|
Kirjoittaja |
Viesti |
Wesa
|
Viestin otsikko: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 21.07.2016 19:17 |
Viestit: 1309 Paikkakunta: Järvenpää
|
Otsikon mukainen nautintoväline tarttui mukaan Keminmaalta☺ . Hinta, 600€, oli sillä tasolla että sama mitä on syönyt mutta mukaan lähtee! Ainoa arvonta oli uskaltaako tuon hintaisella raadolla ajella 700 km kotiin ilman työkaluja vai tullakko lentämällä ja järkätä kyyti autolle? Koeajolla selvisi että activa toimii, tai on ainakin ihan eri tuntuinen kuin aiemmat sitikkani! Kun lättäkköjä ei näkynyt ja ruostevauriot lähinnä kosmeettisia pelleissä, päätin valita ajon. Myyjä kertoi että vanhempi (82v) herrasmies oli viikko takaperin antanut naapuriautoliikkeessä activan vaihdossa Kiaaan ja saanut siitä n. viisinkertaisen summan vaihdossa! Tullut sitten tälle jobbarille realisoitavaksi. Auto oli katsastettu viime joulukuussa ja korjailtu kuittien mukaan parilla tonnilla viimeisen vuoden aikana jona kilsoja tullut n. 3000. Remmikin vaihdettu alle vuosi sitten! Joten kyllähän tällä pitäisi kotiin päästä! Kaikki pallot venttilillisiä mutta kovin tyhjän tuntuisia. Sen verran on tuota H2:ta tullut harrastettua että tyhjistä palloista huolimatta olin huomaavinani myös hydractiven toimivan! Joten ei muuta kuin menoksi! Auto kulki kivasti, kytkin ottaa tosi ylhäällä mutta ei luista.. Ac ja vakkari pimeenä mutta ei kun menoksi. Kempeleellä käytin kaverin nosturilla ja silloin selvisi että pohja on ruosteeton, nivelet tiukkoja paitsi vas pyöränlaakeri jossa väljää, ei kuitenkaan äännä. En malttanut ajaa kauemmaksi vaan Kempeleen motonetista auto sai ensimmäisen RVS satsin pureskeltavakseen..., taaskaan ei tullut mittailtua juttuja ennen sitä joten en nyt enää viittaa sen vaikutuksiin.. Matka taittui ilman ongelmia varsin reippaalla vauhdilla lukuisin ohituksin, -jotenkin tuo auto käskee ajaa kovaa? Bensamittari sekoili puolessa välissä matkaa ja meinasin jo käydä tankilla kunnes Viitasaaren kulmilla alkoi taas nousemaan ja merkkivalo sammui. Paasin tankilla kotiin ja mittarilla kulutukseksi trippimittarin kilsoilla tuli 7.58, eli ei tuossa ainakaan suurempia vikoja pitäisi olla. Huohotus on olematonta ja käyntiääni hiljainen. Projektihan tästä tulee! Katsotaan millainen kun kaikki viat saadaan listattua?
Liitteet: |

NewImage_1000_380_70.jpg [ 73.34 KiB | Katsottu 45568 kertaa ]
|
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
xmfani
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 21.07.2016 19:39 |
Viestit: 573 Paikkakunta: Loimaa
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 21.07.2016 20:29 |
Viestit: 1598 Paikkakunta: Tampere
|
Hienoa! TCT siis kuluttaa vähemmän kuin V6, ainakin matka-ajossa. 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 21.07.2016 20:44 |
Viestit: 1309 Paikkakunta: Järvenpää
|
Igor kirjoitti: Hienoa! TCT siis kuluttaa vähemmän kuin V6, ainakin matka-ajossa.  Viimekesänä oli käytössä 806 tct jossa ajotietsikka ja vaikutti ettei katkaise syöttöä moottorijarrutuksessa, eli varmaan tulee modernimmalle kutoselle etua sekalaisessa ajossa?
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
Pete H
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 21.07.2016 22:14 |
Viestit: 923 Paikkakunta: Etelä-Savo
|
No ni Wesa, kiitos rehellisestä tekstistä, mukava lukea.
Muista hymyillä, Pete 040-7334478
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 22.07.2016 19:25 |
Viestit: 1309 Paikkakunta: Järvenpää
|
Vielä ei tule päivitystä laajemman vikalistan muodossa mutta pientä kuitenkin. Hieman oli vaivannut laiskan sorttiset hevoset keulan puolella etenkin verrattuna aiempaan kokemukseen 200 kg painavammasta leijona evasionista. Lexa tuli apuun. Motarilla kiihdytyksissä ei ahdot nousseet kuin max 0.4bar /2500 rpm alkaen laskea suuremmilla kierroksilla ollen esim 130 vauhdissa kiihdytyksessä noin 0.3bar. Hukkaporttissakaan ei ollut eloa.., Turbo xxkele? No onneksi otin videota ruudulta kiihdyksen ajan ja huomasin ettei kaasuläppä aukea kuin 60 astetta! Ei kun jousiklipsiä uuteen kohtaan ja avot, ja arviolta 15-20 nukuksissa ollutta kaakkiakin heräsi. Ahdot nousi 0.65 bariin ja hukkaporttin huiteli yli 60% lukemissa! Lisää lienee vielä luvassa sillä nyt mekaanisesti läppä aukeaa täysin mutta kulma jää vielä alle 75 asteen. Liekö läpän potikka hieman väsynyt? Onko näissä digipotikoissa miten hoidettu täyskaasukärjet? Tuleeko ollenkaan mukaan jos ei avaudu potikka täysin?
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 22.07.2016 21:36 |
Viestit: 3150 Paikkakunta: Korpilahti
|
Wesa kirjoitti: Onko näissä digipotikoissa miten hoidettu täyskaasukärjet? Tuleeko ollenkaan mukaan jos ei avaudu potikka täysin? Taitaa tuossa olle vielä analogipotikka, joka käytännössä muuttaa kaasun asennon jännitetiedoksi ECU:lle. Ei siis erillisiä täyskaasukärkiä kuten alkupään L-Jeteissä oli, vaan anturin antamasta jännitetiedosta sitten päätellään haluttu toimenpide... Ja ennenkun kukaan älähtää, että "siellä on potentiometri eli muuttuva vastus" niin kyllä, semmonen siellä tietääkseni on. Mutta ECU ei mittaa resistanssia vaan jännitettä... Anturin "toiseen laitaan" tulee 0v eli maa, ja "toiseen laitaan" 5v, ja "keskeltä" sitten mitataan siinä asennon mukaan muuttuva jännite. Lainausmerkeissä siksi ettei fyysisesti ainakaan niissä mitä on tullut käpisteltyä, liitinjärjestys ole aina noin...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 22.07.2016 23:51 |
Viestit: 1309 Paikkakunta: Järvenpää
|
Ok, siis "kärjet" on virtuuaalisia potikan asennon mukaan, eikä rinnalla ole erillisiä kärkiä sisäänrakennettuna tuossa Motronic 3.2:ssa? Ajattelin vaan kun tuossa Rellun vanhemassa douvrinissa on potikka ja kärjet rinnakkain omissa boxeissa? Täytyy tutkia tuota paremmalla ajalla anturi irrallaan kääntyykö enemmän?
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 23.07.2016 15:59 |
Viestit: 2666
|
Mainitsit tuosta auton keinumisesta puolelta toiselle. Kokemusta on. Kun activa-vivusto on kulunut tai tankeassa jumissa, vaatii aika ison kallistuksen että alkaa toimia. Samaten se säätö menee yli ennenkuin korjaus loppuu, ja pienikin vastaliike tai jopa ratin kääntö aloittaa taas tunkkauksen toiseen suuntaan. Se activa-vivusto on sellainen viritys, että melkein rutiininomaisesti kannattaisi vaihtaa ne muovihelat sinne pyörien lähelle. Sitten tutkimaan sitä keskihässäkkää jossa on jousia, vipuja, muovihela kuulien välissä ja kallistuksensäätö. Rasvaus ja purku tekee jotain, yleensä joudutaan täyttöjuottoon tai holkitukseen kun uusia osia ei enää saa.
Activan sähköinen osa ei ole riippuvainen tuosta, se jäykistyy ja pehmentyy salamannopeasti kunnossa ollessaan vaikka nuo vipukinkstaavit olisivat ihan lopussa. Siksi on helppoa aluksi luulla että activa on kunnossa kun se jäykistyy ihan oikein. Auto voi kuitenkin seilata väärässä asennossa eikä reagoi kallisteluun korjaten kallistumaa aktiivisesti. Yksi merkki on sekin, että vetoakselien sisäkulmat kunnossa ollessaankin täristävät kiihdytyksessä, pienikin väärä sivukallistuma tekee sen.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 23.07.2016 18:42 |
Viestit: 1309 Paikkakunta: Järvenpää
|
Ok, suoraanajossakin on huomattavissa pieniä kallistumakorjauksia. Usein tekee sellaisen moottorijarrutukselle siirryttäessä ja moottorin hieman heilahtaessa. Vetarit ei täristä ja Lexia näyttää sen aktiiviventtiilin aktivoituvan, mutta mielestäni vasta aika isoilla sivuvoimilla, ei heti käännön alkaessa. Kiihdytysaktivointi H2:n kovalle tilalle vaatii paljon kovemman polkaisun kuin XM:ssä. Joo varmaan on niin että noin jäykillä vakaajilla H2:n lukitessa nestesiirtymän, on aika vakaa vaikka tunkkaus ei toimisikaan? Nyt tulee viikon parin tauko tuon kanssa ja sitten aletaan tutkimaan. Aloitetaan palloista ja noista vivustoista. Pitkäntähtäimen tavoite tuollainen W&D tyylinen käyttökunnostus pitäen sisällään lähinnä kevyttä viritystä.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 25.07.2016 17:53 |
Viestit: 2666
|
Liitteet:
Capture.jpg [ 65.23 KiB | Katsottu 44739 kertaa ]
Tuossahan näkyy aika hyvin ne kaikki kinkstaavit joilla varsinainen Activan säätö-osa toimii. Kuten on ilmeisestä, sähköiseen osaan tuolla ei ole mitään yhteyttä.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 25.07.2016 17:59 |
Viestit: 2666
|
...ja tässä vielä liitteenä hauska dokumentti Citroeniltä. Jos jollain on tämä muunkielisenä, tunnustanee/jakanee - mutta onkohan tästä vain ranskankielinen versio olemassa. Kannattaa panna merkille nuo kuvassakin näkyvät erikoistyökalut joita säätöön tarvitaan, heh heh... Liitteet:
sc_car1.JPG [ 63.47 KiB | Katsottu 44730 kertaa ]
Liitteet:
sc_car2.JPG [ 66.33 KiB | Katsottu 44730 kertaa ]
Liitteet:
sc_car3.JPG [ 74.22 KiB | Katsottu 44730 kertaa ]
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 25.07.2016 18:00 |
Viestit: 2666
|
Liitteet:
sc_car4.JPG [ 52.64 KiB | Katsottu 44727 kertaa ]
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 25.07.2016 18:06 |
Viestit: 2666
|
Molemmissa kallistuksenvaimentimissa on sitten korkeudensäätimien pantojen lisäksi kiinni ne asentoa mittaavien valokennoantureiden pannat. Kannattaa Lexian Parameter measurementista katsoa, että ne arvot joita noilta asentoantureilta tulee, muuttuvat ihan pienistäkin auton heilahduksista. Jos eivät muutu, sielläkin on välyksiä ja Activan sähköinen osa alkaa toimia viivellä - auto ehtii kallistua mutkaan tullessaan ennenkuin jäykistää.
Herkkä jokaisen osan kunnolle käy olemaan tuo järjestelmä, ja täynnä nopsaan kuluvaa osaa. Sitten kun maailmassa ei ole enää jäljellä muita Xantioita kuin Activoita (2025?), ehkä joku rupeaa uustuottamaan "korjaussarjaa" koko SC_CAR-järjestelmään. Nythän osia saa metsästää ympäri maailmaa ja ei löydy sittenkään kaikkia, esimerkiksi se keskellä oleva jousihässäkkä on saatamattomissa.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 25.07.2016 19:04 |
Viestit: 1589 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Löysin tällaisen englanninkielisen dokumentin jostain joku aika sitten, olisikohan ollut French Car Forumilta... Kuvien laatu nyt ei päätä huimaa, mutta ainakin minulle tässä käytetty kieli aukeaa paremmin kuin ranska.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 25.07.2016 20:00 |
Viestit: 1309 Paikkakunta: Järvenpää
|
Kiitos vinkeistä ja ohjeista! En ainakaan itse ollut vielä löytänyt noita kaikkia! On kyllä hyvin mielenkiintoisen näköisiä osa noista työkaluista  . Tästä tullee kyllä mielenkiintoista. Renkaista sen verran että erehdyin hankkimaan, kun halvalla sai, 16x7 alut 19 offsetilla. Renkaiksi meinasin 205/55x16. Kuinka tarkka tuo on ajoltaan oikeasta offsetista tai tarkemmin olkatappilinjan ja renkaan koskestuskeskilinjan erosta? Kummallakohan puolella ja millä erolla nuo risteää? Tuossa vielä kuva itseäni eniten miellyttävästä vinkkelistä!
Liitteet: |

NewImage_1020_574_70.jpg [ 82.91 KiB | Katsottu 44604 kertaa ]
|
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 26.07.2016 15:04 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Wesa kirjoitti: Renkaista sen verran että erehdyin hankkimaan, kun halvalla sai, 16x7 alut 19 offsetilla. Renkaiksi meinasin 205/55x16. Kuinka tarkka tuo on ajoltaan oikeasta offsetista tai tarkemmin olkatappilinjan ja renkaan koskestuskeskilinjan erosta? Kummallakohan puolella ja millä erolla nuo risteää?
Alkuperäisrengastuksen merkitys Activassa: https://youtu.be/USII7ZAJSwI?t=360Täällä patongissa oli aikaisemmin joku dokumentti, jossa olivat testanneet erikokoisia kumeja.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Korppiloinen
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 28.07.2016 18:10 |
Viestit: 198 Paikkakunta: Espoo
|
Akaile kirjoitti: Wesa kirjoitti: Renkaista sen verran että erehdyin hankkimaan, kun halvalla sai, 16x7 alut 19 offsetilla. Renkaiksi meinasin 205/55x16. Kuinka tarkka tuo on ajoltaan oikeasta offsetista tai tarkemmin olkatappilinjan ja renkaan koskestuskeskilinjan erosta? Kummallakohan puolella ja millä erolla nuo risteää?
Alkuperäisrengastuksen merkitys Activassa: https://youtu.be/USII7ZAJSwI?t=360Täällä patongissa oli aikaisemmin joku dokumentti, jossa olivat testanneet erikokoisia kumeja. viewtopic.php?f=12&t=21539
'94 Xantia VSX 16v
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 28.07.2016 19:19 |
Viestit: 1309 Paikkakunta: Järvenpää
|
Joo varmaan tuossa on osin perää vaikka ajolinjat ja jarrutuspisteet vaihteleekin? Ero lienee ollut havaittava joten ovat vertailua tehneet kuvien muodossa. Jos tunkkauksesta loppuu voimat, niin voisi satakuntakiloa kevyemmän ja matalassa olevalla neloskoneella varustetussa yksilössä kuvitella tarvittavan voiman olevan pienempi, olettaen että pito riittää? Jostain artikkelista muistelen että vois ei ole se juttu vaan kallistuksen vakaajatangon kiertymä tulee niin suureksi että tunkista isku loppuu? Milli lisää tankoon voisi olla kuukalle hyväksi?
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 30.07.2016 23:38 |
Viestit: 1309 Paikkakunta: Järvenpää
|
Tänään pääsin auton alle tutkimaan tarkemmin vivustoja. No ei niitä hetkessä hahmota kaiken ryönän keskellä, mikä mitäkin virkaa hoitaa..Sen verran selvisi että taka activa sylinteri on alaholkistaan n. 0.5 mm väljä ja yläpään pallonivel 1-1,5 mm. Huomaa hyvin kun auto tekee tuota keinuntaa. Ne muoviset stauffin näköiset palikat oli myös aika väljän oloiset, etenkin sivusuunnassa. Kuva ohessa. Kumpikin niistä tangoista oli spänningillä ulospäin niin että painoivat kovaa niitä puslia. Ei liene tarkoitus?
Liitteet: |

NewImage_738_547_70.jpg [ 115.05 KiB | Katsottu 43966 kertaa ]
|
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 31.07.2016 11:42 |
Viestit: 1309 Paikkakunta: Järvenpää
|
Koitin vähän etupäässä säädellä niitä tankoja ja huomasin että keinunta väheni kun alkoi toista pidentään mutta autokin meni lintalleen. Jotenkin se resonanssi alkaa kun nuo tangot taistelee toisiaan vastaan ja jousitolppien kitka aiheuttaa hystereesiä. Myös korkeussäätö sotki asiaa ollen liian alhaalla ja ihan kuin noiden vanttiruuvien kokonaispituus olisi käsikädessä korkeussäädön kanssa? Vapautin korkeussäädön niin alkoi tottelemaan paremmin ja tilanteesta jossa heilunta oli vähäisintä korjasin kallistuksen kiertämällä molempia samaan suuntaan jolloin niiden kokonaispituus pysyy samana. Sain sen nyt niin että korkeus on ja heilunta sylinterillä on ehkä 5mm luokkaa ollen just senverran jotta vakaimen oikaiseva moentti ei ylitä tolppien kitkoja. Eli säätösylkky oskilloi utta auto ei heilu havaittavasti. Voi olla että niillä väljillä heloilla tuota ei paremmaksi saakkaan?
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 04.08.2016 09:48 |
Viestit: 1309 Paikkakunta: Järvenpää
|
Pallot sai paineet aktiivipalloja lukuunottamatta koska halusin irrottaa ja mitata ensin mutta ei nyt ollut aikaa taistella niiden kanssa. Takaa pitäisi varapyöräkotelo irroitella jotta pääsisi käsiksi ja luotettava paineenpoisto paikallaan paineistukseen ei oikein selvinnyt mistään? Päättelin että niissä lienee johtuu paineet koska muissakin buromecan venttiileillä varustetuissa kuulissa oli n 75%:n paineet ja noissa iso toleranssi. Technosirit meni tilalle. Kyyti parani selvästi etenkin takapään osalta. Kova- ja pehmeä tila erottuu selvästi parkkipaikalla. Säätötanko/helavälys oli pääasiassa tangon kuluneisuutta, helat oli vain vähän kuluneet, mutta tanko ohuimmillaan n. 5 mm alkuperäisen 8:n sijasta. Hätäkorjauksena täyttöhitsaus. Tanko ei ollut kovin kovaa jousiterästä, joten uskalsin kokeilla hitsata. Kevyt tanko päästyi korjauksen molemmin puolin, mutta vääntötesti ruuvipenkissä antoi uskoa kestävyyteen ja kun ensimmäistä vertasin toiseen korjaamattomaan alkoi kulunut myötäämään huomattavan alhaisella voimalla korjattuun verrattuna. Jos kulunut on kestänyt, kestää nämäkin. Saakohan noita uusia mistään, vai pitääkö teettää? Kulku jämäköityi ja reagointi parani huomattavasti. Hieman, noin 0,2 mm jäi vielä välystä helojen sivusuuntaan.
Liitteet: |

NewImage_600_702_70.jpg [ 89.65 KiB | Katsottu 43565 kertaa ]
|

NewImage_419_480_70.jpg [ 52.29 KiB | Katsottu 43565 kertaa ]
|
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 04.08.2016 11:09 |
Viestit: 1598 Paikkakunta: Tampere
|
Uusia tankoja saa Activa Club Francelta. Myyvät vain jäsenille, mutta jäsenmaksu kuuluu hintaan jos et ole jäsen...  Hinta oli postien kanssa muistaakseni satasen luokkaa. Mutta tangot kyllä pysyy suht hyvässä kunnossa kun sieltä helojen välistä muistaa välillä putsata kurat pois. Noita heloja saa uusia marmoritiskiltä, 34€/puoli taisi olla hintaa. Hinnastossa sanotaan että 34€/pari, mutta onhan se yhden puolen helakin tavallaan pari...  Muistelen että tämä Vehon oma tulkinta "parista" muuttui joskus vuosikymmenen alussa. Muualla Euroopassa koko setin hinta on puolet tuosta. 3D-tulostettuna ( http://www.3dcrush.fi/) reilusti alle 20€ koko setti.
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 05.08.2016 18:42 |
Viestit: 1309 Paikkakunta: Järvenpää
|
Onhan näistä ollut jo juttua, pitäis lukea tarkemmin vanhat tarinat.., mites tuohon Activa Club Franceen otetaan yhteyttä? Nettisivujen maililinkin kautta? Näyttää olleen aika hiljaiset nuo sivut jo monta vuotta? Takasylkyn puslalle ja vuotojen korjaukseen löytyy paljon ohjeita, mutta saako niitä sylkyn yläpään palloniveliä jostain?
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 turbo -96 Lähetetty: 05.08.2016 19:38 |
Viestit: 4994
|
|
|
|
 |
|
|