Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/4 [ 93 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tärkeimmät uudet varusteet 1980->
ViestiLähetetty: 24.12.2016 01:58 

kaseva kirjoitti:
Tutkavakkari on oikeastaan se mitä kaipaisin —> Vilkkaasti liikennöity kantatie jolla on käytännössä mahdotonta/järjetöntä ajaa niin lujaa, jotta ohittelusta saatu etu synnyttäisi todellista ajansäästöä matkan (76km) aikana.

Tai ruuhkainen kehätie PK-seudulla. Ajamisesta ei voi puhua, kun nopeus vaihtelee 10-80 km/h välillä... Jos automaattivakkari huolehtisi siitä, etten aja perään, niin voishan tossa ratissa vielä tassuja lepuutella. Olen nähny muutaman premium-hintaisen auton, jossa kuski lukee lehteä ruuhkaletkassa 8-/ On ilmeisesti mukautuva vakkari, kaistallapysymisavustin ja automaattijarrutus ainakin, että tuo onnistuu. Vois olla, että sakkoa tulis, jos kytät ajais ohi ja katsois, kun kuski kääntää lehteä.

Paikalla

ViestiLähetetty: 24.12.2016 03:06 
Käyttäjän avatar

Hyvä maininta nuo automaattisesti himmenevät peilit, ei nyt tutkavakkarin veroinen mutta automaattista tihkupyyhintä vastaava laite hyvinkin.

Tutkavakkarista sen verran että kyllä valmistajatkin ovst sen hyötyyn heränneet. Ihan halpoihinkin Opeleihin sen esim saa, ja vaikka on kallis lisävaruste, sitä ostetaan enemmän kuin esim nahkapenkkejä. Mulle seuraavaa käytettyä ajoautoa ostaessa ensimmäinen parametri on se että tutkavakkari pitää olla (toinen on että vähintään 250kw pitää olla tehoa...). Mihin hintaan halvin tällainen irronnee...

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

ViestiLähetetty: 24.12.2016 07:23 

Huikko kirjoitti:
tarttis kirjoitti:
Nopeuden rajoitin on aivan ehdoton näin talvikeleillä.
Itse en ainakaan osta autoa jossa sitä ei ole.

Mulla on ollut useita autoja joissa tuo varuste on.
Kerrotko miten käytät sitä?
Minulle ei ole sen tarpeellisuus vielä auennut, eli en ole osannut käyttää sitä oikein.

Talvinopeusrajoitukset, talvella ei vakkari ole kovinkaan mukava mäkisessä maastossa. Kaupungissa aivan ehdoton, ei tarvi vahtia nopeusmittaria.
Mutta jokainen taaplaa tyylillään, itse käytän ja tulen käyttämään.
Ei tietenkään ole "dynaamisesti" (lue kaahaavan) kuskin varuste.

Poissa

ViestiLähetetty: 24.12.2016 08:11 
Käyttäjän avatar

Tämä varuste keskustelu on mielenkiintoinen, kun sitä kuitenkin tullut seurattua vuosien saatossa. Kuinka moni meistä olisi valmis luopumaan yhdestäkään varusteesta, mikä nykyisessä autossamme on?
Niin kauan, kun sitä ei ole itsellä ollut, se helposti luokitellaan turhaksi, mutta auton vaihdon yhteydessä, jos niistä jokin puuttuisikin, niin hirvittävä "älämölö" siitä seuraa. :)

Toinen on myytävyys autolle, missä on kaikki herkut, niin lähtee kuin nappi paidasta. On se vaikka vanha C5, kun on xenonia, nahkaa, kattoluukkua ja orkkis navia, niin paatuneinkin citroenisti, jolle aikaisemmin riittänyt lumiharja, parkkikiekko ja Wunderbaum, alkaa baskeri pyöriä semmoisilla kierroksilla, että ei paljon tarvitse myyjän taitoja.

Hyvää Joulua patonkilaisille!!! :)

BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa

ViestiLähetetty: 24.12.2016 10:53 

Hyvää joulua patonkilaisille. C 5 III 2.0 hdi A on tosiaan kaikki tarvittavat lisävarusteet ,mutta vähän historiaa asian vierestä. 1967 teloin selkääni ja menin työpaikka lääkärille. Sain ohjeen ostaa Volvo Amazonin kun siinä on ristiseläntuki. Pahoittelin kallista, mutta hyvää reseptiä. Volvo maksoi yli 17000 paikallista valuutta Turussa. Vaikuttaa tosiaan ajomukavuuteen pitkillä matkoilla.Ja silloinkin lääkäri oli oikeassa.

Poissa

ViestiLähetetty: 24.12.2016 13:06 

Kyllä minä olisin ollut ABSstä kovin onnellinen yksi elokuu. CX ei omannut sitä ja siitä tuli vainaa sen vuoksi.

Muista hymyillä, Pete 040-7334478
Poissa

ViestiLähetetty: 24.12.2016 14:00 
Käyttäjän avatar

Toisessa kottosessa on hienouksia mutta silti ajelen mieluummin peruspakulla ,pitäs varmaan ostaa maasturi tai uudempi paku hienouksilla mutehkä toi uusi liikennepolitiikka aiheuttaa sen et tulee hukattua kaikki kulkineet varmaan paaliin

Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa

ViestiLähetetty: 24.12.2016 14:05 
Käyttäjän avatar

Huikko kirjoitti:
tarttis kirjoitti:
Nopeuden rajoitin on aivan ehdoton näin talvikeleillä.
Itse en ainakaan osta autoa jossa sitä ei ole.

Mulla on ollut useita autoja joissa tuo varuste on.
Kerrotko miten käytät sitä?
Minulle ei ole sen tarpeellisuus vielä auennut, eli en ole osannut käyttää sitä oikein.

Itse käytän kaupunkiajossa, kun nopeusrajoitus on 30 km/h tällöin nopeus ei pääse karkaamaan alueelle, josta ei kuukausipalkalla selviä.

Edut: muuten ajan pääosin vakkarilla, myös sisäänajoteillä ja kehillä. Onnistuu myös aamuruuhkassa jos ei aja edellä menevän kontissa.

"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa

ViestiLähetetty: 24.12.2016 14:18 
Käyttäjän avatar

betaromeo kirjoitti:
Tämä varuste keskustelu on mielenkiintoinen, kun sitä kuitenkin tullut
Toinen on myytävyys autolle, missä on kaikki herkut, niin lähtee kuin nappi paidasta. On se vaikka vanha C5, kun on xenonia, nahkaa, kattoluukkua ja orkkis navia, niin paatuneinkin citroenisti, jolle aikaisemmin riittänyt lumiharja, parkkikiekko ja Wunderbaum, alkaa baskeri pyöriä semmoisilla kierroksilla, että ei paljon tarvitse myyjän taitoja.

Myytävyys vanhassa autossa voi mennä myös toisinpäin kun kalliit varusteet lakkaavat toimimasta. Esim sähköinen takaluukku on varuste jota ilmankin pärjäisin. Myös sähköisen käsijarrun korjauskustannukset arveluttaa samoin kun kääntyvien xenoneiden.

Mutta hyvää joulua patongille varusteista tai niiden puutteista huolimatta!

"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa

ViestiLähetetty: 24.12.2016 15:00 

Yksi varuste mihin itse olen kaupunkiajossa tykästynyt, niin mäkilähtöavustin. Automaattivaihteisessa autossa tarpeeton, mutta manuaalissa hyvä esim. jyrkissä pysäköintitalojen luiskissa, taskuparkkeerauksessa rinteeseeseen yms.

Ääni myös minulta Bluetooth - puheluille autossa.

Samoin esc on loistava, auttanut monta kertaa. Laakeri valitteli, että vanhassa Audissa ei toimi kunnolla. Yllättäen tekniikka kehittyy myös autoissa ja nykyautojen ajonvakautukset ovat aika hienovaraisia ainakin niissä autoissa, joilla itse olen talviliukkailla ajellut.

Poissa

ViestiLähetetty: 24.12.2016 15:48 
Käyttäjän avatar

maasturisti kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Tämä varuste keskustelu on mielenkiintoinen, kun sitä kuitenkin tullut

Myytävyys vanhassa autossa voi mennä myös toisinpäin kun kalliit varusteet lakkaavat toimimasta. Esim sähköinen takaluukku on varuste jota ilmankin pärjäisin. Myös sähköisen käsijarrun korjauskustannukset arveluttaa samoin kun kääntyvien xenoneiden.

Mutta hyvää joulua patongille varusteista tai niiden puutteista huolimatta!

Tuo "maasturistin" huomio täysin totta! :( Taistelin jokin aika sitten tässäkin ketjussa esiintyneen vakkarin tutkan kanssa vanhemmassa MB:ssä, ovat koko elektronisia laitteita. Tutka nokkaan noin 1000€ ja älypurkki vielä reilusti päälle. Samoin himmenevä taustapeili, josta tuli semmoiset tervat ulos. Hypin riemusta, kun ilmoittivat saavan peilinlasin erikseen, mutta tunnelma hiukan tasaantui yli 300€ hinnasta! :D

BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa

ViestiLähetetty: 24.12.2016 16:21 
Käyttäjän avatar

Tossa riisselissä omassa ei tarvii avustusta mäessä lähtee tyhmäkäynnillä hirnosti liikkeelle subarussa oli hyvä.

Poissa

ViestiLähetetty: 24.12.2016 19:34 

Oonko oikeasti niin vanhan aikanen etten tarvi kaikkia hienouksia mitä nykyajan autoisa on. En tarvi vakkaria, en sähköstä käsijarrua, en sähköjakkaroita yms. Mulle riittää niin karvalakkimalli auto ku olla ja voi.

Citroen C5 2L HDi 136 -09 perhevankkuri, Ford Mondeo Mk3
Poissa

ViestiLähetetty: 24.12.2016 20:51 

Kaikki varusteet on helvetin tarpeellisia. Yksi vielä mainitsematon on taittuvat ulkopeilit. En enää ikinä halua autoa jossa ei peilit viikkaudu.

1. Neurootikko näkee 20 m päästä, tuliko laitettua ovet lukkoon
2. Omassa pihassa naapurin seinän ja auton väli levenee metriin kun ei ole peili tiellä.

Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa

ViestiLähetetty: 24.12.2016 22:08 

Humpuukia moiset hienoudet, kiva oli katsoa Wheeler Dealersia missä Ed entisöi Chevyn lavapakun, ainoa lisätty mukavuusvaruste oli äänieristys, perusyksinkertaista tekniikkaa jolla ajaa maailman loppuun, amerikan ihmemaasta saa moisiin osia varmaan yhtä kauan ja pahimmat puutteet voi parantaa, talvikäyttöön tarvis varmaan nelivedon :D

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 24.12.2016 23:18 

Xari kirjoitti:
Humpuukia moiset hienoudet, kiva oli katsoa Wheeler Dealersia missä Ed entisöi Chevyn lavapakun, ainoa lisätty mukavuusvaruste oli äänieristys, perusyksinkertaista tekniikkaa jolla ajaa maailman loppuun, amerikan ihmemaasta saa moisiin osia varmaan yhtä kauan ja pahimmat puutteet voi parantaa, talvikäyttöön tarvis varmaan nelivedon :D

Kun ei auto tarvi sähkösiä apuvermeitä. Ei luistonestoja, abseja yms. Tämän takia koitan ostaa mahd. vanhoja autoja.

Poissa

ViestiLähetetty: 24.12.2016 23:43 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Itselin ajelen vanhoilla räpsillä enkä pidä uusista autoista, mutta apsien ja epsien ja airpäkien väheksyntä on kyllä aika typerää ylimielisyyttä.

Helppohan niiden tarpeellisuutta on kiistää ja vähätellä kunnes kohdalle osuu se kerta kun niitä tarvitsee...

Tai sitten on vaan niin hemmetin hyvä kuski... :roll:

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Paikalla

ViestiLähetetty: 24.12.2016 23:47 

Teuski kirjoitti:
Itselin ajelen vanhoilla räpsillä enkä pidä uusista autoista, mutta apsien ja epsien ja airpäkien väheksyntä on kyllä aika typerää ylimielisyyttä.

Helppohan niiden tarpeellisuutta on kiistää ja vähätellä kunnes kohdalle osuu se kerta kun niitä tarvitsee...

Tai sitten on vaan niin hemmetin hyvä kuski... :roll:

Ei se oo ylimielisyyttä. Ja en oo vähätelly niitä. En todellakaan. Ja jokaisella on omat näkemykset asiasta.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.12.2016 00:52 

Xari kirjoitti:
Humpuukia moiset hienoudet

Niin mikä on kenellekin humpuukia. Ymmärtääkseni ketjussa keskusteltiin mukavuutta ja arkikäytön helppoutta parantavista varusteista, ei niinkään niiden välttämättömyydestä tai humpuukittomuudesta. Minusta on ollut ilahduttavaa lukea, että mikä toiselle on yhdentekevä on toiselle hyvinkin tärkeä ja perusteltu varuste. Esimerkiksi itse en juuri koskaan oikeasti tarvinnut Xantian säädettävää maavaraa, mutta osalle se tuntuu olevan vieläkin mieluinen ominaisuus. Samoin koko kaasunestejousitus. Toiset vaatii ehdottomasti sen, moni pärjää ilmankin. :D

Itse asiassa viime kesänä Rooman liepeillä jonoissa odotellessa alkoi kaivata useasti turhakkeeksi julistettua start/stop -järjestelmää muidenkin autoihin :lol:.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.12.2016 01:16 

Työkaveri ajaa kaikki kesät V8 Fordilla vuosimallia -38, ainoa hankaluus on jollain pidemmillä kierroksilla vastaan tulevat tiemaksut, ei tosin koskaan ole moisia peritty mut kuorma-auton kanssa tuo kannattaa varmistaa, lasku luvattomasta ajosta on luokkaa tonni ja käteisellä heti.

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 25.12.2016 01:50 

Lauri kirjoitti:
Xari kirjoitti:
Humpuukia moiset hienoudet

Niin mikä on kenellekin humpuukia. Ymmärtääkseni ketjussa keskusteltiin mukavuutta ja arkikäytön helppoutta parantavista varusteista, ei niinkään niiden välttämättömyydestä tai humpuukittomuudesta. Minusta on ollut ilahduttavaa lukea, että mikä toiselle on yhdentekevä on toiselle hyvinkin tärkeä ja perusteltu varuste. Esimerkiksi itse en juuri koskaan oikeasti tarvinnut Xantian säädettävää maavaraa, mutta osalle se tuntuu olevan vieläkin mieluinen ominaisuus. Samoin koko kaasunestejousitus. Toiset vaatii ehdottomasti sen, moni pärjää ilmankin. :D

Itse asiassa viime kesänä Rooman liepeillä jonoissa odotellessa alkoi kaivata useasti turhakkeeksi julistettua start/stop -järjestelmää muidenkin autoihin :lol:.

Mää en ees kaipaa Xsaraan säädettävää maavaraa. Normaalia taka-akselia kaipaan enemmän.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.12.2016 02:01 

Eeska91 kirjoitti:
Xari kirjoitti:
Kun ei auto tarvi sähkösiä apuvermeitä. Ei luistonestoja, abseja yms. Tämän takia koitan ostaa mahd. vanhoja autoja.

Sähköjä on helpompi korjata ja uusia kuin hitsailla ruostereikiä umpeen ja uusia koria, joka on viime kädessä loputon urakka.

Ihan pahimmanlaisessa patologisessa tapauksessa voi aina vetää sähköt uusiksi ja ne toimii taas 15-20 vuotta. Toi Wheeler Dealerikin johonkin autoon teetti johtosarjat uusiks muutamalla sadalla punnalla, tuolla pikkuisten erikoistuneiden nyrkkipajojen luvatussa maassa toki.

Paikalla

ViestiLähetetty: 25.12.2016 06:46 
Käyttäjän avatar

Ihmettelinkin kun takaisin puuhun ry ei heti vallannut tätä topikkia kertoen toistaan selkään paukuttaen kuinka kaikki varusteet ovat tarpeettomia...mutta tulihan se sieltä :) Patonki ei olisi patonki jos näin ei olisi tapahtunut.

Topikin aiheena oli kertoa tarpeellisista varusteista, eikä siitä mitä kaikkea ei henkilökohtaisesti tarvitse.

Mutta itsestä puhuminen ja oman erinomaisuuden esilletuominen on kivaa, minäkin teen sitä tässä koko ajan. Että kun tämä nyt meni tähän suuntaan, jota odotin niin uskallan jatkaa samalla tavalla aiheen vierestä.

Minulla tuo varusteasia on ollut hyvin on/off autoilevan elämäni aikana. Nuorempana laitoin järjettömästi rahaa siihen, että selvittelin mitä kaikkea lisäkikkaretta autooni oli saanut ja ruuvailin niitä sitten innoissani paikalleen ja toimintakuntoon. Olen useampaan autoon tehnyt ilmastoinnin, nahkasisustan, vakionopeudensäätimen ja paljon muuta. Lisämittarifetissi iski joskus 90-luvun lopulla ja niitä (alkuperäisiä toki) tuli asenneltua joka autoon. 240 volvo oli otollinen harrastekohde tältä osin. Parhaassa taisi olla kahdeksan lisämittaria, webaston kello ja ilmaiskareiden säätösarja. Olipa yhteen pakko laittaa ajotietokonekin, volvon alkuperäinen toki.

Tuolloin varuste oli ikäänkuin keräilykohde. En ole siitä ihan täysin päässyt irti. Alkuperäisen radion esim. pyrin asentamaan autoon kuin autoon.

Kehitys kehittyy. Kehityksen mukana on tullut paljon näitä ajamista helpottavia varusteita. Olin pitkään tässä samassa yhdistyksessä, jossa pääajatus on mennä takaisin puuhun, sammuttaa tuli ja paskoa tahdottomasti pitkin tanteretta. Sittemmin olen ns. antanut periksi joissain asioissa. En ole halunnut käyttöautooni mitään ylimääräisiä, etten opi ajamaan niitä vasten. Hirvittää autokouluopetus, jossa neuvotaan kääntämään luiston suuntaan ja näin nopeuttamaan ESP:n tuottama korjausliike. Mitäs kun niin oppinut saa AX:n allensa ja korjaa itsensä rekan keulaan? Ensiauto usein on paska autokoulun autoon verrattuna turvallisuusominaisuuksiltaan.

Aikuiseksi kasvettuani myönsin itselleni sen, että nykyaikaiset turvallisuusvarusteet tekevät autoista ja sitä kautta liikenteestä turvallisempaa. Sitä en ole unohtanut, että tärkein turvallisuuteen vaikuttava komponentti liikenteessä on kuljettaja. Tätä käytän mielelläni perusteluna sille, että jokaisen pitäisi kyetä hallitsemaan ajoneuvonsa ilman mitään ylimääräisiä turva- tai mukavuusvarusteita. Alustageometria ja sen toiminta nykyautoissa ei vain perustu enää siihen...ainakaan perusautoissa joita se perusihminen ostaa. On ikäänkuin hyväksytty jo suunnittelupöydällä se, että tietyssä pisteessä valo syttyy kojetauluun ja ajonvakautus hoitaa loput. Tällä ei saavuteta sellaista ajotuntumaa joka vanhemmissa autoissa oli.

Vaarallisimpia autoja varsinkin tuolla talviliikenteessä ovat juuri nämä uudehkot pikkuautot, joissa ajonvakautus ei vielä ole pakollinen. Niissä on suunnittelun lähtökohtana kate ja myyntivolyymi - ei muuta.
Jos haluatte ymmärtää mitä tarkoitan, niin ottakaa vaikka Kia Picanto koeajoon ilman ajonvakautusta ja ajakaa sillä talviyönä Oulusta Kajaaniin.

Tuota kun miettii niin on ihan ymmärrettävä ja hyvä asia että uusissa perusautoissa on esp, abs, mäkilähtöavustin jne. Se perusautoilija pääsee perille paremmin, eikä ole vaaraksi muille niin paljoa. Pitää muistaa että tätä perusautoilijaa on valtaosa lumipyryssä vastaantulevista autoista. En halua että kukaan ajaa nokkakolarin sellaisen kanssa siksi, että naapurin Huikko selitti kiihkoissaan turvavarusteiden ja uusien hömpötysten tarpeettomuuksista - ja sai peruskäyttäjän ostamaan Peugeot 309:n vaikka itse käyttäjä oli alunperin ostamassa uutta Ford Ka:ta...se pösö lähti sitten lapasesta kun väistettiin lumipaakkua liukkaalla tiellä eikä taidot riittäneet paniikissa oikeiden asioiden tekemiseen kabiinissa.
Ajonvakautus olisi narskauttanut kerran kunnolla etujarrua ja käyttäjä olisi pysynyt omalla kaistallaan pelästyen tapahtunutta.

Kaikki eivät osaa. Suurin osa ei osaa. Minä osaan? Sinä osaat?

Itse nykyään olen antanut periksi myös avustimien suhteen. Pidän sen ESP:n ja luistoneston nykyään päällä autoissani. Harmikseni olen oppinut peruuttaessa kääntämään katseen kojetauluun peruutuskameran vuoksi ja painamaan vilkkua vain vähän olettaen, että se vilkahtaa kolme kertaa.
Olen melko varma, että opin myös olemaan jarruttamatta kun totun tutkavakkariin.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että minun täytyy pitää ajotaitoni sillä tasolla että voin lähteä minne tahansa AX:n tasoisella laitteella, jossa on käsiryyppy. Siksi omistan näitä vanhoja perusautoja ja ajan niillä pitkiäkin matkoja huonoissakin olosuhteissa. Opettelen myös uusista autoistani aina auton mitat ja sen pysäköinnin ilman avusteita. Taskuparkkiin pitää pystyä ajamaan itse vähintään yhtä hyvin kuin automatiikan avulla.

Ajo-oikeus suomessa oikeuttaa lähtemään Trabantilla Kemiin helmikuussa. Olen näin tehnyt joskus kun oli uhmaikä. Mielummin lähden sinne kuitenkin Cactuksella, C5:lla tai uudella Volvon V90:llä.

DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa

ViestiLähetetty: 25.12.2016 11:19 

Huikolta hyvä kirjoitus, etenkin nykyajan pienten perusautojen osalta. Kia Picanto - vertaus oli osuva. Minä olen ajellut viime aikoina reilut 30000km viissatasella viijatilla ihan Kuopio-Helsinki-Kuopio reissujakin. Ilman esc:tä se olisi aika nulju talvella, esc:llä sillä pärjää sohjokelissäkin. Pitkän akselivälin autot olisivat rauhallisia käsitellä ilman esc:tä, toista ovat nämä lyhyet. Kaikki L300 Mitsubishiä talvella ajaneet tietävät, ettei se ajanvakautuksettomuuskaan autuaaksi tee. :lol:

Ps. Viijatissa on muuten tehtaalta lähtiessä tietyissä varustetasoissa 14- tuuman renkaat, jos joku sellaisia uuteen autoonsa halajaa. :D

Poissa

ViestiLähetetty: 25.12.2016 12:08 
Käyttäjän avatar

En tiiä mutta ei se ennen ahistanu kun 600 fiiatilla ajeltiin pitmpiäkin matkoja, kun nykyautoilijoita katselee liikenteessä eivä noilla premiumeillakaan pääse mihinkää tuolla niitä on tievierissä uusia huippumalleja.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/4 [ 93 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava