|
Kirjoittaja |
Viesti |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 15.11.2016 17:20 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Säxä77 kirjoitti: Osta vanha jenkkiauto. Ihastuttava ajatus. Nimim. "1965 Riviera GS:ää etsiessä"
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Janne L
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 15.11.2016 18:24 |
Viestit: 725
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 15.11.2016 18:43 |
Viestit: 5862 Paikkakunta: Lahti
|
Sijoitusautothan tulisi ostaa ennen niiden arvon nousua, virosta luulisi löytyvän kohtuuhintaista sailytystilaa, halli täyteen erilaista kalustoa ja ovet säppiin 20-30 vuodeksi, sitten hirveällä tohinalla kaikkiin harrastepiireihin tarinaa uskomattomasta autolöydöstä 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 15.11.2016 19:11 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Janne L kirjoitti: Jos PSA -sukuisten autojen harrastus on vielä alla, niin aina voi siirtyä seuraavalle tasolle. Venturi näyttää olevan melko arvostettu auto Euroopassa hintojen perusteella. Suomessa ei tiettävästi vielä yhtään? Niiden hinnat on nousseet lyhyessä ajassa näköjään ihan pilviin; http://www.carandclassic.co.uk/list/748/https://youtu.be/na5NmQyPCLghttps://youtu.be/mT6jVcaZfh05v sitten tuollainen oli kaupan 30ke, miksi sitä onkaan aina köyhä. Eipä taida tuossa olla muuta psa:ta kuin moottori ja sekin rellun yhteistyömoottori ettei puhdas verinen psa sekään.
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 15.11.2016 19:46 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
Tabu, ei saa puhua tollassesta! Omaan kansioon tämmöiset avaukset jottei vahingossa osu vannoutuneen fanin näkökenttään!
Toki harrastusta joutuu miettimään uusiksi. Ei ehkä enää itselläkään nappaa lähteä vaihtamaan konetta "arvottomaan" käyttö XM:ään kun ihan hyviä ja "lähes uusia" laatukulkineita saa muutamalla tonnilla.. En tie, eilen istuin 500 km Phaetonin ilmajousitetussa kyydissä. Olen ajanutkin ko kulkinetta. Ihan jees, ja tosi hyvä, positiivissa mielessä mikroautomainen jättiläinen. Vähän kuin Activa ohjautuvuudeltaan...kaikki pyörät vetää ja jokaiselle riittää hieman lastutettuna keskimäärin 250 Nm vääntöä moottorin akselilta mitattuna. On pintapehmeä ja hiljainen ja sterkat kuin konserttisalissa istuisi. Löytyy volframi leejeringistä tehtyjä kampuran vastapainoja, ratasjakopää, ei hihnoja, laturikin hammaskytkimellä jne. Eikä nuo ole edes poskettoman hintaisia..keskikulutuskin reippaassa ajossa vähän päälle ysin. Joo'o, mutta en ole kyllä piiitkään aikaan halunnut omistaa muita autoja kuin Citroeneja. Eikä se johdu pelkästään köyhyydestä. Kun ajoin ensimmäistä kertaa Activaa sitä etelään tuodessani, niin harmaasta keskiluokan kiesistä ja naurettavasta amis-spoilerista huolimatta, ensimmäinen ajatus mikä tuli mieleeni eräässä kaarteessa vastaantulevasta autosta oli, "höh sulla on vaan Tesla". Ihan oikeasti!
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 16.11.2016 03:38 |
Viestit: 2666
|
Arvostan todella kaikkia vakavissaan kirjoitettuja vastauksia. Minusta se että olen pikkumaisen vaativine makuineni jaksanut harrastaa sitikoita 30 vuotta on jo itsessään jonkinlainen merkki siitä, että ei sitikkaharrastus voi arvotonta olla. Tässä avauksessa pyrin mahdollisimman rehellisesti kirjoittamaan miltä minusta autoharrastus nykyään tuntuu, en suinkaan dissaamaan sitikoita. Eihän se että kyllästyy tuotteeseen tarkoita että tuote on huono!
Tämä "näyttämisen halu" on monipiippuinen asia. Harva Suomalainen mies siitä koskaan puhuu, vaikka yllättävän moni ajaa autoilla jotka meidän tiestöllämme soveltuvat pelkästään näyttämistarkoitukseen. Minä puhun. Uskon että tämä foorumi sen kestää. Olen tullut siihen tulokseen, että pienen harrastajapiirin arvostus ei ole sellainen asia jota minun mielentilani tukisivat. Jep jep, huippuentisöidyllä Activalla kasinon eteen - mitä välii... Taannoin oli Virossa tapahtuma, jossa kalliiden urheiluautojen omistajat kutsuttiin pääministerin puhutteluun. Logiikka oli se, että jos kerran on kallis Maserati alla, on myös liiketoimintaa ja rahaa, ja niinmuodoin yhteiskunnallisesti merkittävä henkilö. Osallistuneilta ei kuitenkaan kysytty, oliko auto liisingissä...
Joka tapauksessa, millään sitikalla ei näyttämisen halua voi tyydyttää juuri missään piireissä juuri missään maassa, edes Ranskassa. Ihan sama vaikka alla olisi avo-SM, promille ihmisistä edes tietää mistä puhutaan. Ja nauttiiko sillä ajosta nyt kovinkaan, verrattuna narisemattomaan, nitisemättömään, synkro-rusahtamattomaan Aston Martinin uutukaiseen?
Toisaalta käsittelen näyttämisen haluani vitsinä, ei sitä pidä ottaa vakavissaan. Säälittävintä on katsoa kun joku tulee vakavana ja teeskennellyn vakavin ilmein lambolla klubin pihaan; jos on päätetty esiintyä, miksi ei tehdä siitä leikkiä, peliä? Kyllähän nyt jokainen käsittää että 6cm maavaran lambolla klubille ajo mukulakivikkokatujen yli on täysin absurdi toimenpide jossa ei ole järjen hiventä, paitsi statusmielessä.
Nyt äkkinäisimmät hyppäävät monenlaisiin johtopäätöksiin. Korostan kuitenkin, että minua ensisijassa kiinnostaa autotekniikka sinänsä. Mutta nyt pitää tulla muutakin sen tekniikan päälle, esimerkiksi ajokokemusta, kiihtyvyyttä, pillumagneettisuutta, jne. Sinänsä olen onnellisesti naimisissa oleva karju niin ettei tuo viimeinen parametri mihinkään sinänsä johda, kyse on tunneasiasta.
Tämmöistä tekstiä ei ole totuttu Suomessa lukemaan, varsinkaan näin havainnollisesti kirjoitettuna. Syy että ilkeän tällaista kirjoittaa on yksinkertainen. Uskon vahvasti että tältä foorumilta saa uusia ja tuoreita näkökulmia tällaiseenkin tilanteeseen - näitä on tämänkin ketjun vastauksissa jo vilahdellut.
Ja ei - en osta Corollaa, vaimolla on jo ökykorolla eli Lexus.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
2cv-Olli
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 16.11.2016 05:16 |
Viestit: 497
|
ds-jekkeri kirjoitti: ...minua ensisijassa kiinnostaa autotekniikka sinänsä. Mutta nyt pitää tulla muutakin sen tekniikan päälle, esimerkiksi ajokokemusta, kiihtyvyyttä, pillumagneettisuutta, jne. Sinänsä olen onnellisesti naimisissa oleva karju niin ettei tuo viimeinen parametri mihinkään sinänsä johda, kyse on tunneasiasta. Jekkerillä on profiilissaan kunnioitettava lista erilaisia Citroen-tuotteita. Vaan yhtä puuttuu. Siellä ei näy yhtään 2CV:tä. Ehkä siksi sitikkakiinnostus uhkaa hiipua. Itsellä 2CV:llä alkanut Citroen-kausi on menossa jo viidettä vuosikymmentä, eikä rättärin lumoa ole vielä mikään vienyt. Ei vaikka rättisitikoiden ohella muitakin sitikoita on tuolla pihalla viivähtänyt, ja on edelleenkin. Tervetuloa Jekkeri tänne Paraisille tutustumaan 2CV ajokokemukseen ja kiihtyvyyteen. Tuosta magnetismista en kyllä enää nykyisin osaa sanoa sitä enkä tätä...
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 16.11.2016 08:50 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
2cv-Olli puhuu asiaa. Sahara alle!
Ja totta kai moni hankkii autonsa näyttämistarkoituksessa, minä ainakin. Kaksi muuta tärkeää syytä itselleni ovat yhteisöön (merkin luoma imago tai harrastajakunta) kuuluminen ja omat teknisemmät preferenssit valinnalle (vaikkapa maavara ja kohtuullisesti tehoa). Toisesta syystä minulle ei sopine BMW ja kolmannesta syystä Citroën kanta on pihasta vähentynyt.
On muuten niitäkin, joille auton hankinta on ihan samanlainen prosessi, kuin vaikkapa mikroaaltouunin hankinta. Moni väittää tähän ryhmään kuuluvansa, mutta minä tunnen aidosti vain yhden sellaisen henkilön.
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 16.11.2016 14:03 |
Viestit: 5862 Paikkakunta: Lahti
|
Sahara olisi täydellinen hankinta, tavan kaduntallaaja katsoo että siinä menee joku vanha hippi ja oikea autoharrastaja tietää välittömästi vehkeen arvon ja harvinaisuuden. Lainaa: millään sitikalla ei näyttämisen halua voi tyydyttää juuri missään piireissä juuri missään maassa, edes Ranskassa. CX Prestige, valitettavasti vaan maa jossa sillä sai arvostusta?? on jo hävinnyt 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Lähetetty: 16.11.2016 16:11 |
Viestit: 1496
|
ds-jekkeri kirjoitti: Mihin tästä eteenpäin? Kirjoita autokokemuksistasi kirja sisältäen Citroënin ja kaikki muut, joista sinulla on mielipide. Siihen kirjoitat teknisiä faktoja ja sopivasti väritettyjä tarinoita ja mielipiteitäsi. Eri tyylilajin kirjoja tulee luettua, mutta kunnon "automiehen" kirjaa en ole vielä eteeni saanut. Sinulla on sana ja tarinat hallussa joten siitä vaan. Kirjaan sitten sellainen kiiltävä "narukirjamerkki", jollainen on raamatussakin.  Minä ainakin ilmoittaudun ostamaan sinulta tämän aiheen ensimmäisen painetun kirjan, kirjailijan signeeraamana tietysti. 
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 16.11.2016 19:12 |
|
Pitää tehdä jotain sellaista, mikä kiinnostaa tai vaihtoehtoisesti viettää tylsää normielämää tai ryypätä/ huumeilla itsensä hengiltä. Elämä on täynnä valintoja, jotka jokainen tekee itse.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 16.11.2016 19:27 |
Viestit: 2161
|
Jäi mietityttämään "jekkeri" vuodatuksesta, mikä merkitys on, onko Lamborgini oma, osamaksulla, vai liisattu?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 16.11.2016 20:03 |
Viestit: 5862 Paikkakunta: Lahti
|
betaromeo kirjoitti: Jäi mietityttämään "jekkeri" vuodatuksesta, mikä merkitys on, onko Lamborgini oma, osamaksulla, vai liisattu? Eiköhän noi aidot ala olemaan omia, jotain rinkulavolkkarin kanssa tehtyjä saattaa liikkua enemmän liisattuna. Näyttää kyllä olevan aitojen hinnat aika nousussa, sinäänsä noi italomiehetkään ei kauheasti sitikkahörhöistä eroa eikä erotu porukasta, yks Conservatoiren kävijä on kaiketi hankkinut Diablon Countachin lisäksi, mitä sitä nyt yhdellä vaan... 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Jari79
|
Viestin otsikko: Re: Re: Lähetetty: 16.11.2016 21:50 |
Viestit: 555 Paikkakunta: Lahti
|
Lauri kirjoitti: ds-jekkeri kirjoitti: Mihin tästä eteenpäin? Kirjoita autokokemuksistasi kirja sisältäen Citroënin ja kaikki muut, joista sinulla on mielipide. Siihen kirjoitat teknisiä faktoja ja sopivasti väritettyjä tarinoita ja mielipiteitäsi. Eri tyylilajin kirjoja tulee luettua, mutta kunnon "automiehen" kirjaa en ole vielä eteeni saanut. Sinulla on sana ja tarinat hallussa joten siitä vaan. Kirjaan sitten sellainen kiiltävä "narukirjamerkki", jollainen on raamatussakin.  Minä ainakin ilmoittaudun ostamaan sinulta tämän aiheen ensimmäisen painetun kirjan, kirjailijan signeeraamana tietysti.  Täällä nähtyjen näytteiden perusteella ääni tälle!
Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG
"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit" Citikka Maken asentaja
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 16.11.2016 22:06 |
Viestit: 2161
|
Xari kirjoitti: betaromeo kirjoitti: Jäi mietityttämään "jekkeri" vuodatuksesta, mikä merkitys on, onko Lamborgini oma, osamaksulla, vai liisattu? Eiköhän noi aidot ala olemaan omia, jotain rinkulavolkkarin kanssa tehtyjä saattaa liikkua enemmän liisattuna. Näyttää kyllä olevan aitojen hinnat aika nousussa, sinäänsä noi italomiehetkään ei kauheasti sitikkahörhöistä eroa eikä erotu porukasta, yks Conservatoiren kävijä on kaiketi hankkinut Diablon Countachin lisäksi, mitä sitä nyt yhdellä vaan...  Tuotahan en varsinaisesti kysynyt, vaan miten vaikuttaa "jekkeriin" sen omistuspohja?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
yason
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 16.11.2016 23:53 |
Viestit: 1220 Paikkakunta: Turku
|
ds-jekkeri kirjoitti: Olen harrastanut mehusitikoita kohta kolme vuosikymmentä. Rahalla ja ilman rahaa. DS, SM, CX, BX 4X4, XM, C5 V6, C6. Kaikkia useita paitsi SM:ää ja 4x4:ää vain yksittäiskappaleet. Plurielkin oli. Mä voisin ehdottaa ajatusta, että ehkä ei ne sitikat per se ole silti olleet se juttu. Olet vaan seurannut kiinnostustasi ja ne sitikat ovat olleet symboli sille: kanava, jota kautta olet sitä kiinnostustasi ilmaissut. Ainakin siis tähän asti. Sitten, kun sitikat alkaa kyllästyttää, teet jotain muuta, ja kun tarpeeksi monta kertaa vaihtaa harrastusta, alkaa hahmottumaan, että mikä on se, mitä oikeasti ja loppuviimeksi haet ja olet ehkä koko ajan hakenut.
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 17.11.2016 02:01 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
ds-jekkeri kirjoitti: ...Auto on ainoa veistos, taideteos, johon kaikilla on varaa ja mielenkiintoa. ...Voiko elinikäiseksi käsitetty Citroen-harrastus olla väliaikainen? Mihin tästä eteenpäin? Tuo veistos-heitto ei ihan auennut, mutta suositan oikean, syvällisen taideharrastuksen aloittamista vaikkapa kuvataiteen keräilyn parissa jolloin tyhjyys ja tuo kaikki on nähty-tunne poistuu hyvin todennäköisesti elämästä, saattaisi muutenkin virkistää insinööriaivoja...  kunnollisen kokoelman kartuttua sitä paitsi näyttämisen halu -aspekti sekä haluttavuus naisten keskuudessa olisi kerrassaan jotain muuta kuin automies-tasolla. Tällainen merkittävämpi harrastus siis käyntiin ja sen jälkeen siinä kyljessä hydeCitroen-harrastus, toki senkin voisi ottaa tavoitteeksi päivittää jossain vaiheessa Le Dandy tai Chapron -tasolle.
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 17.11.2016 17:54 |
Viestit: 2666
|
betaromeo kirjoitti: Jäi mietityttämään "jekkeri" vuodatuksesta, mikä merkitys on, onko Lamborgini oma, osamaksulla, vai liisattu? Isotissisimmät tsekkaavat ARK:sta SMS:llä onko auto liisarifirman vai pelimiehen oma. Siitä riippuen tissivaon näkyvyyttä joko parannetaan tahi sitten suljetaan kokonaan esimerkiksi huivilla.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 17.11.2016 17:57 |
Viestit: 2666
|
citrique kirjoitti: ds-jekkeri kirjoitti: ...Auto on ainoa veistos, taideteos, johon kaikilla on varaa ja mielenkiintoa. ...Voiko elinikäiseksi käsitetty Citroen-harrastus olla väliaikainen? Mihin tästä eteenpäin? Tuo veistos-heitto ei ihan auennut, mutta suositan oikean, syvällisen taideharrastuksen aloittamista vaikkapa kuvataiteen keräilyn parissa jolloin tyhjyys ja tuo kaikki on nähty-tunne poistuu hyvin todennäköisesti elämästä, saattaisi muutenkin virkistää insinööriaivoja...  kunnollisen kokoelman kartuttua sitä paitsi näyttämisen halu -aspekti sekä haluttavuus naisten keskuudessa olisi kerrassaan jotain muuta kuin automies-tasolla. Tällainen merkittävämpi harrastus siis käyntiin ja sen jälkeen siinä kyljessä hydeCitroen-harrastus, toki senkin voisi ottaa tavoitteeksi päivittää jossain vaiheessa Le Dandy tai Chapron -tasolle. No joo... tästähän on tehty aika hyvä elokuvakin, jonka katsomisesta todella nautin. Pitänee kirjoittaa arvostelu jossain vaiheessa. Leffan nimi on "The Best Offer", http://www.leffatykki.com/elokuva/the-b ... /kommentitSinänsä minulla muutama maalaus on ja jotain muutakin taiteellista kamaa, esim huonekaluissa olen suosinut enemmänkin taideteollisen kuin insinööriteollisen korkeakoulun kasvatteja. Mutta tauluilla ei voi ajaa ja toisaalta niihinkin kyllä kyllästyy.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 17.11.2016 18:16 |
Viestit: 2161
|
ds-jekkeri kirjoitti: betaromeo kirjoitti: Jäi mietityttämään "jekkeri" vuodatuksesta, mikä merkitys on, onko Lamborgini oma, osamaksulla, vai liisattu? Isotissisimmät tsekkaavat ARK:sta SMS:llä onko auto liisarifirman vai pelimiehen oma. Siitä riippuen tissivaon näkyvyyttä joko parannetaan tahi sitten suljetaan kokonaan esimerkiksi huivilla. Näin ajattelinkin sinun miettivän!  Monenko Bentleyn, Ferrarin, Rollsin omistajan tietojen löytyvän vapaalla haulla Trafin tietokannasta? Ne isotissiset, jotka niitä tietoja hakevat, ovat juuri kuin sinulle tehtyjä, mutta isojen poikien leluja, ei yhdellä autolla hurmata! Ne bisnesmiehet, jotka valikoituvat ministeri tapaamisiin, jos valikoituvat sinne auton perusteella, niin tuskin kiinnostaa auton omistussuhde, onko oma, vai liisattu. Veikkaan siihen liisaamiseen löytyvän syyn siitä, että minimoi tappion Suomessa, esim. autoveron poistumisen tapahtuessa, siinä palaa rahoitusyhtiön rahaa, eikä omaa. Toinen voi olla, että pitää ne 200k€ taskussa näillä koroilla ja tekee paljon pahaa vuodessa, jolloin taskussa voikin olla vuodenpäästä 400k€? Voi vaikka mennä casinolle ja lyödä ne punaiselle ja katsoa kuinka käy. Silloin kun sijoittaa 8k€ ja toivoo saavansa 4k€ ei voi sitä tehdä ja kovin pienitisuisia pyörii ympärillä, jos niitäkään?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 17.11.2016 19:16 |
Viestit: 2666
|
betaromeo kirjoitti: ds-jekkeri kirjoitti: betaromeo kirjoitti: Jäi mietityttämään "jekkeri" vuodatuksesta, mikä merkitys on, onko Lamborgini oma, osamaksulla, vai liisattu? Isotissisimmät tsekkaavat ARK:sta SMS:llä onko auto liisarifirman vai pelimiehen oma. Siitä riippuen tissivaon näkyvyyttä joko parannetaan tahi sitten suljetaan kokonaan esimerkiksi huivilla. Näin ajattelinkin sinun miettivän!  Monenko Bentleyn, Ferrarin, Rollsin omistajan tietojen löytyvän vapaalla haulla Trafin tietokannasta? Ne isotissiset, jotka niitä tietoja hakevat, ovat juuri kuin sinulle tehtyjä, mutta isojen poikien leluja, ei yhdellä autolla hurmata! Ne bisnesmiehet, jotka valikoituvat ministeri tapaamisiin, jos valikoituvat sinne auton perusteella, niin tuskin kiinnostaa auton omistussuhde, onko oma, vai liisattu. Veikkaan siihen liisaamiseen löytyvän syyn siitä, että minimoi tappion Suomessa, esim. autoveron poistumisen tapahtuessa, siinä palaa rahoitusyhtiön rahaa, eikä omaa. Toinen voi olla, että pitää ne 200k€ taskussa näillä koroilla ja tekee paljon pahaa vuodessa, jolloin taskussa voikin olla vuodenpäästä 400k€? Voi vaikka mennä casinolle ja lyödä ne punaiselle ja katsoa kuinka käy. Silloin kun sijoittaa 8k€ ja toivoo saavansa 4k€ ei voi sitä tehdä ja kovin pienitisuisia pyörii ympärillä, jos niitäkään? Onpa tosi negatiivista tarinaa. Jos aikoo vittuilla, pitäisi edes osata tehdä se oikein. Kaiken tunteisiin vaikuttamisen peruste on dualiteetti: pitää osata kehaista tai myötäillä vastapuolta oikeassa tilanteessa, silloin myös kritiikki otetaan vastaan. Nyt kaikki mitä minun mihin tahansa viestiini kommentoit on kuin sirola-opiston ykköskurssin vuosikirjasta: periaatteesta vastaan. Silloin äkkiä älykkäämpiä lakkaa kiinnostamasta nuo sinun vastauspostauksesi. Täten minulla ei ole mielenkiintoa vastata noihin jatkokysymyksiisi, kun sävy on nyt nähtyä, valitettavasti.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
retrotuner
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 17.11.2016 19:19 |
Viestit: 384
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 17.11.2016 19:21 |
Viestit: 2666
|
retrotuner kirjoitti: Tässä on yksi hienoimmista autoista mitä koskaan on valmistettu. Saksanseisoja parhaasta päästä. https://www.youtube.com/watch?v=Ct-KlbvGXgoTuttu jakso - parasta on se kun Jay kertoo saaneensa tuon auton ostettua 5000:lla dollarilla. Ei kaikki tyylikäs ole kallista... Muistanko väärin että Raidkin olisi eräässä elokuvajaksossa ajellut juuri tuolla?
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
retrotuner
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 17.11.2016 19:29 |
Viestit: 384
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 17.11.2016 19:36 |
Viestit: 2161
|
Tarkoitukseni ei suinkaan ollut vittuilla, vaan kertoa, miten reaali maailma toimii, ilman fiktiivistä haaveilu värettä. Minusta ei todellakaan saa kirjailijaa, kuten muutama toivonut sinusta, mutta inho realistina vaalin totuutta kaikkien haaveilijoiden seassa.  PS: Raid taisi todeta jossain, että kotiin ei tulla, ennen kuin on S-Mersu ja sehän on hyvä periaate! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
|
|