|
Kirjoittaja |
Viesti |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6 Lähetetty: 08.09.2016 22:32 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
Natero kirjoitti: Auto lopullinen hinta pitää laskea niin,että se on valmis ympärivuotiseen käyttöön Suomessa. Ei neljä tonnia siihen riitä! Juurikin näin, unohtuu usein näissä hintakeskusteluissa. Muuten "halvin" suomi-c6 toistaiseksi taisi olla taannoin Koivuhaan Vehon pihassa ollut bensa mikä olisi lähtenyt noin7,5 K€ hintaan, mutta "pienehköä laittoa" mm. haritusta takapäässä, maalaushommaa jne ja molemmat uudet rengassarjat vanteineen, niin halpa muuttuu äkkiä noin 13-14 autoksi 
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6 Lähetetty: 09.09.2016 02:05 |
Viestit: 2666
|
citrique kirjoitti: Natero kirjoitti: Auto lopullinen hinta pitää laskea niin,että se on valmis ympärivuotiseen käyttöön Suomessa. Ei neljä tonnia siihen riitä! Juurikin näin, unohtuu usein näissä hintakeskusteluissa. Muuten "halvin" suomi-c6 toistaiseksi taisi olla taannoin Koivuhaan Vehon pihassa ollut bensa mikä olisi lähtenyt noin7,5 K€ hintaan, mutta "pienehköä laittoa" mm. haritusta takapäässä, maalaushommaa jne ja molemmat uudet rengassarjat vanteineen, niin halpa muuttuu äkkiä noin 13-14 autoksi  Maalitolpathan voi siirtää mihin tahansa, tässä ketjussa ja hankkeessa oli tarkoituksena osoittaa että alle 4000 euron toimivat, kolaroimattomat ja siistikuntoiset C6:t "ilman suomi-veroja" eivät ole fantasiaa. Tämä on mielestäni riittävällä tarkkuudella todistettu - jos joku maksaa vastaavasta diisselistä yli 4000 ulkomailla niin ylihintaa se on. Tuli itsellekin pienoisena yllätyksenä kuinka siisti ja hyvin varusteltu (lounge pack...) tuo löydetty auto oli, mutta joskus näinkin päin. Ostohintahan oli muuten 3550 sis.alv. Ei ollut auto täydellinen. Voin varmuudella vakuuttaa, että jos lähden tutkimaan jokaisen Suomessa myynnissä olevan C6:n, yksikään niistäkään ei ole täydellinen. Ei varmaan ihan kaikissa niissäkään ole kahta uutta merkkirengassarjaa uuden veroisine vanteineen mukana, eikä juuri huollettua GSM-Webastoa... Yleisesti kyseenalaistan nykyään kahden vannesarjan käytön. Minulla ei taida olla yhdessäkään autossani Subaru SVX:ää lukuunottamatta erikseen kesävanteita ja talvivanteita. Kun renkaat pitää kuitenkin painottaa joka kevät ja syksy, lisähinta siihen että kumit vaihdetaan vanteille on täällä luokkaa 25 euroa. Ja on muuten pelkkiä kumeja melko paljon mukavampi liikutella ja säilyttää ilman vanteita. Esimerkiksi tuon Jagen vanteet ovat pyörineet kesät talvet auton alla jo 10 vuotta ja eivät uutta häpeä, eiköhän hapettuminen jne koske huonosti kohdeltuja tai tarvikevanteita. Joka tapauksessa on yksi totuus, että tämän hintaluokan (alle 10000 euroa) käytetyissä aivan olennainen merkitys on ns.pikkuvioilla ja renkaiden iällä ja kunnolla. Kaksi kunnollista rengassarjaa C6:teen maksaa täälläkin puolitoistatuhatta. Vanteet sensijaan saa suoristettua ja pulverimaalattua 150 eurolla neljän sarjan, se on käsittääkseni paljon kalliimpaa Suomessa.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6 Lähetetty: 09.09.2016 02:23 |
Viestit: 2666
|
|
|
|
 |
keijok
|
Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6 Lähetetty: 09.09.2016 10:12 |
Viestit: 62
|
[/quote]
Yleisesti kyseenalaistan nykyään kahden vannesarjan käytön. Minulla ei taida olla yhdessäkään autossani Subaru SVX:ää lukuunottamatta erikseen kesävanteita ja talvivanteita. Kun renkaat pitää kuitenkin painottaa joka kevät ja syksy, lisähinta siihen että kumit vaihdetaan vanteille on täällä luokkaa 25 euroa. Ja on muuten pelkkiä kumeja melko paljon mukavampi liikutella ja säilyttää ilman vanteita. Esimerkiksi tuon Jagen vanteet ovat pyörineet kesät talvet auton alla jo 10 vuotta ja eivät uutta häpeä, eiköhän hapettuminen jne koske huonosti kohdeltuja tai tarvikevanteita.
[/quote]
Tähän on kyllä pakko todeta että ei ne rengasraukat oikein tykkää tuosta edestakaisin vanteelle ja pois venyttelystä vaan reunat tahtoo kärsiä, tulee palkeenkieliä ja vaijerit venyy ym.
2x C5 2,0 & 3,0 korimallina farmari, polttoaineena bensiini ja vaihteistona automaatti. Vuosikerrat 2006 ja 2007.
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6 Lähetetty: 09.09.2016 12:26 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Parainen
|
keijok kirjoitti: Tähän on kyllä pakko todeta että ei ne rengasraukat oikein tykkää tuosta edestakaisin vanteelle ja pois venyttelystä vaan reunat tahtoo kärsiä, tulee palkeenkieliä ja vaijerit venyy ym.[/quote] Ei kai sitä nyt samoilla kumeilla kahta kautta, joten kerran päälle ja kerran pois. Ei renkata, renkaitakaan.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6 Lähetetty: 09.09.2016 12:36 |
Viestit: 2147
|
Omalla kohdalla ollut jo vuosia 3 sarjaa renkaita vanteineen. Kesällä isot suvikumit, syksyllä ja keväällä kitkat ja ydin talven nastat. Syksyllä vesisateilla kitkat hyvät ja keväällä, kun karkea asfaltti, niin ei kalliit kesärenkaat heti sileät ja syksyllä, jos suolaa levitetty, pysyy vanteet siistimpinä. Myös näppärät Eurooppaan lähtiessä, kun kitkat olemassa. 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6 Lähetetty: 09.09.2016 14:48 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
keijok kirjoitti: Tähän on kyllä pakko todeta että ei ne rengasraukat oikein tykkää tuosta edestakaisin vanteelle ja pois venyttelystä vaan reunat tahtoo kärsiä, tulee palkeenkieliä ja vaijerit venyy ym. Tähän on kyllä pakko todeta ettei ne renkaat siinä asennuksessa rikkoonnu, elleivät ole erityisesti vuosia säilytetyt aarteet tai perintökalleudet. Toki kaiken saa rikki, jos tahtoa riittää.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6 Lähetetty: 09.09.2016 15:44 |
Viestit: 5690 Paikkakunta: Lahti
|
Uusilla kesämisukoillahan saa ajaa talvellakin, C6 vois tuolla 3550€ ostaa harrasteautoksi, mut 2500€ en maksa harrasteautosta veroa valtiolle, käyttöautostakin siinä ja siinä, harrasteautoksi sopivia kun saa muutaman kympin verollakin.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
keijok
|
Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6 Lähetetty: 12.09.2016 14:10 |
Viestit: 62
|
Les Excentriques kirjoitti: keijok kirjoitti: Tähän on kyllä pakko todeta että ei ne rengasraukat oikein tykkää tuosta edestakaisin vanteelle ja pois venyttelystä vaan reunat tahtoo kärsiä, tulee palkeenkieliä ja vaijerit venyy ym. Tähän on kyllä pakko todeta ettei ne renkaat siinä asennuksessa rikkoonnu, elleivät ole erityisesti vuosia säilytetyt aarteet tai perintökalleudet. Toki kaiken saa rikki, jos tahtoa riittää. Ihan miten vaan, kukin tavallaan, mutta ei ne kumit siitä ainakaan parane jos niitä edestakaisin vanteelle laittelee.
2x C5 2,0 & 3,0 korimallina farmari, polttoaineena bensiini ja vaihteistona automaatti. Vuosikerrat 2006 ja 2007.
|
|
|
|
 |
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: Projekti: Toimiva alle neljän tonnin C6 Lähetetty: 12.09.2016 14:41 |
Viestit: 738
|
Pers.......tä eli aunuksesta veivata renkaita päälle pois päälle eipä ne ainakaan parane siinä rumbassa, en henk.koht. Alkaisi moiseen komppaan edellistä.
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
|
|