Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/4 [ 86 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 04.12.2016 13:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Kuva

Vailla järjen häivääkään, ostin reilusti ajetun kutosen näkemättä saati koeajamatta. Tämähän on se kuuluisa perverssi nautinto, ex-bifuel kulkine lahden toiselta puolen.
Eipä sillä, tuskin se ostopäätös näkemällä tai koeajamalla olisi muuttunut mihinkään. Sisustus kuin uusi, ulkopinnassa pari "denttiä" joita nyt noihin kilometreihin jo tulee, kulkupuoli hyvä, kaikki toimii, hiljainen...
Pitää tänne päivitellä tulevia askarteluja, nyt enimmäkseen odotellaan veropäätöstä ja mietitään sitten auton kohtaloa.

Ensi hommana olikin vuotavan venttiilikopan tiivistys, edellinen siellä käynyt seppä olikin päättänyt hoitaa asian reilulla Sika 221 määrällä. Helvetin tiukassa olikin mutta pieneltä matkalta pettänyt ja valutti reilusti tulppakaivoihin. Uutta tiivistettähän näihin muovikansiin ei saa, vaan pitää ostaa uusi venttiilikoppa. O-rengasnauhalla ja loctitellä tuli pitävä.
Seuraava remontti onkin tulppien vaihto ja samalla vauhdilla puolat, koska ne taaemmathan kuitenkin sieltä kypsyy hetikohta.


Tuolta löytyy muutama kuva joita on pystynyt räpsimään: http://www.citikka.info/gallery/Kayttajat/cituning/C6-Exclusive-3-0-V6



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 04.12.2016 17:32 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Upee peli, oon melkein kade ;) No tyydyn kuitenkin nyt XM:ään ja C5:seen V6:silla :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 04.12.2016 18:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Vaya con dios tällekin sitikalle ja onnea uudelle omistajalle, sitä tarvitaan. Nyt mulla on ylimääräinen kaasujärjestelmä nurkissa. En taida siihen sveitsin valkonahkaan sitä askarrella, myyntimietteet on senkin osalta aika korkealla. Ja ai niin, täällä nousee kaasuvero tuplaksi vuodenvaihteessa...

Liettuan pojat olivat venttiilikoppaa joskus tiivistelleet, ilmeisesti sitten kaasujärjestelmän poiston yhteydessä rupesi tiputtamaan reilummin - siitäkö se korjaamon tuoksu tuli muuten? Melko iso homma oli kaasusysteemin poisto, tuli sitten muutaman saturaisen jopa lahden tällä puolella maksamaan. Sähkötyöt olivat aika työläät. Ei kerennyt itse tuohon väliin niitä tehdä.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 04.12.2016 23:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Hienoa että meni ns. pitkän linjan harrastajalle.
Ja minä olen avoimesti kateellinen. (vaikka ei olisikaan ollut rahaa/aikaa/tilaa jne)



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 05.12.2016 00:00 

Viestit: 142
Onnittelut C6V6 bensiinikissan hankinnasta. Kiinnostaa tuo V6-moottorin tuunaaminen, toki jekkerin kaasusarjankin kytkennät, itse ei saa asentaa noita kaasulaitteita.
278 tkm ei pitäisi olla autolle kovinkaan paljoa. Moottorin startti kylmänä, onko siisti? Vikakoodit moottorista, P0011 ja P0021 lähes normaaleja koodeja. Jakohihna toki kerran vaihdettu tuohon, että 320 tkm loogisesti seuraavan kerran.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 05.12.2016 20:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Vikakoodeja en ole vielä lueskellut. Säätyvät nokkapyörät pärähtää kylmiltään, jakopään voisi tehdä "varmuuden vuoksi" ja harkita jos samalla vaihtaisi ko. pyörät. Jako ei taida ihan olla kohdallaan kun kone melko puhditon alakierroksilla. Sekin nopeuttaisi remppaan ryhtymistä.
Enimmät tuunaukset mitä voisi koneelle harkita, on etanolikonversio. Foorumin puolellahan on aiheesta reilummin keskustelua. Säästöähän kakkosautossa ei sellaisella juuri saa, mutta tuntuisi halvemmalta tankatessa :D



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 06.12.2016 19:29 
Ei se venttiilikopista vuoda, vaan välikannesta tai VVT-solenoideista. Välikansien tiivistys vaatii hiukan työtä, mutta osa, kunnollinen tasotiivisteliima, on "edullista".
Alakierroksien tehottomuus etenkin kylmällä moottorilla on ohjainlaitteeseen ohjelmoitu omituisuus. Polkemalla toivomuspoljinta riittävän syvälle moottorin ollessa lämmin, alkaa tapahtumaan asioita, joihin 2.7D kalinapadat eivät pysty.
VVT:n pärinät käynnistyksen yhteydessä poistunevat Total Quartz Ineo Ecs 5W-30-öljyä käyttämällä.


   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 06.12.2016 23:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Natero kirjoitti:
Polkemalla toivomuspoljinta riittävän syvälle


Toivomuspoljin :) varsin kuvaava termi sähköiselle pedaalille.

Patongissa on niin hauskoja termejä, että sitä kannattaa lukea jo yleissivistyksen takia. Erityisen raikkaita hetkiä olen saanut kokea kahvipaketti - mittayksikön kanssa. Tavallistahan on että kun joku tulee patongin ulkopuoleta myymään "uuden veroista" citikkaansa ja saa tarjoukseksi tyypilliset kahvipaketit. Hienointa on hetket, kun myyjät pahoittavat mielensä moisesta loukkauksesta. Että sivistymättömät moukat kehtaavat tarjota jotain noin alhaista. (tässä kohtaa uhataan vielä paalaamisella)

Joka myyntiin ryhtyy, hän kahvipaketit kestäkööt - vanha sitruunapatonkilainen sanonta.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 12.12.2016 22:31 

Viestit: 142
Natero kirjoitti:
Ei se venttiilikopista vuoda, vaan välikannesta tai VVT-solenoideista. Välikansien tiivistys vaatii hiukan työtä, mutta osa, kunnollinen tasotiivisteliima, on "edullista".
Alakierroksien tehottomuus etenkin kylmällä moottorilla on ohjainlaitteeseen ohjelmoitu omituisuus. Polkemalla toivomuspoljinta riittävän syvälle moottorin ollessa lämmin, alkaa tapahtumaan asioita, joihin 2.7D kalinapadat eivät pysty.
VVT:n pärinät käynnistyksen yhteydessä poistunevat Total Quartz Ineo Ecs 5W-30-öljyä käyttämällä.


Eli välikannet kun tiivistää, niin nokka-akselit ja hammashihna pois. Huono on liima tehtaalla laitettu.
Teho tai vääntö voi olla ominaisuus, mutta takavaimentimen säätöventtiilin toiminta kannattaa tarkistaa. Sitä ohjaa alipainerasia ja kolmitiemagneettiventtiili auton taka-akselin lähellä olevasta kotelosta. Magneettiventtiili saattaa olla saanut kosteutta ja ei toimi ollenkaan.
Parinät lähtee parhaiten Castrolin EDGE FST-Titanium 0W40 öljyllä.

Etanolin sijaan harrasteautoon Shellin Nitro+ :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 15.12.2016 19:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Natero kirjoitti:
Ei se venttiilikopista vuoda, vaan välikannesta tai VVT-solenoideista. Välikansien tiivistys vaatii hiukan työtä, mutta osa, kunnollinen tasotiivisteliima, on "edullista".


No, kumma kyllä, venttiilikopan uudelleen tiivistämällä vuoto loppui :) Kuten kuvasta näkee vuotokohdan ei-ammattilainenkin.



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 15.12.2016 23:25 
Katselehan parin tuhannen kilometrin jälkeen tilanne uudestaan...


   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 16.12.2016 00:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Miksi asiasta pitää vängätä vastaan? Sanoin että venttiilikoppa vuotaa, sinä sanot että ei vuoda vaan välikansi, sanoin että ei vuotanut. Ja vielä pitää vääntää. Kai mää nyt saatana tiedän mistä raosta se tällä hetkellä tuli, 2000km myöhemmin on varmasti asiat ihan eri, koko moottori saattaa laueta jos sille päälle sattuu.
Tästä taisi tulla hyvin lyhytikäinen projektikertomus...



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 16.12.2016 00:59 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Taitaa citulla olla enempi ymmärrystä sitikoista ku 98% tän foorumin väestä ni en alkais jankkaamaan vastaan...

Ja oon mäki tollasen kiukaan venakopat tiivistäny, vissiin seki vuoti muualta vaikka lopettiki vuodon liekö öljy sit loppunu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 16.12.2016 13:28 
Cituning kirjoitti:
Miksi asiasta pitää vängätä vastaan? Sanoin että venttiilikoppa vuotaa, sinä sanot että ei vuoda vaan välikansi, sanoin että ei vuotanut. Ja vielä pitää vääntää. Kai mää nyt saatana tiedän mistä raosta se tällä hetkellä tuli, 2000km myöhemmin on varmasti asiat ihan eri, koko moottori saattaa laueta jos sille päälle sattuu.
Tästä taisi tulla hyvin lyhytikäinen projektikertomus...


Välikansien vuodot ovat varsin yleisiä noissa moottoreissa. Pienen välikannen vuodon vuoksi yleensä tiivistellään ensin venttiilikopat ja usein sössitään homma niin, että vuotavat vielä enemmän. Jos valtaisan yläkannesta johtuvan vuodon sait korjattua ja tihkuminen välikannesta ei haittaa, eikun hanaa.

PSA-kutosista minulla kokemusta vuodesta 1975 alkaen. Tällä hetkellä perheessä on kai viisi?, pitää joskus laskea, V6-moottorilla varustettua PSA-autoa.

Lopuksi kai pitää kirjoittaa seuraavaa, että taso olisi oikea: Vittuperkelesaatanajumalautahelvetti, kun vituttaa?


   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 16.12.2016 15:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Elämän suuria haasteita on väärässä olemisen sietämätön vaikeus. Minäkin luulin kerran
olevani väärässä mutta erehdyin.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 16.12.2016 22:00 

Viestit: 142
Tänään C6 3.0 V6 HDI 2010 kyydissä ja meneehän se loistavan mukavasti, lue pehmeästi. Kone vääntää ja on äänetön. Mutta V6 bensiini on tyhjäkäynnillä se kehräävä kissa :). Tuo venttiilikansijuttu seurantaan ja välikansi on varmaan joidenkin murhe.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 16.12.2016 23:04 

Viestit: 5124
Natero kirjoitti:
...Jos valtaisan yläkannesta johtuvan vuodon sait korjattua ja tihkuminen välikannesta ei haittaa, eikun hanaa. ...

Perustelepa nyt miksi netin yli näkemättä vieläkin olet sitä mieltä että jonkun toisen auto vuotaa öljyä, vaikka nyt se enää sinusta kuin vähän tihkuisi?

Eli miltä kuulostaa vaikka jos sanon että: Nateron jokainen V6 vuotaa öljyä (välikansista) ennen ja jälkeen kaikkien korjausten, ja se on minusta fakta!

(No tosiasiassa mistäs minä sen voisin mitenkään tietää, eikä ole muutenkaan kovin kohteliasta väittää "väärin korjattu, autos on romu" vain sen perusteella että useissa on tuota vikaa, koska jos vaivaa on niin monesta se on jo kerran korjattukin)

Kohteliaammin voisi esimerkiksi sanoa: Kannattaa Natero tarkistaa ettei sun bensa V6 vuoda tai tihku öljyä välikansista, ne on valitettavan usein toinen/varsinainen ongelma. Eikä sitäkään tarvitse montaa kertaa toistaa, ainakaan saman henkilön, kyllä sen vähemmälläkin uskoo tai sitten ei.

Minulla ei ainakaan C5:n V6:ssa vuotanut/tihkunut niin paljon että sen olisi mistään huomannut/häirinnyt, mutta onkohan se jotenkin erilainen (tai varmaan tihku ihan hirveästi mutta en vain huomannut mistään...). VVT/solenoiditkaan ei minulla vuotaneet, mutta eikös ne sitten yleensä hajoakin melkein kerralla/laakista/tai ainakin kehittyy pahaksi nopeasti?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 17.12.2016 08:39 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Cituning kirjoitti:
.
Tästä taisi tulla hyvin lyhytikäinen projektikertomus...


Älä lannistu, mä ainakin odotan mielenkiinnolla lisää juttua. C6 bensakoneella olis meinaan ainoa vaihtoehto mulle, ei diisseli.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 18.12.2016 17:39 
olli__o kirjoitti:
Natero kirjoitti:
...Jos valtaisan yläkannesta johtuvan vuodon sait korjattua ja tihkuminen välikannesta ei haittaa, eikun hanaa. ...

Perustelepa nyt miksi netin yli näkemättä vieläkin olet sitä mieltä että jonkun toisen auto vuotaa öljyä, vaikka nyt se enää sinusta kuin vähän tihkuisi?

Eli miltä kuulostaa vaikka jos sanon että: Nateron jokainen V6 vuotaa öljyä (välikansista) ennen ja jälkeen kaikkien korjausten, ja se on minusta fakta!

(No tosiasiassa mistäs minä sen voisin mitenkään tietää, eikä ole muutenkaan kovin kohteliasta väittää "väärin korjattu, autos on romu" vain sen perusteella että useissa on tuota vikaa, koska jos vaivaa on niin monesta se on jo kerran korjattukin)

Kohteliaammin voisi esimerkiksi sanoa: Kannattaa Natero tarkistaa ettei sun bensa V6 vuoda tai tihku öljyä välikansista, ne on valitettavan usein toinen/varsinainen ongelma. Eikä sitäkään tarvitse montaa kertaa toistaa, ainakaan saman henkilön, kyllä sen vähemmälläkin uskoo tai sitten ei.

Minulla ei ainakaan C5:n V6:ssa vuotanut/tihkunut niin paljon että sen olisi mistään huomannut/häirinnyt, mutta onkohan se jotenkin erilainen (tai varmaan tihku ihan hirveästi mutta en vain huomannut mistään...). VVT/solenoiditkaan ei minulla vuotaneet, mutta eikös ne sitten yleensä hajoakin melkein kerralla/laakista/tai ainakin kehittyy pahaksi nopeasti?


Pitää perustella: Ihan jokainen (siis se "uudempi") 3.0 essence, joista olen kuullut kaverien tuttujen sukulaisten ja kissankaimojen kertovan, että kaverit ovat kertoneet, pissivän öljyä juuri välikannesta. Jokusen Jaska väitti myös minun sukuni kutosten pissivän välikannesta ja on varsin oikeassa. Etulohko on yhdestä tiivistetty ja takaa hiukan hikoaa, mutta onneksi ei liikaa. Vanha, eri asteilla oleva kutonen on ehdottoman tiivis, koska unohtivat laittaa välikannen ja turhat lisäventtiilit siihen.
En mää näistä oikeesti mitään ällyy, kunhan provosoin...


   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 18.12.2016 20:57 

Viestit: 5124
Natero kirjoitti:
...Etulohko on yhdestä tiivistetty ja takaa hiukan hikoaa, mutta onneksi ei liikaa...

Tulkitsenko oikein jos sanon että tuossa on käytetty omaa järkeä ja arviointi tehty koskien omaa autoa ja korjattu se mikä vaatii korjaamista eikä sen mukaan miten/mistä monet muut vuotaa tai sen mukaan miten joku näkemättä netissä käskee?

Jos rivien välistä oikein tulkitsen, niin suosittelen tuota samaa oman auton arviointia ja oman järjen käyttöä ja korjaa oikeita vikoja.

(Ei tietysti poista sitä järkeä, että on syytä kuunnella kun kerrotaan yleisistä tyyppivioista ja tutkia myös ne)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 18.12.2016 21:06 

Viestit: 142
Ölppävuotokeskustelu kuivui jo, muuta V6-juttua kiitos. Pakoputkiston tattisäätimen toiminta, muuttuuko pakoääni, kun polkaisee tallaa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 18.12.2016 22:32 
NOUCIT kirjoitti:
Ölppävuotokeskustelu kuivui jo, muuta V6-juttua kiitos. Pakoputkiston tattisäätimen toiminta, muuttuuko pakoääni, kun polkaisee tallaa?

Sovitaan, että öljyvuotojutut loppuvat.
Pakoputkiston läppähässäkän tarkoitus ja toiminta on jäänyt minulle jossain määrin arvoitukseksi.
Aivan oudosti vaimoni kauppakassissa läppä aukeaa ja sulkeutuu joutokäynnilläkin ilmeisesti lämpötilaan liittyen tai jostain muusta ihmeellisestä syystä? Vaihdevalitsimen asentokin taitaa vaikuttaa?
Välillä hörpöttää ihan bemarina ja välillä tunnelma on kuin huopatossutehtaalla. Samalla oudolla tavalla on toiminut noin sadankahdekymmenentuhannen kilometrin ja kuuden vuoden ajan meillä ollessaan.
Ajonaikainen toiminta on myös hämärän peitossa.
Pihasta löytyy kaikki eri C6-versiot ja kokemuksen syvällä rintaäänellä voin todeta bensa-version olevan kaikkein hienoin, siis minun mielestäni.
Lupaan lopettaa "asiantuntevat" tekniset kommenttini tässä ketjussa. Ihan mukava olisi kohtalotovereiden tarinoita lukea jatkossakin.
Kiitos ja anteeksi!


   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 13.01.2017 15:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Veropäätöstä odotellessa tuli tänään lisäselvityspyyntö. Tietenkin sitä CoC:ia haluavat. 17.11. tein tullauksen ja verotusprosessin aloitin. Varmaan ovat viettäneet pitkän syys- ja talviloman.



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 13.01.2017 21:11 

Viestit: 142
Peukkua. Verottaja ottaa omansa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 3.0 V6 Exclusive -06
ViestiLähetetty: 14.01.2017 18:04 
Oisko tuota kokkia kerjätty ja 2009-2010? Jos ois, saattaisi vaimon kauppakasssin papereista löytyä vastaavat.


   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/4 [ 86 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: