Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 2006 etuiskarit?
ViestiLähetetty: 19.06.2016 15:44 

Profiili WWW
Ihan semmoista noin hintaa kyselen mitä tulisi maksamaan etuiskareiden vaihto 2006 C5 citikkaan.

Käytin autoa leimalla ja ainoa mitä löydettiin vikaa oli raidetangonpää (sisempi), vaihdatin sen ja samalla myös ulkoisen niin ei tarvitse heti sitäkään vaihtaa.

Menin uudestaan leimalle ja katsuri ajoi "vahingossa" auton myös iskaritestiin vaikka kyseessä oli siis uusintakatsatus koskien tuota raidetagonpäätä.

Leiman sain mutta katsuri sanoi että iskarit on loppu, lisäksi ne vuotaa, kolme päivää aikaisemmin iskaritesti näytti että iskarit on ihan hyvässä kunnossa ja ensimmäinen katsuri ei vuotoja nähnyt, no ei siinä mitään, ihan hyvä että tuli selville tuo iskareiden kunto, tosin mietin sitä että johtuiko tuo siitä että ensimmäisessä katsastuksessa katsastaja nosti auton kylmiltään ilmaan ja se aiheutti ohjauksessa helkutinmoista tärinää ja kolinaa mikä kyllä meni ohi parissa päivässä.

Eilen yritin taskulampun kanssa etsiä vuotokohtia iskareista mutta en kyllä kummassakaan nähnyt yhtää valumajälkeä, mietin vain että olisiko katsuri erehtynyt, käytän auton aina myös pohjapesussa ennen katsastusta että kaikki viat näkyisivät paremmin, minä käyn katsastuksessa sen takia että saan auton kuntoon ja viat löytyvät, ja siten saan turvallisen auton alle.

Nyt kun olen yrittänyt etsiä iskareita kyseiseen autoon niin en niitä löydä myynnissä lainkaan, sen vuoksi etsin että osaisin vähän hintaa ajatella, onko noissa joku hydrauliiskari vai mikä perkule on ja minkähän takia noita ei myynnissä ole, en itse noita ajatellut vaihtaa vaan viedä sitikka ehjäämöön jossa saapi sen tehdä.

Mutta siis kysymykseni, osaako joku heittää edes suuntaa antavaa hintaa tuolle vaihtotyölle?

Poissa

Viestin otsikko: Re: C5 2006 etuiskarit?
ViestiLähetetty: 19.06.2016 16:00 

Oletko itse huomannut iskareissa mitään "hämärää" toimintaa. :) Onhan jousipallot?, niissä palloissa on iskariventtiilit, eivät väsy, joten.....Itse pallot kyllä voivat väsyä, paineet ehkä karkaavat, jousitus muuttuu töpömmäksi..

Poissa

ViestiLähetetty: 19.06.2016 16:13 
Käyttäjän avatar

ihan ekaksi kysyjä vois selvittää ,että onko kuljin RAUTAJOUSINEN pösön tyyliin vai perinteinen sitikan hydraulinen . molemmat selviää helposti avaamalla konepeitto ja kattomalla .

Poissa

ViestiLähetetty: 19.06.2016 16:28 

Profiili WWW
kokemjne kirjoitti:
ihan ekaksi kysyjä vois selvittää ,että onko kuljin RAUTAJOUSINEN pösön tyyliin vai perinteinen sitikan hydraulinen . molemmat selviää helposti avaamalla konepeitto ja kattomalla .

Vuoden 2006 C5 taitaa olla hydraulinen, en ainakaan tiedä onko onko rautajousilla tehty kyseistä mallia, voi olla, eli siis hydraulinen on kuljin.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.06.2016 16:30 

Profiili WWW
ealab kirjoitti:
Oletko itse huomannut iskareissa mitään "hämärää" toimintaa. :) Onhan jousipallot?, niissä palloissa on iskariventtiilit, eivät väsy, joten.....Itse pallot kyllä voivat väsyä, paineet ehkä karkaavat, jousitus muuttuu töpömmäksi..

Ei ole mielestäni mitään ihmeellistä, jos ei lasketa sitä että auto laskeutuu hieman alaspäin kun sen pysäköi, en tiedä kuuluuko tämä normaalikäytäntöön. Ajossa en ole huomannut mitään ihmeellistä, yhtä pehmeästi tuo kulkee kuin pumpulilla ajelisi.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.06.2016 16:35 

Profiili WWW
ealab kirjoitti:

Niin, ja on pallot, eli kun katson konehuoneeseen, irooitan hydraulisäiliön peittävän suojan niin sen alla näkyvissä jousipallo, ainakin itse olen ymmärtänyt että kyseessä on nimenomaan jousipallo.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.06.2016 16:53 

Jos jousitus toimii normaalisti eli auto tuntuu pehmeältä ajossa eikä nestevuotoja näy jousitolpassa (katso lokasuojan sisälle etupyörän kohdalta). Aja normaalisti. Ei ole ensimmäinen kerta kun katsastaja ei ole kartalla ko. jousituksesta.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.06.2016 16:59 

Profiili WWW
biätare kirjoitti:
Jos jousitus toimii normaalisti eli auto tuntuu pehmeältä ajossa eikä nestevuotoja näy jousitolpassa (katso lokasuojan sisälle etupyörän kohdalta). Aja normaalisti. Ei ole ensimmäinen kerta kun katsastaja ei ole kartalla ko. jousituksesta.

Juuri tuosta kohdalta eli etupyörän kohdilta yritin vuotoja etsiä mutta kun ei vain osunut silmiini. Minua vain ihmetytti se että katsuri ilmoitti olevansa entinen Vehon asentaja ja nimenomaan Citikan, sen vuoksi minä tätä uskoinkin vaikka hieman ihmeissäni, ja se kun kolme päivää aikaisemmin oli iskaritesti ihan hyvä... Mutta tekevälle sattuu :)

Poissa

ViestiLähetetty: 19.06.2016 20:06 

Jousitus on varmasti kunnossa, järjestelmään vaan pääsi ilmaa ekassa katsastuksessa. Ole huoleti, ilmat lähtee sieltä pois, voit vaikka jumpata muutaman kerran ylös ja alas ja eikun kovaa ajoa.

GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ]