Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pösö 605 V6 ja PP2000 tunnistusongelma
ViestiLähetetty: 30.07.2016 16:05 

Viestit: 367
Paikkakunta: Paimio
Potilaana olisi käyntikyvyn menettänyt 605 V6 24V XFZ-moottorilla ja siinähän on se vanhempi iso testipistoke. Siihen on toki käytössä muunnospala PP2000/Lexia-boxiin ja PP2000 ohjelma tietokoneella ja toimii Lexialla hyvin C5:n ja PP2000:lla Pösö 306:n OBD-liitimessä. Vaan tämäpä ei löydä mitään 605:sta kun DAM-koodilla ei tule valittavaksi riittävän uusia moottorivaihtoehtoja ja väittää vielä olevan kommunikaatiossa ongelmia muutenkin. DAM-koodin oikeellisuuskin vahvistettu netistä löytyvällä laskurilla joka ilmoittaa auton tehdyn 1997 joulukuussa Sochauxissa ja se on rekisteröity Suomessa tammikuun 1998 lopulla joten kaikki täsmää siltä osin. Onko joku saanut nämä kiinanohjelmat toimimaan tällaisen muunnospistokkeen kautta? On muuten kumma vika kun pidemmän seisonnan jälkeen Pösö melkein lähtee käyntiin ja sitten uusintastartilla ei enää edes lupaa. Vika tuli akun hyydyttyä auton käydessä niin pahoin että auto sammui ja sen jälkeen uudella akulla käynnistyi kerran normaalisti ja seuraavalla käynnistyksellä kävi sekunnin ja sammui jonka jälkeen enää lupaa jokusen hörähdyksen verran pidemmän seisonnan jälkeen.



2001 Citroën C5 2.0i SX Break
2003 Citroen C5 2,0i SX Berline
1999 Peugeot Partner Van
1999 Peugeot 306 HDI
1998 Peugeot 605 ST V6 Aut
1994 Peugeot 405 1,6 GLi
1990 Citroen BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pösö 605 V6 ja PP2000 tunnistusongelma
ViestiLähetetty: 30.07.2016 16:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
Tuohon tietokone ongelmaan, en voi antaa mitään neuvoa, kun ymmärrys ei riitä, mutta muuten tarjoan villiä veikkausta. :)

Muutama vuosi sitten oli C5 vastaavilla oireilla ja ollut parillakin Citikka asiantuntijalla ihmeteltävänä. Omistajan hermo meni ja auto minulle nimellisellä korvauksella. Tupakkaa meni ja puhutaan askeista, orastavasti yritti käynistyä kerran ja kuoli sen jälkeen ja vartin päästä taas sama tilanne. Bensaa ja kipinää tuli, joten viimeinen yritys laippa pakosarjasta auki ja samantien käymään. Katti oli sulanut ja tukkinut pakoputken ja syynä nähtävästi MAP vika, joka vaihdettu vikakoodin vuoksi jo aikaisemmin.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pösö 605 V6 ja PP2000 tunnistusongelma
ViestiLähetetty: 30.07.2016 18:35 

Viestit: 367
Paikkakunta: Paimio
En saanut minäkään ratkaistua tietoteknistä ongelmaa, mutta kyllästyin koko aparaattiin ja aloin tehdä korjaamotyyppistä vikadiagnosointia ja vaihdoin osia. Ja ainoa tuohon autoon sopiva varaosa, joka tallista löytyi, oli bensapumpun rele. Ja kas: murina palasi moottoritilaan. Bensapumpusta ei edelleenkään kuulu mitään ääntä mutta moottori käy hienosti. Pääseepä sentään kesä-Pösölläkin ajamaan ennenkuin kesä loppuu.



2001 Citroën C5 2.0i SX Break
2003 Citroen C5 2,0i SX Berline
1999 Peugeot Partner Van
1999 Peugeot 306 HDI
1998 Peugeot 605 ST V6 Aut
1994 Peugeot 405 1,6 GLi
1990 Citroen BX 16 GTI
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: