Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Al-4/THP 156
ViestiLähetetty: 04.10.2016 18:11 

Viestit: 307
Kumpi on pienempi paha Al-4 vai THP-156?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Al-4/THP 156
ViestiLähetetty: 04.10.2016 18:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
AL4


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Al-4/THP 156
ViestiLähetetty: 04.10.2016 20:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 349
Paikkakunta: Lempäälä
Al4 kevyesti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Al-4/THP 156
ViestiLähetetty: 05.10.2016 15:19 

Viestit: 108
Al-4 pelasi loistavasti, mutta niin tekee myös Thp 156.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Al-4/THP 156
ViestiLähetetty: 05.10.2016 21:42 
THP on paholaisen (BMW:n avustama) keksintö, pelottavan huono laitos. THP-kirosanan kuullessaan kannattaa kääntyä, juosta kauas ja kovaa.
THP, sille voisi keksiä monta merkitystä, mutta tosiasia on se, että tuommoisella "moottorilla" varustettujen autojen arvo romahtaa entisestään. Totuuden puhujat on aina kivitetty...


   
 
 Viestin otsikko: Re: Al-4/THP 156
ViestiLähetetty: 05.10.2016 21:44 
Automaailmasssa on muitakin kirosanoja THP:n lisäksi: TSI, TFSI, DSG jne. Jostain syystä kaikki liittyvät saksalaiseen "insinööritaitoon".


   
 
 Viestin otsikko: Re: Al-4/THP 156
ViestiLähetetty: 05.10.2016 21:56 

Viestit: 307
Kiitos kommenteista. Tämä selkeytti asiaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Al-4/THP 156
ViestiLähetetty: 05.10.2016 22:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Ja aina on ainakin yks poikkeus.



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Al-4/THP 156
ViestiLähetetty: 06.10.2016 10:27 

Viestit: 108
Minä puhunkin vain omasta kokemuksesta, en kerro muiden kokemuksista tai tarinoista tahi juoruista. Ei kait ole olemassa kehitystä ilman synnytystuskia.
Ei tietenkään kannata hankkia laitetta, joka pelottaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Al-4/THP 156
ViestiLähetetty: 06.10.2016 17:57 

Viestit: 5869
Paikkakunta: Lahti
maramutteri kirjoitti:
Al-4 pelasi loistavasti, mutta niin tekee myös Thp 156.


Paljon kilometrejä takana?

En tosin aio sekaantua moiseen.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Al-4/THP 156
ViestiLähetetty: 06.10.2016 21:03 

Viestit: 108
Xari kirjoitti:
maramutteri kirjoitti:
Al-4 pelasi loistavasti, mutta niin tekee myös Thp 156.


Paljon kilometrejä takana?

En tosin aio sekaantua moiseen.


Sen verran, että olisi tietoniekkojen kertomusten perusteella jo ainakin pitänyt jakopää uusia. Se, kun kuulemma kestää vain 20t km. Moottori on ominaisuuksiltaan mainio, paras omistamistani citikoista tähän mennessä. Autossani pitää ehdottomasti olla kunnon jousitus, ei mikään saksalainen noukkija. Joten samassa hinta luokassa vaihtoehtoja on vähän. Dieseliä en huoli. Toisaalta nykyiseen verrattuna hinta ero olisi ollut liki 10000 euroa, joten saan sillä rahalla hankittua tarvittaessa vaikka uuden moottorin, kun takuut ja huolenpitosopimus aikoinaan päättyvät. Nyt ei siltä näytä. Ei kilise ei kolise eikä ketjut rallata.
Toisaalta eipä Peugeotin, ei myöskään minin foorumeilla ole thpstä muuta kuin muutaman vuoden takaisia kirjoituksia. Tietääkseni niitä kuitenkin edelleen valmistetaan. Ovat kait siihen suorasuihkun ongelmaankin kehitelleet jonkin hoitokeinon mekaanisen raaputtamisen tilalle. Joten tämä tästä, osto on ollut harkittua riskit tiedostavaa. 07 vitosesta saamani hinta ja auton mukavuus ja koneen ominaisuudet ratkaisivat.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Al-4/THP 156
ViestiLähetetty: 06.10.2016 21:40 
"Toisaalta eipä Peugeotin, ei myöskään minin foorumeilla ole thpstä muuta kuin muutaman vuoden takaisia kirjoituksia. Tietääkseni niitä kuitenkin edelleen valmistetaan". Tämä lainaus maramutterilta.
Kyllä kupsahti maramutterin jutut vinoon. Jos kiinnostaa, voin laittaa THP:n osalta muutaman tositarinan muutaman edellisen kuukauden sattumuksista. Hyvä ystäväni, naapurimaasta tullut huippupianisti kertoi joskus pikku anekdootin: paskasta ei saa tehtyä suklaata! Surullinen juttu PSA:n osalta, koska tuo kelvoton moottoria muistuttava laite pilaa konsernin maineen moottorinvalmistajana.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Al-4/THP 156
ViestiLähetetty: 07.10.2016 07:59 

Viestit: 15
Täällä toinen tyytyväinen THP:n omistaja maramutterin lisäksi. Olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan.
Ei kannata aivan yleistää haukkumalla suohon kyseistä moottoria, kaikissa asioissa on poikkeuksia suuntaan ja toiseen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Al-4/THP 156
ViestiLähetetty: 07.10.2016 10:01 

Viestit: 108
Natero kirjoitti:
"Toisaalta eipä Peugeotin, ei myöskään minin foorumeilla ole thpstä muuta kuin muutaman vuoden takaisia kirjoituksia. Tietääkseni niitä kuitenkin edelleen valmistetaan". Tämä lainaus maramutterilta.
Kyllä kupsahti maramutterin jutut vinoon. Jos kiinnostaa, voin laittaa THP:n osalta muutaman tositarinan muutaman edellisen kuukauden sattumuksista. Hyvä ystäväni, naapurimaasta tullut huippupianisti kertoi joskus pikku anekdootin: paskasta ei saa tehtyä suklaata! Surullinen juttu PSA:n osalta, koska tuo kelvoton moottoria muistuttava laite pilaa konsernin maineen moottorinvalmistajana.


Uudetkin jutut taitavat koskea muutaman vuoden ikäisiä autoja, ennen-12-13 käyttöön otettuja. Ja, kun tarkkaan lukee niin voipi huomata, että moni juttu koskee jopa samaa autoa, sen historian eri vaiheita.
Mainitsin myös, että kaikista huolimatta edelleenkin pidän moottoria ominaisuuksilta mukavana. Katsotaan olenko 5 vuoden kuluttua samaa mieltä. Siihen asti autoilen thp:llä huolettomia kilometrejä. Tai maksaa se huolettomuus minulle n. 400 euroa vuodessa. Toki siihen kuuluu lähes kaikki kunnossapito. Maksaa vain saman kuin monella muullakin merkillä. Se on minun ongelma, kun haluan, että autossa pitää olla kunnon jousitus, eikä diesel kelpaa. Puhumattakaan siitä C5:n pikku dieselistä manuaalilla.
Joten sallikaa minun nauttia mukavasta menosta vaikka tällä PSA:n maineen munaavalla paskalla. En ole myöskään koskaan autoa ostaessani ajatellut, mitä siitä myydessäni saan. Se on yksi hailee, kun en tee autokaupaa elääkseni ja ajelen vain nauttiakseni hyvästä menosta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Al-4/THP 156
ViestiLähetetty: 07.10.2016 11:09 

Viestit: 5869
Paikkakunta: Lahti
Se vaan on ettei kaikkia mokia kannata itse kokeilla, tai maksaa oppirahoja itse asiasta josta joku muu on jo maksanut....



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Al-4/THP 156
ViestiLähetetty: 07.10.2016 16:13 

Viestit: 108
Xari kirjoitti:
Se vaan on ettei kaikkia mokia kannata itse kokeilla, tai maksaa oppirahoja itse asiasta josta joku muu on jo maksanut....


En minä kaikkia mokia kokeile. Sitten voin vaihtaa tämän nykyisen pois, jos tulee uusi bensiini tai hybridi vitonen kunnon jousituksella ja kohtuu hintaisena, kuten tämä thp. Pelkään, ettäi siinäkin taitaa olla moottorina joku thp, 275 ehkä. Muutoin tulen pitämään nykyisen mokan, ainakin seuraavat 10 - 15 vuotta.
Eipä ennen eikä nyt taida ihan ongelmatonta autoa ollakaan. Volvo 144:stä puhkesi mäntä 50000 km, mersun ässästä koneen laakerit 179000 km, japsit lahosi käsiin. Sen seurauksena tuli hankittua Valleniuksen mikki. Saabista hajosi automaatti 150000 km:n kieppeillä, ei kestänyt vaunun vetoa. Sitä ennen siihen uusittiin ruiskun suuttimet. Opelista, no jaa. Sitäkin iloa kesti 3-vuotta. Joten olen noihin mokiin aika lailla tottunut. No on ollut noita kestäviäkin: Aspen, mihin uusin koneen sisukset 400000 km:n kieppeillä. On nyt museovehkeenä; Kupla 1200 -60 luvulla; Xantia ja edellinen C5 07. Kummankaan kanssa ei mitään ongelmia. Molemmista olen luopunut 240000 km:n kieppeillä.
Oppirahoja on tullut maksettua.Tuo muisti vaan on niin hirveän lyhyt, joten riskejä tulee otettua. Se on niin jännää!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Al-4/THP 156
ViestiLähetetty: 07.10.2016 17:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Täytyy varovasti peukuttaa maramutterin autoilufilosofiaa. Laita vaakakuppiin hyvät ja huonot puolet (lue mahdolliset riskit), anna kullekin asialle painoarvo omien mieltymysten mukaan ja osta se mikä miellyttää. Kuuntele muita, mutta peilaa suhteessa omaan tahtotilaan. Jos autoja ostettaisiin vain sillä perusteella, että ne ei mene rikki niin saattaisi jäädä kaikki autot ostamatta. Muutama vanha Carina-E ehkä pyörisi vielä teillä, niin kuin muuten tekeekin. Kiinnittäkääs huomiota, vaikuttaa varsin sitkeältä japanialaiselta... harva se päivä tuollaisen näkee.

Kyllä minullekin on kerrottu, että tuollaisen kutosdieselin hankinta on ihan silkkaa veren nenästä kaivamista ja viissatasien repimistä. Vielä ei ole tullut verta nenästä enkä ole yhtään seteliä joutunut repimään (ehkä nuo tapahtuvat yhtä aikaa sitten :lol: ), sitä odotellessa täytyy tyytyä nauttimaan hyvästä kyydistä. Vaikken minäkään kyllä ensisijaisesti dieselillä ajaisi, mut tämän hetkisen maailman tilanne vaan tekee siitä edullisimman tavan ravata tuolla maantiellä. Enemmän siinä saisi olla voimaa, sitten sillä ajaminen olisi jo erittäin mukavaa. 8-)



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron