|
Kirjoittaja |
Viesti |
Tuplaviiksi
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 10.10.2016 07:45 |
Viestit: 83
|
Kiitokset vielä Harrille C5:n eilisestä esittelystä! Kovin on systeemit muuttuneet BX:n ajoista, sähköistä hydepumppua ja elektroniikkaa tullut lisää. Oli mukava päästä kyytiin!
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 14.10.2016 22:58 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
Aloitettu MustaKuukan "katsastuskunnostus", on jäänyt vähälle huomiolla, kun pari muuta ajoneuvoa on vaatinut kiireisempää huomiota edellisestä katsastuksesta selvittiin korjauskehoituksilla  joista pari olinkin jo korjannut, nyt sitten vielä miggiliimaa ja pellinpala takakelkkaan syntyneeseen vauriokohtaan.. korjaamotalliin ajaessa vaan syttyi moottorin vikavalo, ja jäi palamaan, sen aiheuttajan etsiminen saataakin olla hankalampi rasti  jospa aloittaisi niistä ecu-kotelon etupuolella olevista releistä, jos vaikka lambadan lämmitysvirta olisi katkennut tai heikentynyt. ja sitten huomasin, että pakoputken takimmainen vaimennin on alkanut irvistää alapuolella olevasta saumastaan, senkin katsuri varmaan vaatisi korjaamaan...
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.10.2016 19:51 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Parin sivun takaiseen ABS -venttiilin muutokseen liittyen, ohjauskortin jolla saa kolmekanavaisen korkeussäädön toteutettua..:   Siinähän se menikin sitten iltapäivästä alkaen aika ihan kivasti, mitä nyt tuloksena sitten on järjetön väsymys ja päänsärky joka sentään vähän Tramalilla hellittää muttei kuitenkaan poistu. Eniten tuntui päänsärkyä lisäävän virheen etsiminen, mutta löytyi sekin lopulta... Kortilta löytyy..: -LM339 komparaattoreina derivaattorilla -säädettävä hystereesi, noiden monikierrostrimmereiden avulla -FET -pääteasteet, kestää liki 20 ampeeria, Beksin ABS purkissa "vain" 8 ampeerin kestävät PNP -trankut -5V referenssijännite, vertailupiireille sekä C5 -korkeusantureille Ehkä tuota pääsee jossain vaiheessa oikeasti testaamaankin? Jonkinlaiseen koteloon pitäisi vielä laittaa, sekä FETeille jäähdytyslevy ellei sitten käytä metallikoteloa joka samalla toimisi jäähdytyslevynä. Aika vähällä vaivalla saisi myös manuaaliohjaukset joka kanavalle, olisihan se hauskaa säätää erikseen perää ja varsinkin etujousia, kysykää vaikka Meksikaaneilta...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.10.2016 20:05 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Kah kah, tuollaista itsekin vailla, tosin oli pohtinut notta toteuttaisi arduinolla. ta:han kun on tähtäimenä saada mehujousitus. Et raaskisi skemaa jakaa?
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.10.2016 20:23 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Plagu kirjoitti: Et raaskisi skemaa jakaa? Siinähän se ylemmässä kuvassa on. Tuon perusteella värkätty, kuva piirretty protolevyllä tehtyjen kokeilujen jälkeen. Jokaiselle kanavalle muuten samat, vertailujännitteet yms toki samasta kaikille kanaville... Ekat versiot tuli kyllä väkerrettyä ilman mitään kuvien piirtoa, skema löyty päästä yhtenä unettomana yönä... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 16.10.2016 11:13 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Plagu kirjoitti: Kah kah, tuollaista itsekin vailla, tosin oli pohtinut notta toteuttaisi arduinolla. ta:han kun on tähtäimenä saada mehujousitus. Et raaskisi skemaa jakaa? Välähtipä Mieleen, että tuota ohjausta voi sujuvasti käyttää myös C5 -sähköpumpun kanssa, pitää vain komentaa pumpun moottori käyntiin ylöspäin komennusten yhteydessä. Voisihan tuota yrittää puhtaammaksi piirrellä ajankuluksi..?
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 16.10.2016 13:14 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
jasu kirjoitti: Plagu kirjoitti: Kah kah, tuollaista itsekin vailla, tosin oli pohtinut notta toteuttaisi arduinolla. ta:han kun on tähtäimenä saada mehujousitus. Et raaskisi skemaa jakaa? Välähtipä Mieleen, että tuota ohjausta voi sujuvasti käyttää myös C5 -sähköpumpun kanssa, pitää vain komentaa pumpun moottori käyntiin ylöspäin komennusten yhteydessä. Voisihan tuota yrittää puhtaammaksi piirrellä ajankuluksi..? Jeps femman pumppu mulla on ajatuksena laittaa, luultavasti joudun sen konttiin pistämään tila-asioitten takia. Millainenhan viive tuollaisessa tulee olla jotta ei joka töyssyssä ala korjaamaan korkeutta, luokkaa 2-3sec varmaan riittää?
|
|
|
|
 |
JUKE
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 16.10.2016 15:36 |
Viestit: 266 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Vaihdoin Cactuseen ja C5seen talvirenkaat.
2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 16.10.2016 22:37 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
tänään sain loppuun MustaKuukan pakoputkiston kunnostuksen, ainakin joksiskin aikaa... alapuolelta katsottuna näytti putkisto ihan kunnollisesltä, mutta kun käynnistin moottorin, niin ääni paljasti jotain olevan vielä pielessä... ja olihan siellä:  pätkä sopivaa putkea ja sovittelemaan  ja sitten vasaroimaan...  lisää mallausta:  kiva ominaisuus tuo metallin(teräksen) helppo muokkautuvuus saa kelvata:  Nyt on V6:n äänimaailma taas kohdallaan, tyhjäkäynnilläkin tasaista matalaa Jyminää... 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Aapeli
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 17.10.2016 08:41 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Komea rivi kiviä Jasun kuvassa. Sain eilen herkisteltyä Xantian korkeudensäätöventtiilin. Nyt perä reagoi vipuun jopa nopeammin kuin keula.
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 17.10.2016 14:39 |
Viestit: 2666
|
Plagu kirjoitti: jasu kirjoitti: Plagu kirjoitti: Kah kah, tuollaista itsekin vailla, tosin oli pohtinut notta toteuttaisi arduinolla. ta:han kun on tähtäimenä saada mehujousitus. Et raaskisi skemaa jakaa? Välähtipä Mieleen, että tuota ohjausta voi sujuvasti käyttää myös C5 -sähköpumpun kanssa, pitää vain komentaa pumpun moottori käyntiin ylöspäin komennusten yhteydessä. Voisihan tuota yrittää puhtaammaksi piirrellä ajankuluksi..? Jeps femman pumppu mulla on ajatuksena laittaa, luultavasti joudun sen konttiin pistämään tila-asioitten takia. Millainenhan viive tuollaisessa tulee olla jotta ei joka töyssyssä ala korjaamaan korkeutta, luokkaa 2-3sec varmaan riittää? Mikä on muuten C5/C6 -sähköpumpun tuotto vs. 90-luvun mekaanisen hydrauliikkapumpun tuotto esim 3000 kierroksella? Herkullinen ajatus on myös activa-järjestelmän toimintaan saattaminen sähköpumpulla - jos vaan tuotto riittää.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 17.10.2016 14:56 |
Viestit: 738
|
Vein prätkän talviteloille, turvavöitten korjaus näpertelyä.
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 01.11.2016 23:16 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
TTRD:n alle meni nastarenkaat, jokohan tulee Talvi... 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 04.11.2016 19:23 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Muutin Volvotilauksen D3 AWD Automaatiksi.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Aapeli
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 04.11.2016 22:02 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Evasioniin vaihdettu öljyt moottoriin ja vaihteistoon. Lisäksi moottoriin toinen satsi RVS:ää. Vaihteistoöljyn vaihdosta vajaa 2 vuotta ja oli jo melko harmaata. Yllättävän paljon oli myös metallihiukkasia tyhjennyspropun magneetissa.
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 20.11.2016 20:48 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
Sain vihdoinkin aikaiseksi tutkia miksi XM.n sisävaalo ei toimi edessä, vaikka takana toimii. Polttimon vaihto kun ei auttanut aikaisemmin kun kokeilin. Otin käteen koko valaisimen ja huomasin että virta ei kulje perille kiskosta lampunkantaan Noi kiskothan ovat jotain tavallista metallia ja lampunkannassa on ilmeisesti jotain kuparipohjaista väristä päätellen. Putsausta ja johdonpätkää väliin ja avot, johan syttyy kun oven aukaisee. Seuraavaksi pitää saada vielä ilmeisesti uusi ovikatkaisin hantin puolelle, on ainoa ovi joka ei sytytä valoja.
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 20.11.2016 23:19 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
Sain irrotettua beksin oopperaikkunan ehjänä pienessä vesisateessa nollan kelissä  (ohjelma kääntää kuvan vinoon)
Liitteet: |

20161120_145130 (Copy).jpg [ 60.62 KiB | Katsottu 16061 kertaa ]
|
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 25.11.2016 00:32 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Tutustuttua vaihteeksi vaihteistoihin...  Tällä kertaa ihmeteltävänä 652 Visan, LNA:n nelivaihteiset sekä GSA:n viisivaihteinen. Paljon samaa, mutta paljon erojakin. Huvittavin ero mitä löysin, Visan ja LNA:n pinionakselin taaempien laakereiden sisähalkaisijan puolen millin ero...  Tässä kuvassa on LNA:n nelosen ratas GSA:n vitosen synkropakassa kaverina. Visasta löytyi sittemmin tasan samanlainen ratas. Tasan sama mitoitus kaikkialla mitä mitattua ja tarkasteltua tuli... Saas nähdä mitä tästä taas seuraa, mutta yllättävin havainto (mille tukea hain kuvista ensin niin pääteltynä) oli että kolmos- nelos- ja vitosvaihteilla on sama synkropakka, ja vaihteen kytkennän kannalta näitä voi sujuvasti sekoitella. Joka onkin tarkoituksena, jotta saisi vähän mieleisemmän voimansiirron rakennettua... Löytyi tuolta Visasta myös 9/35 perävälitys, mitä ei pitänyt olla kuin Axel 12:n yhteydessä. Tästä saisi kätevästi lisää pituutta välityksiin, jos vaikka sattuisi ahtamaan Rättäriä tai neliloviseen GeeSuun pitempiä välityksiä kaipailisi...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 25.11.2016 11:19 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Olikos tuo Visa sellaisilla laipoilla, joihin kävisi suoraan sätkän vetarit? LNA:ssa ainakin taitaa olla, mutta en ole irrotellut ja tarkastanut meneekö ne suoraan geesuttimen lodjuun.
(Btw, eihän nyt perkule tämä loota ole sieltä Hantalta?)
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 25.11.2016 12:02 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Akaile kirjoitti: Olikos tuo Visa sellaisilla laipoilla, joihin kävisi suoraan sätkän vetarit? LNA:ssa ainakin taitaa olla, mutta en ole irrotellut ja tarkastanut meneekö ne suoraan geesuttimen lodjuun.
(Btw, eihän nyt perkule tämä loota ole sieltä Hantalta?) LNA:n laipat on sellaset, pyöreät Sätkän jaolla. Visassa on paljon pienemmät kolmesakaraiset M8 kierteillä, ilman tukilaakeria ja kiinnitys pitkällä M6-ruuvilla perään... Ja ei, tämä ei ole Hantalta. Pitempään omistuksessa ollut yksilö, josta otin kytkinkopan ja -akselin Tinskuun jo vuosia takaperin. Hyvin vähän ajetun oloinen sisältä katsoen, ja tosiaan sillä 9/35 -välityksellä...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
mister
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 10.12.2016 11:40 |
Viestit: 511 Paikkakunta: Huittinen
|
Olin kuulusteluissa epäiltynä raiskauksesta  2,5v sitten kirjattu tapahtuma, puolituttu muija pillerihumalassa tehnyt moisen ilmoituksen, jonka seurassa (muitakin) olin, ei itsekkään ollut tiennyt mitä tapahtunut. Sen verran selvisi ettei mitään. Mutta poliisin täytyy nuokin tutkia.
|
|
|
|
 |
Eeska91
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 10.12.2016 17:29 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Oulu
|
Purkuun tulleesa Xsarasta irroteltu sisustan osia käyttö Xsaraan.
Citroen C5 2L HDi 136 -09 perhevankkuri, Ford Mondeo Mk3
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 11.12.2016 21:03 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tein rouvan Xantiaan uuden piuhan päämaadoituspiste-akku-vaihteisto-kori. Vanha oli korin ja vaihteiston väliltä poikki - ja ainut oire: OBD/Lexia ei yhdistänyt Motronicin ECU:un.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Eeska91
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 12.12.2016 01:00 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Oulu
|
laakeri kirjoitti: Tein rouvan Xantiaan uuden piuhan päämaadoituspiste-akku-vaihteisto-kori. Vanha oli korin ja vaihteiston väliltä poikki - ja ainut oire: OBD/Lexia ei yhdistänyt Motronicin ECU:un. Auttaiskohan tämä mun Xsaraan kans O.o
Citroen C5 2L HDi 136 -09 perhevankkuri, Ford Mondeo Mk3
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 12.12.2016 11:49 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Eeska91 kirjoitti: Auttaiskohan tämä mun Xsaraan kans O.o Jos siitäkin on tuota vastaava piuha poikki, niin kannattaa se silti korjata, vaikka ei oireilisikaan mitenkään vielä... 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
|