Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 II 136hdi termostaatti
ViestiLähetetty: 13.10.2016 21:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Onko kakkoskoppasessa C5 -06 136 hp RHR koneessa vaihdettava termostaatti vai onko koko termostaattikotelo vaihdettava samalla?
Yritin kohtalaisella voimalla käännellä auki päin ylävesiletkun vastakappaletta termarikotelossa, mutta ei hievahtanutkaan tötsä. Peilillä näkee, että puken takana on termostaatti.


Liitteet:
20161013_130540[1] (Copy).jpg
20161013_130540[1] (Copy).jpg [ 79.95 KiB | Katsottu 3209 kertaa ]

Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II 136hdi termostaatti
ViestiLähetetty: 13.10.2016 21:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
aivan alkupään sarjassa, jollainen mm. teuskilla, on irtonainen termari /(loppuvuodesta 2004 valmistetut ensimmäiset II koppaiset). Yleisin malli on kuitenkin omalla tötteröllään varustettu. Ei ollut mikään ihan älyttömän hintainen. Valeo tms. oli tötteröllä auto-artikkelillssa n. vuosi sitten n. 60 eur.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II 136hdi termostaatti
ViestiLähetetty: 15.10.2016 20:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Termostaatin vaihto edellyttää tosiaan koko termostaattikotelon vaihtoa. Vedet pois koneesta, akku, ilmanputsari koteloineen, johtosarjojen kiinnitykset ym jotain pientä sai purkaa edestä pois, kiinnityksen pinnapultit irrottaa ja takimmaisen ahtaassa paikassa olevan vesiletkun tehdasklemmarin pätkiä Dremelillä, niin lähtihän kotelo pois. Kasaaminen kesti puolet vähemmän kuin irrottaminen, joskus näinkin päin.

Uusi Gatesin valmistama kotelo maksoi Motonetissä 54€ sisältäen lämpöanturin ja termostaatin. Erikoiskorjaamolla pelkkä lämpöanturi 60€ O-renkaan kera tingittynä.


Liitteet:
CIMG4560 (Copy).jpg
CIMG4560 (Copy).jpg [ 63.75 KiB | Katsottu 3079 kertaa ]

Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: