Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: BX hydeputkien asennus takakynkän paikkeilla
ViestiLähetetty: 30.09.2016 09:51 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Pitkät putket tuli vaihdettua, mutta niiden kiinnikkeet siellä takakynkän 'ylityksessä' eivät tietenkään suostu enää pitämään noita uusia paikoillaan.
Riittääkö tuolla tila vapaampaan kiinnitykseen, ettei putket pääse joustoissa litistymään?
Esim. jos laittais leveällä pitkällä nippusiteellä?
...muutoinkin vuosia sitten ostamistani putkista kaksi oli hieman liian pitkiä ja bensatankin syvennyksessä on nyt pientä putkihässäkkää... en vielä tiedä mahtuuko tankki kiinni vai mitä noille 'löysille' tekis...



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX hydeputkien asennus takakynkän paikkeilla
ViestiLähetetty: 30.09.2016 12:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2202
Paikkakunta: Laukaa
Irrotitko bensatankin? Mielestäni taka-akselin irrotus kuskin puolelta riittää. Se antaa huomattavasti lisätilaa putkien oikeaan sijoitteluun.
Putkethan eivät litisty mitenkään jousituksen mukaan, vaan suurin ongelma on taka-akselin tärinä ja värinä kumityynyjensä varassa auton liikkuessa, se hieroo putkia toisiaan vasten tai auton koriin tai taka-akseliin.
Mielellään jokainen putki tulisi laitaa erilleen omiin kiinnikkeisiin siten etteivät ne osu toisiinsa tai ympäristöönsä. Eikä niitä kannata laittaa nippusiteellä yhteen. Kokemusta on erään merkkikorjaamon nippusidekiinnityksestä 90-luvulla, puolen vuoden ajon jälkeen hankautui se juuri vaihdettu putki puhki. :x

Ylimääräisen löysän putken voi rullata sinne taka-akselin taakse mutkille.

Tsemppiä beksin kanssa askarteluun! :D



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX hydeputkien asennus takakynkän paikkeilla
ViestiLähetetty: 30.09.2016 13:05 

Viestit: 2699
Kami kirjoitti:
Pitkät putket tuli vaihdettua...

Eikös tämäkin juttu olisi sopinut sujuvasti jatkoksi 25.08.2016 aloittamaasi viestiketjuun: BX hydeputkien vaihto

Ai että mitä väliä sillä?

Tarkoitan sitä, kun tuossa ketjussa ja siinä olevissa liitteissä niiden putkien asennusta on laajemminkin käsitelty. Näin myöhemmin edes jotain selvityksiä ja ohjeita löytyisi yhden otsikon takaa, koska kaikki tieto kuitenkin on riipin raapin pitkin Patonkia.

Ehkä kuitenkin toiveeni siitä, että hieman pidettäisiin juttuja kasassa, kaikuu kuuroille korville. Se on matkan varrella niin monta kertaa nähty.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX hydeputkien asennus takakynkän paikkeilla
ViestiLähetetty: 02.10.2016 12:51 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Totta turiset. Olisi pitänyt laittaa vanhaan ketjuun tämä kysymys, mutta laiskuus voitti järjen. Älypuhelimen ruudulla ei vaan jaksanut alkaa kaivamaan esiin tuota vanhaa ketjua (mun älypuhelin kun on sitä pieniruutuista mallia...)

Mulla on koko auto pukeilla ja tankki irroitettu, koska vaihdan tankin myös (vanhassa reikä). Taka-akselia en irroittanut.
Saako tuon siis irroitettua toisesta päästä ilman että pitää alkaa purkamaan ylimääräistä?
Jos saisi laskettua parikymmentä senttiä...



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX hydeputkien asennus takakynkän paikkeilla
ViestiLähetetty: 02.10.2016 15:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2202
Paikkakunta: Laukaa
Sullahan on jo pakoputki irrotettu tuon tankin vuoksi. Peräkontin vasemman puolen lattian etuosasta löydät yhden irrotettavan 16mm:n mutterin ja helmakotelon päästä, takapenkin vierestä, verhoilulevyn poistamalla löydät poteron jossa on kaksi 16mm:n mutteria. Nämä mutterit poistamalla takakelkan kuljettajn puolen pää putoaa alas. Kannattaa hiukan tukea alas laskiessa ettei repsahda kerralla ja revi toisen puolen kumityynyjä. Samalla voit tarkistaa kiinnityksen etumaisen kumityynyn kunnon. Yleensä on jo irronnut vulkanoinneistaan ja antaa takakelkan liikkua turhan paljon ja tehdä ajosta levottoman.



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: