Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Päästöt OK, silti P0420
ViestiLähetetty: 02.11.2016 13:48 

Viestit: 22
Xsara Picasso 1,8 16 v herjaa kyseistä koodia, vaikka kaikki päästöt ovat ookoo. Toki katalysaattori voi olla kaput, mutta oliko se nyt etummainen vai takimmainen lambda joka tuon voi myös aiheuttaa? Muita ideoita?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päästöt OK, silti P0420
ViestiLähetetty: 02.11.2016 13:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Takimmainen lambda valvoo katin kuntoa ja sen perusteella tulee vikakoodi, on vika sitten katissa tai anturissa.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päästöt OK, silti P0420
ViestiLähetetty: 02.11.2016 14:06 

Viestit: 22
Takalambdoja löytyy vaikka ja minkä valmistajan tekeminä. Onko kokemusta mikä tuonne kannattaa tyrkätä? Mielellään hyvä ja edullinen ja tietysti ulkomailta tilaten.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päästöt OK, silti P0420
ViestiLähetetty: 02.11.2016 14:09 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
ei auta lampaan vaihto kun katti on ecun mielestä kabut, uusi katti tai valvonnan poisto softasta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päästöt OK, silti P0420
ViestiLähetetty: 02.11.2016 14:32 

Viestit: 22
Mutta eikö siis rikkinäinen lambda voi antaa väärää tietoa eculle ja sitä myöten tulee vikakoodi? Kai se ecun luulottelu loppuu jos lambdan signaali on ok? Nollattuahan tuon toki saa leimalle mennessä, mutta ärsyttävä vika silti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päästöt OK, silti P0420
ViestiLähetetty: 02.11.2016 14:43 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
P0420
Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Bosch ME746 - Front pre-catalyser. Ageing. (Front bank on PSA V6)
MM48P - Catalytic converter ageing.

Olisi eka lammas vika joka ilmenee tuolla tavoin...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päästöt OK, silti P0420
ViestiLähetetty: 02.11.2016 14:57 

Viestit: 22
Tällainen vaan löytyi kun vanhoja kaiveli:

Sitikkapuoskari kirjoitti:
Nuo viat on poistuneet ihan vaihtamalla se etummainen vanha lambda uuteen. Näin korjaamon päässä...


Täällä keskustelu: viewtopic.php?f=9&t=17531


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päästöt OK, silti P0420
ViestiLähetetty: 02.11.2016 15:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
gsp kirjoitti:
Tällainen vaan löytyi kun vanhoja kaiveli:

Sitikkapuoskari kirjoitti:
Nuo viat on poistuneet ihan vaihtamalla se etummainen vanha lambda uuteen. Näin korjaamon päässä...


Täällä keskustelu: viewtopic.php?f=9&t=17531


Kyllä ecu yleensä tunnistaa erikseen ja omalla vikakoodillaan jos lambda-anturi on rikki. Minäkin aikoinaan luin tuon ohjeen ja uskoin, kulutin parisataa uusiin lambda-antureihin. Ei auttanut mitään. Päädyin sitten ohjelmoimaan ecusta sen vikakoodin pois.

Haluaisinkin kuulla tapauksesta, jossa vikakoodina on pelkästään tuo cat-vikakoodi (ei lambdavikakoodeja) ja olisi korjautunut anturin vaihdolla. En ole itse koskaan törmännyt.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päästöt OK, silti P0420
ViestiLähetetty: 02.11.2016 15:43 

Viestit: 22
ds-jekkeri kirjoitti:
gsp kirjoitti:
Tällainen vaan löytyi kun vanhoja kaiveli:

Sitikkapuoskari kirjoitti:
Nuo viat on poistuneet ihan vaihtamalla se etummainen vanha lambda uuteen. Näin korjaamon päässä...


Täällä keskustelu: viewtopic.php?f=9&t=17531


Kyllä ecu yleensä tunnistaa erikseen ja omalla vikakoodillaan jos lambda-anturi on rikki. Minäkin aikoinaan luin tuon ohjeen ja uskoin, kulutin parisataa uusiin lambda-antureihin. Ei auttanut mitään. Päädyin sitten ohjelmoimaan ecusta sen vikakoodin pois.

Haluaisinkin kuulla tapauksesta, jossa vikakoodina on pelkästään tuo cat-vikakoodi (ei lambdavikakoodeja) ja olisi korjautunut anturin vaihdolla. En ole itse koskaan törmännyt.



Okei. Eli joko nollaillaan vikakoodia tai sitten uusitaan katti. Noh, mennäänpä aluksi koodin nollaamisella. Eipä tuo mallikohtainen katti näytä motonetissa tahi ulkomailla ihan kauhean kallis olevan. Marmoritiskillä kyllä...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päästöt OK, silti P0420
ViestiLähetetty: 02.11.2016 15:52 

Viestit: 22
Plagu kirjoitti:
ei auta lampaan vaihto kun katti on ecun mielestä kabut, uusi katti tai valvonnan poisto softasta.


Eikö tuo valvonnan poisto softasta kopsahda OBD-testissä katsastuksessa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päästöt OK, silti P0420
ViestiLähetetty: 02.11.2016 16:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
gsp kirjoitti:
Plagu kirjoitti:
ei auta lampaan vaihto kun katti on ecun mielestä kabut, uusi katti tai valvonnan poisto softasta.


Eikö tuo valvonnan poisto softasta kopsahda OBD-testissä katsastuksessa?


Obd readinessiä ei koskaan saavuteta mutta mitään vikakoodeja ei ole. Katsastusmiehellä on oikeus hyväksyä katsastus oman harkinnan mukaan jos vikakoodeja ei ole, muistaakseni 2014 alkaen. Ennen obd readiness oli pakko saavuttaa.

Tuo obd readiness on siitä hassu parametri että esim citroenin merkkiliikkeen diagnostiikka ei sitä näytä eikä mittaa.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päästöt OK, silti P0420
ViestiLähetetty: 02.11.2016 16:33 

Viestit: 22
ds-jekkeri kirjoitti:
gsp kirjoitti:
Plagu kirjoitti:
ei auta lampaan vaihto kun katti on ecun mielestä kabut, uusi katti tai valvonnan poisto softasta.


Eikö tuo valvonnan poisto softasta kopsahda OBD-testissä katsastuksessa?


Obd readinessiä ei koskaan saavuteta mutta mitään vikakoodeja ei ole. Katsastusmiehellä on oikeus hyväksyä katsastus oman harkinnan mukaan jos vikakoodeja ei ole, muistaakseni 2014 alkaen. Ennen obd readiness oli pakko saavuttaa.

Tuo obd readiness on siitä hassu parametri että esim citroenin merkkiliikkeen diagnostiikka ei sitä näytä eikä mittaa.


Okei... eli jos päästöt on ok, niin ilman lukuyhteyttäkin voi päästä läpi? Onko käytännön kokemuksia yleisistä käytännöistä? Missä ja millä valvonnan poiston voi tehdä? Onko se mahdollista ihan normaalilla OBD-lukijalla?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päästöt OK, silti P0420
ViestiLähetetty: 02.11.2016 16:37 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
100% niistä mitä mä oon räpeltäny on menny moitteetta läpi katsatuksesta, obd yhteyshän on aivan normaalisti, mutta koska katti valvonta on pois päältä ei siitä luonnollisestikkaan tallennu vikakoodia. Mitä jekkeri tuolla obd readiness jutulla tarkoittaa on se että euro3 normin mukaisesti autolla tulee ajaa tietty sykli jotta ecu toteaa että "obd ready" Kun valvonta otetaan pois päältä ecu tipahtaa ns euro2 moodiin, jossa tuollaista sykliä ei ole. En oo kyllä koskaan törmänny tilanteeseen että leimaa ei olisi herunut vain siksi että koko sykli ei ole suoritettuna läpi. Ei onnistu perus obd härveleillä vaan vaatii ecun ohjelmiston puukotusta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päästöt OK, silti P0420
ViestiLähetetty: 02.11.2016 16:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Näin se käy, helppoa kuin heinänteko:

viewtopic.php?f=9&t=17996



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päästöt OK, silti P0420
ViestiLähetetty: 03.11.2016 09:45 

Viestit: 22
Kieltämättä. Pitääpä ruokatunnilla nykästä lippu salosta ellei kahvitauolla ehdi :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päästöt OK, silti P0420
ViestiLähetetty: 03.11.2016 15:53 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Noi mopokoneet on todennäkösesti marellin eculla joten jekkerin ohjeet ei toimi tuon kanssa, eikä mullakaan oo haisua miten noista tuo valvonta saatiin pois kun ei oo tarvinnu perehtyä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 16 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: