|
Kirjoittaja |
Viesti |
betaromeo
|
Viestin otsikko: C5 I tuulilasin irroitus Lähetetty: 21.11.2016 09:20 |
Viestit: 2162
|
Onko täysin tuhoon tuomittu yritys kotikonstein? Tarkoitus siis saada ehjänä irti, jotta saisi hirvikolarissa kolhiintuneen elvytettyä ajokuntoon leiman loppuun saakka. Jos joku tehnyt, niin neuvoja otetaan vastaan! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Eeska91
|
Viestin otsikko: Re: C5 I tuulilasin irroitus Lähetetty: 21.11.2016 20:45 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Oulu
|
betaromeo kirjoitti: Onko täysin tuhoon tuomittu yritys kotikonstein? Tarkoitus siis saada ehjänä irti, jotta saisi hirvikolarissa kolhiintuneen elvytettyä ajokuntoon leiman loppuun saakka. Jos joku tehnyt, niin neuvoja otetaan vastaan!  Kitarankielillä saattaa liimat lähtä. Purat vaan kaikki eestä pois. Sisältä muovit, pyyhkijöitten alle tuleva muovi yms. Tähänhän on oikeat lasileikkauslangat, mutta veikkaan että niitä lankoja ei kannata yhden lasin takia ostaa.
Citroen C5 2L HDi 136 -09 perhevankkuri, Ford Mondeo Mk3
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 I tuulilasin irroitus Lähetetty: 21.11.2016 20:56 |
Viestit: 2162
|
Kiitos vinkeistä!  Tallilta pitäisi löytyä Pilkingtonin lankaakin, joka muuten taisi maksaakin vain 10€. Onneksi irroitettava purkupeli, joten ei niin nuukaa, jos vähä johonkin nirhaisee. Ainoa huono, kun seisoo ulkona, että tiivistemassa kylmää. Huomenna kokeilemaan! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: C5 I tuulilasin irroitus Lähetetty: 21.11.2016 21:45 |
Viestit: 5125
|
Lasikin saattaa olla kylmässä hauraampaa. mutta omat kokemukset ovat erillisten tiivisteiden aikakaudelta. Mutta jotkut vannovat irroitusveitsen nimeen: melko ohutteräinen veitsi, jossa terästä lähtee sivusuuntaan vaijeri, jossa kahva josta vedetään ja toisella terän kahvalla vain ohjataan terää. Ei löytynyt googlesta ihan sellaista kuin hain, mutta joku tuollainen: http://www.motonet.fi/fi/tuote/765170/L ... itusveitsiMutta tuossa mallissa terän muoto vaikuttaa siltä että sillä irroitettaisiin ulkopuolelta? Ja eroa taitaa olla Pilkongtonin veitsessä tarvikeveitsiin muutakin kuin hinta? Yleisempi taitaa olla sellainen joka on vain vähän käyrä terä ja irroitus tapahtuu sisältäpäin, tuolla lisää juttua ja vaihtoehtoja ja erilaisen itsetehdyn malliakin lopussa: viewtopic.php?f=9&t=11600
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: C5 I tuulilasin irroitus Lähetetty: 21.11.2016 22:22 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
2 kertaa oon kotioloissa tuulilasin vaihtanut ja onhan se aika syvältä ekan kerran jälkeen 10v sitten päätin ettei koskaan enää. Mutta silti viime vuonna vahdoin 607:n tuulilasin itse kun sen oli airbagi lyönyt niin rikki ettei kehdannu ajella mihkään vaihdatettavaksikaan. Motonetistä saa tuulilasin vaihtosarjan jossa tulee mukana liima ja leikkuulanka kannattaa hommata se sitten vain kaverin kanssa sahaa sen irti. Hankalinta saada se alku aikaiseksi että saa lankan pujoteltua läpi itse nirhasin mattoveitsen terällä raon.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 I tuulilasin irroitus Lähetetty: 21.11.2016 22:46 |
Viestit: 2162
|
Plagu kirjoitti: 2 kertaa oon kotioloissa tuulilasin vaihtanut ja onhan se aika syvältä ekan kerran jälkeen 10v sitten päätin ettei koskaan enää. Mutta silti viime vuonna vahdoin 607:n tuulilasin itse kun sen oli airbagi lyönyt niin rikki ettei kehdannu ajella mihkään vaihdatettavaksikaan. Motonetistä saa tuulilasin vaihtosarjan jossa tulee mukana liima ja leikkuulanka kannattaa hommata se sitten vain kaverin kanssa sahaa sen irti. Hankalinta saada se alku aikaiseksi että saa lankan pujoteltua läpi itse nirhasin mattoveitsen terällä raon. Sen verran kokemusta, että muutama kuukausi sitten irroitettiin Chevyn Suburbanista lasi ehjänä, kun oli tullut kiviä katolle. C viikan lasi vaan ulkopuolelta upotettu paskamaisesti, joten varmaan aloitettava ala reunasta ja jos saadaan lasi ehjänä pois, niin kaveri vie sen asennettavaksi, jos kun saadaan pellit ja peilit siihen vaiheeseen, että alkaa muistuttamaan autoa. 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Eeska91
|
Viestin otsikko: Re: C5 I tuulilasin irroitus Lähetetty: 21.11.2016 23:54 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Oulu
|
Citroen C5 2L HDi 136 -09 perhevankkuri, Ford Mondeo Mk3
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 I tuulilasin irroitus Lähetetty: 22.11.2016 20:04 |
Viestit: 2162
|
Hirvi vaurioitunut lasi irti kohtuullisella vaivalla, mutta kuinka ehjän kanssa käy, vaatii ainakin hermon kunnossa oloa! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 I tuulilasin irroitus Lähetetty: 23.11.2016 20:41 |
Viestit: 2162
|
Ehjä lasi irroitettu ehjänä langalla sahaamalla ja liimattu toiseen paikalleen. Laitettiin parilla sidontaliinalla A-pilareista painatukseen yöksi, joten jos vielä aamulla ehjä, niin homma onnistui!  Sahaamisessa auttaa kaveri kovasti ja sadetunnistimet erilaiset, vaikka identtiset autot? Toiseen menee kolme pistoketta ja toiseen vain kaksi.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: C5 I tuulilasin irroitus Lähetetty: 24.11.2016 09:04 |
Viestit: 7819 Paikkakunta: Eurajoki
|
betaromeo kirjoitti: sadetunnistimet erilaiset, vaikka identtiset autot? Toiseen menee kolme pistoketta ja toiseen vain kaksi. Onko siinä siis kolmea erillistä anturia? Mitään en noista tiedä, mutta omaan on vaihdettu joskus tunnistimeton tuulilasi ja tunnistimet poistettu. Otin toisesta ykköskoppaisesta ne kiinnitysrenkulat ja anturit ja liimasin ne rinkulat epoksilla lasiin. Se geelilätkällä tuleva on käsittääkseni sadetunnistin ja toimii toistaiseksi hyvin ilmankin lätkää ja toinen on kait valoisuustunnistin, olettaisin että ainakin ilmastoinnin tarpeisiin. Sitten vielä maalasin peilin jalan alle jäävän osan lasista mustaksi kumimaalispraylla, rumahan siitä tuli ja anturit näkyy tyhmästi ulospäin, mutta eipä se kuskin penkille näy  Lexialla oli sadetunnistin poistettu käytöstä joten se piti ottaa käyttöön. Samalla varmistin, että BSI:llä on "closing of windows in event of rain" tjsp. päällä, mutta ei ne ikkunat ja kattoluukku (  ) mitään kiinni mene auton ollessa sammuksissa ja ovet lukossa vaikka kaataisin saavillisen vettä anturille.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 I tuulilasin irroitus Lähetetty: 25.11.2016 18:40 |
Viestit: 2162
|
Teuski kirjoitti: betaromeo kirjoitti: sadetunnistimet erilaiset, vaikka identtiset autot? Toiseen menee kolme pistoketta ja toiseen vain kaksi. Onko siinä siis kolmea erillistä anturia? Mitään en noista tiedä, mutta omaan on vaihdettu joskus tunnistimeton tuulilasi ja tunnistimet poistettu. Otin toisesta ykköskoppaisesta ne kiinnitysrenkulat ja anturit ja liimasin ne rinkulat epoksilla lasiin. Se geelilätkällä tuleva on käsittääkseni sadetunnistin ja toimii toistaiseksi hyvin ilmankin lätkää ja toinen on kait valoisuustunnistin, olettaisin että ainakin ilmastoinnin tarpeisiin. Sitten vielä maalasin peilin jalan alle jäävän osan lasista mustaksi kumimaalispraylla, rumahan siitä tuli ja anturit näkyy tyhmästi ulospäin, mutta eipä se kuskin penkille näy  Lexialla oli sadetunnistin poistettu käytöstä joten se piti ottaa käyttöön. Samalla varmistin, että BSI:llä on "closing of windows in event of rain" tjsp. päällä, mutta ei ne ikkunat ja kattoluukku (  ) mitään kiinni mene auton ollessa sammuksissa ja ovet lukossa vaikka kaataisin saavillisen vettä anturille. Toisessa oli kaksi mustaa lätkää liimattuna lasiin, joihin molempiin meni oma pistokkeensa ja toisessa isompi metallinen keskellä? Peilin himmennys oli aivan sama ja pistoke meni suoraan.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
|
|