|
Kirjoittaja |
Viesti |
citrophoros
|
Viestin otsikko: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.2009) Lähetetty: 21.09.2009 22:27 |
Viestit: 406 Paikkakunta: Etelä-Pirkanmaan seutukunta
|
Katselinpa aikani kuluksi, ovatko eurooppalaiset, maakohtaiset Citroën-sivustot päivittäneet nettiosoitteen yhteydessä näkyvän Citroën-logon oikeaksi; vain Suomi pitää yhä kiinni wanhasta punalogosta. Islannin (.is), Venäjän (.ru) ja Viron (.ee) webbimasterit eivät ole lisänneet logoa ollenkaan. No, pommi löytyi Saksasta (.de): Saksalaiset ovat jo alustavasti hinnoitelleet Citroën DS 3:n: http://www.citroen.de/NR/rdonlyres/857A1C6F-3A95-4ADA-816D-B32779AFFE3B/0/DS3J9_09_15.pdf --- Tässä on itselläni kriisi, mikä nyt olisi lopulta se oikea Citroën-malli seitsemänneksi autokseni, oman C4:n seuraajaksi: C3 Picasso? C4 facelift berline? vaiko tämä alle 4 m pitkä DS3?
25 C5 X PureTech 225 21 C4 PureTech 130 19 C3 Aircross 110 15 C4 Aircross 1,6i 12 C4 VTi 120 Exclusive 05 C4 1,6i 16v VTR coupé 03 C5 2,0i 16v SX berline 98 Xsara 2,0i VTS coupé 95 ZX 1,9i Volcane berline 93 BX GTI berline 91 Visa 14 TRS berline
|
|
|
|
 |
Juuso
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.200 Lähetetty: 22.09.2009 06:27 |
Viestit: 533 Paikkakunta: Mäntyharju
|
Minua kyllä vähän sylettää, että DS-nimeä halvennetaan tämmöisillä käppänäautoilla! Pitää nyt vain sitten toivoa, että DS5 ja DS6 -mallit tulisivat joskus kantamaan kunnialla DS:n mainetta.
Kun eivät kerran Sitikalla tee retroautoja, antaisivat loistavimman mallinsa levätä rauhassa myös mallinimen osalta!
[size=50] DS19 58 DS21ieH 5v. 71 C8 V6 04 BX19GTi 16V 90 Xantia TCT Activa 96 Xantia V6 Break 98, 2 x 00 14 x Xantia 1.8-2.0 95-01 Traction avant B15H -54 (projekti)
|
|
|
|
 |
Xsaravts2.0
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.200 Lähetetty: 22.09.2009 07:18 |
Viestit: 284 Paikkakunta: Turku/Raisio
|
Juuso kirjoitti: Minua kyllä vähän sylettää, että DS-nimeä halvennetaan tämmöisillä käppänäautoilla! Pitää nyt vain sitten toivoa, että DS5 ja DS6 -mallit tulisivat joskus kantamaan kunnialla DS:n mainetta.
Kun eivät kerran Sitikalla tee retroautoja, antaisivat loistavimman mallinsa levätä rauhassa myös mallinimen osalta! olen samaa mieltä. olisivat vain antaneet uuden mallin nimen tuolle. minusta toi on kyl hieno näköinen.
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.2009) Lähetetty: 22.09.2009 08:29 |
Viestit: 1496
|
Juuson aatoksista saankin näppärän aasinsillan seuraavaan narinaani. Monelta autonvalmistajalta on mielikuvitus hävinnyt autojen mallimerkintöjen kohdalla. On A4, C5, V70, i30, DS3, M3 jne. Kirjain ja numero perään, niin siinä on uudelle autolle nimi. Kohta nimissä mennään kodinkoneosastolle JVCVSX515. Kunnon nimi antaa (huonollekin) autolle ryhtiä esim Commodore ja Admiral tai sympaattinen Ami. Muutamat merkit sentään pitävät kiinni "oikeista" nimistä. Eihän sillä juurikaan merkitystä ole, mikä nimi tuotteella on, mutta ihmetyttää valmistajien halu kopioida kilpailijoita aivan kaikessa. Ps. Kyllä harmaallakin yhtiöllä joskus välähtää ja on huumorintajua vai mitä mieltä olette Toyota Timangi nimen mahtipontisuudesta 
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.2009) Lähetetty: 22.09.2009 08:49 |
|
Olen täysin samaa mieltä tuosta DS-nimen väärinkäytöstä. Tuo nimi kuuluu pelkästään Jumalattarelle, jota ei enää valmisteta, joten myös DS-mallimerkintä olisi ollut syytä jättää rauhaan! DS-nimen pitäisi saada jäädä historiaan nimenomaan Jumalatarta tarkoittavana nimenä.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.2009) Lähetetty: 22.09.2009 09:02 |
Viestit: 7819 Paikkakunta: Eurajoki
|
Timangihan oli ihan Suomen myyntikoneiston keksimä nimi, oikea nimihän oli Toyota 1000/Publica, mutta muita malleja ei tuotu suomen. Samaan tapaanhan esim Datsunilla oli Finn. Timangi on kyllä mahtava auto, sääli että tuli pimeässä menneisyydessä rullattua yksi katon kautta ympäri pellolla, ovat nykyään hyvissä hinnoissa 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.2009) Lähetetty: 22.09.2009 09:33 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Tuosta DS:n alkuperäisestä nimestä tuli ainakin minulle uutta tietoa tämän sivun myötä, jonka 2cvkimmo jokunen aika sitten laittoi tänne: http://ateupwithmotor.com/component/con ... e/114.htmlLainaa: Officially, "DS" stood for Desirée Spéciale, "Special Desire," but the "Déesse" pun proved irresistible even for Citroën.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Jallu
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.2009) Lähetetty: 22.09.2009 11:57 |
Viestit: 294
|
Tirehtööri kirjoitti: Juuson aatoksista saankin näppärän aasinsillan seuraavaan narinaani. Monelta autonvalmistajalta on mielikuvitus hävinnyt autojen mallimerkintöjen kohdalla. On A4, C5, V70, i30, DS3, M3 jne. Kirjain ja numero perään, niin siinä on uudelle autolle nimi. Kohta nimissä mennään kodinkoneosastolle JVCVSX515. Kunnon nimi antaa (huonollekin) autolle ryhtiä esim Commodore ja Admiral tai sympaattinen Ami. Muutamat merkit sentään pitävät kiinni "oikeista" nimistä. Eihän sillä juurikaan merkitystä ole, mikä nimi tuotteella on, mutta ihmetyttää valmistajien halu kopioida kilpailijoita aivan kaikessa. Ps. Kyllä harmaallakin yhtiöllä joskus välähtää ja on huumorintajua vai mitä mieltä olette Toyota Timangi nimen mahtipontisuudesta  Tuohon nimeämiskäytäntöön lienee yksikertainen selitys. Jos halutaan autolle globaali mallinimi, niin pitää tehdä mittava selvitys, mitä aiottu nimi tarkoittaa tai läheisesti viittaa eri kielillä. Esim. Pajero on espanjaksi "runkkari", jne.  Paljon mutkattomampaa on pistää noita kirjain/numero lyhenteitä, niin ei tule mokattua.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.2009) Lähetetty: 22.09.2009 12:11 |
Viestit: 7819 Paikkakunta: Eurajoki
|
Jallu kirjoitti: Paljon mutkattomampaa on pistää noita kirjain/numero lyhenteitä, niin ei tule mokattua. Eikä sekää aina ole niin yksinkertaista. Kiinassahan nelonen on epäonnen alku, siksipä siellä myydään Citroën "C-Triomphea". Tuolla em. Ate Up With Motor-blogissa mainittiin, että Alfa 164 alkoi myymään Kiinassa paremmin vasta, kun mallinimi muutettiin 168:ksi. Onko tipparellu kiinalaisille sitten kaiken pahan alku ja juuri? 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.2009) Lähetetty: 22.09.2009 12:48 |
Viestit: 1496
|
Jallu kirjoitti: Tuohon nimeämiskäytäntöön lienee yksikertainen selitys. Jos halutaan autolle globaali mallinimi, niin pitää tehdä mittava selvitys, mitä aiottu nimi tarkoittaa tai läheisesti viittaa eri kielillä. Esim. Pajero on espanjaksi "runkkari", jne.  Paljon mutkattomampaa on pistää noita kirjain/numero lyhenteitä, niin ei tule mokattua. Niin ja meillä Lada Kalina on 119  Ps. Tämä olikin sitten näköjään 200. viesti tänne. Noista täyttä asiaa sisältävät on laskettavissa ehkä yhden käden sormilla 
|
|
|
|
 |
huoltomies
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.2009) Lähetetty: 22.09.2009 21:31 |
Viestit: 208
|
Enpä vauhkoontuinsi noin tuosta nimestä! Kun kuulin tuosta ensimmäistä kertaa mielessäni kävi hetken tuo ajatus, mutta sitten kysyin itseltäni haluanko takaisin ID/DS mallisarjan vai jotakin muuta. Eihän sitä DS:ää voisi tuoda enää sellaisenaan tuotantoon. Nykyään pitää olla taloudellisuutta, suorituskykyä, mukavuutta...yhä enemmän, enemmän ja enemmän...! Ai mutta ei sitä tartte DS:ää uudelleen keksiäkään, onhan Citroenilla C6, joka paikkaa kaikki ne puutteet, jotka vanhassa mallissa oli. Kehitys menee eteenpäin! Mutta tuo uusi DS3. Onhan se pirun hyvän näköinen, mielestäni parhaimman näköinen "pikkusitikka" ikinä!  Eipä ihme että Lööppikin sen ottaa työkalukseen ja alkaa taas muut katselemaan uuden DS:n perävaloja! Ei se nimi pahenna DS:ää eikä DS3:a. Kaksi täysin erillaista autoa, hienoa sellaista!
|
|
|
|
 |
Juuso
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.200 Lähetetty: 22.09.2009 21:41 |
Viestit: 533 Paikkakunta: Mäntyharju
|
No enpä sentään vauhkontuneeni tunne vaikka uusi autonkäppänä DS:n nimeä kantaakin! Ja lisäksi ymmärrän oikein hyvin Citroënin politiikan tässä asiassa: DS:n aiheuttama mielleyhtymä on erittäin positiivinen nykyihmisten keskuudessa, ja kai se olisi aika tyhmää autotehtaalta olla käyttämättä sitä markkinoinnissa hyväkseen.
Oletteko muuten jo nähneet Sitikan uuden TV-mainoksen? Siinä sitä uuden DS:n tuloa pohjustetaan. Erittäin tyylikkäästi.
[size=50] DS19 58 DS21ieH 5v. 71 C8 V6 04 BX19GTi 16V 90 Xantia TCT Activa 96 Xantia V6 Break 98, 2 x 00 14 x Xantia 1.8-2.0 95-01 Traction avant B15H -54 (projekti)
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.2009) Lähetetty: 22.09.2009 22:14 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Kun oikein kehumaan aloitte DS3:a niin kysynpä teiltä arvon tuomarit, että eikö teitä yhtään vaivaa se kuinka muoviselta tuo ja moni muu nykytuotos näyttää? 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.200 Lähetetty: 22.09.2009 22:29 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Ei vaivaa yhtään,enkä ole aiheesta edes kiinnostunut.Keskustelua tämä ainakin tuntuu tuottavan.Yleisesti ottaen mielestäni,patonki on eriasia kuin ranskanleipä.
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.2009) Lähetetty: 23.09.2009 18:37 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Jallu kirjoitti: Paljon mutkattomampaa on pistää noita kirjain/numero lyhenteitä, niin ei tule mokattua. Näinhän se on. Datsunillakin mietittiin aikoinaan miksei "Cherry" oikein natsaa uudella mantereella. Kerran lauteilla oluthuuruissa keksittiin itse uusia mallinimiä, rep-man malliksi Etelä-Afrikkaan valikoitui Ford Mandela ja tosimiehelle pitkäkonepeltinen Pontiac Penetra ... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.2009) Lähetetty: 23.09.2009 20:25 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Sikamaisen kaunis pikkuauto. Mutta on kyllä 2+2 eli takapenkin tilat surkeat. Putosi omasta mahdollisten autojen listasta pois heti alussa. Pitää laittaa kuvia kun saa muistikortit purettua...
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Citroencte
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.2009) Lähetetty: 23.09.2009 21:52 |
Viestit: 19
|
Tämä uusi DS-nimi ei tule samasta syntyperästä kun klassikko DS.
Citroen lehditötiedote kertoo asiasta näin:
DS-tunnus on merkki voimakkaasta identiteetistä, joka tiivistyy kahteen sanaan ”Different Spirit”. Voimakkaasti modernin ja erottuvan identiteetin juuret ovat DS-nimen lailla Citroënin historiassa.
”Different Spirit”
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.2009) Lähetetty: 24.09.2009 08:30 |
Viestit: 5869 Paikkakunta: Lahti
|
Edelleenkin olen sitä mieltä että ylivoimaisesti parhaat automuotoilijat tulevat Italiasta Siellä ne Citroëninkin komeimmat mallit on suunniteltu 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
kulkuri
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.200 Lähetetty: 24.09.2009 14:14 |
Viestit: 298
|
Tuollehan vois antaa nimeksi vaikka muovihärpäkekötös, kuvais paremmin tuota. En käsitä mitä kunniakas DS tekee tuon nokalla.
Vähän sama kun daevoo ristittiin chevyksi ( joka toisaalta mulle ihan sama mut kuitenki).
Citroen vois säästellä nuo paremmat nimensä parempiin värkkeihin
ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
|
|
|
|
 |
Julmuri
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.2009) Lähetetty: 24.09.2009 16:54 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Tosi-citroenistin mielestähän sellaista parempaa värkkiä ei yksinkertaisesti enää voi tulla. Kaikki hyvä tehtiin kauan sitten, nykyään ei enää osata mitään ja kaikki uusi on muutenkin perseestä... Minusta tuo on ihan hyvän näköinen. Kelpaisi varmaan minullekin, kunhan saisi vain tarpeeksi järeän padan nokkapellin alle. Citikalla on minusta aika selkeä puute siinä ettei 150-heppasen minikoneen ja 3-litraisen juoppolallin välimaastossa ole oikein mitään tehokasta ja suht taloudellista moottoria. Paitsi tietysti dieselinä, mutta kun niitäkään ei noihin pienempiin autoihin saa... C4:kin on Suomessa myynnissä nykyään vain "säälihodarina" (1,6 HDi... kaverin luonnehdinta kyseisestä pannusta).
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.200 Lähetetty: 24.09.2009 22:50 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Julmuri kirjoitti: Citikalla on minusta aika selkeä puute siinä ettei 150-heppasen minikoneen ja 3-litraisen juoppolallin välimaastossa ole oikein mitään tehokasta ja suht taloudellista moottoria. Tätä olen itsekin aina ihmetellyt. Citikka ajattaa WRCssä C4:sta vuodesta toiseen ja ainoa hehkutus touhun menestyksestä on joku postimerkin kokoinen logo esitteiden takasivulla. Takavuosina esimerkiksi Subaru ja Mitsu ottivat kaiken hyödyn irti rallimenestyksestä ja kauppasivat kadulle oikeasti röyhkeitä kapineita. Sama meno jatkuu, vaikka kilpatalleja ei sellaisenaan enää olekaan. Maine on olemassa. Ja mitä tekee Citikka? Ei mitään. Kotimaansa kentiltä kumpuaa esimerkiksi Renaultilta tasaisesti hauskoja laitteita, viimeisimpänä vaikkapa Clio 200 Cup. Video ohessa: http://www.topgear.com/uk/videos/stig-l ... io-200-cupAntakaa meille siis kaksijapuolisataakaakkinen DS3 VTS ja lopetetaan viherpiiperrys, mitä?
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.200 Lähetetty: 24.09.2009 23:08 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
2cvkimmo kirjoitti: Ja mitä tekee Citikka? Ei mitään. Kotimaansa kentiltä kumpuaa esimerkiksi Renaultilta tasaisesti hauskoja laitteita, viimeisimpänä vaikkapa Clio 200 Cup.
Tämä johtuu ilmeisesti täysin PSA-konsernista. Käsittääkseni Peugeot dominoi tuolla tehopuolella sitikkaa...
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.200 Lähetetty: 24.09.2009 23:18 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Akaile kirjoitti: Tämä johtuu ilmeisesti täysin PSA-konsernista. Käsittääkseni Peugeot dominoi tuolla tehopuolella sitikkaa... Totta toinen puoli - silloin kun suomalaiset kuljettajat piiskasivat vielä punaisia kilpureita, oli kadulle tarjolla vaikkapa 206 RC, jossa 180hp kilpaili oikeasti juuri Renaultin tuotoksia vastaan. Citikka tarjoili VTS-versioitaan, jossa yritys jäi hiukan niinkuin puolitiehen. Mutta eipä siellä Pösönkään myymälässä enää mitään kovin erityistä ole tarjolla - nyt pitää vaan keskittyä kehittelemään dieselhybridejä ja vetää vihreätä poliittisesti korrektia söpöilylinjaa. Ja kun katsoo uusien mallien muotoilua - huhhuh. Kenelle niitä sämpylöitä oikein leivotaan? Tai no okei - RCZ THP200-padalla on toki mielenkiintoinen ...
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Julmuri
|
Viestin otsikko: Re: Saksalaiset jo hinnoitelleet DS 3:n (15.09.200 Lähetetty: 24.09.2009 23:19 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
2cvkimmo kirjoitti: Takavuosina esimerkiksi Subaru ja Mitsu ottivat kaiken hyödyn irti rallimenestyksestä ja kauppasivat kadulle oikeasti röyhkeitä kapineita. Sama meno jatkuu, vaikka kilpatalleja ei sellaisenaan enää olekaan. Maine on olemassa. Puhumattakaan Fårdista... Focus RS:ssä on suunnilleen kaksi kertaa enemmän hevosia pellin alla kuin C4 by Loeb-mallissa. Ei tarvitse paljon miettiä kumpi on imagoltaan uskottavampi laite... valitettavasti. Onhan se ihan kiva että PSA panostaa polttoainepiheihin moottoreihin, mutta välillä ylenpalttinen viherpiiperrys kyllä käy hermoille.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
|
|
|
|
 |
|
|