|
Kirjoittaja |
Viesti |
Suomikolli
|
Viestin otsikko: Xsara Picasso 1.8 vm2003 hengetön Lähetetty: 09.10.2016 21:42 |
Viestit: 38 Paikkakunta: Lahti
|
Siis aivan tautisen laiska,pienillä kierroksilla ei vetoa ollenkaan vaan esim. pienessä vauhdissa meno loppuu siiheen ja aletaan pumppaamaan kierroksia ylös. Eikä kyllä kaasu pohjassakaan juuri mitään tapahdu.
Kulutus aika järkkyä myös. Lambda vaihettu edellisen omistajan toimesta joku aika sitten.
Käy tyhjäkäyntiä kohtuu nätisti,tulpat ja ilmansuodatin varmasti vaihtokunnossa mutta eivät voi noin paljon vaikuttaa.
Pakoputki ei tunnu olevan tukossa.
Normaalissa paikassa ilmanputsarin jälkeen ei näy ilmamäärämittaria ,tiedä sitten onko koko himmelissä ollenkaan.
Mittaristossa ei pala vikavaloja.
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1.8 vm2003 hengetön Lähetetty: 09.10.2016 21:53 |
Viestit: 708
|
Ei kuulu olla ilmamäärämittaria...
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
Suomikolli
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1.8 vm2003 hengetön Lähetetty: 09.10.2016 21:57 |
Viestit: 38 Paikkakunta: Lahti
|
No niin vähän ajattelin kun ei näkynyt.
Mistäs nyt vikaa lähtis etsimään?
Voiko se nyt johtua puolakannesta/tulpista vai molemmista vai?
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1.8 vm2003 hengetön Lähetetty: 09.10.2016 22:04 |
Viestit: 708
|
Vaihda ne tulpat ja ilmanputsari jos ne ei ole ok kunnossa. Puolapakettia en lähtisi vielä vaihtamaan jos ei tule nykimisiä, "pyöri vajailla", tai tule vikakoodia. edit. Kaikki sylinterit mukana?
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
Suomikolli
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1.8 vm2003 hengetön Lähetetty: 09.10.2016 22:09 |
Viestit: 38 Paikkakunta: Lahti
|
Kaikilla käy,veto on vaan kateissa.
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1.8 vm2003 hengetön Lähetetty: 10.10.2016 00:02 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
|
|
|
 |
Suomikolli
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1.8 vm2003 hengetön Lähetetty: 10.10.2016 00:37 |
Viestit: 38 Paikkakunta: Lahti
|
Täytyypä kokeilla huomenna puhdistaa cleanerilla toi Map.
|
|
|
|
 |
uuno
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1.8 vm2003 hengetön Lähetetty: 10.10.2016 01:45 |
Viestit: 767
|
Jakopää ei ole kohdallaan.... oli just kaksi erilaista tapausta täs.... Toisessa nokka akselin hihnapyrän kumi antanut periksi.... Toisessa vaan hampaan verran hypänny kampiakselilta ... kampiakselilta c5 ajoin ja oli tosi laiska peli...
|
|
|
|
 |
Suomikolli
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1.8 vm2003 hengetön Lähetetty: 10.10.2016 19:28 |
Viestit: 38 Paikkakunta: Lahti
|
Eli tänään puhdistettu Map,kaasuläppäkotelo,korjattu alipainevuoto letkusta joka tulee venttiilikopalta kaasuläpälle.
Tulpat ja ilmanpuhdistin olikin hiljattain vaihdettu.
No mutta voima palasi eli kuntoon tuli.
|
|
|
|
 |
uuno
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1.8 vm2003 hengetön Lähetetty: 10.10.2016 23:04 |
Viestit: 767
|
|
|
|
 |
Suomikolli
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1.8 vm2003 hengetön Lähetetty: 16.10.2016 22:02 |
Viestit: 38 Paikkakunta: Lahti
|
Vielä jäi sellainen vika että kaasussa on tyhjäkäynnin yläpuolella "kuollut kohta" eli esim. mäkilähdössä kierrosten osuessa tuohon kohtaa kaasun pohjaan painaminen ei vaikuta mitään.
Ideoita vian aiheuttajasta?
|
|
|
|
 |
Suomikolli
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1.8 vm2003 hengetön Lähetetty: 19.10.2016 22:11 |
Viestit: 38 Paikkakunta: Lahti
|
Vika on pikemminkin että "tukehtuu" pienillä kierroksilla.
Liittynee MAP anturiin.
Täytyy tutkia lisää kun ehtii.
|
|
|
|
 |
Suomikolli
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1.8 vm2003 hengetön Lähetetty: 22.10.2016 20:17 |
Viestit: 38 Paikkakunta: Lahti
|
Tuli vaihdettua vielä yksi varmasti toimiva MAP, parempi akku alkuperäisen vm.03 tilalle ja puhdistettua kaikki liittimet ja konehuoneen päävirtaliitokset ja vika näyttää nyt kadonneen.
|
|
|
|
 |
|
|