|
Kirjoittaja |
Viesti |
Esa66
|
Viestin otsikko: BX Gt-85 Lähetetty: 06.09.2009 14:21 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Kun ei tämä kelvannut kelleen ja pihaan saatiin tilaa....niin itsehän tämä on saatettava kunnialla harrastekäyttöön.Aikataulu varmaankin tulee venymään pitkäksikin,mutta mihis tässä kiire on Jo pelkästään ylläpito antaa mukavasti harrastelua  LÄHTÖKOHTA-06 
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 06.09.2009 14:41 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Harrastus hieno halvempi kuin golfi,ei tarvitse talvella mennä Ranskaan golfaamaan. minulla sama harrastus. Tapsa
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 06.09.2009 14:53 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Moottorin vaihto,samalla hihna ja stefat yms liikkuvat osat tästä päästä  ja toisesta päästä  Sekä suotimet ja totaalit koneeseen ja looraan Tässä vaiheessa kolopallon peluu olisi ollut jo vaihtoehto 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 06.09.2009 15:08 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Lokasuoja vaihdettiin ja tilasin tarrat citikka.comista(ovat muuten vääränkokoisia ja reilusti)  Kaasari oli surkea!!Joten korvasin sen uudella,joka taas pikkusen iso  Joten pitää taas palata alkuperäiseen(kunhan sen jostain saan kaivettua eli ostettua(esim volvossa 2.0L on ollut sama kaasutin Z11 merkinnällä ja mekaanisella ryypillä) korvauskaasuttimen hankintakin voi olla edessä. Konehuone tällä hetkellä 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 06.09.2009 16:46 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Tässä on seuraava projektin,napalaakerit,suojapellit ja jarrukilvet(joille pitää keksiä vielä se oikea väri,joskohan alkuperäisistä vielä löytyisi osviittaa väristä/pintakäsittelystä)näille.Tuo väri tukivarsissa on pikkuisen liian vaalea,joten saatan vetästä vielä vähän tummemman ruskean päälle. 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 08.09.2009 16:24 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Tänään,poistelin rikotun takalasin jämät.Yleisesti ottaen homma sujui mallikkaasti  Mitä nyt tappohalut kasvoivat tietyin välein,näitä ikkunanrikkojia kohtaan  Jos joku joutuu tämmöisen paskan kohteeksi,eli bexisi takaklasi rikotaan,niin tässä havainnot. Tarvekalut -imuri -puukko ja teroitin(puukko tylsyy nopeasti) -nahkahanskat -siideriä riittävästi!!!! Valmistelut/työvaiheet 1.Poista takaluukuntiiviste!!!!!!!!!HETI ENSIMMÄISENÄ 2.Riko lasi mahdollisimman lähelle liimaa ja niin että pääset työskentelemään sisältä ulospäin(TÄMÄ ON VAIN SUUNTA,EI SIELLÄ ITSE TARTTE OLLA  )!!!!! -käyttele imuria usein 3.Poista TIIVISTE(lasin ulkoreunasta),lähtee kyllä(kun lasi on jo rikottu,niin tulee liikkumavaraa,jos on tehtaan jäljiltä),niin ei tartte uutta ostaa.MALTTIA JA VAROVAISUUTTA! 4.Vetele liimamöykky sisäpokkausta vasten(kovamuovia tietenkin,niinkuin koko luukkukin HUOM varovaisuutta) vasten irti,puukolla.Ja etene sisältä ulospäin TÄMÄ ON OIKEASTAAN AIKA HELPPOA(jos olet rikkonut lasin LÄHELLE liimapintaa(eihän siihen sisäpokkaukseen oikeastaan muuten pääse käsiksi)! 5.Muista juoda usein,varsinkin jos joku on pahoinpidellyt lasisi hajalle!Tasoittaa mieltä(jos alkoholi aiheuttaa vastakkaisen reaktion,jätä tämä kohta väliin!!  ) 6.Yritä kehittää lasi halvalla tutun kautta  Mää mitään 200e maksa lasista tana kele 7.Havainnot liiman määrästä on 2x sisäkantin korkeus=8mm ja leveys samaa luokkaa.Eli senttixsentti pötkön laittaa,niin ei kovin mene pieleen. Tästähä tämä sitten jatkuu,kunhan saa lasin ja liimat hommattua. VIISAITA AJATUKSIA TULEVAA AJATELLEN OTETAAN VASTAAN  ja tietenkin jos tässä tuli puhuttua puutaheinää 
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 19.09.2009 20:33 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Esa66 kirjoitti: 6.Yritä kehittää lasi halvalla tutun kautta  Mää mitään 200e maksa lasista tana kele Takalasi tuntuu olevan auton kallein lasi.  Meillä olisi maksanut aikoinaan Zx:n takalasi 450 EUR ennen alennuksia... Tällaisen löysin viime vuodelta kännykän syövereistä... 
Liitteet: |

BX Gt.jpg [ 87.15 KiB | Katsottu 19965 kertaa ]
|
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 20.09.2009 01:39 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Tuntuu lasilla olevan hintaa,mutta pakkohan tuo on kohta ostaa.Ei taida pakkasessa asennus onnistua 
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 20.09.2009 15:12 |
Viestit: 2642 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Luukku ois edelleen, lipallinen. Väri on väärä, mutta lasi on ehjä. Liekö oikeansävyinen, käyn vaikka kuvaamassa jos kiinnostaa?
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 20.09.2009 16:45 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Tyrin kuitenkin  Sitten on sellanen parru otsassa että...ja sitten on kaksi serie1 Gt:n takaluukkua turhanpanttina  Eikö siitä autosta jouda mitään muuta?Rattia,kaiuttimen ritilään,virtausanturiayms tarvitsemaani?Ratin kunnolla/värillä ei ole mitään väliä!Ja ei nuita laseja ole kuin vihreitä,ruskeita ja värittömiä ja Gt mallissa kun oli vakiona sävylasit,enkä edes muista nähneeni muunvärisiä kuin ruskeita?Jossain ranskassa ehkä on tuo jätetty ruksaamatta autonoston yhteydessä.
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 21.09.2009 23:25 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Lisätään,että kyllä se saattas onnistuakkin  Ja se,että oli lisävaruste nuo värilasit(katsoin esitteestä) No sitten asiaan,katselin tuota Visan rattia sillä silmällä  josko bexiin päräyttäs.Noh,onkelmahan on tämä serie1 kanssa on,että ratti ja akseli ovat yhtä puuta.Enkä halua vaihtaa serie2 putkea siihen  Siitä se hyrrä lähti pyörimään  Kokoero mitätön,joten hommataan serie1 kelvoton,homeinen ratti ja riisutaan  Koska tarkoitus on säilyttää Visan ratti turmeltumattomana ja syvyysero ilman keskiötä rattien välillä on n.4cm luokkaa,voin hyvin päräyttää ja hitsata sopivan kikkareen tuohon bexin akseliin,johon tällään ilman keskiötä Visan ratin kiinni!Mietin jo valmiiksi mitähän tästäkin tulee  Mutta varmasti jotain ainutlaatuista  Varsinkin kun saadaan "poika" kotiutumaan! "poika" 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 21.09.2009 23:47 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Visan ratin kiinnitys keskiöön,on kolmella pultilla "juunou"  joten keskiö jää iskemättömäksi,eikä mitään turmella missään vaiheessa vaan kaikki vähänkin kelvollinen säilyy jälkipolville!!!!Pikku detalji tähän lopuksi,prkl nyt vasta hokasin ,että Gt bexin kaiutin ritilät ovat erikokoisia  kuskinpuolen on pari siivua isompi(pidempi),oikeesti,minkä hiton takia  14 mallissa ne on samankokoiset(tarkistan kuitenkin vielä,jokatapauksessa ne ei sovi Gt malliin) todella outoa,tai sitten olen todella väsynyt  Ainiin,kelvottoman ratin kanssa saapui myös kaasutin ja letkuja,sekä pirusti nippeliä.
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 22.09.2009 00:00 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Jos joskus iskee entisöinti-into, niin mulla on jemmassa muutama uusi vanhakoppaisen Beksin ratti, harmaa ja tumman sininen ainakin  . Tosin olikos GT:ssä aina musta ratti??
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 22.09.2009 00:07 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Enkai minä nyt Gt:n omaa rattia olisi tuhonnut(Enkä mitään muutakaan käyttökelpoista,tietenkään)!On muuten uudenveroinen.Laitan sen vain valolta suojaan ja naftaliiniin,jos ja kun tämä idea onnistuu  niin ja ne ratin värit,ne meni sisustan mukaan,mustat tosin tuli kuvaan tämän kukonaskel(Gti kuosi) sisustan myötä eli -86
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 23.09.2009 20:44 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Tuli vaihdettua koneeseen solex takaisin,tosin toimivampi  No,ainakin sain käyntiin.Ilmaa jäähdytysjärjestelmässä ,siistiä.Tekemistä tuntuu piisaavan.Ostin uuden lelun,M kaupassa oli dremelin,joku juhlasetti,sopivasti(99),jostain yli vuoden takaa?.Ostin pois,kun tuli mieleen c-pilarin "oopperaklasit".Vetelin ulko-ja sisäreunasta siivut leikkaavalla jyrsinterällä veks,silti meni tunti,että sain tuon muovinpalan pois  Kaikki kulmat on liimattu riittävästi kiinni ,ei varmasti vuoda  Jos siihen muovinpalaan liimaisi koukun,niin norsunkin voisi laittaa siihen roikkumaan ,ei ole heppoista tavaraa 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 24.09.2009 10:49 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Takalasi ostettu,145e liimoineen.Nyt pitäisi vielä keksiä jotain positiivista tästä asiasta 
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 24.09.2009 11:08 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Esa66 kirjoitti: Mutta varmasti jotain ainutlaatuista  Varsinkin kun saadaan "poika" kotiutumaan! "poika"  Eiköhän tämä tässä tulevan perjantain-lauantain aikana uuteen kotiin löytäne..?
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 24.09.2009 17:16 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Tervetuloa  Täällä sitä jossain pyöritään. Tarkistin myös vielä kerran tuon kaiutinritilän koko asian,Kyllä se kuskinpuolella on pidempi,n.1cm.
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 25.09.2009 21:59 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
"poika" saapui  Joten sitähän oli heti mallattava,niinhän se sopi,kuten varmaan tarkoituskin on  Onneksi on nuo varamittariston kehykset,joutuu soveltamaan siitä joitain osia,lopullinen asennus tapahtuu harmaaseen kehykseen.Pitihän sitä tulevaa näkymääkin pikkuisen mallata  Samaan syssyyn tunnustus  Näissähän on se taikanappi,mistä voi tarkistaa varoitusvalojen toiminnan. Nyt vasta tajusin missä se Gt:mittaristossa on.No siinähän se on STOP valon kohdalla,siitä kun painaa alaspäin niin syttyy nuo ko valot.Jos ei ohje(omistajan)kirjaa ole tullut luettua,niin löytämättä jää Tarkemmat silmät varmaan huomasi saman kuin minä,eli kyseessä on käyttämätön mittaristo Kiitokset jasulle luopumisesta! Niin ja takalasikin on tontilla,jos ilmat suo,törkkään(tai siis asennan mahdollisimman varovaisesti) huomenna luukkuun.Samalla liimalla mennee tuo c-pilarin muovilasikin,tai sitten ei,ei ole jaksanut tilavuuslaskelmia liiman suhteen tehdä 
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 26.09.2009 00:00 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Mistä ihmeestä tuollainen herkku suomeen on kulkenut? 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 26.09.2009 07:17 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Jäipä tuo asia vähemmälle selvittämiselle.Nyt olen ettinyt tuota mittarikotelon peitelevyä,siis missä sijaitsevat nuo varoitusvalot( serie1 mittariston harmaat peitelevyt kelpaa tänne,kiitos  ),ei löytynyt.Valot sijaitsevat siis tuossa kotelon päällä(tarkkaan katsoen huomaa) ja siihen pitäisi nyt saaha joltain,jostain bx serie1 romusta tuo peitelevy,koska muissa malleissa ne on peitetty  värillä ja määrällä ei ole merkitystä 
|
|
|
|
 |
Cituning
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 26.09.2009 10:38 |
Viestit: 699 Paikkakunta: Keuruu
|
Otapas mittaristosta pari oikein kunnollista lähikuvaa niin pääsee noita merkkivalojen symbaal...symboleja silmittelemään.
C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 26.09.2009 10:58 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Täytynee ranskan "patonkilaisilta" kyselemään kaaviota ja kuvatuksia tuon mittariston asentamiseksi  Helpottanee hommaa aika tavalla.Siinä on alunperin varmasti ollut joku (erillinen yhdistävä välijohto) systeemi muutamalle liittimelle  Löytyykö kellään asennusohjetta finlandiasta?Eikös näitä muutama ole täällä,ainakin sport mallissa??!!Luulisi mokoman mukana tulleen asennusohje  Taidan sillä välillä keskittyä yksinkertaisempiin asioihin  Mihinkäs tässä kiire on,valmiissa maailmassa.Täytynee katsella vähän eri letkujen oikeita paikkoja ja järjestystä konehuoneessa,esim solexin ilmaletku on törkätty ilmansuotimeen,se ylempi ja paksumpi.Tässä kun on korvattu tuo hoohotin uudemmalla mallilla ja se yksi letkunpaikka on jätetty tulppaamatta.Siihen on sitten lyöty tuo kaasarille menevä letku(et sinä J  !) JUU laitetaan kuvia
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 26.09.2009 11:32 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Eikös siinä erinäisiä vuosia sitten Keminmaalla myynnissä olleessa Sportissa ollut tuollaiset?
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 26.09.2009 11:34 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Cituning kirjoitti: Otapas mittaristosta pari oikein kunnollista lähikuvaa niin pääsee noita merkkivalojen symbaal...symboleja silmittelemään. Siellä niitä on kuvaämpärissä,kunnollisuudesta en tiedä  Ihan bexin normi merkkivalot,myös hehku ja suotimen häly
|
|
|
|
 |
|
|