Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 2.2 HDi ja pumpullinen letkulämmitin
ViestiLähetetty: 30.12.2016 08:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7818
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Tollanen Timco odottaa postissa ja 2.2HDi femmaan se pitäisi asentaa:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/timco-x10-1000w-moottorinlammitin

Ilmeisesti sisäkennolle menevään letkuun asennetaan?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.2 HDi ja pumpullinen letkulämmitin
ViestiLähetetty: 30.12.2016 11:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Mielenkiintoista. Kuinkahan paljon tuo vaikuttaa Webaston pumpun virtaukseen?
Laitapa kokemuksia, kun saat asennettua.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.2 HDi ja pumpullinen letkulämmitin
ViestiLähetetty: 30.12.2016 11:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7818
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Tuskin yhtään kun webastoa ei ole... :lol:



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.2 HDi ja pumpullinen letkulämmitin
ViestiLähetetty: 30.12.2016 11:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Teuski kirjoitti:
Tuskin yhtään kun webastoa ei ole... :lol:
Kappas. Minun -04 2.2 hodarissa ihan tehtaalla asennettu ja käsittääkseni vakiovaruste.

Tuossa muuten tuon lämmittimen valmistajan sivu: https://www.vvkb.com/Product/engine-heater/



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.2 HDi ja pumpullinen letkulämmitin
ViestiLähetetty: 30.12.2016 11:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7818
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
svc kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
Tuskin yhtään kun webastoa ei ole... :lol:
Kappas. Minun -04 2.2 hodarissa ihan tehtaalla asennettu ja käsittääkseni vakiovaruste.

Tuopas onkin tuntipeli, alkuperämaata en tiedä, mutta suomiautoista poiketen puuttuu lampunpesurit katoavine lätkineen sekä penkinlämmittimet, mutta löytyy aukeava lasikattoluukku, mustat kylkilistat ja ylinopeusvaroittimesta riippumaton "Speed to high" -hälytys 120km/h vauhdissa.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.2 HDi ja pumpullinen letkulämmitin
ViestiLähetetty: 30.12.2016 14:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Teuski kirjoitti:
Tollanen Timco odottaa postissa ja 2.2HDi femmaan se pitäisi asentaa:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/timco-x10-1000w-moottorinlammitin
Kappas. Nyt on niin kohtuuhintainen tuote, että noitahan pitää ehkä ostaa, vaikka ei tarvitsisikaan. Miulla on käytössä natsikulkineessa Calixin letkulämppäri + pumppu ja on kyllä loistava paketti, mutta hintakin oli sen mukainen...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.2 HDi ja pumpullinen letkulämmitin
ViestiLähetetty: 30.12.2016 17:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Teuski kirjoitti:
Tuopas onkin tuntipeli, alkuperämaata en tiedä, mutta suomiautoista poiketen puuttuu lampunpesurit katoavine lätkineen sekä penkinlämmittimet, mutta löytyy aukeava lasikattoluukku, mustat kylkilistat ja ylinopeusvaroittimesta riippumaton "Speed to high" -hälytys 120km/h vauhdissa.
Eli lämppärin letkussa on todennäköisesti sähkövastukset lisälämmittimenä.
Se "Speed too high" on asetettavissa ihan Lexialla BSI:n konffeissa..
Sattumalta nuorison käytössä oleva Xsara alkaa piippailemaan samaa 125 km/h vauhdissa. ;)



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.2 HDi ja pumpullinen letkulämmitin
ViestiLähetetty: 30.12.2016 20:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7818
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Missäspäin ne vastukset olisi ja miten ne toimivat?

Paketissa oli pumppu, 2 klemmaria ja hyvin suppea ohjeläpyskä.

Ohimennen vilkaisin letkuja, hantinpuoleinen kennon letku taitaa tulla egr:ltä? Mutta siihen kuskinpuoleiseen toi kai tulee? Ei taida mahtua alkuperäisten letkujen väliin tuo vaan pitää jotain soveltaa. Iso mötti se ei kyllä ole.

Ohjeläpyskän mukaan siinä on termostaatti, joka katkaisee virran 65 asteessa. Sammuukohan pumppukin silloin?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.2 HDi ja pumpullinen letkulämmitin
ViestiLähetetty: 30.12.2016 20:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
TT-thermoja ovat asennelleet ihan vastaava oikeen oli kuvien kaa olikoos pösö vai citroen foorumilla, sinne tulipeltiin lämppärinletkujen väliin oli asennettu.



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.2 HDi ja pumpullinen letkulämmitin
ViestiLähetetty: 30.12.2016 21:15 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Jos tuossa mallissa on ne vastukset kytkimen lähistöllä, mahtuu niiden ja kennon väliin nipsaisemalla pätkä letkusta pois.

Suunta (virtaus) kannattaa katsoa tarkasti kerralla :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.2 HDi ja pumpullinen letkulämmitin
ViestiLähetetty: 30.12.2016 22:14 

Viestit: 725
Olen tt-thermon asentanut nykyiseen 2.2 hdi:n. Virtaussuunta on helppo päätellä, rintapellistä tulevassa toisessa putkessa on ilmausruuvi, se tulee aina lämppärin kennolta eli virtaa sieltä ulospäin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.2 HDi ja pumpullinen letkulämmitin
ViestiLähetetty: 31.12.2016 01:02 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Tarkoitin kyllä sen lämppäripumpun asennussuuntaa. :lol:

Toimii varmaankin ilmattomassa koneessa kummin päin vain ;)

Pitää vielä kehua pumpullista lämmitintä Hdi-koneessa.
Ei ole väliä kuinka kauan lämmittää, käy heti nätisti kun kone on tasaisesti saman lämpöinen. :D

Tuossa edellisillä pakkasilla laitoin lohkolämmitimen päälle ja ehti lämmittää vajaan vartin. Ei lähtenyt kertastartista. Samasta pakkasesta pidemmällä lämmityksellä tai kokonaan ilman lämmitystä lähtee kerralla. Kivasti sotkee käynnistymistä, kun kaikki anturit eivät ole suurin piirtein samassa lämpötilassa :(


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.2 HDi ja pumpullinen letkulämmitin
ViestiLähetetty: 31.12.2016 11:22 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Eikös tuossakin ole öljypumpun jalassa vesikierto? Siellä lohkon kyljessä vois olla paras tila?



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.2 HDi ja pumpullinen letkulämmitin
ViestiLähetetty: 07.01.2017 23:13 

Viestit: 2
Itse hommasin 2kw letkulämppärin. Pistin sen siihen imuilman esilämmityksen kiertoon mikä menee sinne öljynsuodattimen juureen.
Kyllä oli imusarja, vesipumppu, ym koneen osia lämpösenä, mutta itse lohkossa ei tainnut vesi kiertää.
Ei meinannut lähteä enää millään käyntiin. :)

Ilmeisesti lämmitti lämpötila-anturin aika kuumaksi, no kone koittaa lähteä lämpösen koneen asetuksilla käyntiin.
Mutta lohko kuitenkin niin kylmä, että ei meinaa kuin hörsköttää startatessa.

Seuraavaksi testaan laittaa EGR kiertoon joka jatkuu sisätilan lämmittimelle.
Vai onko parempia ehdotuksia?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.2 HDi ja pumpullinen letkulämmitin
ViestiLähetetty: 08.01.2017 09:05 

Viestit: 2
Lämppärinä toimii tällainen.

https://www.aliexpress.com/item/230V-en ... 91d0c398b3


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.2 HDi ja pumpullinen letkulämmitin
ViestiLähetetty: 08.01.2017 21:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7818
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Paikka löytyi EGRn ja vesipumpun välisestä letkusta.

Lämppärin kennon letkun välissä oli ahdasta...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.2 HDi ja pumpullinen letkulämmitin
ViestiLähetetty: 18.01.2017 11:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Teuski kirjoitti:
Missäspäin ne vastukset olisi ja miten ne toimivat?
Koitin kaivaa kuvaa servicestä ja näyttääkin siltä, että C5:ssä 3x 300W sähkövastukset ovaykin lämmityslaitteen sisällä kennon vieressä lämmittämässä suoraan tuloilmaa veden sijasta.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: