Terve
Onko tietoa, minkä väriset olivat hiekkapellin takaosassa (etupyöräkotelon etuosassa alhaalla) olevat pellit tehtaalta lähtiessään? Olivatko ne korin väriset vai mustat. Vai vielä jonkin muun väriset? Olivatko ne molemmin puolin saman väriset? Onko tietoa, oliko niissä ennen Suomeen saapumista jokin kiveniskumassa? Maalin alla vai päällä? Kyseessä on vm. -68 auto, joten jos käytäntö on vaihdellut eri aikoina, niin kysymykset koskevat nimenomaan tätä ajankohtaa. Itse hiekkapellissä (iso pelti etupuskurin alla) ei pitäisi olla epäselvää; se kai maalattiin korin väriseksi molemmin puolin, eikä siinä ollut mitään kiveniskumassaa? Jos hiekkapelti ja sen takaosan peltiosat olivat korin värisiä molemmin puolin, niin olivatkohan ne jo kiinni toisissaan kun niitä maalattiin? (jolloin myös kiinnitysruuvit olisivat rungon värisiä) Jonkin verran kiinnostaa myös, mitä maahantuontihuollossa tehtiin (jos tehtiin) pyöränkoteloiden ja koko rungon (ja koteloiden) massauksen suhteen tuohon aikaan.
Ja vielä yksi kysymys maalauksesta. Olikohan polttoaineen täyttöaukon läppä kiinni lokasuojassa maalauksen aikana kun sitä aikanaan tehtaalla maalattiin. Ja kaikki saranat ja jouset ja ruuvit kiinni, jolloin koko paketti on korin värinen? Vai irrallaan, jolloin vain itse läppä on korin värinen ja pikkuosat ovat... niin minkä värisiä? Keltapassivoituja, mustia?
terveisin: Mika
Liitteet: |

hiekkapeltiosat2.jpg [ 101.68 KiB | Katsottu 4987 kertaa ]
|
|