Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 4/4 [ 87 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo GTi käyttökunnostusta ja customointia
ViestiLähetetty: 20.11.2014 19:49 

Viestit: 161
Paikkakunta: Jönköping
Oisko langan syöttönopeus ollut liian suuri ja lanka leikannut kiinni langanjohtimeen?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo GTi käyttökunnostusta ja customointia
ViestiLähetetty: 11.03.2015 17:24 

Viestit: 472
Hankin talvella aihion uudeksi takakelkaksi, ja mukana oli myös ne "välipalkit" siinä etupuolella. Sai siinä hiekkapuhalluksen jälkeen hitsata useamman päivän mutta nyt alkaa olla valmis. Yksi paikka vielä oli unohtunut korjata vaikka jo ehdin maalatakin, sinkkimaalia alle ja tavallista Miranolia päälle. Sisään pitäisi vielä ruiskuttaa suojavahaa.

Tarkastin ja säädin venttiilinvälykset ja vaihdoin samalla venttiilikopan pahasti vuotavan tiivisteen. En olekaan avannut moottoria tätä ennen. Öljynvaihdoista on selvästi pidetty huolta kun ei näytä töhnää kertyneen juuri yhtään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo GTi käyttökunnostusta ja customointia
ViestiLähetetty: 08.04.2015 23:07 

Viestit: 472
Projekti on ollut viime ajat hyllyllä kun hitsauskoneen kaapelista hajosi vuorostaan kaasuletku. Jostain sieltä keskeltä kaapelia kuului tuhina. Ja oli jumissa ettei edes voinut kelata sieltä pois ja korvata ehjällä. Vedin sitten väkisin pistoolin puolelta sen verran kuin sitä tuli ennen kuin katkesi. Sitten kaasupullon puoleinen letku poikki, ja irtopäät sisäkkäin ja kiristys rautalangalla. Ohitusleikkaus toimi hyvin. Kaasuholkkia ei vain tullut putsatuksi tarpeeksi usein, ja sen sisään kerääntynyt metallitöhkä poltti oikosulussa virtasuuttimen pitimen rikki.

Onneksi vääränmerkkisen harrastepelin ajossa pitämiseenkin voi käyttää ylimääräistä energiaa sillä aikaa kun hitsauskonetta koskeva v-käyrä laski sille tasolle että sain tilattua euroliittimen ja kunnon eurokaapelin. Nyt toimii, kunhan vielä hankin erillisen sähköisen kaasuventtiilin ja keksin mihin se kytketään.

Samasta hitsauskoneesta olisi ollut valmiiksi eurokaapelilla varustettu malli, 200 euroa kalliimpi. Kyllä kannatti taas säästää... No oppiipahan jotain hitsauskoneista.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo GTi käyttökunnostusta ja customointia
ViestiLähetetty: 23.04.2015 00:12 

Viestit: 472
Nyt on tankki irti. Näyttää kaipaavan vain kunnon puhdistusta, pintaruosteiden hiontaa ja maalia. Sisällä näyttäisi olevan roskia. Millä konstilla ne saisi pois kun tankkia ei saa valutettua ihan kuivaksi vaikka miten päin kääntää? Paineilma+pölynimuri?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo GTi käyttökunnostusta ja customointia
ViestiLähetetty: 11.05.2015 22:48 

Viestit: 472
Auto tuettu eturenkaiden takaa, niin että etupainoisuus nostaa perän ilmaan. Nyt mahtuu tekemään hommia alustassa. Vanha, etenkin yläpuolelta hapertunut takakelkka ja välipalkit irti, ja asentelemaan sen palikoita siihen parempaan kelkkaan. Tietääkö joku mistä saisi kohtuuhintaisia kumipuslia kelkan ja rungon väliin? Cxbasiksessa on melkein satasen kappale! Ja niitä tarvitaan kuitenkin useampi. Onneksi vaahtomuovitatit välipalkkien ja alustan välillä ovat kohtuuhintaisia ja entisetkin osin ehjiä.

Vääränmerkkinen harrasteauto (Plymouth Fury "bluesmobile") vei hermot kojelaudan sähköjen ja jarrujen ilmauksen takia muutama viikko sitten mutta nyt piti kasata sitä sen verran että sai vietyä vanhoja jousipalloja ja apurungon pätkiä metalliromulavalle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo GTi käyttökunnostusta ja customointia
ViestiLähetetty: 16.06.2015 23:09 

Viestit: 472
Apurunko alkaa valmistua mutta pohjaa pitäisi ennen sen asennusta hitsata. Nyt pääsee hitsaamaan kun sain asennettua halpishitsauskoneeseen eurokaapelin. Vaikein homma oli löytää mekaanisen venttiilin tilalle 230V solenoidiventtiili kaasulle. Eivät ne sähköasennukset ihan maalaisjärjelle käsittämättömiä olekaan!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo GTi käyttökunnostusta ja customointia
ViestiLähetetty: 19.09.2015 20:03 

Viestit: 472
Nyt korin takaosa paikattu ja takakelkkaa ja sen edessä olevia välipalkkeja sovitellaan paikalleen. Välipalkkien etuosat ovat tuuman verran eri leveydellä kuin se kohta eturungosta johon ne pitää niitata. Oliko näitä eri levyisiä vai liekö vain heppoinen rakenne vääntynyt pajalla?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo GTi käyttökunnostusta ja customointia
ViestiLähetetty: 23.09.2015 22:01 

Viestit: 472
Putsattu ja maalattu bensatankki takaisin kiinni, bensaletkuja alustavasti paikalleen ja kone käyntiin ekaa kertaa kevään jälkeen. Jo ihan siksikin että eilen oli auton vapaapäivä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo GTi käyttökunnostusta ja customointia
ViestiLähetetty: 24.11.2016 23:02 

Viestit: 472
Nyt on hitsailtu kaikki lattiat ja kynnykset kuntoon. Mukava asetella sisustaa takaisin. Tänä vuonna ei ole tekniikkaan tullut puututtua muuta kuin uusimalla jakopään tiiviste.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo GTi käyttökunnostusta ja customointia
ViestiLähetetty: 25.11.2016 13:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
no se peltikoppa ja korkkitiivari vuotaakin helposti ja tietysti just siihen moottorityynylle läskistäen sen. :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo GTi käyttökunnostusta ja customointia
ViestiLähetetty: 25.11.2016 17:12 

Viestit: 472
Niin varmaan on käynyt, liikkeelle lähtiessä ravistaa ihan tosissaan. Noiden kumien vaihto on myös ohjelmassa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo GTi käyttökunnostusta ja customointia
ViestiLähetetty: 25.11.2016 20:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ei se ole syynä ravistukseen .......niillä koneen tyynyillä on vain mitätön osuus asiaan .
vetäsehhän molemmat vetarit kokonaan pois ja pura nivelet ...tarkoitan PURA NIVELET kokonaan , CX malleissa EI ole neuloja ( rullia ) sisänivelissä = niissä tripoideissa . vaan pronssiholkit ........katohhan pesien kuoppaantumista .........
pura ne vetonivelet = ikäänkuin rubikin kuutio , mutta kun keksii idean , niin onnistuu ....ja keksii miten pesun ja puunauksen jälkeen on mahdollista kasata runsaan RASVAN kanssa ...katohhan kuoppaantumista siinä pesän sisäpinnoissa . katohhan kuoppaantumista sen sisäsakaran vastaavissa pinnoissa .....ja tee arvio . pyöriikö nivelet vain , vai pyöriikö ne ja samalla kiertävät epätasapainossa .
ulkonivelet voit vaihtaa puolelta toiselle , mutta et niitä sisätripoideja ...
/
ja rasvaksi ei mitää mustaa grafiittia , vaan kunnollista tavallista vettä hylkivää vaseliinia . ulkoniveliin mineraali lootaöljyä 80/90 vaseliinin lisäksi ( onnistuu tippakannulla vetarin ja suojakumin kauluksesta ) saat itte arvioida paljonko lipität sitä ööliä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 4/4 [ 87 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: