Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 3/3 [ 58 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Vilkutatko ajoissa?
ViestiLähetetty: 23.11.2016 23:27 

Mielestäni vilkuttelen ihan sopivasti. Vilkun säästäjät on täälläkin pistäneet silmään. Viime viikolla kun yksi sellainen lipui ohi ja matka eteni väljässä kehien välisessä ruuhkassa samaan suuntaan kuin omani, aloin tutkimusmielessä näkötuntumassa ajaen laskemaan montako vilkutusta jää tekemättä. Kahdeksassa kohdassa hänen ajoreitillään olisi vilkkua tarvinnut, ja kaikki kahdeksan jäivät vilkuttamatta. Oli oikeata sekä vasenta, risteyksiä sekä kaistanvaihtoja. Paljon vaatisi pimeitä polttimoita jos niistä johtui. Sitten tiemme erkanivat.

Poissa

ViestiLähetetty: 24.11.2016 00:07 
Käyttäjän avatar

Mene yleensä vilkku päälle vaistomaisesti vaikka mitä sitä yksin vilkuttelee kun muutkaan ei?

Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa

ViestiLähetetty: 24.11.2016 12:26 

Jos jotain jäi mieleen raskaan liikenteen parista, niin vilkun käyttö. Se on (tai ainakin oli) ehdoton vaatimus jo turvallisuuden,
ja kolarin juridisen jälkiselvittelyn kannalta. Vilkun käytöstä tuli refleksinomainen käytäntö itselle.

Poissa

ViestiLähetetty: 24.11.2016 12:40 

Itse vilkutan aina. Paitsi kotipihaan kääntyessä, jos edessä tai takana ei näy mitään liikennettä :? . Kyllä muuten pikkuisen v..ttaa kun ympyröissä ei näytetä villkua. Jono seisoo liittymässä usein aivan turhaan. Ja sitten yksi havainto: joissakin uusissa autoissa on valot nurkissa, jotka syttyvät rattia käännettäessä (ns. kaarrevalot). Kun ympyrästä yksi päivä poistui k.o valoilla varustettu auto, luulin epähuomiossa valoa vilkuksi (vaikka onkin väriltään valkoinen).

"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa

ViestiLähetetty: 24.11.2016 13:38 
Käyttäjän avatar

Paljon on liikenteessä pelkkä "kaarrevalo"päällä ajavia, liikennepyörylät on niin pieniä ettei aina ees ehi vilkkua nykäseen päälle kun jo kääntyä pitää.

Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa

ViestiLähetetty: 24.11.2016 13:50 

Tottakai vilkutan. :D :lol:

vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA
2 Xsara farkkua
2 Xsara Picasso 1,6i 16v -07
Poissa

ViestiLähetetty: 24.11.2016 17:13 

idefix :
Työmatkoillani käväisen sillointällöin Porissa. Siellä ympyrän jälkeen! kysellään kyltein "muistitko vilkuttaa" mulle ei ole selvinnyt, pitääkö heiluttaa handua Porilaisille vai mitä nuo taulut tarkoittavat. "hulluja nuo roomalaiset"

Ai jaa, mä olen lukenut niistä, että "viitsitkö mulkuttaa". Hullujahan me, vaikken olekaan syn'typerä.
Olen kotoisin suomen eteläisimmästä kärjesta, asemakadulta ja nummitieltä. joku muukin on sieltä.

Terveisin Sisu 39%

Poissa

ViestiLähetetty: 25.11.2016 12:24 

Tuolla 7 viestiä aiemmin seurasin tummaa Audia. Eilen oli vuorossa valkoinen Audi, ja yhdeksästä matkalle osuneesta vilkkutilanteesta ei vilkuttanut myöskään ensimmäistäkään. Vaikuttaako Audin ajaminen ajokäyttäytymiseen, vai ehkäpä sittenkin Audin valitsevat ne "minä-menen-nyt-tästä-teidän-asiat-ei-kiinnosta" -ihmiset.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/3 [ 58 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3