Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/3 [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 19.06.2016 12:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Saksasta ja Ranskasta näytti muutama peltivaurioitunut löytyvän 2500€, jotka saattaisi jopa tulla ajamalla sieltä? Yksi turbo vikainen, mutta hinta pomppasi jo 3500€ tietämille.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 28.06.2016 19:12 
Hyvää iltaa Citroën-väki. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, se alle neljäntonnin C6 on omalla pihalla ensi sunnuntaina. Kunhan Jekkeri ehtii sähköpostinsa lukemaan, homma toivottavasti alkaa etenemäään.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 30.06.2016 19:33 
Taskut täynnä rahaa ja liput varattu. Jos ei kutonen tule mukana Suomeen, niin otan reissun pojan kanssa loman kannalta.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 03.07.2016 09:54 
https://youtu.be/oTTc7CoaWiM


   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 03.07.2016 14:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
No niin, olipas mukava päivä eilen Nateron ja pojan kanssa. Mielestäni ihan hauskinta harrastusta jota on aikoihin tapahtunut, minun osaltani ainakin.

Jotta saadaan tarinaan vähän syvyyttä, niin palataanpas reilu viikko ajassa taaksepäin. Kuten asiaan kuuluu, myynti-ilmoituksien ja paikallisen kuhinan vireä seurailu oli jatkunut jo jonkin aikaa, niinkuin tämänkin threadin aikaisemmista viesteistä näkee. Tällä kertaa sattui käymään niin, että houkuttelevimmissa kohdeautoissa myyntipaikkakunta oli "kaukana", ensimmäisessä niinkin kaukana kuin Otepään vuoristoalue. Puhutettuani myyjää perusteellisesti (pyhästi vakuutteli että siisti, kunnossa, jne) lähdin cabrio-autoilemaan kauniin sään vallitessa tuonne etelä-eestin. Mutta mutta:

https://youtu.be/Pk0FaJw9ovs

Auto osoittautui myyjän puheista huolimatta melkoiseksi pottusäkiksi, mm. molemmat etulokasuojat, toinen etuovi, ja molemmat puskurit olivat hieman kolhittuja. Ja taas varaosa-autoksi esimerkiksi molemmat etu-umpiot olivat melko hyvin hiekkapuhallettua... Pisteenä i:n päälle moottorissa oli egr-vika päällä ja airgbag/seat belt pretensioner vika killotti samaten kojelaudassa. Hinta olisi jo paikalla tippunut 3750:iin, mutta ei se silti... pottusäkki... Eikö perhana vielä kuin loppukaneettina paluumatkalla puskapoliisit keskellä öistä, tyhjää keskiviron maaseutua lämäyttäneet 36 km/h ylinopeudesta 70:n alueella 128 euron sakot.

Keskusteltiin Nateron kanssa ja todettiin, ettei tuollaisella ole varaosa-autonakaan arvoa kuin tonnin-parin hujakoille korkeintaan. Etsiminen jatkui, ja nythän oli jo viime viikon tiistai!

...jatkuu



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 03.07.2016 14:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
...jatkuu:

Juuri tuon sinänsä hauskan mutta autoisessa mielessä pettymyksen aiheuttaneet Otepää-reissun jälkeen putkahti myyntiin toinen lupaavan oloinen yksilö, tällä kertaa Paidessa. Pyyntihinta oli 4490, mutta jo puhelimessa myyjä oli hyvinkin halukas luopumaan autosta hintaa 3900. Toinen pettymyskö tulossa, miksi hinnat tippuvat jo puhelimessa kuin lehmän häntä? Puhutin myyjää perusteellisesti ja taas lupaukset olivat kovat: kunnossa, VARMASTI kolhimaton ja kolaroimaton, ilmastointikin toimii. Nyt elettiin kuitenkin jo keskiviikko-torstai-akselia, ja en pääsisi katsomaan tuota peliä Paideen ennen viikonloppua. Tässä vaiheessa Natero teki peliliikun ja päätti tulla riskillä itse Viroon lauantaiksi, lähdettäisiin yhdessä katsomaan, mikäpä sen mukavampaa!

Lauantaina lounasaikaan nappasin laittomasti jalkakäytävällä parkkeeraten Nateron seuroineen kyytiin Tallinnan aurinkoisesta keskustasta. Auton nokka käännettiin kohti Paidea, ei muuta kuin Tarto maantie rattaiden alle ja 204 KW käyttöön työntämään mastodontin matkavauhtiin. Matka eteni leppoisien Citroen-puheiden höystämänä.

Perillä keski-virossa Paidessa navigaattori ajatti melkoiset kiemurat pieniä paikallisia kylän keskusteitä ennenkuin tupsahdettiin AMSERV-liikkeen pihaan. Ahaa, tämä onkin myynnissä autoliikkessä? Toyotaa edustavassa? Johan nyt.

Liikkeen takapihalta löytyi jousitus yläasennossa odottava siniharmaa C6, ja myyjäkin saatiin puhelimella paikalla. Valkopaitainen kaveri joka osoittautui liikkeen johtajaksi, ilmestyi erittäinkin hymysuisena ja myyntihaluisena C6:n hieman kulahtaneet avain/kaukosäätimen kanssa paikalle. Auto näytti ensikatsomalta tosiaan lommottomalta ja suoralta, mutta mitä koeajo paljastaisi?

jatkuu...



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 03.07.2016 18:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Liitteet:
C6paidessa.JPG
C6paidessa.JPG [ 94.6 KiB | Katsottu 22217 kertaa ]


Siistiltä se päällisin puolin näytti, tosin tarkemmin tutkiessa jarrulevyt olivat sen verran ruosteessa, että auto oli seisonut myyntilanssilla jo hetken aikaa ja nyt ei puhuta parista viikosta... Korin kunto oli yksityiskohtaisemmankin tutkielman jälkeen kiitettävä, miten onkin säilynyt 2012 asti Virossa olleen C6:n kori noin hyvänä. No, nämä ovat nyt niitä "löytöjä" joita metsästetään, tässähän on harrastuksen ydin. Joku löytää, joku ei. Harvempi kertoo - me kerromme!

Ilmastoinnin toimivuus paljastui totuuden vastakohdaksi. Ei muuta kuin koeajoon; Nateron&pojan koelenkillä auto oli kolinaton ja natinaton, jousitustuntuman ollessa kuitenkin jäykempi kuin C6:ssa pitäisi. Tavallinen ostaja ei huomaisi mitään vikaa joustoissa, mutta kyllä C6-miehet tietävät. Yleisvaikutelma silti yllättävän hyvä ja ehyt, kone ja laatikkokin tuntuman perusteella kunnossa... Hydraulipumpun tavallista kurisevampi ääni jousitusasentoa vaihdettaessa kertoi, että pumppu tai moottori ovat elämänsä ehtoossa, kuitenkin vielä aivan käyttökuntoiset.

Käveltiin sisälle ilmastoituun autoliikkeeseen jossa Johtaja istui yksin koko hallin kuninkaana, pöytä aseteltuna tojotien keskelle. Laskin liikkeen marmoritiskillä espresso-capuccinokahviautomaattikoneesta espresson itselleni ja normaalin americanon pojalle. Sillä aikaa Natero heitti ässän johtomiehen pöytään: 3500 euroa ja kauppa on sillä taputeltu. Itse odotin että nyt rupeaa myyntijohtaja retuuttamaan meitä niska-perse-otteella hallista ulos, mutta ilmeenkään värähtämättä Raivo totesi: "3600 ja se on teidän.". Kauppa oli jo selvä, ja Nateron vastatarjous (3550 + mahdollisuus kokeilla täyttää C6:n ilmastointilaite autoliikkeen ilmastoinnin täyttölaitteella ilmaiseksi) meni läpi kuin tikari nunnan kaavusta.

Kauppa oli tehty, hintaan 3550 Euroa, ja tämä ei ollut mikään ALV 0-hinta vaan aivan yksityishenkilö-ostajan maksama normihinta. Ilmastointilaitteen täyttöä askarrellessa Nateron poika tokaisi: "täällä on samanlaiset nappulat takapenkillä kuin meidän C6:ssamme" - oli jäänyt niin myyjältä kuin meiltäkin huomaamatta tähän asti että siellähän oli himoittu Lounge Pack, ja toimi! Vot, miellyttävä yllätys!

Ilmastointilaite täytettiin varovasti 300 grammalla, vuotohan siellä jossain joka tapauksessa on, mutta rupesi nyt ainakin Paide-Tallinna - matkan ajaksi pelaamaan. Liikkeen johtaja veivasi onnellinen hymy naamallaan niin Nateron kuin minunkin kättäni selvästi tyytyväisenä omaan myyntityöhänsä. Poistuimme paikalta kaikkien osapuolten ollessa tyytyväisiä. Täydellinen kauppa?

Nokka kohti Tallinnaa!

jatkuu...



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 04.07.2016 16:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
...jatkuu:

Nateron pojan autoillessa perässämme C6:lla ajelimme nyt jo yleisempiä niin poliittisia kuin taide(nais)asioita sivuavia teemoja käsitellen kohti Tallinnaa. Rupattelu oli niinkin rattoisaa että tuli ajettua Paide-Tarto maantie -risteyksestä alkuunsa Venäjän suuntaan, piti oikein tahdonvoimalla sieltä kääntää nenät kohti Tallinnaa, vaikka Leningradin kutsu kuului jo vahvana. Lexuksen hybridivoimalinja teki taikojaan, mutta aina taustapeiliin vilkaistessa C6:n elegantit valot loivat tunteen että nyt ollaan väärässä autossa... varsinkin kun siellä olisi ollut odottomassa Lounge Packin lempeä syleily. No, eihän Lexus RX400h:ta viitsinyt nyt aivan tien poskeen hyljätä, pakko sekin oli saada maalikylään.

Lisäyllätyksiä ei kirjailtavaksi asti Citroenin osalta enää Viron puolella ilmennyt. Autot parkkiin Tallinnassa ja sille sovitulle piiiiitkälle lounaalle... Illan ohjelma sisälsi muunmuassa viinikellarikierroksen - siellä muuten tarjoiltiin laadukkaiden, Glorian viinikellarin itse maahantuomien viinien lisäksi myös Hopeisen Sammen Beluga-votkaa, jota piti tietysti maistella eräänkin naukun verran.

Liitteet:
viinikellarissa.jpg
viinikellarissa.jpg [ 68 KiB | Katsottu 22010 kertaa ]

Viimeinen kuva ja muistikuva

Viinikellarin jälkeen tietysti sikariklubi kutsui dominikaanisine pötkylöineen. Omistaja oli kuulemma kotimaassaan Kuubassa käymässä, joten häntä ei päästy tällä kertaa puhuttamaan - manageeraavaa johtajaa (nainen) kylläkin, ehkä jopa imelyyteen asti. Erilaisia kieliä käytettiin niin viinikellarin omistajan kuin myöskin sikariklubin managerin naurattamiseen siinä määrin, että aamulla suussa maistui kissanpaska - ei kuitenkaan ison kissan...



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 05.07.2016 17:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Mukavat uutiset kuultuani Keski-Suomesta Naterolta, on aika kirjoittaa loppukatsaus tähän projektiin.

C6 kuljetti Nateron ja pojan ongelmitta kotiin, jopa jousitus tuntui jo Tallinnassakin pehmeämmältä kuin ostopaikalla Viron sydänmailla. C6:sen jousitushan on vielä siitäkin vekkuli, että se pitempään seisoessa todella jotenkin kopristuu (ilmeisesti AMVAR-venttiilit ja keskihydrauliikkablokkien salatut sisäosat tämän aiheuttavat, ehkä myöskin systeemissä vanhemmiten elävä pieni ilmamäärä), mutta saattaa ajellessa siitä taas pehmetä. Joka tapauksessa pallohommia vähintään jossain vaiheessa tuon ikäiseen C6:teen tulee, merkkiliikkeen puheista huolimatta ne menettävät painettaan ajan kanssa ja varsinkin C6:ssa pienikin painevajaus tuntuu jousituksen "kummallisuutena".

Ilmastointi oli pitänyt litkut sisällään ainakin tuon matkan, jää nähtäväksi miten se jatkossa toimii. Yleisesti muuten auton mukana tuli iso nippu kuitteja, muunmuassa se remminvaihto oli tehty ajallaan, ja tietysti kääntölaakereita ja peräkontin kaasusylintereitä oli uusittu. Tavallista C6-kauraa.

Todetaan nyt siis vielä kertauksen vuoksi:

Varhaisten vuosimallien hyväkuntoinen mutta ei täydellinen Exclusive-C6 2.7-diisselillä, kolaroimaton ja siisti, LOUNGE PACKILLA, oikea hinta:

3550 EUR, sis.alv

Vastaavasta on vuosi sitten mennyt veroa härmään 2445 Euroa, nyt pitäisi mennä kahden tonnin pintaan tai allekin, huomioonottaen ajokilometrit. Jos lasketaan hakukuluiksi pitkät lounaat mukaanlukien 700 euroa, tulee auton hinnaksi veroineen kaikkineen suomenkilpisenä noin 6000 Euroa. Siihen uudet merkkitalvirenkaat ja lohkolämmitin jos niitä harrastaa, niin ollaankin jo luokassa 7500.

Loppuun vielä korkea hatunnosto Naterolle, siinä mies joka pysyy sanassaan. Oli tällaiselle kyyniselle, vanhalle harrastajallekin erittäin mukava lauantaipäivä C6-asioita turatessa ja turistessa! Hyvät jatkot niin Sinulle kuin C6:lle sinne keskikesäiseen Suomeen, taas lisääntyi Suomen kanta yhdellä!



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 06.07.2016 14:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
ds-jekkeri kirjoitti:
taas lisääntyi Suomen kanta yhdellä!


Nämä ovat olleet sen verran kutkuttavia tarinoita, että jonain päivänä määkin voisin tulla kylään. Jos otetaan vastaan, siis...



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 07.07.2016 00:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
2cvkimmo kirjoitti:
ds-jekkeri kirjoitti:
taas lisääntyi Suomen kanta yhdellä!


Nämä ovat olleet sen verran kutkuttavia tarinoita, että jonain päivänä määkin voisin tulla kylään. Jos otetaan vastaan, siis...


Kyllähän se käy. Kehitellään mielenkiintoinen harrastusprojekti...



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 08.07.2016 18:32 
Pieniä vai vakavia ongelmia? Tänään hylättiin katsastuksessa. Vaatimustenmukaisuustodistus (COC) puuttuu, EU-tyyppihyväksynnän kaksi viimeistä numeroa tähden jälkeen puuttuu.
Paalikamaa taisi tuosta tulla tai katsuri ei ole ajan tasalla.
Edellisissä kutosissa ei ole ollut ongelmia ko. asioiden suhteen.
Muutoin tekniikka ja päästöt asianmukaisessa kunnossa pl. väärän värinen sivuvalo.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 08.07.2016 18:57 

Viestit: 5124
Eikös se (COC) pitäisi saada (rahaa vastaan)n vaikka Citroenin maahantuojalta.

Sitä ei vaadita jos on "täydellinen" merkintä rekisteriotteessa tai tyyppikilvessä, ilmeisesti ei sitten ollut "täydellinen". Kannattaa katsoa nuo molemmat ja plarata vanhojakin otteita jos on.

Maahantuojaa halvempi voi olla joskus vaikka TUV, joskus toimii, vaikka auto ei olisikaan Saksasta, ei mitään kokemusta itsellä.
https://www.tuv-nord.com/fi/en/mobility ... us-597.htm

Onnea kuitenkin autolle uuteen kotiin.

[Edit] näemmä noita vaatimuksenmukaisuustodistuksia kaupittelivia sivustoja on netissä pilvinpimein (halpoja tietysti, mutta kuinka luotettavia) ja jossain sanottiin että katsastuskonttoritkin niitä hommaa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 08.07.2016 23:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Minulla puuttui Virosta tuodun Saabin sikäläisestä rekisteriotteesta varianttinumero ja se aiheutti Tullille päänvaivaa -> katsastuskonttori luonnollisesti oli tästä myös kiinnostunut. Vaatimustenmukaisuustodistuksesta asia selvisi, ja sen sai Saabilta ihan pyytämällä eikä maksanut mitään. Mukana tuli myös kaikki ko. mallille aikanaan tehtyjen TÜV-testien tulokset/laput sun muut. (PDF-tiedostoina, CoC tuli postissa allekirjoitettuna).

Asia hoitui hienosti kun valmistenumeron perusteella löytyi vastaavuus niin vaaditut dokumentit kuuluivat ikään kuin auton "vakiovarusteisiin", vähän käyttöohjekirjan tapaan. En tiedä mikä on käytäntö Citroënilla, mutta kannattaa varmaan soittaa ja selittää tilanne. Luulisi heitäkin asiakkaat tuon verran kiinnostavan.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 09.07.2016 02:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Citroen C6:n ja ilmeisesti muidenkin sitikoiden tyyppikilvestä puuttuu aina ne kaksi lisänumeroa ja viimeinen tähti ennen niitä, se päättyy neljän numeron sarjaan. Pitäisi näyttää tältä:

Kuva

Jos tyyppikilpi on tuon näköinen, sillä sen pitäisi mennä kilpiin. Rek.otteessa pitäisi olla sama numerosarja, Virossa se näköjään yleensä kirjataan rek.otteeseen samassa muodossa kuin tyyppikilvessä on. On melko pikkumainen katsastaja jos ne eivät kelpaa. Silloin pitää coc hommata veholta tai muualta, ensin kuitenkin kokeilisin toista katsuria. Kirjoittelehan threadin jatkeeksi miten asia selviää.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 09.07.2016 14:46 
Coc-todistus tilattu hintaan 115€, joten eiköhän tämä iloksi muutu. Jekkeri ystävällisesti tarjoutui asiassa avittamaan, mutta osasinkin ihan itse tilata sen.
Jekkeri aiemmin kertoilikin auton hakureissusta, joka oli erittäin antoisa ja hauska.
Kerran vielä kiitokset asiantuntevasta, mukavasta ja luotettavasta avusta Virossa. Aika harva viitsisi nähdä sellaisen vaivan vain auttamisen halusta.
Tänään jo puheltiin seuraavan reissun mahdollisuusta, kunhan tämä viimeisin on kunnialla kilvissä.
Pitää se varaosa-autokin hankkia, tämä oli todellinen helmi kunnoltaan ja hinta halpa siihen nähden.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 10.07.2016 15:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Näissä Euroopassa rekisteröidyissä on jo 2000 luvun alusta ollut suurinmaksi osaksi ollut versio ja variantti numerot rekisteriotteessa ja jos hiukankaan viitseliäs katsastusmies, niin löytää vastaavan Trafin tietokannasta, mistä ottanut numerot.
En ole enää pitkään aikaan joutunut pyytämään todistusta Veholta ja siellä on ryöstetty 200€ mukaisuustodistuksesta viimeksi,kun tarvinnut ja palvelukin ollut siihen rahaan täysin "hanurista"! :)

Maanauto oli iloinen poikkeus, kun oli Suomessa ainoa lajiaan oleva Boxer ja tilasin mukaisuustodistuksen. Varovasti kyselin,mitä olen velkaa paperista, niin ilmoittivat sen kuuluvan heidän palveluihin ja toivoivat, josko auto vaikka kävisi joskus heillä huollossa. :D

Tästä "Nateron" C6:ta olisi mukava tietää vuosimalli ja kilometrit, jotta voisi joskus tehdä empiiristä tutkimusta siitäkin, miten ylivoimaisen edullisia nämä ex itäblokin autot oikein ovat, vai onko se tässä ketjussa vain lipsahtanut ohi silmien?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 10.07.2016 17:24 
Kuinka ylivoimaisen edullisia Viron kuutoset ovat?

Tolkuttoman hyvä kauppa autosta, jolla poika on jo ajellut nyt tuhat kilometriä lisää Virosta noudon jälkeen.
Mittarissa nyt siis n.254000km. Vuosimalli on 2006, Exlusive-versio lounge-packilla ja kaikki toimii.

Jakopää tehty ajallaan ja muuta kuluvaa vaihdettu kuittien ja auton tarkastuksen perusteella todennnäköisesti ihan oikeasti. Katsastuksessa tuli korjauskehotus valoista kaukovalon läpän ja vääränvärisen sivuvalon vuoksi ja tietenkin se Cocci.

Auto on tarkastettu mielestäni varsin luotettavassa korjaamossa, joka nimestään huolimatta on suomalainen ja huoltaa kaikki merkit http://www.telemail.fi/auto-france/index.htm.

Ve. ulompi pysäköintitutkan anturi on vaihdettu ja kaistavahdin linssit puhdistettu ja kaikki järjestelmät testattu. 4-pyörämittaus ja säätö pitänee siellä vielä tehdä, koska eturenkaat ovat sisäreunoistaan hiukan kuluneet ja ruori on aavistuksen vinossa.
Näin ne kutosten hinnat romahtivat...

Onneksi niitä on jo neljä pihassa ja uskoisin Jekkerin avustuksella tulevan vielä lisää.

Tuskin maltan odottaa seuraavaa Viron reissua ja pitkää päivällistä hyvässä seurassa...

ps. kolmetoista ihmistä koeajolla on käynyt ja niistä neljä on esittänyt vakavissaan vaihtokauppaa eri C5 versioihin. Valitettavasti en vaihdokkia halua, koska minulla on jo kuusitoista ajoneuvoa henkilökohtaisesti rekisteröitynä. Mahdollisesti tuosta tulee tyttäreni ja vävyn käyttis, jolloin kakkossarjan C5 V6 automatique-farkku tulee myyntiin.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 10.07.2016 17:30 
Verotuspäätöstä tietenkin odottelen malttamattomana...


   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 11.07.2016 01:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
betaromeo kirjoitti:
Maanauto oli iloinen poikkeus, kun oli Suomessa ainoa lajiaan oleva Boxer ja tilasin mukaisuustodistuksen. Varovasti kyselin,mitä olen velkaa paperista, niin ilmoittivat sen kuuluvan heidän palveluihin ja toivoivat, josko auto vaikka kävisi joskus heillä huollossa.


Noinhan sen kuuluukin mennä, tosin ilman toivetta vastikkeellisuudesta. ;) En ymmärrä millä perusteella rahastetaan dokumentista, joka on kuitenkin oleellinen osa auton papereita vaikkei sitä ohjekirjan mukana toimitetakaan.

Toinen juttu on tietty se, että jos tiedot kerran löytyy Trafilta suoraan niin mihin tuota lappua edes tarvitaan? Haiskahtaa (turhalta) byrokratialta.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 15.07.2016 17:11 
Cocci-paperi tuli tänään ja jään odottamaan verotuspäätöstä. Rekisteröintikatsastus on nyt siis kunniallisesti läpäisty. Nyt Viron halpisautossa muutaman pikkujutun huollon jälkeen toimii kaikki ja auto jää näillä näkymin sukuun. Retki Viroon taas edessä. Jekkeri, ole varuillasi, suomipoikien partio saapuu silloin, kun osaat sitä vähiten odottaa!


   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 08.09.2016 16:31 
Verotuspäätös tuli lopulta. Veroja 2592,54€, auton ostohinta 3650, kulut mukavalta ja sivistävältä hakureissullta n.800, iso huolto ja kaksi uutta rengasta ( yksi posahti Suomussalmella, koska runkoon tuli reikä aiemman virheelisen kulumisen vuoksi, kulmat täysin metsässä/ Virossa), kaksi painevaroitinta ja työt, joten tällä hetkellä auton nettohinta on n.8000€. Talvirenkaat, vanteet ja lämmitysjärjelmä pari tonnia, joten nettohinta rekisteröitynä Suomen talveen sopivana on kymppitonnin luokkaa. Neljä kuutosta on nyt pihassa ja viides saattaa tulla ensi kuussa...
Auto lopullinen hinta pitää laskea niin,että se on valmis ympärivuotiseen käyttöön Suomessa. Ei neljä tonnia siihen riitä!


   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 08.09.2016 21:11 
Ei tullut hyvää rekisteritunnusta. GMA-162 ei näytä, eikä kuullosta hyvältä.
https://www.facebook.com/Auto-France-Oy ... 642940009/.
Aiemmat BSR-453 ja MKE-188 näyttävät ja kuullostavat paremmilta. Mitä mahdollinen, ehkä lokakuun alussa toteutuva retki tuo tullessaan? Aika näyttää.
Tuskin maltan odottaa...


   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 08.09.2016 21:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Natero kirjoitti:
Ei tullut hyvää rekisteritunnusta.
Jos ei tarjottu tunnus kelpaa, voi mennä seuraavalle konttorille ja sitten seuraavalle, kyllä jossain vaiheessa osuu tai kyllästyy. :lol:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6
ViestiLähetetty: 08.09.2016 21:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Mulle lyötiin kasa lappuja sai valita



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/3 [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: