|
Kirjoittaja |
Viesti |
yason
|
Viestin otsikko: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 13.12.2016 20:34 |
Viestit: 1220 Paikkakunta: Turku
|
Tietääkseni C5:ia ei ole myyty nelivetoisena? Mutta olikos muita Sitikoita, joita saisi neljällä tassulla raapivana? Entä hydesitikoita?
Googlailin, ja ainakin DS-malleissa oli jotain nelivetovariantteja. (Mutta onko DS Citroen? Ja DS:ssä ei ole hydejä.)
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 13.12.2016 20:39 |
Viestit: 2666
|
BX 4X4 (GTI 4X4, tavallinen 4X4, BX 4TC), Berlingo 4WD, Xantiasta oli 4wd ralliversioita muttei koskaan katukäyttöön, Mehari, 2CV Sahara, AX 4x4, uudemmista C-Crosser ja C4 Aircross tjsp. DS5 HYBRIIDI oli myös neliveto.
Unohtuiko jotain?
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Lime
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 13.12.2016 21:03 |
Viestit: 62 Paikkakunta: Kaarina
|
Eikös Xsarastakin ole nelivetoversio? Vai muistanko väärin?
Älä huolestu, kyllä se rikki menee.
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 13.12.2016 21:32 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Lime kirjoitti: Eikös Xsarastakin ole nelivetoversio? Vai muistanko väärin? Muistat, mutta jekkerit unohti ainaki c15:n Ja sitten on toki nää dangelin berlingot ainaki
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 13.12.2016 21:45 |
Viestit: 1722 Paikkakunta: Korpilahti
|
C25, Jumper
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 13.12.2016 22:25 |
Viestit: 7819 Paikkakunta: Eurajoki
|
Visa Mille Pistes, B-ryhmän luokitukseen vaadittu 200kpl siviilimallin sarja.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
yason
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 13.12.2016 23:20 |
Viestit: 1220 Paikkakunta: Turku
|
ds-jekkeri kirjoitti: BX 4X4 (GTI 4X4, tavallinen 4X4, BX 4TC), Berlingo 4WD, Xantiasta oli 4wd ralliversioita muttei koskaan katukäyttöön, Mehari, 2CV Sahara, AX 4x4, uudemmista C-Crosser ja C4 Aircross tjsp. DS5 HYBRIIDI oli myös neliveto.
Unohtuiko jotain? Ha, Beksipä kyllä! Nyt, kun sanoit, niin muistan itsekin nähneeni beksejä, joissa oli jotain 4x4:tä viittaavaa takapaneelissa. Sen verran massatuote selvästikin. Perslinkoa en tienny saatavana nelivetona, ei näkyny kyllä nettiautossakaan yhtään nelivetoista, onko sitä saanut Suomesta? Mutta... AX? Täh? Neliveto-AX? Ei oo totta. 
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 13.12.2016 23:27 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
yason kirjoitti: Mutta... AX? Täh? Neliveto-AX? Ei oo totta.  On, pari taitaa Suomessakin niitä olla... http://www.barbour4x4.com/Ja jotkut tekee lisää, semmoisia mitä ei muuten mistään saa. Dangel 4x4 on vähän isommalleen lähtenyt, käsittääkseni ihan pikkupajasta alkujaan sekin..?
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 13.12.2016 23:28 |
Viestit: 7819 Paikkakunta: Eurajoki
|
Nelivetoaxu oli pitkään nettiautossakin syksyllä. Kaikki nelikkopakut lienee Dangelin tuotoksia, ainakin uudemmat. Jokin aikaa sitten muistaakseni oli neliveto-C25 myynnissä myös...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 13.12.2016 23:30 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
yason kirjoitti: Mutta... AX? Täh? Neliveto-AX? Ei oo totta.  Onpa sellainen Sveitsintuliainen (muistaakseni) ollut Hyvinkäällä pitkään myynnissäkin: http://www.nettiauto.com/7610931
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 14.12.2016 10:02 |
Viestit: 5869 Paikkakunta: Lahti
|
yason kirjoitti: Neliveto-AX? Ei oo totta.  Vastaavia löytyy, Fiat Panda 4X4 ainakin, käsittääkseni näissä pienissä tuo neliveto on yksinkertaisin mahdollinen eikä kestä jatkuvaa käyttöä pitävällä pinnalla kovinkaan pitkään, hätävara kun jäädään jossain alpeilla kinokseen kiinni.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 14.12.2016 17:26 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Nettiauton tarjonnasta löytyi myös tällainen: http://www.nettiauto.com/8484787Auto on ilmeisesti Saksassa, mutta saatavissa Suomeen. Olisinpa nyt juuri vaihtamassa pakettiautoa... Vaikka ilmoituksessa leuhkanoloisesti todetaankin, että "alkuperäinen Citroenin valmistama", niin metsään menee kahdessakin suhteessa. Itse autonhan on valmistanut Sevel ja nelivetomuutostyön näihin tekee uutena Dangel, kuten tuossa aiemminkin tuli jo todetuksi.
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
yason
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 14.12.2016 19:27 |
Viestit: 1220 Paikkakunta: Turku
|
Eki kirjoitti: Vaikka ilmoituksessa leuhkanoloisesti todetaankin, että "alkuperäinen Citroenin valmistama", niin metsään menee kahdessakin suhteessa. Itse autonhan on valmistanut Sevel ja nelivetomuutostyön näihin tekee uutena Dangel, kuten tuossa aiemminkin tuli jo todetuksi. Jaa, kaikki ei olekaan oikeita Citroën -nelitassuja? Mutta BX, AX, C-Crosser, C4 Aircross on ainakin?
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 14.12.2016 20:38 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Jep, C-Crosser ja Peugeot 4007 olivat omaa sukua Mitsubishi Outlander. No, olihan niissä kuitenkin moottorina PSA:n 2,2-litrainen diesel. Sekin omaa sukua Ford...
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
yason
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 14.12.2016 20:42 |
Viestit: 1220 Paikkakunta: Turku
|
Teuski kirjoitti: No C-Crosser ja Aircross nyt on vielä vähemmän oikeita sitikoita kuin Dangelin pakut  No ainakin Citroën myy ne omalla nimellään. Tekniikkaa nyt lainataan ja ristiinlisensoidaan nykyisin puolin toisin, missä on sitten huonoja, mutta myös hyviä puolia. Tosin hydejä Citroën ei ainakaan ole lainannut keneltäkään  Mites toi Dangel, onko se siis jokin aftermarket -varustaja vai onko niillä esimerkiksi jokin partnerisopimus Citroënin kanssa? Eli voiko Citroën -jälleenmyyjältä tilata dangeloidun 4x4:n vai pitääkö ostaa Dangelilta (tai viedä oma Sitikka niille) ?
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 14.12.2016 22:13 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Dangeloidut PSA-merkit eivät ilmeisesti ole virallisessa maahantuontiohjelmassa, mutta rahallahan varmaan saa? Näissä oli joku verojuttu ainakin aiemmin, että hinta pompsahti aika mahdottomaksi. Toisaalta taas Fiat Ducatoina noita nelivetoisia on tuotu kyllä enemmänkin. www.dangel.com
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 14.12.2016 22:16 |
Viestit: 511
|
yason kirjoitti: Teuski kirjoitti: No C-Crosser ja Aircross nyt on vielä vähemmän oikeita sitikoita kuin Dangelin pakut  No ainakin Citroën myy ne omalla nimellään. Tekniikkaa nyt lainataan ja ristiinlisensoidaan nykyisin puolin toisin, missä on sitten huonoja, mutta myös hyviä puolia. Tosin hydejä Citroën ei ainakaan ole lainannut keneltäkään  Mites toi Dangel, onko se siis jokin aftermarket -varustaja vai onko niillä esimerkiksi jokin partnerisopimus Citroënin kanssa? Eli voiko Citroën -jälleenmyyjältä tilata dangeloidun 4x4:n vai pitääkö ostaa Dangelilta (tai viedä oma Sitikka niille) ? Tietääkseni saa, mutta hinta voi yllättää. Kannattaa vaikka tilata Saksasta kotiovelle. Katso Mobile.de valitse merkiksi vaikka Citroen ja mallitarkenne Dangel (ei mallia) niin saat ainakin muutamia malliksi. Tai katso Dangel.com occassion
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 14.12.2016 22:19 |
Viestit: 511
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 14.12.2016 23:09 |
Viestit: 5869 Paikkakunta: Lahti
|
citroen for ever kirjoitti: https://www.leboncoin.fr/voitures/1046869510.htm?ca=1_s tossa esim Citymaasturi, vuoden turhake Mobilesta noita joskus kuolattu, jos hinta on vähänkään kohdallaan niin häviävät myynnistä samantien. Olis aika pätevä laite, Dangel näyttää vääntävän noita aika monena versiona asiakkaan halujen mukaan.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 18.12.2016 19:37 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
ds-jekkeri kirjoitti: uudemmista C-Crosser Onkos C-Crosserissa ihan oikea neliveto vai joku epämääräisesti etu- ja nelivedon välillä vaihteleva Haldex-viritelmä tms kapistus (jonka sijaan kannattaa valita etuveto)?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 18.12.2016 20:34 |
Viestit: 5125
|
Taitaa olla joku vaihteleva, muttei taida olla Haldexin nimellä (Mutta onkos se Haldex sitten kovinkin huono, mm. Bugatti Veyronissa on tälläinen epämääräinen Haldex viritelmä, mutta se onkin volkkari, vaikka onkin ranskalainen)
Ainakin Outlanderissa johon nuo perustuu saa napista 2WD:n päälle (tai 4WDLock, mitä se sitten ikinä tekeekään).
|
|
|
|
 |
JUKE
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 18.12.2016 20:37 |
Viestit: 266 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Kyllä mulla ainakin potki C-crosser joka nurkasta kun pani valitsimen nupista neliveto tai lock asentoon.
2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 18.12.2016 21:55 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
JUKE kirjoitti: Kyllä mulla ainakin potki C-crosser joka nurkasta kun pani valitsimen nupista neliveto tai lock asentoon. Ah, siinä on semmoinen. Sittenhän se kuulostaa ihan hyvältä. Jotkut kinnerit kun on toteutettu siten, että on etuveto siihen asti, kunnes alkaa luistamaan ja sitten lyö yllättäen takavedon mukaan.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Neliveto-Citroen? Lähetetty: 18.12.2016 23:20 |
Viestit: 5125
|
laakeri kirjoitti: JUKE kirjoitti: Kyllä mulla ainakin potki C-crosser joka nurkasta kun pani valitsimen nupista neliveto tai lock asentoon. Ah, siinä on semmoinen. Sittenhän se kuulostaa ihan hyvältä. Jotkut kinnerit kun on toteutettu siten, että on etuveto siihen asti, kunnes alkaa luistamaan ja sitten lyö yllättäen takavedon mukaan. Juuri sellainen tuo on, eli ei ehkä sovi sinulle ollenkaan vaikka nimenä ei ole Haldex. Norminelivetotilanteessa elektroniikka ohjaa "keskilukkoa" siten että taakse tulee vedosta 15 %...ja tilanteesta riippuen olisiko maksimi 85 %, jos laittaa Lock päälle ei sekään ole tismalleen 50/50 tasajako vaan vaihtaa rajat max 60 % eteen tai taakse. Ihan täysin se ei vetoa poista (ellei laita 2WD) eikä silleen yritä yllättääkään vaan aika tasaisesti yrittää muuttaa 15/85...85/15 välillä. Sinulle ehkä kuitenkin sopii paremmin mekaaninen/viskolukko/Torsen/ATB, koska onhan mekaniikka toimivampaa kuin elektroniikka ja se on niin hidastakin (vai onkohan...) Kemppilukko voisi olla myös ratkaisu, ei pääse elektroniikka yllättämään... Tasauspyörästölukkoja ei ole kummassakaan päässä (luistonesto tuskin ajaa samaa asiaa) eli ei sovi suoraan Off-road kisaraaseriksikaan, mutta ei liene tarkoitettukaan. No, en ole tosin minäkään tuota testannut, mutta elektroniset luistonestot päihittää jo vaikka formulakuskitkin, siksipä ne kiellettiin...
|
|
|
|
 |
|
|