Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 10/11 [ 265 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 04.07.2016 18:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Etujarrupalat näköjään loppuu noin 76000km kohdalla. No mä yleensä oikeasti myös jarrutan, enkä vain hidasta. Pysyy jarrut kunnossa kun sitä pedaalia painaa kunnolla aika ajoin viikoittain.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 20.07.2016 15:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Skoda Favorit (kakkosauto) päivitetty hiukan uudempaan, että Cactus saa vähän lepoa. Meinaa tulla muuten satatonnia täyteen ennen takuuajan päättymistä.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.08.2016 16:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Hauska ollut sivusta seurata tätä Huikon Cactus ketjua. Ehkä vähän kateellisenakin, no nyt on tarjousrumba menossa jos tollanen tulisi meidänkin pihaan, katsotaan miten käy.

Mielenkiintoisinta koko asiassa on se, että eilen Vaimo sanoi kun olis kysellyt vaihtotarjouksia C1:een ja C3:een niin miksi Cactuksesta ei ole tarjousta? :lol: Kaksi vuotta sitten se oli niin kauhea ja ruma ja ei ikinä. Voitte uskoa, ettei kauaa kestänyt kun oli tarjouspyyntöjä lähetetty ympäri Suomea. :lol:
Kyseinen kohde on e-VTI 82 FEEL ETG automaatilla, värikin on tuttu tuosta Axun Maxista Blue Lagoon..... Pidetään sormet ristissä että tästä kauppoihin päästäisiin ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 18.08.2016 18:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Onnea vaan! Alle 50 000 euron uusista autoista ottaisin edelleen Cactuksen jos nyt pitäisi ostaa. Olen koeajellut kaikenlaisia ja ne menee joko varusteilla reilusti budjetin yli tai sitten ei vaan ole mitään mikä säväyttäisi yhtään. Se C5 olisi mutta sitä ei enää saa kaikilla herkuilla, niin saavat pitää loput tunkkinsa. Odotellaan mitä sen tilalle keksitään.

Laita Petteri Välimäelle Hämeenlinnan Länsiautoon tarjouspyyntö ja kerro että minä käskin ostaa täältä. Saat todennäköisesti aika hyvän tarjouksen.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 18.08.2016 19:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Itse asiassa laitoin tuonne tarjouspyyntöä kun huomasin tutun automyyjän siellä, ja tiesin sun saaneen sieltä hyvän tarjouksen. Sain tuolta huonoimman tarjouksen kaikista tähän asti vastanneista. Elämä on.
Mutta katsotaan miten homma sujuu eteenpäin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 20.08.2016 08:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Homma aikalailla maalissa, joten jatkanen sitten jos siltä tuntuu omassa ketjussa asioiden ruotimista, kunhan tuote saapuu pihaan...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 27.08.2016 04:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
78000km täynnä.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 09.09.2016 21:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
80500km täynnä. Kytkimestä tulee silloin tällöin vähän palaneen tuoksua? Tai sitten kuvittelen. Pitääkö sitä säätää?



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 12.09.2016 21:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
82000km täynnä



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 13.09.2016 09:40 

Viestit: 148
Huikko kirjoitti:
82000km täynnä

Tylsä auto kun toimii :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 25.09.2016 02:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Michelinin CrossClimatet on nyt olleet alla 20000km. Pintaa on edelleen 6.5-7mm.
Erinomaiset renkaat. Hiljaiset ja mahtava pito sateella.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 25.09.2016 08:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1180
Huikko kirjoitti:
Michelinin CrossClimatet on nyt olleet alla 20000km. Pintaa on edelleen 6.5-7mm.
Erinomaiset renkaat. Hiljaiset ja mahtava pito sateella.
Miten sitä sadepitoa oikein mitataan käytännössä?



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 26.09.2016 19:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Aakku kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
Michelinin CrossClimatet on nyt olleet alla 20000km. Pintaa on edelleen 6.5-7mm.
Erinomaiset renkaat. Hiljaiset ja mahtava pito sateella.
Miten sitä sadepitoa oikein mitataan käytännössä?


Esimerkiksi niin, että ajellaan samoja teitä kuin edellisillä renkailla jotka oli ensiasennus Michelinin Energy Saverit ja samanlaisilla keleillä.
Edellisillä renkailla esim. kävin pari kertaa vesiliirrossa mitä ei ole näillä tapahtunut kertaakaan. Lisäksi cruise pomppasi pahemmilla keleillä pois päältä kun ajonvakautus puuttui peliin. Sitäkään ei ole tapahtunut. Tiukemmassa jarrutuksessa uudella asfaltilla märällä ei tarjoa enää perää sivulle mitä tapahtui myös.

Ei kai tuo voi muusta kertoa, kuin että rengas syrjäyttää vettä paremmin, eli siinä on parempi sadepito?



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 26.09.2016 22:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1180
Huikko kirjoitti:
Esimerkiksi niin, että ajellaan samoja teitä kuin edellisillä renkailla jotka oli ensiasennus Michelinin Energy Saverit ja samanlaisilla keleillä.
Edellisillä renkailla esim. kävin pari kertaa vesiliirrossa mitä ei ole näillä tapahtunut kertaakaan. Lisäksi cruise pomppasi pahemmilla keleillä pois päältä kun ajonvakautus puuttui peliin. Sitäkään ei ole tapahtunut. Tiukemmassa jarrutuksessa uudella asfaltilla märällä ei tarjoa enää perää sivulle mitä tapahtui myös.

Ei kai tuo voi muusta kertoa, kuin että rengas syrjäyttää vettä paremmin, eli siinä on parempi sadepito?

Ok..
Eli ajelet sadekelillä limiitillä.



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 26.09.2016 23:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Aakku kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
Esimerkiksi niin, että ajellaan samoja teitä kuin edellisillä renkailla jotka oli ensiasennus Michelinin Energy Saverit ja samanlaisilla keleillä.
Edellisillä renkailla esim. kävin pari kertaa vesiliirrossa mitä ei ole näillä tapahtunut kertaakaan. Lisäksi cruise pomppasi pahemmilla keleillä pois päältä kun ajonvakautus puuttui peliin. Sitäkään ei ole tapahtunut. Tiukemmassa jarrutuksessa uudella asfaltilla märällä ei tarjoa enää perää sivulle mitä tapahtui myös.

Ei kai tuo voi muusta kertoa, kuin että rengas syrjäyttää vettä paremmin, eli siinä on parempi sadepito?

Ok..
Eli ajelet sadekelillä limiitillä.


En omasta mielestäni. Joskus vain kun ajaa paljon tulee tilanteita joita on hankala ennakoida. Tielle kerääntynyttä vettä ja muuta vastaavaa. Suurin osa näistä on tapahtunut yöaikaan tyhjällä tiellä nopeuden ollessa alle rajoituksen. Yleensä ajan muita hitaammin. Saa olla aika huonot renkaat että normaalilla sadekelillä tapahtuu edellä mainittuja asioita. Cactus on kevyt auto, sekin voi vaikuttaa asiaan. Esim. moottoritiellä rekkaa ohittaessa rajoituksen mukaisella vauhdilla kovemmalla sateella ei voi tietää paljonko kaistalla on vettä koko ohituksen ajan. Näkyvyys on niin heikko. Se ei kuitenkaan ole mitään limiitillä vetämistä jos ajaa satasta rekasta ohi kaatosateella?

Kuitenkin paremmat renkaat antavat enemmän anteeksi ennakoinnissa tapahtuvia virhearvioita. Eikä se nyt varsinaisesti harmita
Eikä kommenttisi vaikuta renkaiden parempaan sadepitoon. Kunhan piti jotain päästä sanomaan?

Ehkä olisi pitänyt sanoa, että vanhoilla renkailla noita ilmiöitä tapahtui ihan normaalissa ajossa. Energy saverit olivat huonot sateella. Tosi huonolla kelillä perstuntuma sanoi, että vauhtia pitää tiputtaa.
Näillä kumeilla tuo tuntuma tiehen on kovalla sateella selvästi parempi ja luottaa enemmän siihen missä auto kulkee.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 27.09.2016 21:18 

Viestit: 5
Tulipahan vaan mieleen että minkähän takia omassa cactuksessa on goodyearit ensiasennuksena?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 12.10.2016 22:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
83000km täynnä. Octavialla ajoin 6000km ja selkä on aivan päreinä. Pitää olla tyhmä välillä.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 15.10.2016 23:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Nyt kun on kylmää ja kosteaa aamuisin, niin kytkin täristää hiukan. Voikohan sille tehdä mitään? Lämmettyään ok. Tätä ei ole tapahtunut aiemmin. Siellä on varmaan nyt paskoo kuluneesta kytkimestä, johon kosteus tarttuu.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 20.10.2016 22:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Tämä on menossa vaihtoon. Nyt voi saada hyvän auton käteisellä 16000 euroon. Se on minulle sama mistä raha tulee, mutta olisi kiva nähdä jäävän hyvään hoitoon.
Vaihdossa hyvä farkkuZX/farkku Xsara tai halpa C5 farkku - ei muita.

Toiminta-aikaa ostoon on noin vuorokausi, sen jälkeen ostaminen tapahtuu autoliikkeen kautta.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 22.10.2016 07:43 

Viestit: 148
Mikä tuli tilalle?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 22.10.2016 17:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Toiminta-aikaa jatkettu sunnuntai-iltaan saakka.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 22.10.2016 21:44 

Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
Huikko kirjoitti:
Toiminta-aikaa jatkettu sunnuntai-iltaan saakka.


Miksi lopettaa 80tkm ilometriin?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 23.10.2016 05:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
yason kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
Toiminta-aikaa jatkettu sunnuntai-iltaan saakka.


Miksi lopettaa 80tkm ilometriin?


joku raja ilollakin...en nyt ymmärtänyt kysymystä?



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 23.10.2016 05:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Jr- kirjoitti:
Mikä tuli tilalle?


Laitan juhlallisen kuvan ja niin poispäin aikanaan.
Uskokaa tai älkää, saattaa olla että pystyn tilaamaan auton ilman kattoluukkua...ehkä.
Se on tässä vielä mietinnässä, muuten on pullat aika valmiiksi uunissa.

Ja laitoin nyt vielä maahantuojalle kyselyn kun uuden C5:n hinnastoon on ilmestynyt taas se kattoluukku, että jos sitä sittenkin saa vielä niin kuviot muuttuvat jälleen...



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui
ViestiLähetetty: 23.10.2016 20:39 

Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
Huikko kirjoitti:
yason kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
Toiminta-aikaa jatkettu sunnuntai-iltaan saakka.


Miksi lopettaa 80tkm ilometriin?


joku raja ilollakin...en nyt ymmärtänyt kysymystä?


Olet tykännyt autosta: mikset siis jatka ajamista tai vaihtoehtoisesti osta uutta Cactusta, jos 100+ tkm arveluttaa? Kiinnostaa vaan.

Vaiko ihan vaan normi autokuumeko iski, että uutta peliä on saatava hyvänkin tilalle? :)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 10/11 [ 265 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: