gelupa kirjoitti:
Oletanko oikein että tuossa ranskalaisessa PDF:ssä AV ja AR viittaavat keskipalloihin ja SC-CAR on jotain Activan hienouksia?
AV=avant, AR=arrière eli etu- ja takapään HA-venttiileihin viittaavat, CAR=Correction Active du Roulis eli Activaosio tosiaan.
gelupa kirjoitti:
Eli H2 XM:ssä jos vikaa lähtee korjaamaan piirilevylle kolvaamalla niin riittää kun noihin AV ja AR lisää diodin?
Sähkö- ja säätötekniikan osaamiseni ei ehkä ole kummoista, mutta aiemmin käytyjen keskustelujen ja dokujen lukemisen perusteella olen ymmärtänyt, että siulta on HA:n ECU:sta toisen pään solenoidin puolijohderele kärähtänyt (pj-relehän siellä väitetään jonkun dokun perusteella olevan eikä pelkkä simppeli fetti tms - varmastihan näet, kun se on levällään). Edelleenkin käsittääkseni ne diodit ovat solenoidien kelojen purkudiodeja ja jos mokoma on toiselta solenoidilta kärähtänyt, niin sen vuoksihan se pj-rele koville joutuu. Eli: lisäät ne diodit sinne ja vaihdat sen pj-releen, niin eiköhän se siitä lähde.