|
Kirjoittaja |
Viesti |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 14.06.2016 23:53 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
 Kevyttä kalustonsiirtelyä. Tällä kertaa ei edes omaa, mutta kuin vetoauto, kärry ja kyyti kivoilta kavereilta... Kummastutti se ettei ohipyrkijöitä juurikaan ollut, ja nekin harvat jotka ohitti, suorittivat sen varsin maltillisesti. Aivan toisenlaista verrattuna siihen että olisi Sätkällä ollut liikkeellä, kaikki haluaa ohittaa vaikka ajaisi reipasta ylinopeutta 120km/h alueella ja sitten ohituksen jälkeen havahtuvat nopeuteen ja hiljentävät sitten siinä edessä...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.06.2016 00:11 |
Viestit: 1721 Paikkakunta: Parainen
|
Paineistin 2,1td xm:n varaajapallon ja keskipallon. Luulin että 2,1 olisi paljon mukavampi työstettävä, kuin 2,5td mutta harhaluuloja kaikki tyyni. Puolen konehuonetta piti purkaa, jotta pääsi lukkopihdeillä käsiksi varaajan korkkiin. Pallon irroitus olisi vaatinut toisenkin konehuoneen puolikkaan purkamisen. Eipä siitä pallosta enää kaksista pihausta ulos tullut mutta onneksi oli vielä ehjä. Se hyvä puoli purkamisessa on, että nyt pääsen käsiksi siihen abs ecun liitinkampaan ja mittaamaan antureiden kuntoa. Etummainen keskipallo on onneksi asennettu siten, että sen mahtuu venttilöimään ja paineistamaan palloa irroittamatta. Takakeskipallon käsittely saa jäädä pakoputken vaihdon yhteyteen.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.06.2016 21:22 |
Viestit: 1521 Paikkakunta: The City of Häijää
|
On se kumma miten pikkujuttu rönsyää käsistä: Tein katsastustarkistusta retkeilyautoon. Toinen rekisterikilven valo oli pimeänä. No, vaihdetaanpas se! Lyhdyn kiinnitysruuvit olivat niin ruosteiset etteivät auenneet joten piti porata kannat pois. Kun ruuvin natsat ovat edelleen kiinni luukussa, niin lasi ei mahdu tulemaan pois kahvan alta. Pitää irrottaa kahva. Sitä varten pitää takaluukun sisäverhouspaneeli ottaa pois. Tässä yhteydessä olisi hulluutta jättää korjaamatta paneelin taittunut kulma ja reunoista irti kuoriutuva päällyste. Siispä epoksiliimaa sekoittelemaan ja pyykkipoikia hakemaan puristimiksi. Sisäkautta sai sitten luukun ulkokahvan irrotettua ja lyhdyn lasin pois. Kahvan alla oli maalipinnassa ruostetta, hölmöähän se olisi jos ei nyt sitä korjaisi. Vedin rälläkän teräsharjalla ruosteet pois ja lähdin haeskelemaan 2k-epoksimaalia jota sattumoisin löytyy lähes auton värisenä. Putsaus ja maalin täppäily siis ohjelmassa. Huomasin myös että rekisterikilpi oli vähän löysästi kiinni ja rämisi luukkua vasten. Koskapa nyt oli pääsy myös ruuvien takapuolelle niin kaivoin väsyneet muoviset vastakappaleet irti ja kiinnitin kilven läpipulteilla ja laitoin keskelle vielä täpät korimassaa ettei rämise. Kas, olipa siinä tyrkyllä myös takaluukun lukkomekanismi joka oli vähän takerrellut joten päädyin vielä irrottamaan sen putsausta ja herkistelyä varten. Menipä yhden polttimon vaihdossa siis kolmisen tuntia rattoisasti 
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.06.2016 23:14 |
Viestit: 3655
|
jptcool kirjoitti: Paineistin 2,1td xm:n varaajapallon ja keskipallon... Ja sait tänään illallakin aikaan. Beksi ja mää kiitetään! 
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.06.2016 23:42 |
Viestit: 2617 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Vaihdoin Hodariin käsijarruvaijerit ja kesärenkaat. Kohta ois ollu jo kiire, leimaa on enää pari viikkoa jäljellä. Ei, en aio leimata ennenkuin joskus syksyllä kun jaksaa vaihtaa helmat siihen  .
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Posambique
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 17.06.2016 14:10 |
Viestit: 203 Paikkakunta: Helsinki
|
Tyylikästä Jeth, tyylikästä!
Onko kyseessä nitruselluloosamaali tai vastaava vai ihan moderni (uudelleenmaalattu) pinta?
Xsara 1.6i Porsche 944 -86 EX-BX 16 GTi -91
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 17.06.2016 20:06 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
Viime vuoden vapuksi maalattiin uudelleen, C4 Cactuksen Deep Purple helmiäis violetti ja lokasuojat sekä puskurit normi mustalla.
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 18.06.2016 18:08 |
Viestit: 1721 Paikkakunta: Parainen
|
jptcool kirjoitti: Paineistin 2,1td xm:n varaajapallon ja keskipallon. Luulin että 2,1 olisi paljon mukavampi työstettävä, kuin 2,5td mutta harhaluuloja kaikki tyyni. Puolen konehuonetta piti purkaa, jotta pääsi lukkopihdeillä käsiksi varaajan korkkiin. Pallon irroitus olisi vaatinut toisenkin konehuoneen puolikkaan purkamisen. Eipä siitä pallosta enää kaksista pihausta ulos tullut mutta onneksi oli vielä ehjä. Se hyvä puoli purkamisessa on, että nyt pääsen käsiksi siihen abs ecun liitinkampaan ja mittaamaan antureiden kuntoa. Etummainen keskipallo on onneksi asennettu siten, että sen mahtuu venttilöimään ja paineistamaan palloa irroittamatta. Takakeskipallon käsittely saa jäädä pakoputken vaihdon yhteyteen. Nyt kun ecukampa on vinhasti framilla, mittailin anturit kamman kautta ja vasen etukulma oli pimeä. Varsinainen aikaansaannos oli kiinnitys- pultin katkaiseminen kannan juuresta anturia irti yrittäessä. Tiukassa tuntuu istuvan mokoma mutta eipä tuota risaa tarvitse sääliä. Sade lopetti isossa tallissa askartelun.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 18.06.2016 23:43 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
Entisten asukkaiden vaatehuoneeseen nikkaroima hyllysysteemi hajosi joten se piti korjata ja samalla asensin sinne Ikean ledivalosarjan, kyä ny kelpaa. Ei menny ku neljä vuotta suunnitellessa, mitä ihmettä se vaimo mua sanoo saamattomaksi?
Lisäksi tein hiton hyvää pizzaa ja leivän.
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 19.06.2016 00:31 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Prätkään visiirin takaisin stongan vaihdon jälkeen. Yllättävän paljon säästyy käsivoimia, kun ei tarvitse "roikkua" mukana. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 19.06.2016 02:03 |
Viestit: 2617 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Tämä remppa tosin alkoi jo eilen mutta...: Vaihdoin Muhkuun jakohihnan lukemalla 215tkm. Edellinen olikin "mukavan" löysällä, nokkien välistä sai sormivoimin painamalla hihnan painettua suojakoteloa vasten (sentin verran?). Terkkuja vaan sille edelliselle asentajalle joka ei huoltokirjaan ole merkinnyt tekosiaan; edellinen merkintä on vuodelta 2010/100tkm, mutta asennetuissa osissa oli vuosileimoja 2011 joten ei mene Vehon piikkiin  . Samalla vaihtui toki vesipumppu (tuli jakohihnasarjan mukana, Gates, 87 euroa) ja jäähdytinnesteet (Valvoline Max-Life), sekä jäähdytysflektin etuvastus. Toinen vastus jäi ensikertaan, ei löytynyt ohmeja siitäkään. Onneksi tuo on halpaa remontointia. Nyt olut ja saunaan!
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 19.06.2016 15:50 |
Viestit: 4682 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
ajelin noin 460 km pohjois-savosta tänne pohjoisen uudenmaan kylään . suurin osa matkasta vesisateessa , josta löytykin syy manailuun . on se kumma , kuin mangneetti kun ohittajan on pakko tulla suoraan eteen 20-50 metrin sisällä ja roiskia kaikki vesisumut suoraan ohitettavan keulaan . myös moottoritiellä , vaikka vapaata kaistaa olis kilometrikaupalla . vilkku kyllä osataan lätkyttää oikeelle , vaikka tässä maassa on yleensä tapana palata oikeelle automaattisesti aikanaan. ymmärrän sen vilkun käytön tilanteessa ,jolloin joudutaan tulemaan omalle kaistalle nopeasti .
no siinä on jo tarpeeksi marmatusta , jatketaan muilla aiheilla
|
|
|
|
 |
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 19.06.2016 17:19 |
Viestit: 738
|
Tota ohitusta nää punaniskat ei opi, ohi on perkele päästävä lokaria hipoen eteen ja vielä pahempi jos satut prätkällä ajeleen nopeusrajotusten mukaan.
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 20.06.2016 13:33 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
Tänään sain jopa herättyä. Vähän pyrkii väsyttämään, kun on viimeiset pari viikkoa vähänniinkö lentänyt koko ajan. Eikä torstain jälkeen ole edes halunnut ehtiä ajoissa nukkumaan ja päivät kun raittiissa ilmassa viettää mukavassa seurassa niin sitä ei edes huomaa väsyvänsä... Hauskaa oli kuunnella ihmettelyä, kun konepellin alla olleita osia tunnistaa yrittivät, useasta eri Sitikan mallista on tuonne tullut osia sijoiteltua, sekä joitakin myös "vääränmerkkisistä" autoista. Kivasti sinne sopivat...  Tämäkin lopulta tuli auttavasti ajokuntoiseksi, tarinan mukaan viimeksi olisi ajettu vuonna -92 ja nyt sitten perjantaina ekaa kertaa sen jälkeen. Jotain mietintää tuli kuultua vääristä kasausohjeista, mitähän lie olisivat sillä tarkoittaneet..? Kivaa kyllä oli, kymmeniä ennen vuotta -70 rekisteröityjä 2CV -pohjaisia ajoneuvoja niihin liittyvine ihmisineen, jos nuo kaikki tarinat mitä menneiden päivien aikana kuulu saisi johonkin kirjoiteltua niin siitä tulisi helposti loppuvuodeksi luettavaa. Alkaen ensimmäisen Suomeen tuodun 2CV:n hankkimisen kuvioista, ko. ajopelin tehtaalta hakeneen henkilön pojanpojalta kuultuna, lisättynä höyrylaivajutuilla, helppo oli viihtyä... Tänään sitten kopsahti "Ankallisarkistosta" kirje, jossa kerrotaan kuvassa näkyvän laitteen eka rekisteritunnus, joka näyttäisi vapaana olevan, niin pitäisiköhän sitä lähteä kyseistä tunnusta varaamaan itselleen..?
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Säxä77
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 21.06.2016 22:03 |
Viestit: 469
|
Käyttöauton sisäverhoilussa alkoi jo näkyä kymmenen vuoden aikana läikytetyt juomat ja ruoat, työhaalareilla istuminen ja suksien ym. isojen esineiden kuljetus osittain takapenkillä. Sprayvaahdoista ei tunnu olevan apua, joten kokeilen kunnon konepesua. Pääntukien varret kolisivat niin ilkeästi että ohjelma piti keskeyttää jo ennen linkousta. Puhdistuivat silti vähäsen. Keskikyynärnoja peseytyi hyvin. Nyt on pesussa takapenkin verhoiluja, saapa nähdä miten onnistuu ja miten saan ne takaisin, irroituskin oli tunnin työ.
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 21.06.2016 22:19 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
Pieni lomanen (= 1,5 viikkoa) menossa niin ehtii vähän askaroida kausihuoltoa. Kumpaankin kulkineeseen tulpat ja ilmansuodattimet vaihtoon, enemmän ajossa oleva piti käyttää öljynvaihdossakin. Mökillä sitten vielä paan vaihtain raitisilmafiltterit ja siinä samassa laukaisen kummassakin tuommoisen ilmastoinnin putsaukseen tarkoitetun myrkkyputelin. Mökillä siksi, ettei viitsi kerrostalon pihassa käyttää jouten vaadittua pariakymmentä minuuttia...
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
Jari79
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 22.06.2016 13:43 |
Viestit: 555 Paikkakunta: Lahti
|
Siivosin vessan. Sinänsä mitään ihmeellistä, niinhän mä teen joka viikko. Tällä kertaa pesin niin maan perusteellisesti, on meinaan nyt seinälaatat puhtaat myös kaapin alta sekä kaapin jalat, vesiputki pönttöön jne. Ei, kyseessä ei ollut hieman tarkempi pesu juhannusta varten vaan olosuhteiden pakko. On meinaan komia siivo, kun 135 pitkä jantteri oksentaa suorin jaloin lattialle. Onneksi ei itse ala ihan pienestä kakomaan...
Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG
"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit" Citikka Maken asentaja
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 22.06.2016 22:24 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Sattuipas kahden auton määräaikaishuollot samaan aikaan Xsaralle 220 000 ja hodarille 180 000. Nyt on hodarissa myös uusi etujarrusatula ja takapyörän laakeri. Huomenna vielä Xsaraan uusi pakoputki niin pääsee jälkikasvukin reissuun juhannusta viettämään. Huomenna varmaan taas tietää tehneensä oikeita töitä... 
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.06.2016 10:08 |
Viestit: 1114
|
Pari pv sitten haettiin pojalle kesätöihin kulkua varten ladossa levossa ollut kuljin.
edit: Pojalla takana ensimmäinen vuosi TTY:llä rakennustekniikan opintoja, kesätyöt meinasi olla tiukassa (valmiina olleista C1- ja työturvallisuuskorteista huolimatta). Sai kuitenkin vuokratyöfirman kautta rakennuspuolen apumiehen hommia, viikon-kahden pätkiä kerrallaan ja tyytyväinen on ollut näihinkin pätkiin.
Liitteet: |

latosatka_skaalattu.jpg [ 33.2 KiB | Katsottu 16831 kertaa ]
|
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.06.2016 12:49 |
Viestit: 4682 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
ein mitään järkevää .mutta tuo C5 2.0 2003 AL4 lootalla farkkuna kaipais vas. takapyörän laakerin vaihtoa . korvat ei kohta kestä 
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.06.2016 23:19 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Pallonivel vaihtui tänään ja takapään pallot vakioista etupään vakioihin. Ensituntuma mukavampi. Etupäässä on comfortit ja kulku oli toisinaan vähän nyökkivää.
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 27.06.2016 19:00 |
Viestit: 1521 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Mukavaa "old school" puuhastelua eli venttiiliohjurin kumien vaihto (vääränmerkkiseen tosin). Homma sujui hienosti kun käytössä oli mallikohtainen venttiilijousen painin, ei tarvinnut irrottaa kantta.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.06.2016 11:07 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Eilen vaihdoin Peugeotiin (406) sisätilan puhaltimen samanikäisestä Xantiasta. Ulkoisesti samanlaiset mutta saamarin laite pyörii toiseen suntaan eikä siis toimi. Että noistakin on pitänyt tehdä päinvastaiset versiot!  Pitää tutkia alkuperäistä tarkemmin, jossain siellä on kontaktivikaa.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.06.2016 20:49 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Laitoin älypuhelimen pöytälaatikkoon ja otin käyttöön 2001 ostetun Ericssonin T39m:n. Olen kyllästynyt itseeni ja muihin, jotka tuijottavat ja räpläävät puhelintaan koko ajan ihan missä tahansa ollessaan. Jos haluat tavoitella - soita.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
|
|