Pasis kirjoitti:
Mikäs pakolainen Jekkeri oli, vero ?

Jos pitäisi sanoa miksi Suomesta lähdin, niin kombinaatio yksityisen investointi-ilmapiirin kuivuminen teknologia-alalla, henkilökohtaisen autoharrastukseni riistoverotus joka kantilta samaan aikaan kun minua paljon varakkaammat vene- ja asuntoautomiehet harrastivat nollaverolla, perheeni erikulttuurisuus ja kielitausta ja vasta neljäntenä Suomen yleisverotuksen taso.
Olennaista ei ole se että miksi lähtee ja mistä, vaan se miten käyttäytyy kohdemaassa. Sopeutuuko, elääkö ilman tukia omillaan, onko yhteiskunnan osa, puhuuko kieltä. Vai onko pelkästään multikulti-säpinää aiheuttava tulonsiirroilla tai suoralla verorahalla elävä lusmu.
Maassa maan tavalla. Ja minä elän niinkuin opetan. Tervetuloa katsomaan, Natero jo kävikin ja Croisettekin aikoinaan.
Olenko "pakolainen" Suomesta. En usko että minua kukaan tappaa siellä ykskaks ja käynkin siellä vuosittain moniaita kertoja ilman pelkoja. Samaten minulla oli jo muuttaessa valmiina riippumattomat tulonlähteet ja en nojaa minkään valtion apuun. Niin että ainakaan virallista "pakolaisen" määritelmää en täytä.