Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 2.0 Hdi kansimuutos
ViestiLähetetty: 31.07.2016 23:42 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Kuinka paha rasti olisi vaihtaa ATED (RHZ) moottoriin BTED4 kansi?

Mitä kaikkea menee minimissään uusiksi?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.0 Hdi kansimuutos
ViestiLähetetty: 01.08.2016 20:34 

Viestit: 216
Tuolla saari valtiossa syntymässä pökööttiin aika hurja setuppi jossa vaihtuu vähän muutakin kuin pelkkä 16 tappinen kansi.
PItkän topikin sivulla 12 soveittellaan kantta paikoileen.
http://306oc.co.uk/forum/showthread.php ... 33&page=12


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.0 Hdi kansimuutos
ViestiLähetetty: 01.08.2016 23:07 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Hienoa toimintaa ja hyvin dokumentoitu.

Onhan toisilla aikaa (ja rahaa) puuhailla. Kateeksi käy :cry:

Aivan noin suureen prokektiin taivastallissa en ajatellut kyllä alkaa. :)

Sitten pari muttia:

Ihan kun lohko olisi ollut XUD (todella epävarma olo tästä veikkauksesta. Jotain outoa DW10:in verrattuna) :?

Miksi virtaukset mitataan ilman nokkia ja venttiileitä? Helppo saada mahtavia tuloksia? :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.0 Hdi kansimuutos
ViestiLähetetty: 01.08.2016 23:44 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
XM Break kirjoitti:
Miksi virtaukset mitataan ilman nokkia ja venttiileitä? Helppo saada mahtavia tuloksia? :roll:


Arvaus: Jos eri sylintereiden kanavista haluaa keskenään samanlaiset, niin helpompaa mitata ilman venttiileitä. Ts. käyriä on otettu kesken työstönkin ja tuossa on esitetty ainoastaan alkuperäinen ja lopullinen.



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.0 Hdi kansimuutos
ViestiLähetetty: 02.08.2016 07:34 

Viestit: 216
Tuo kansi operaatio on Suomalaista osaamista ja todella pätevän kaverin käsialaa.
http://www.npsheads.com/


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.0 Hdi kansimuutos
ViestiLähetetty: 02.08.2016 14:50 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
On se maailma mennyt taas rajusti eteenpäin :lol:

Joskus aikoinaan lyhyttä matkaa harrastettaessa, hämmästeltiin mittaustuloksia ilman venttiilejä ja venttiileillä oikeilla ja osittaisilla nostoilla.
Nätisti puhaltanut/imenyt ei sitten ollutkaan niin nätti. Langat sojoitti välillä vähän hassuihin suuntiin :cry:

Porttaajan sivuilla virtaukset ilmoitettu noston eri vaiheissa....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.0 Hdi kansimuutos
ViestiLähetetty: 02.08.2016 16:45 

Viestit: 216
Tuohon alkuperäiseen kysymykseen liittyen, mitä positiivisia vaikutuksia tuolla kansi swapilla tässä tapauksessa toivotaan syntyvän ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.0 Hdi kansimuutos
ViestiLähetetty: 02.08.2016 17:45 

Viestit: 5125
Mekaanisesti muistelisin että männissä voisi olla upotukset venttiilejä varten (tai ainakin toista puolta varten), en tiedä onko muuta eroa alakerrassa? Ilmeisesti polttoainepuolikin tarvitsisi ainakin virittää tai uusia jos/kun tehoa haluaa lisää? Eli minimissään riippuu mitä tavoittelee, minimissään saman tehoinen toimiva kampe vai mikä HP/kW tavoite varmaan vaikuttaa myös.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.0 Hdi kansimuutos
ViestiLähetetty: 02.08.2016 20:19 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Ei suoranaisesti olla nyt tehon perässä, mutta kansi pitää vaihtaa. Siitä se sitten lähtikin :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.0 Hdi kansimuutos
ViestiLähetetty: 02.08.2016 20:56 

Viestit: 5125
Ainakin pikaisesti googlailtuna näyttää olevan molemmissa koneissa venttiileille upotukset männässä (tosin molemmissa kai kahden venttiilin upotus, mutta tietysti eri kokoisena ja eri paikoissa)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.0 Hdi kansimuutos
ViestiLähetetty: 02.08.2016 21:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
XM Break kirjoitti:
Ei suoranaisesti olla nyt tehon perässä, mutta kansi pitää vaihtaa. Siitä se sitten lähtikin :lol:
Ei ole maailman ensimmäinen lapanen joka on karannut pesuveden kanssa vai miten se oikein meni. 8-)



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.0 Hdi kansimuutos
ViestiLähetetty: 03.08.2016 07:50 

Viestit: 216
Jos tarkoitus ei ole 200hp:n rajapyykin ylitys niin jättäisin vain idean tasolle.

Tuo 16V kanteen saa kohtuu helposti suutin kärkiä joilla varmasti ehtii oikea aikaisesti ruikasta yläkierroksillekkin polttoainetta. No sitten tarvitaan jo pystyvämpi Turbo.
Noiden ohjaamiseen sitten custom softat.
Vakio kytkin tulee olemaan aika tiukoilla, joten senkin joutuisi varmaan vaihtamaan .

Eli auto seisontaan ja projekti kertomus käyntiin :)

Kaverin käyttiksestä( 2.0Hdi xantia) ois tarkoistus ottaa 8V kannella 230hp. Saa nähdä miten käy.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.0 Hdi kansimuutos
ViestiLähetetty: 03.08.2016 09:02 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Vähän pääkopan pohjissa vanha Tippa-Team ajatus heräilee henkiin. :ugeek:

Eli lisää vääntöä alas ja vähemmän kierroksia........ (ahdinmuutos......)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.0 Hdi kansimuutos
ViestiLähetetty: 03.08.2016 21:22 

Viestit: 216
Kyllä tuosta 8 tappisessa kannessa taitaa ominaisuudet riittää kulutusoptimoinin suhteen ihan kohtuu tasoille. Ainakaan omassa projektissa ei ole vielä mieleen tullut että sen vuoksi kannen vaihtaisin. Onhan siinä 16V kannessa äkäsempi swirli kun sulku läpät on käytössä mutta ei kai ne mahdottomia eroja tee.

Se mitä turboon tulee niin onhan se vakio kkk03 toki vanha turbo mutta kyllä sen aika kivasti kartalle saa alhaalta jos niin halutaan. Tuon jälkeen käyttöalue venyy alaspäin.

6:s vaihde se tekis poikaa.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: