ne syyt, jonka vuoksi hyökkään ja tulen hyökkäämään sinua vastaan. Anna meidän muiden elää ja harrastaa kuten haluamme, niin mekin annamme sinulle! :)

Mitä tulee Vehon hinnoitteluun C6:n kohdalla, löytyy varmasti siitä, että auto ei ollut A1 kuntoinen ja sille ei anneta mitään takuuta ja ostaja tietää sen hyvin.
Täältä "patongistakin" löytyy useita tarinoita C6:n korjauskustannuksista, pelkät väljät, nestevuodot ja nitinät vieneet helposti sen 3000€ ja suomalainen kun ostaa 10.000€ 10v vanhan Citikan, sen pitää olla täysin virheetön, tai se pitää rakentaa sellaiseksi myyjän kustannuksella, tai muuten myyjä löytää itsensä vähintään tältä saitilta huijarina! :twisted:

C6:n hinnoittelu on tietysti haastavaa, kun yhtä aikaa myynnissä noin 10 yksilöä, mutta kyllä sieltäkin löytyy se oikea hinta/laatu suhde helposti.
Hinnoittelu muuttuu vasta sitten helpoksi, jos on ainoa, tai lähes samanlaisia löytyy 1000kpl.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 14.06.2016 11:19 

Viestit: 5692
Paikkakunta: Lahti
betaromeo kirjoitti:
Mukava, että saatiin tähänkin pakolaispoliittinen näkemys! :) Voin hoitaa nuo "partalapset", niin Xari vuorostaan palkat kuntaliitoksista parhaimmillaan 3 ex kunnanjohtajaa, niiden sihteerit ja kaikki alaspäin, 5 vuoden irtisanomis suojalla. Aika kun alkaa tulemaan täyteen, niin liitetään neljäs ja kaikilla jatkuu taas 5 vuotta. Katsotaan kummat loppuu ensin, pakolaiset vai suojatyöpaikan omaavat?


Noi suojatyöpaikat rahoitetaan kunnallisverotuksella, autovero menee valtiolle, joka on ilmeisesti ihan kohdallaan jos sitä joku haluaa 185.000€ vapaaehtoisesti maksaa :lol:

Vähän käy Jekkeriä kateeksi, jostain mobile.destä löytyy kivoja leluja läjäpäin ja ne saa viron kilpiin lähes ilmaiseksi :evil:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 14.06.2016 11:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2147
Xari kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Mukava, että saatiin tähänkin pakolaispoliittinen näkemys! :) Voin hoitaa nuo "partalapset", niin Xari vuorostaan palkat kuntaliitoksista parhaimmillaan 3 ex kunnanjohtajaa, niiden sihteerit ja kaikki alaspäin, 5 vuoden irtisanomis suojalla. Aika kun alkaa tulemaan täyteen, niin liitetään neljäs ja kaikilla jatkuu taas 5 vuotta. Katsotaan kummat loppuu ensin, pakolaiset vai suojatyöpaikan omaavat?


Noi suojatyöpaikat rahoitetaan kunnallisverotuksella, autovero menee valtiolle, joka on ilmeisesti ihan kohdallaan jos sitä joku haluaa 185.000€ vapaaehtoisesti maksaa :lol:

Vähän käy Jekkeriä kateeksi, jostain mobile.destä löytyy kivoja leluja läjäpäin ja ne saa viron kilpiin lähes ilmaiseksi :evil:


Eiköhän niistä kunnan menoista kata runsaan 20% valtionavut kunnille keskimäärin? Aika monta Ferraria taitaa mennä, sinne teidänkin kunnan suojatyöpaikkoihin? :lol: :lol:



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 14.06.2016 13:47 

Viestit: 5692
Paikkakunta: Lahti
betaromeo kirjoitti:
Eiköhän niistä kunnan menoista kata runsaan 20% valtionavut kunnille keskimäärin? Aika monta Ferraria taitaa mennä, sinne teidänkin kunnan suojatyöpaikkoihin? :lol: :lol:


Kyllä varmaan mut erittäin positiivista havaita miten innokkaasti joku haluaa osallistua yhteisen hyvän rahoittamiseen, yleensähän on kauhea itku miten suomessa verotetaan kuoliaaksi, osa muuttaa jopa portugaliin veroja pakoon, autoverostakin jaksetaan itkeä vähän väliä, silti joku maksaa sitäkin 185.000€ ihan vapaaehtoisesti, hienoa, kerrassaan jalo ja isänmaallinen teko :D



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 14.06.2016 20:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Hurjia on puheet taas kylän miehillä. Niinhän sanotaan, että kukaan ei ole profeetta omalla maallaan. Toisaalta kiittämättömyys on maailman palkka. Ja muistettakoon myös, että "no good deed goes unpunished". Hankalista tai kiistanalaisista asioista ei saisi puhua eikä pukahtaa, pitäisi mennä niinkuin tukki koskessa vaan.

Betamies kirjoittaa jo ihan suoraan "hyökkäävänsä minua vastaan", ensin saarnattuaan nettietiketistä minulle kommentoituani foorumilla esiintynyttä myynti-ilmoitusta kohteliaasti. Ei tiedä pitäisikö nauraa vai hieman hävetä toisen koherenssin puutetta. Tyypillistä kommunistista, feminististä, muka-suvaitsevaista vihapuhe-kaksoisstandardia. Minun myynti-ilmoituksessa nimenomaan kysymäni (ei väittämäni!) peruste miksi myyjän mielestä hinta on edullinen on siis kultaisen säännön vastaista. Sen sijaan netissä kirjoittelu "hyökkään sinua vastaan" on ihan OK? Heh heh. Älykkäät, insinöörit ja tosimiehet vetävät omat johtopäätöksensä.

------

Sen sijaan lempikommentaattorini olli_o ansaitsee pitkällisemmän ja perusteellisemman kommentin. Kun nykyään on muotia numeroida asia-artikkeleita, teen itsekin niin tyyliin case in point ref. olli_o:n vuodatus.

1) Ilman muuta minun hintanäkemykseni sitikoista ja C6:sta erikseen on ostajaa suosiva, liiallisuuteen asti. Netissä pitää olla mustavalkoinen, harmaa ei erotu taustasta. Yleensä kaikki harrastajat yliarvioivat romunsa eikä todellisia myyntihintoja paljasteta missään. Minä taas olen pyrkinyt aina kaivamaan, hieman puusilmäisestikin se tunnustettakoon, hintaskaalan alapäässä olevat esimerkit että saataisiin jotain balanssia tähän asiaan. Olenko aina ollut oikeassa - en varmasti. Ovatko kaikki C6-hintakommenttini ja lukuisat kymmenet laittamani linkit "oikean hintaisiin" C6:siin paskapuhetta ja kaikille hyödytöntä pölinää - aivan varmasti ei ole. Ja pitää myös muistaa että olen itse ostanut ja myynytkin niin monia sitikoita, myös C6:sia, että tämä kaikki ei ole teoriaa vaan elän itse niinkuin opetan. Tälläkin hetkellä C6:n hydrauliikkapumpun moottori on kädessäni, melkeinpä toisella kädellä tätä tarinaa kirjoittelen.

2) Olen pettynyt olli_o:n maininnasta "Eli vaikka puheissasi voi useinkin olla osatotuus tai pieni pointti mukana niin se ikävä kyllä jää p-puheuden peittoon.". Olisi edes ollut "...niin se ikävä kyllä jää usein p-puheiden peittoon.", mutta ei. Tässäpä sitten näitä muutamia aivan ilmaiseksi, hyväntahtoisuuttani kirjoittelemiani kansainvälisesti ainutlaatuisia teknisiä artikkeleita jotka ilmeisesti nekin ovat "p-puhetta":

PSA V6-ecun bench-flashaus, ainoa artikkeli maailmassa jossa tämän salat kerrotaan:
viewtopic.php?f=9&t=17996

Diagboxin toimimaan saattaminen Windows 10-koneessa:
viewtopic.php?f=9&t=23158

Kiina-leksian asennus ja käyttö kikkoineen:
viewtopic.php?f=9&t=16604

Ja liuta muita, originelleja, originaaleja artikkeleita lähes kansallisromaanitasoisella suomenkielellä artikuloituna. Kaikki paskapuhetta? "...puhut paljon, mutta vähän asiaa..."?

3) Yleisesti nautin faktoihin perustuvasta väittelystä, jossa toista näkemystä edustava puoli edes yrittää perustella kantaansa lähdeviitteillä. Siinä suhteessa olli_o:n toiminta on melkeinpä esimerkillistä - mutta kas kun jokaisesta julkaisemastani pläjäyksestä kaivetaan netin syövereistä mikä tahansa mitä tahansa detaljia vastaan puhuva artifakti, ja koko keskustelu käännetään siihen, edusti se sitten 1%:ia kirjoittamani asian painoarvosta tai 50%:ia. Tälle väittelytekniikalle on nimikin, Sirola-opiston tai Moskovan Yleissosialistisen Dialektiikkakoulun käyneet sen tietävät.

Joka tapauksessa tähän asti aina on tilanne ollut se, että minä kirjoitan jotain alkuperäistä, olli_o väittää vastaan ja kaivaa nettiä. Kysynkin, voisitko parahin olli_o laittaa linkkejä muutamiin artikkeleihisi/kirjoituksiisi/julkaisuihisi joissa sinä esität tarkkoja materiaalia tai ohjeita jostain kansainvälisesti aikaisemmin dokumentoimattomasta asiasta? Joka olisi ihan omaa tekstiäsi, tutkimustasi, työtäsi, ei jostain muualta netistä lainattua? Erittäin suurella mielenkiinnolla lukisin nämä artikkelit ja luenkin jos linkkejä tulee.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 15.06.2016 00:25 

Viestit: 4994
Kysynkin, voisitko parahin olli_o laittaa linkkejä muutamiin artikkeleihisi/kirjoituksiisi/julkaisuihisi joissa sinä esität tarkkoja materiaalia tai ohjeita jostain kansainvälisesti aikaisemmin dokumentoimattomasta asiasta?..[/quote]
Lyhyesti vastattuna: En, en linkitä tieteellisiin, en konferenssipapereihin enkä edes opinnäytetöihin tai kirjoihin/lehtiin tai muihin harrastuksiin liittyviin nettiartikkeleihin. Ehkä olen sellaisia tehnyt, ehkä en. Jos olen, niin takaan että niistä löytyy virheitä ja ainakin parin vuosikymmenen takaisiin tekniikan ennustuksiin itsekin suhtaudun nauraen.

Mutta en toisaalta yritä myöskään väittää että olisin lähes Aleksis Kiven tasoinen kirjoittaja jos Suomen kansallisromaani on Seitsemän veljestä, tai Englanninkielisissä maissa jos siellä voi edes sanoa olevan kansallisromaania, Beowulf on joku eepos Englannista mutta en ole sitä edes lukenut, Seitsemästäkään veljeksestä en enää edes muista luinko kokonaan, teatterissa ainakin muistan olleeni katsomassa ja olenpa itseasiassa näytellyt siinä, mutta ei, en luule olevani kansainvälisen tason näyttelijäkään.

P-puheilla tarkoitan siis sitä että minä en ainakaan usko yleensä sinulta enää simppeliäkään väitelausetta, jos en sitä jostain syystä tunnista todeksi. Osan tunnistan todeksi ja osan suoraan omasta päästä keksityksi, mutta jos ne eivät koske Jotain selkeästi aiheeseen liittyvää, niin enpä niitä ole kommentoinut. Ne voi olla omasta mielestäsi vain värittämistä tai kärjistämistä/mustavalkoistamista, mutta minusta liioittelut/epätotuudet/puolitotuudet/valheet voi jättää mieluummin pois.

(Ja näyttelijän roolityöni suoritin perinteisissä koulun kevätjuhlissa, ettei jää väärää kuvaa...)


[Edit] ja niin unohtui sanoa että eikös tämä koko ketju ole pelkkää p-puhetta, eikös silloin joskus ollut puhetta: Kolaroimattomasta, ehjästä ja Exclusive varustellusta, olikohan jotain muutakin?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 15.06.2016 00:58 

Viestit: 944
Paikkakunta: Vihti
ds-jekkeri kirjoitti:
PSA V6-ecun bench-flashaus, ainoa artikkeli maailmassa jossa tämän salat kerrotaan:
viewtopic.php?f=9&t=17996

Diagboxin toimimaan saattaminen Windows 10-koneessa:
viewtopic.php?f=9&t=23158

Kiina-leksian asennus ja käyttö kikkoineen:
viewtopic.php?f=9&t=16604



Hohhoijaa voitko vähän edes hillitä tuota oman erinomaisuutesi esille tuontia, saanko huomauttaa keneltä kyselit ohjeita tuohon benchflashaykseen ja näetkö minun leuhkivan täällä? Ei sen sijaan osoittelet ja syyttelet tiedon pimityksestä vaikka mielestäni hyvinkin annoin sitä tietoa kun sitä kysyit.
"Ainoa artikkeli maailmassa" Voi helvetti sentään:

https://www.youtube.com/watch?v=gsK54QHgJGY
https://www.youtube.com/watch?v=FRUG6St682o

Enempää en jaksa edes kaivaa "bench flash" ohjeita on netti pullollaan se että ovatko ne vagiin vai psa:han tai lamborghiniin on täysin irrelevanttia kunhan ecun sukupolvi on edes karkeasti sama.

Toinen ohjeesi on torso ja olen tuossakin topikissa jo todennut ettei tule toimimaan. (osoittaa jo täydellistä teknista tietämättömyyttäsi jauhaa tuosta ide-levystä kun ei sellasia ole koneissa käytetty vuosi kymmeneen)

Leksian ohjeita löytyy myös lukuisia ympäri nettiä eikä noissa ohjeissasi ole mitään mitä ei lue jo piraattipakettien mukana tulevassa dokumentaatiossa.

Hieno että jaksat turata näitä "ohjeita" älä kuitenkaan esitä olevasi mikään pyhimys ja jalolla asialla ensimmäisenä koska mikään noista ei pidä paikkaansa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 15.06.2016 02:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Plagu kirjoitti:
Hohhoijaa voitko vähän edes hillitä tuota oman erinomaisuutesi esille tuontia, saanko huomauttaa keneltä kyselit ohjeita tuohon benchflashaykseen ja näetkö minun leuhkivan täällä?

...Enempää en jaksa edes kaivaa "bench flash" ohjeita on netti pullollaan se että ovatko ne vagiin vai psa:han tai lamborghiniin on täysin irrelevanttia kunhan ecun sukupolvi on edes karkeasti sama...

Toinen ohjeesi on torso ja olen tuossakin topikissa jo todennut ettei tule toimimaan. (osoittaa jo täydellistä teknista tietämättömyyttäsi jauhaa tuosta ide-levystä kun ei sellasia ole koneissa käytetty vuosi kymmeneen)

Leksian ohjeita löytyy myös lukuisia ympäri nettiä eikä noissa ohjeissasi ole mitään mitä ei lue jo piraattipakettien mukana tulevassa dokumentaatiossa.

Hieno että jaksat turata näitä "ohjeita" älä kuitenkaan esitä olevasi mikään pyhimys ja jalolla asialla ensimmäisenä koska mikään noista ei pidä paikkaansa.


Voin hillitä. Kiitos myöskin kaikesta avusta jota olet antanut. Ohjeita olen aina kysellyt kaikilta jotka ovat jotain suostuneet kertomaan, ja joskus kirjoittanut sitten artikkelintynkiäkin jossa laajempikin porukka saa tietää asiasta. En ole salailun ystävä itse.

Vissiin pitää kommentoida vielä noita väitteitäsi "ohjeistani" vaikkei kai siitä mitään hyvää seuraa.

Kun kirjoitin tuon threadin PSA:n ecun flashauksesta, ei mistään löytynyt ohjetta miten tuon mallin softaa muutetaan niin että cattitutkinta saadaan pois. Eihän artikkeli koske vain bench flashauksen fyysistä puolta, vaan myös muistipaikkojen kaivamista, checksummausta ilman kallista tuhansien eurojen ammattilaissoftaa, ja muutenkin sitä kokonaisuuden turausta. Tällaista ohjetta ei missään tapauksessa löytynyt netistä 2014 kun minä sen tein, löytyykö nyt 2016, en tiedä. Mielestäni on erikoista verrata tuota artikkelia tarkkoine lippujen muistipaikkoineen johonkin yleiseen tai tähän malliin sopimattomaan bench flashaus -ohjeeseen. Mutta jos minua ilman muuta kokeneempana ecu-asiantuntijana näin näet, olkoon niin.

Diagbox Windows 10:ssä. Minulla on tuossa Acerin tabletissa toimiva Diagbox (tämäkin tietysti paskapuhetta, ei kannata uskoa) jolla olen tuota C6:sta ja Xantiaa käpistellyt, en ole jaksanut kirjoitella juttusarjaa loppuun kun ei tunnu ketään kiinnostavan noin syvällinen softatarina. Kysymys ei ole IDE-levystä sinänsä vaan siitä että Windowsit ennen 10:iä osaavat emuloida tiettyjä vanhanaikaisia "ide-formaattisia" levytyyppikyselyjä (NTDeviceIOControlFile-funktion kautta) jotka tehdään ikivanhoja lähes dokumentoimattomia NT:n kernelifunktioita käyttäen, ja niinpä esim diagbox toimii vaikka koneessa on nykyaikaisempi SCSI-levy tms kiinni. 10:n levyajurit ilman erikoistoimia ovat erilaiset rakenteeltaan ja eivät osaa. Niinpä IDE-muotoinen kysely joka Windows 8.1:llä vielä toimii fyysisestä levystä riippumatta, ei kympillä toimi. Mutta väliäkö tällä! Minähän olen siis täydellisen teknisesti tietämätön tästä asiasta.

Lexian ohjeita on netti täynnä joo. Nykyään jonkun foorumin sivulta sata saattaa löytää maininnan että usb-piuhaa pitää käyttää irti siinä yhdessä kriittisessä vaiheessa. Missään yleisohjeissa en ole siitä koskaan nähnyt, siksi sen kirjoitinkin alkuperäiseen ohjeeseen:

"Ennen kuin Lexia-nappia painetaan, pitää väliboksi vetäistä irti usb-portista - odottaa 6 sekuntia - tökätä uudelleen sisälle - odottaa 6 sekuntia (ja virtualboksissa aktivoida uudestaan usb-laite!!) - ja vasta sitten painaa lexia-nappulaa. Jos yritetään suoraan käynnistää lexia, se (ensin minuutin käynnistyttyään) ilmoittaa, että "The communication card is incorrectly initalized. The tool must be restarted."

Semmoista dokumenttia en ole nähnyt joissa tuo kerrottaisiin. Itse taikinoin aikoinaan tuntitolkulla sen softan kanssa ennenkuin älysin kokeilla tuota täysin epäloogista toimenpidettä, yleensä mikään softa ei kestä sitä että käytössä olevaa usb-laitetta tökitään kiinni ja irti softa pyöriessä.

Ensisijaisesti olen tietysti kirjoittanut tälle foorumille näitä juttuja oman nautintoni ja kirjoitushaluni täyttämiseksi, toissijaisena kaukaisena motiivina on ollut osaltaan edistää ja auttaa citroen-harrastusta, nimenomaan tiedonjyvästen osalta joita on ollut ainakin minulle vaikea löytää. Sitten omanlaisensa juttusarja ovat nämä kiistakirjoitukset joiden tarkoituskin on herättää keskustelua ja myös havahduttaa ihmiset omasta, ehkä poliittisesti korrektista maailmastaan näkemään asiat ainakin erilaisesta kulmasta, parempi etten väitäkään että "laajemmasta kulmasta".

Koska olen ihminen, olen kokenut pettymyksenä sen että henkilöäni vastaan on hyökätty yleissävyisten kirjoituksieni seurauksena. Kestän kyllä tällaiset syytökset ja pilkkaukset hyvin, miehen pitää seistä tekojensa takana vaikka paskaa tulisikin naamaan.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 15.06.2016 12:36 

Viestit: 4994
ds-jekkeri kirjoitti:
...
Koska olen ihminen, olen kokenut pettymyksenä sen että henkilöäni vastaan on hyökätty yleissävyisten kirjoituksieni seurauksena. Kestän kyllä tällaiset syytökset ja pilkkaukset hyvin, miehen pitää seistä tekojensa takana vaikka paskaa tulisikin naamaan.


Höpöhöpö, turhaan sovittelet väärinymmärretyn neron ja marttyyrin viittaa harteille, provokaatiomielessä tehty kirjoitus hassuine väitteineen ja kärjistyksineen netissä on provo, luulisi lähes kansallisromaanitasoisen kirjoittajan tietävän....

Mitä provoilija saa sitten vastineeksi, juuri sitä mitä ansaitseekin, eli paskaa. Jostain kummasta syystä löytyy ihmislaji joka nauttii nettiprovoilusta ja pöhinän aiheuttamisesta, eli ilmeisesti myös nauttii paskasta?

Eli mikäs se tämä koko ketju on? yleissävyistä juttua vai provo?

Minä tulkitsin sen alkujaan provoiluksi Naterolle ja yleisimmin muillekin jotka ovat sinun C6 hintoja naureskelleet? Eli ketju alkaa näin:
"Kun on kerran lupauduttu auttelemaan miestä mäessä eli Nateroa..."

Minä tosin tuosta tosin itse tulkitsen niin että ette ole sen kummemmin mitään sopineet tai luvanneet, vaan tämä oli vastaus Nateron provokatiiviseen tarjoukseen. (Jolla hän taas naureskeli sinun provokatiivisia C6 hintoja muiden myyntiketjussa. Voin olla tulkinnassa väärässäkin, mistäs minä tiedän mitä olette lupailleet)

Huomaan myös että noissa sanamuodoissa on melko paljon eroa "ehjä kolaroimaton Exclusive" onkin ainakin sinun otsikossa muuttunut muotoon "toimiva" Eli voi kai katsastettu loppuunajettu linttakin toimiva ainakin hetken, vaikken sitä ehjäksi kutsuisikaan, eli jos tosissaan olet jollekin toiselle autoa katsomassa etkä vain taas nettiprovoile, niin ehkä kannattaa sopia mitä tasoa haetaan. Ehjä C6:n jousituskin voi tarkoittaa hintavaa remonttia, jota olen huomannut sinun monesti toitottaneen (mutta mikä kaikki siinäkin on liioittelua ja keksittyä, ei voi tarkemmin tietää...).

Mutta kun C6 ketjussa ollaan, niin kerropas taas sitä "tietoa":
Mikä olisi mielestäsi "oikea hinta" sille kyseiselle myymällesi C6:lle, joka siis viime vuonna 2015 olisi maksanut yksityiselle Suomeen verotettuna ja katsastettuna 26651,60 € (tosin katsastuskuluja tuossa ei vielä ole ynnättynä)
Mikä on sen hinta tänä vuonna eli vuoden päästä myynnistä tai mikä se olisi ensi vuonna eli kahden vuoden päästä ostosta. (Vertaile sitten hintoja myös siihen kaksi vuotta vanhempaan jota tarjottiin tänä vuonna myyntiin ja kerro miksi se sinun hinta olisi ollut hassun halpa pilahinta)

Ja hinnat siis Suomen hintoja (vaikkapa toteutuva hinta eikä pyynti) yksityisen ostaessa Suomen liikenteeseen heti kelpaavan ehjän auton.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 15.06.2016 13:11 

Viestit: 944
Paikkakunta: Vihti
ds-jekkeri kirjoitti:
vaan myös muistipaikkojen kaivamista, checksummausta ilman kallista tuhansien eurojen ammattilaissoftaa, ja muutenkin sitä kokonaisuuden turausta. Tällaista ohjetta ei missään tapauksessa löytynyt netistä 2014 kun minä sen tein, löytyykö nyt 2016, en tiedä.


Aaah tämä muistipaikka juttu :lol: Lainataanpas arvon herra jekkeriä tuolta toisesta ketjusta:

Lainaa:
Ruveta kerjäämään "tietäjiltä" vastausta kysymykseen, missä muistipaikassa tässä ecussa se CDKAT -lippu sijaitsee.

Onko se helppoa ja nopeaa? No, joskus on, joskus ei. Erittäin usein tällaista tietoa salaillaan. Luulisi että näin vanhoissa autoissa ei olisi syytä enää pimittään niitä tietojaan, mutta jostain syystä lähes kaikki ecu-tietäjät varjelevat mustasukkaisesti omaa hankittua tietoaan. Tippa kerrallaan saatetaan jotain paljastaa, mutta paljon jätetään pimetoon. Jos kysyjän naama ei miellytä, ei vastata mitään. Mestarit vaihtavat tietoa lähinnä keskenään, sisäpiirissä, eikä sinne pääse ilman salaisia kädenpuristuksia ja klubikorttia, perkele.

Toinen vaihtoehto on tutustua netistä löytyvään Boschin 7.3 -sarjan englanninkieliseen functiodokumenttiin, joka on 2000 sivua pitkä, sekä hankkia disassebler-työkalut (esimerkiksi IDA C167-tuella) ja kääntää ymmärrettävään muotoon eepromilta luettu softakoodi. Sitten voi ruveta katselemaan käännetystä softakoodista kohtaa, joka tuntuisi vastaavaan tuossa funktiomäärittelydokkarissa kerrottua juuri sen halutun funktion toimintatapaa.

Helppoa? Ei, helvetin vaikeaa ja hidasta. Ja turhauttavaa, kuten kaikki reverse engineerin. On todella ärsyttävää käyttää aikaa sellaisen softakoodin selvittelyyn, jonka joku on jo koodannut ja joka toimii, mutta jota vaan syystä tai toisesta salaillaan. Kiroaisin uudestaan, mutta menee liian maustetuksi tämä teksti.

Näiden, ja parin muunkin metodin, kombinaatio tuotti lopulta tiedonjyväsen:

Bosch ME 7.4.6:n CDKAT-lippu sijaitsee osoitteessa 0x10009 HEX. Eli ihan se "karttamuistiblokin" alussa.


Ja jotta totuus ei unohtuisi, tiedon sait kuitenkin kerjäämällä toiselta foorumilta, ilmeisesti salainen kädenpuristus olikin hallussa:

http://nefariousmotorsports.com/forum/i ... 4#msg55584

Älä jekkeri viitsi pukea itsellesi jotain mestari hakkerin ja debuggaajan taikaviittaa.

ps. Mutta jaetaan nyt tulevaisuuden vinkkinä KAIKISSA Bosch ohjaimissa on "vivut" muistiblokkien alussa, joissain ohjaimissa on useampi muistiblokki jolloin ne vivut pitää muuttaa kaikkiin.
Esim edc15 (hdi jne...)ohjaimissa 3 ensimmäistä vipua ovat EGR-Ohjaus, Turbo-Ohjaus, SWIRL-Läppien ohjaus.
Se mitä mikäkin vipu sitten tekee onkin hankalampi selvittää ja itse olen joko tutkinut jo jonkun muokkaamia ohjelmia joissa kyseinen toiminnallisuus on poistettu/lisätty, tai saanut sen foorumilta kuin manulle illallisen ilman salaisia kädenpuristuksia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 19.06.2016 04:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Sen verran mauttomaksi menee nuo vakiokommentaattorini olli_o:n vastaukset, ettei noihin asiakysymyksiin viitsi enää vastailla, viestin alusta näkee mikä suhtautuminen on. Jos kerran on höpöhöpö ja "vastineeksi saa paskaa" provo olli_o:lle tämäkin threadi, täytyy ihmetellä että viitsii nähdä vaivan vielä kysyä jotain, jos ei kyseessä ole nimenomaan halu päästä höpöhöpöttelemään lisää. C6:n faceliftikin lukuisine tälläkin foorumilla ihan pdf:ssä listattuine suurine eroineen oli muistaakseni höpöhöpö. Asia selvä.

Ecu-asioissa ja miksei muutenkin arvostamalleni Plagulle on nyt jäänyt päälle jostain tarve dissata, ettei vain tästä lanseeraamastani kalinapesä-termistä. Vai olenko tullut mainostaneeksi liikaa näitä ns.asia-artikkeleillani? En kuitenkaan heti hoksaa mihin tämä "ettei totuus unohtuisi" viittaa, tuolla ecu-aiheisella foorumilla (neljäs foorumi muuten jossa tuota lipunkin sijaintia kerjäsin) itse aloittamassani threadissa tuo lipun paikka selvisi sen jälkeen kun olin avoimesti kirjoitellut Ultimo checksummit jne. Totuus on että ennen kuin minä rupesin tuota asiaa selvittämään, tuota tietoa ei ollut julkisesti netissä saatavilla. Onko vieläkään, nyt 2016, missään muualla kuin aloittamissani threadeissa tuon kokonaisuuden kuvausta tuohon ECUun, ei taida olla. Arvotonta ja triviaalia? Ehkä ecu-tietäjille, täysin varmasti ei monille harrastajille. Olenko omasta mielestäni sitten tämä mainittu "mestarihakkeri ja debuggeri" autojen ecu-asioissa? Missään tapauksessa en, huvikseen asiaa silloin tällöin tutkinut harrastaja. Windows-koodissa ääni kellossa on toinen, sillä puolella olen asiantuntija. Joka tapauksessa Plagulle kiitos noista lisätiedoista näihin ecuihin liittyen, kaikki julkistettu tieto on arvokasta harrastajille.

No, foorumin jäsenet tietysti itse päättävät mikä arvo noilla kirjoituksillani on itse kullekin. Lukukerroistahan ja kommenteista sitä voi katsella, onko teema ketään kiinnostanut.

Jotta ei karkaa aivan täysin off-topiciksi tämä threadi, listataanpas muutamia uusia tulokkaita:

http://en.autoplius.lt/ads/citroen-c6-2 ... 16111.html
http://en.autoplius.lt/ads/citroen-c6-2 ... 76471.html

Bensamallit ovat kiven alla kuten aikaisimmin mainitsinkin. Mielenkiinnolla odotan milloin toimivien 2.7-diisselien hinta painuu alle kolmen tonnin. Pyynnit ovat joka tapauksessa nyt jo usein halvempia kuin vastaavalla koneella varustetuilla 607:lla tai C5:lla... Olisi tietysti lapsellista väittää ettei näiden kunnossa ole mitään eroja, toisaalta yhtä väärin on varsinkin C6:n tapauksessa olettaa että kymppitonnin ylihintainen auto olisi automaattisesti kaikilta osiltaan kunnossa sen enempää kuin nämä oikean hintaisetkaan.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 19.06.2016 10:40 
ds-jekkeri kirjoitti:
Kun on kerran lupauduttu auttelemaan miestä mäessä eli Nateroa, koen asialliseksi avata tällaisen oman projektithreadinsa Nateron C6-hankinnalle josta on monissa sekalaisissa threadeissa keskusteltu. Nyt pysyy keskustelu tässä yhdessä threadissa.

Aloitetaan tänään yöllä myyntiin tipahtaneesta yksilöstä, jossa hintapyyntö on neljä ja puoli, mutta jossa varsin todennäköisesti on sen verran tinkivaraa kielitaitoisella että lopullinen hinta alkaa kolmosella. 3999?

http://www.auto24.ee/used/2275435

Myyjä väittää:
"Auto on hyvässä kunnossa
Tosi hyvä ajolleen
Erittäin paljon lisävarusteita"

Minä sitten aina kun kehtaan, soittelen myyjälle ja kyselen, utsin, tarjoilen ja utelen. Onko tästä yksilöstä kommentteja/näkemyksiä/muuta asiaa?


Jos kehtaat, voisit kysellä myyjältä nettohintaa. Suomen veroista minun ei tarvitse välittää, koska auto tulisi varaosa-autoksi.
Mieluummin tietenkin ostaisin vaikkapa konevikaisen 2.7 HDI:n, koska moottori ei sovi kumpaankaan perheen kuutoseen.


   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/3 [ 60 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: