Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/3 [ 61 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 15.07.2016 01:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Avaanpa keskustelun toisinaan aprikoimastani aiheesta. Tulin juuri viikon kotimaanreissulta kotiin (no pun intended) perheineni, alla oli kyllä pohjois-suomen lentokentältä lähtien tyylikkäästi Range Rover sitä parasta korimallia, mutta ei oma. Tuumin tälläkin reissulla, että kuinka vaikeaa ja kallista olisi toteuttaa se aikoinaan Bremerinkin käyttämä taktiikka, että Oulun kentällä odottaa parkkipaikalla oma auto niitä paria vuosittaista visiittiä varten. Bremerillä oli varsin resuisen näköinen Saab 900 turbo "pohjois-suomen juhtanaan" silloin muinoin, se seisoi vakiopaikallaan siellä lentokentän pitkäaikaispysäköinnissä vuosia.

Nykyään kun on käyttömaksut, vakuutusmaksut, jne jnejne, tuntuisi että paras vaihtoehto olisi museokilpinen auto. Kokonaiskulu vuodessa jäisi veroluonteisten maksujen osalta siihen museoautoliikennevakuutukseen, olikos se alle 100 euroa vuodessa. Ajomäärähän jää joka tapauksessa pitkästi alle 30 päivään vuodessa, hyvä jos puolet siitä tulee nykyään pohjois-suomessa käytyä vuoden aikana. Ja kun useimmiten ellei aina kyseessä on kesäinen aika, sopisi joku klassikkokin hyvin tähän tarkoitukseen.

Niin hullu en ole, että laittaisin SM:n ruostumaan Oulun kentälle paria vuotuista käyttöä odottamaan. Mutta ruisku-CX, miksei BX 16V, miksei ehkä myös kohta XM. Mikäs olikaan museokilpisten ikäraja nykyään? Mikä näistä olisi luotettavin kokelas lähtemään 9 kuukauden seisomisen jälkeen käyntiin, akkua lataamatta?

Mikä olisi järkevin ja edullisin vaihtoehto museokilpisistä mehukissoista, kun olisi tarkoitus ajellakin jonkin verran pari kertaa vuodessa, perheineen? Hintatieto on olennainen, eihän tällaiseen kannata kymppitonnia sijoittaa.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 15.07.2016 10:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Aivan loistava idea, eihän pysäköinnin kustannukset ole kuin vaivaiset 117€ kuukaudessa! :) Kustannushan ei tietysti ole mitään siihen, että saa kurvailla huolettomia kilometrejä 9kk seisseellä hyde Citikalla?
Ehkä hivenen joutuu jarruja irroittelemaan ja ei aivan mahdottomalta ajatukselta kuulostaisi, että muutama litra vihreätä nestettäkin olisi lirahtanut sinne pysäköinti paikalle? Saattaa kuitenkin pysäköinti toimintaa hoitava yritys poistaa ongelma nesteen vuotajan ennen käyttäjää tontiltaan?

Ehkä se ei oma, Range Rover saattaa jo ensimmäisen vuoden jälkeen tuntua edulliselta ja ei ne ilmajousetkaan aivan munuaisia riko? :lol:



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 15.07.2016 11:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Vuokra auto



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 15.07.2016 11:37 

Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
ds-jekkeri kirjoitti:
Mikä olisi järkevin ja edullisin vaihtoehto museokilpisistä mehukissoista, kun olisi tarkoitus ajellakin jonkin verran pari kertaa vuodessa, perheineen?


No nyt alkoi hymyilyttämään! Vaikka tietystihän kaikista museokilpisistä mehukissoista voi teknisesti ottaen valita mallin, joka on "järkevin ja edullisin", kaikkihan on suhteellista :) Luulen kyllä, että adjektiiveista a) järkevä, b) edullinen, c) perhereissukelpoinen voi valita minkä tahansa yhden, ja silti se ei sovi museokilpiseen mehusitikkaan. Liekö Jekkeri maistanut Suomen-vierailullaan jotain perinteistä kansallista sihijuomaa, joka on poreilee vieläkin päässä... :-)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 15.07.2016 12:10 

Viestit: 5861
Paikkakunta: Lahti
betaromeo kirjoitti:
Aivan loistava idea, eihän pysäköinnin kustannukset ole kuin vaivaiset 117€ kuukaudessa! :) Kustannushan ei tietysti ole mitään siihen, että saa kurvailla huolettomia kilometrejä 9kk seisseellä hyde Citikalla?
Ehkä hivenen joutuu jarruja irroittelemaan ja ei aivan mahdottomalta ajatukselta kuulostaisi, että muutama litra vihreätä nestettäkin olisi lirahtanut sinne pysäköinti paikalle? Saattaa kuitenkin pysäköinti toimintaa hoitava yritys poistaa ongelma nesteen vuotajan ennen käyttäjää tontiltaan?


Tässä se taas nähdään täydellinen tekninen tietämättömyys, ei ilman vajoamisen estoa olevasta sitikasta mistään mitään vuoda kun jousitus ei ole paineenalaisena :lol:

CX tietysti mut pitäisi olla break, ei siihen tavaratilattomaan versioon mitään kyytiin mahdu, matkalaukkujen kuskaaminen takapenkillä on jotenkin niin rahvaanomaista....



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 15.07.2016 12:24 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
betaromeo kirjoitti:
Aivan loistava idea, eihän pysäköinnin kustannukset ole kuin vaivaiset 117€ kuukaudessa! :)


Fiksumpi tapa olisi säiliö tuollaisia kulkineita ympäri suomen aina tuttujen ja sukulaisten pihassa joihin sitten hurauttaa parilla lantilla taksilla. Sitten ottaa niitä käyttöön sitä mukaan kun liikkuu. Pihan omistajalle tuo ajatus pitäisi myydä vaikka antamalla lupa käyttää kulkinetta tarvittaessa vara-autona.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 15.07.2016 13:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Xari kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Aivan loistava idea, eihän pysäköinnin kustannukset ole kuin vaivaiset 117€ kuukaudessa! :) Kustannushan ei tietysti ole mitään siihen, että saa kurvailla huolettomia kilometrejä 9kk seisseellä hyde Citikalla?
Ehkä hivenen joutuu jarruja irroittelemaan ja ei aivan mahdottomalta ajatukselta kuulostaisi, että muutama litra vihreätä nestettäkin olisi lirahtanut sinne pysäköinti paikalle? Saattaa kuitenkin pysäköinti toimintaa hoitava yritys poistaa ongelma nesteen vuotajan ennen käyttäjää tontiltaan?


Tässä se taas nähdään täydellinen tekninen tietämättömyys, ei ilman vajoamisen estoa olevasta sitikasta mistään mitään vuoda kun jousitus ei ole paineenalaisena :lol:

CX tietysti mut pitäisi olla break, ei siihen tavaratilattomaan versioon mitään kyytiin mahdu, matkalaukkujen kuskaaminen takapenkillä on jotenkin niin rahvaanomaista....


Olen todella pahoillani, tästä täydellisestä teknisestä tietämättömyydestäni, kaltaisesi rinnalla. :shock:
Väität, että ilman vajoamisen estoa olevasta ei mitään vuoda??
No vaikka puhuttaisiin 30v + vajoamisen estolla olevasta, niin ne venttiilitkö ovat täysin pulloja ja myöskin jousitolpat?
Kerro ihmeessä, jotta voisin edes hiukan viisastua! :)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 15.07.2016 14:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Mun mielestä mitään kaasunestejousitettua Citikan mallia ei voi seisottaa pitkää aikaa.

Parempi on ottaa sinne 2CV odottamaan. :)



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 15.07.2016 14:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Olisi tietysti hauskaa ja halpaakin nykyaikana laittaa siihen gsm-käynnistys, niin voisi soitella sen kuukauden välein käyntiin ja lämpimäksi täältä Virosta käsin, notkistella paikkoja. Jarruihin tietysti pois lähtiessä aina suhaus säilytysrasvaa, sellainenkin spray on englannissa olemassa joka haihtuu ensimmäisessä jarrutuksessa taivaan tuuliin.

Tuo pysäköintiongelma ei ole niin kallis kuin on mainittu, on siinä kentän lähellä ihan ilmaispaikkojakin jonkun sadan metrin säteellä. Eikä olisi poisluettua myöskään tuttavien pihoilla makuuttaminen, jos museoauto on arvokkaan näköinen.

Olisin erittäinkin otettu jos ketjuun tulisi myös linkkejä tai ainakin hintatietoja tähän tarkoitukseen sopivista museoautoista, mielipiteitä kehiin vaan.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 15.07.2016 14:41 

Viestit: 982
Akkua voisi pitää iskussa aurinkopaneeleilla, ja pysäköimällä oikeaan ilmansuuntaan, paneelit jopa ikkunoiden sisäpuolella. Mutta vahvistettu katto siinä pitää olla että kestää metrin kerroksen nuoskalunta, jos taivasalla seisoo. Veivikäynnistys iso plussa, siinä veivatessa samalla lihakset vetristyy matkan spastisuuksista.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 15.07.2016 15:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Kuva

Ehkä näin?



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 15.07.2016 21:41 

Viestit: 312
Paikkakunta: Renko
Kolmen vuoden päästä tulee ekat bx-vanit museoikään. Niitä on ollut nyt myynnissä vähän ajettuinakin. Ja konehan on luotettava 1,6 . Akku mukana paikalle ja siitä lähtee. On tosin kaksipaikkainen ja museorekisteriin ei taatusti saa takapenkkisenä, paitsi suhteilla. Jos autolla ajaa v uosittain vaikka vaan pari viikkoa, ei ole mitään syytä museorekisteröityyn laitteeseen, säästö on niin pieni. ÄÄni peruspeksille, siis kaasarikoneiselle sellaiselle sedanille ilman museostatusta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 16.07.2016 03:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Tutkimuksen jälkeen näyttää että Cx:iä on museokilpisinä myyty viiden tonnin hujakoille ja allekin. Mutta olikos se vielä nykyäänkin niin, että omistajanvaihdoksessa museotarkastus on tehtävä uudestaan.

Tuosta museoautoilun "järjestä" vielä. Väitän ihan vakavissaan, että 80-luvun autot kestävät seisomista varsinkin sähköjen osalta paremmin kuin uudet. Monissa uudemmissa autoissa on ihan ohjekirjassakin, että jos autolla ei ajeta pitkään aikaan, tulee akku laittaa ylläpitolataukseen. Esimerkiksi siinä yhdessä videossani esiintyneessä sl500:ssa on sellainen ominaisuus uudesta alkaen, että kahdessa viikossa auto on rikki sähköiltään jos ei sillä ajeta tai ladata.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 16.07.2016 09:15 

Viestit: 384
Ehkä kannattaisi etsiä yhteistyökumppani jostakin lentokentän läheltä, joka pitäisi autoa hallussaan ja toisi auton tarvittaessa lentokentälle. Latailisi akkua ja pitäisi muutenkin huolta autosta esim.
ulkoiluttamalla sitä säännollisesti. ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 16.07.2016 11:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Xari kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Aivan loistava idea, eihän pysäköinnin kustannukset ole kuin vaivaiset 117€ kuukaudessa! :) Kustannushan ei tietysti ole mitään siihen, että saa kurvailla huolettomia kilometrejä 9kk seisseellä hyde Citikalla?
Ehkä hivenen joutuu jarruja irroittelemaan ja ei aivan mahdottomalta ajatukselta kuulostaisi, että muutama litra vihreätä nestettäkin olisi lirahtanut sinne pysäköinti paikalle? Saattaa kuitenkin pysäköinti toimintaa hoitava yritys poistaa ongelma nesteen vuotajan ennen käyttäjää tontiltaan?


Tässä se taas nähdään täydellinen tekninen tietämättömyys, ei ilman vajoamisen estoa olevasta sitikasta mistään mitään vuoda kun jousitus ei ole paineenalaisena :lol:

Tähän on pienoinen pakko kommentoida. Ehkei uutena, mutta harva museoikäinen on enää kaikilta tiivisteiltään/letkuiltaan uutta vastaavassa kunnossa, ja tähän kun lisätään LHM:n kanssa käytetty tiivistemateriaali NBR joka kutistuu hienoisesti pakkasessa, niin mitäpä tällaisesta yhtälöstä seuraa..?

Jopa tuo Dyane vuotaa pakkasella vihreää alleen, jarrupääsylinterin tiivisteistä. Ihan tunnettu ominaisuus, jota on yritetty eräiden osatoimittajien toimesta vähentää pannalla joka puristaa säiliön tiukemmin tiivisteitä vasten...

Omistuksessa kun on kolme LHM:ää sisältävää katsastettua kuljinta, sekä yksi vielä kilvetön projekti, kahdessa näistä on korkeapainejärjestelmä ja kahdessa perinteisempi jarrujärjestelmä, kaikki vuotavat jossain määrin paineettominakin. Tuskin ovat uutena sitä tehneet, mutta kun uusimmallakin on ikää 24 vuotta ja kilpiä odottavalla kohta 50 niin pienet tihkumiset ei oikein osaa yllättää, eikä aiheutta enää toimenpiteitä. Vanhimmassa tosin on uudet tiivisteet kaikissa jarruosissa, mutta silti en jaksa uskoa etteikö pääsylinterin tiivisteistä tulevana talvena vihreää tiputtelisi...



Olenkohan minäkin sitten teknisesti täydellisen tietämätön kun tämmöisistä kokemuksista kertoilen..? :roll:

PS. Pitäisikö käydä kuvaamassa nuo käytössäni olevat parkkiruudut? Niihin on kerätty jännää tahmaa vuodesta -09 lähtien, harmittavasti ei ollut tarjolla sorapintaisia parkkiruutuja, ne olisi ollut paljon mukavampia muuttaa öljysorapinnalle kuin tämä asvalttipinnoite...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 16.07.2016 13:09 

Viestit: 5861
Paikkakunta: Lahti
Meillä pari projekti-CX:ää seisoi kaverin appiukon ladossa useamman vuoden, ja läjäpäin Beksejä siellä seisoo vieläkin, ei niistä mitään vuoda, vuotaa tietysti jos on valmiiksi rikki ja koneen alta kaikki on märkiä mut ei siellä silti juuri läikkiä lattiassa ole, jos ne pohjaanlyöntikumien tai pöllien varassa makaa niin missä siellä painetta on.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 16.07.2016 13:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Xari kirjoitti:
Meillä pari projekti-CX:ää seisoi kaverin appiukon ladossa useamman vuoden, ja läjäpäin Beksejä siellä seisoo vieläkin, ei niistä mitään vuoda, vuotaa tietysti jos on valmiiksi rikki ja koneen alta kaikki on märkiä mut ei siellä silti juuri läikkiä lattiassa ole, jos ne pohjaanlyöntikumien tai pöllien varassa makaa niin missä siellä painetta on.

Missä on Rättärin jarrujärjestelmässä paine, kun petaaliin ei kosketa? Ja silti sen pääsylinterin päällä olevan säiliön ja tiivisteen välistä vihreää tulee talvisin..?

Eikä Xm:n, eikä myöskään Sm:n jousitukseen paineita jää kun pitempään parkissa on, jälkimmäinen vieläpä nostopisteistä pukkien varassa talvet ja silti pientä tippaa tulee satunnaisista paikoista, enemmän kuin jatkuvassa käytössä tulee...

Olisipa asiat aina mustavalkoisia...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 16.07.2016 14:13 

Viestit: 5861
Paikkakunta: Lahti
No jos yhden tietämättömän kommentit on sitä luokkaa että vuotaa niin paljon että pysäköintialueen omistaja hinauttaa auton pois :lol:

Nykyään tuntuvan katsastuksessa aika herkästi puuttuvan öljyvuotoihin, saadaan vanhoihin autohin huomautus ympäristöhaitasta, ja kun jos ne puoli vuotta seisoo ennen katsastusta on onhan siellä tippa siellä täällä ilman hydrauliikkaakin, pitää aina paperilla pyyhkiä koneen alta etukäteen :mrgreen:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 16.07.2016 15:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Xari kirjoitti:
No jos yhden tietämättömän kommentit on sitä luokkaa että vuotaa niin paljon että pysäköintialueen omistaja hinauttaa auton pois :lol:

Nykyään tuntuvan katsastuksessa aika herkästi puuttuvan öljyvuotoihin, saadaan vanhoihin autohin huomautus ympäristöhaitasta, ja kun jos ne puoli vuotta seisoo ennen katsastusta on onhan siellä tippa siellä täällä ilman hydrauliikkaakin, pitää aina paperilla pyyhkiä koneen alta etukäteen :mrgreen:


On se uskottava, kun "patongin" viisain mies sanoo, etteivät vuoda. Jasua pitänyt jotain tietävänä, kun seurannut hänen kommentteja, mutta hänkin vielä teknisesti täysin tietämätön? En olisi uskonut! :lol:

No nyt ainakin tiedän kenen puoleen kääntyä, vaikka tuskin tietämättömille vaivautuu kertomaan, saati auttamaan edes rahalla? :oops:



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 16.07.2016 16:09 
betaromeo kirjoitti:
Aivan loistava idea, eihän pysäköinnin kustannukset ole kuin vaivaiset 117€ kuukaudessa! :) Kustannushan ei tietysti ole mitään siihen, että saa kurvailla huolettomia kilometrejä 9kk seisseellä hyde Citikalla?
Ehkä hivenen joutuu jarruja irroittelemaan ja ei aivan mahdottomalta ajatukselta kuulostaisi, että muutama litra vihreätä nestettäkin olisi lirahtanut sinne pysäköinti paikalle? Saattaa kuitenkin pysäköinti toimintaa hoitava yritys poistaa ongelma nesteen vuotajan ennen käyttäjää tontiltaan?

Ehkä se ei oma, Range Rover saattaa jo ensimmäisen vuoden jälkeen tuntua edulliselta ja ei ne ilmajousetkaan aivan munuaisia riko? :lol:

Pysäköintipaikka on yhdyssana.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 16.07.2016 18:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Natero kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Aivan loistava idea, eihän pysäköinnin kustannukset ole kuin vaivaiset 117€ kuukaudessa! :) Kustannushan ei tietysti ole mitään siihen, että saa kurvailla huolettomia kilometrejä 9kk seisseellä hyde Citikalla?
Ehkä hivenen joutuu jarruja irroittelemaan ja ei aivan mahdottomalta ajatukselta kuulostaisi, että muutama litra vihreätä nestettäkin olisi lirahtanut sinne pysäköinti paikalle? Saattaa kuitenkin pysäköinti toimintaa hoitava yritys poistaa ongelma nesteen vuotajan ennen käyttäjää tontiltaan?

Ehkä se ei oma, Range Rover saattaa jo ensimmäisen vuoden jälkeen tuntua edulliselta ja ei ne ilmajousetkaan aivan munuaisia riko? :lol:

Pysäköintipaikka on yhdyssana.


Annetaan sitten olla tasan, kun itse olit tuolla toisessa ketjussa kirjoittanut "reissun mahdollisuusta". :)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 16.07.2016 19:30 

Viestit: 5861
Paikkakunta: Lahti
betaromeo kirjoitti:
Xari kirjoitti:
No jos yhden tietämättömän kommentit on sitä luokkaa että vuotaa niin paljon että pysäköintialueen omistaja hinauttaa auton pois :lol:

Nykyään tuntuvan katsastuksessa aika herkästi puuttuvan öljyvuotoihin, saadaan vanhoihin autohin huomautus ympäristöhaitasta, ja kun jos ne puoli vuotta seisoo ennen katsastusta on onhan siellä tippa siellä täällä ilman hydrauliikkaakin, pitää aina paperilla pyyhkiä koneen alta etukäteen :mrgreen:


On se uskottava, kun "patongin" viisain mies sanoo, etteivät vuoda. Jasua pitänyt jotain tietävänä, kun seurannut hänen kommentteja, mutta hänkin vielä teknisesti täysin tietämätön? En olisi uskonut! :lol:

No nyt ainakin tiedän kenen puoleen kääntyä, vaikka tuskin tietämättömille vaivautuu kertomaan, saati auttamaan edes rahalla? :oops:


Tämä on kyllä hienoa että osaamista kerrankin arvostetaan eikä yritetä kaikesta vääntää väkisin jotain negatiivista sanottavaa :lol:

Saattaahan se Jasukin kyllä jostain jotain tietää :mrgreen:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 18.07.2016 12:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Jasun lausuntoa täydennän vielä sen verran, että 2cv:n LHM jarrunestesäiliössä vuotopaineeksi pakkasella riittää yksinkertaisesti vain se nesteen oma hydrostaattinen paine. Ts. tiivisteet sijaitsevat säiliön jaloissa ja yläpuolinen neste tunkee välistä, kun NBR-kumi surkastelee kuin mulkku pakkasessa.

Aiheeseen palatakseni; suorastaan ihailtava rakkaudenosoitus Citroenille ajatuksena, että siellä Sitikka minne ikinä menenkin. Valitettavasti käytännössä vain melkoinen raiskaus seisottaa paikallaan ulkosalla suurin osa vuodesta. Tästäkin saa olla toki toista mieltä, mutta omat kokemukset useamman kulkimen kanssa viittaavat siihen, että "auto tykkää kun sillä ajetaan". Ts. hyvässäkin säilössä pitäen on kulkimen eduksi, että sitä käytetään ihan normiliikenteessä seisonta-aikojen välissä. Kesäkulkimista kesäisin nauttiessa olen huomannut, että Xantia on huomattavasti herkempi yli kuukauden seisottamiselle kuin nämä vanhat kotterot.

Mitä tulee käyttömaksuihin niin en näe mitään tarvetta museorekisteröinnille nykyisin katkaistavin vakuutus- ja veromaksuineen, jotka hoituvat netissä. Joutuuhan siinä vähän sompailemaan verkkopalvelussa eessun taassun, mutta ainakaan ei tule museorekisteröinnin sanelemia esteitä rakentelulle yms. Ainoana etuna näen katsastuksen parin vuoden välein vuoden sijasta.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 18.07.2016 16:19 
Museokilpisistä hydro-sitikoista ei näköjään tarjouksia ole tullut.
D-Super -70 tarjoushintaan 9873€ minulta.
Hintaan sisältyy uudenkarheat orkkis-malliset misukat ja lähestulkoon kulumattomat Nokian nastarenkaat suoraan 70-luvulta.
Ei tyhjennä akkuaan, vaikka seisoisi pitkään; kuulemani mukaan hyvä ominaisuus autoissa ja miehissä.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Halvin museokilpinen hydro-sitikka?
ViestiLähetetty: 18.07.2016 17:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Natero kirjoitti:
Museokilpisistä hydro-sitikoista ei näköjään tarjouksia ole tullut.
D-Super -70 tarjoushintaan 9873€ minulta.
Hintaan sisältyy uudenkarheat orkkis-malliset misukat ja lähestulkoon kulumattomat Nokian nastarenkaat suoraan 70-luvulta.
Ei tyhjennä akkuaan, vaikka seisoisi pitkään; kuulemani mukaan hyvä ominaisuus autoissa ja miehissä.


En malta millään olla kysymättä, mitä ymmärretään pitkään seisomisella? Aloittaja aikoi käsittääkseni seisottaa lentokentällä, jopa 9kk samoilla sijoillaan. D-Superista ei kokemusta, mutta DS 21 ja DS 23, jo pelkällä toimivalla kellolla puudutti sen aikaiset akut, jo kuukaudessa.

Kiitos vielä "Naterolle" opastuksesta pari viestiä ylempänä tekemästäni yhdyssana virheestä, kun lopetin koulut jo 16 vuotiaana ja siihenkin asti repussa taisi olla vain V8 Magasine ja Jallu. :oops:

Kovasti haluaisin vieläkin oppia paremmaksi kirjoittajaksi ja kiinnitinkin huomiota tähän misukat mainintaasi. Tarkoititko sillä, joskus naisista käytettyä ilmaisua, vai Michelin renkaita, jos renkaita, niin onko silloin pieni kirjain OK ja vielä jos valistat, milloin käytän tuota ; yhdistelmää, kun se minulle täysin hämärän peitossa?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/3 [ 61 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: