|
Kirjoittaja |
Viesti |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 21.11.2016 17:31 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
ds-jekkeri kirjoitti: Tarkoittaa että Sitruunapatongissa on aktiivinen mutta hiljainen, Trump-henkinen enemmistö läsnä jatkuvasti. Mitä tarkoittaa " Trump-henkinen"? Onko youtuben katsominen aktiivisuutta? Olen varma, etten kuulu minkään joukon mihinkään enemmistöön, vaikka olenkin seurannut Jekkerin videotuotantoa osin mielenkiinnolla, osin myötähäpeää tuntien.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 22.11.2016 11:26 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Otsikkoon viitattuna, jos citikkaharrastuskiinnostus häipyy ja tilalle tulee jokin "nakkikattila", se on kyllä melkonen mahalasku ja nöyryytys.. 
|
|
|
|
 |
SusiXm
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 27.11.2016 00:14 |
Viestit: 130 Paikkakunta: Varsinais- Suomi
|
Elää hyvä ihminen ; mikään ei ole koskaan niin huonosti, ettei voisi olla vielä huonommin Sitikkaihmisiä on niin vähän enää maailmassa, notta tarvitsemma kaiket heidät.. Sitkeile 
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Lähetetty: 10.12.2016 11:55 |
Viestit: 2821
|
Itsellä ainakin nyt lähivuosina kiinnostukseen suurimmat vaikuttavimmat tekijät ovat tulleen ns. ulkopuolelta. Viherpiipertäjät/Kaupunki kieltää "aarteiden säilytyksen" tästä syystä jouduin luopumaan monesta vaivalla hankitusta harrastepelistä. Sitten kun taas sisuunnuin petti kroppa ja taas lähti pari peliä myyntiin.
Pikkuhiljaa tästä on rämmitty eteenpäin ja mieli on heilahdellut laidasta toiseen.
Nyt löytyi monen vuoden etsimisen jälkeen paikka propaamiseen, ja taas on intoa täynnä kuin ilmapallo. Mielestäni kun kyseessä on vakavammaksi luokiteltu riippuvuus Citikoista ei niistä pääse eroon ikinä. Taukoa voi pitää mutta aina ne takaisin tulee...
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 24.12.2016 22:51 |
Viestit: 2666
|
Lienee Joulun kunniaksi aiheellista avata hieman automallien listaa, joita olen harkinnut Citroen-harrastuksen korvaajaksi. Ei ole tosin minkäänlaista kiirettä ostaa mitään eikä ns.autokuumetta päällä, joten näitä puntaroidaan ehkä vielä pitkäänkin. Kaikki kokemukset näistä ovat tervetulleita, W12-Audia tosin catmatti on jo kommentoinutkin, Northstar-Caddya Cikatti (tosin neliovista mallia, minä haluan Coupen).
- Mazda RX8 - Cadillac Eldorado Northstar-V8:lla, lämpökameralla ja aktiivijousituksella - Phaeton W12 / Audi A8 W12 Distronicilla - Jaguar X350 XJR Distronicilla (tässä muuten 295KW) - MB CL 600 V12 93-2006, mieluummin uudempi kuin 2002 jolloin siinä on 360KW ja Distronic, toisaalta se vanhempi korimalli on minusta jämympi ja kyrväkkäämpi, niihin ei Distroniccia vielä saanut - Chevrolet El Camino / Ford Ranchero isolla höplöttävällä V8:lla - Jeep Grand Cherokee SRT toiseksi viimeinen korimalli eli se 4.7 sataseen-malli, muut Grand Cherokeet ei kiinnosta pätkän vertaa - Chrysler 300C 5.7 Hemi 4x4 uusi korimalli eli 2012-> distronicilla - Maserati 3200GT manuaalilootalla ja bumerangivaloilla
Nämä ovat kaikki autoverottomissa maissa joihin Viro toistaiseksi vielä lyhyen aikaa kuuluu noin 5000-15000 Euron autoja. Olen huomannut että auto24.ee:tä ja autoplius.lt:tä selaillessani juuri näihin malleihin huomioni kiinnittyy. Tosin aikaisempiin hankintoihin ja toimintoihin erona näyttää olevan se, että jos kilometrejä on yli 100.000 tai luotettava huoltokirja puuttuu, en jaksa olla kiinnostunut. Minustakin näyttää tulleen kilometrikermaperse. Euroopassahan tilanne on jo se että näissä "moderneissa klassikoissa" 50.000 ajettu täysin vastaava auto kuin 200.000 ajettu maksaa neljä kertaa enemmän ja myös menee kaupaksi. Se 200.000 ajettu ei mene kaupaksi lainkaan tai sitten meille itä-eurooppalaisille.
Toinen ilmiö joka on Baltian autokaupassa myös minulla aika uutta on se ettei "pikakauppoja pilahintaan" enää tulee eteen koskaan. Ovat oppineet hinnoittelemaan valitettavan tarkasti autonsa ja tuntuu ettei kenelläkään ole kiire enää myydä tunkkejaan. Käteisen heiluttelu nokan edessä ei enää auta kuten vuosina 2008-2012 vielä oli. XJ-Jagen ostin sen verran pilahintaan juuri niin nelisen vuotta sitten etten kehtaa edes hintaa kertoa, mutta ihan muutamasta tonnista puhutaan kun käypä hinta olisi ollut kymppitonni. Näyttää että tällaisia kauppoja ei enää kannata edes toivoa.
Niin - onko listan automalleista foorumilaisilla omakohtaisia kokemuksia ja/tai varoituksia ja huomioita, tyyliin "älä ainakaan X:ää koska siinä on aina ilmajousitus paskana..."
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 25.12.2016 01:23 |
Viestit: 5862 Paikkakunta: Lahti
|
Kummaa vatulointia, virolaisilla hinnoilla ja veroilla tuollaisia vanhoja luxusautoja voi ostaa puoli tusinaa vuodessa samalla rahalla mitä täällä menee moisesta pelkkiin veroihin, ajaa mitä ajaa ja tunkee johonkin latoon tai romumiehelle kun hajoaa tai kyllästyy.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 25.12.2016 07:25 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Tuosta listasta voin suositella Eldoradoa ja El Caminoa vilpittömästi.
Se lämpökamera toimii yllättävän hyvin, mutta se ei ole kovin yleinen Eldoradossa. Jostain syystä STS:ään sitä oli rastitettu enemmän. Cadin ongelmakohtia oman parin vuoden omistusajalta olivat BOSEn aktiivikaiuttimien elektroniikan leviämimen. Se on kolvilla korjattava asia, mutta se ovi on yksi ärsyttävimpiä mitä olen purkanut.
Jarrulevyt ovat täysin alimitoitetut ko. autoon ja niitä meni useampia ekassa vuodessa. Kieroksi ne tahtoi vetää viikossa vaikka mitä olisi tehnyt. Käyvät vain liian lämpöisinä. Korjaus siihen on vaihtaa sinne Pontiacin G8:n nelimäntäiset satulat ja levyt. Vannekoko tosin on sen jälkeen vähintään 18". Muutos oli järkyttävä ajettavuuteen. Tosin samalla vaihtui muutakin palikkaa.
Ne sähköiskarit toimii hienosti, kun ne on kalibroitu. Renkaan rungon jäykkyys tuntui olevan tärkeä tekijä ajettavuuden kannalta painavassa ja tehokkaassa autossa. Nokian Z taipui ja se sotki alustan älyä luulemaan, että tien pinta oli huono ja alusta löystyi suotta. Pirellit toimivat taas erinomaisesti.
H4 umpio mitä näihin on euroopassa laitettu on ennen faceliftiä huonompi valoteholtaan kuin XM:ssä. Puuosat, jotka ovat oikeaa puuta ovat liimattu tehtaalla liimalla joka imee kosteutta itseensä. Siksi varsinkin ykköskoppaisissa lähes kaikki paneelit irvistävät tai lakkaus on täynnä pieniä hiushalkeamia. Tästä selviää ihan puukäsityöllä. Sen akryylilakan hiominen on savotta.
Takalasin lämmittimen ja radioantennin yhdistelmä oli varuste, jonka sai ykköskoppaan. Sen kuristin syö vikaantuessaan akun tyhjäksi ja vika on hankala paikallistaa.
Ykköskopan takaumpio on maailman huonoin umpio. Se on aina huurussa sisältä ja kondenssivesi pilaa kontaktit. Siinä on kaksi päällekkäistä muovia joiden väliin kosteus kerääntyy. Sen saa korjattua kolvaamalla johdot piirikortin tilalle, poraamalla 4mm tuuletusreikiä umpion alapintaan sinne muovien väliin ja kiillottamalla umpion ulkopinnan.
Ketään ei saa päästää laittamaan takaluukkua kiinni näistä itsensä lisäksi. Kun sen paiskaa riittävän monta kertaa, niin se hajoaa. Se hajoaa myös niin ettei sitä saa mitenkään kiinni. Takaluukun saranan jouset ovat 10cm paksun hattuhyllyn sisällä, jossa on myös vahvistin, viritin ja gyro. Sinne pääsy äkkiä parkkipaikalla on utopiaa. Suksiluukkua tai muuta reittiä tavaratilaan ei ole.
Sähkölaseissa ja kattoluukussa on automatiikka, että kun painaa avaimen lukitusnappia pitkään, niin ne sulkeutuvat. Jos on vain kuljettajan ikkuna auki ja kattoluukku tuuletusasennossa, niin lasi sulkeutuu mutta luukku avautuu kokonaan. Tämän huomaa lätäköistä juuri hiottujen puuosien päällä keskikonsolissa.
Konepellin kaasujouset ovat liian tehokkaat ja kuumalla kelillä jos ei kädellä seuraa, niin luukku voi pompata huoltoasentoon saakka pystyyn. Mutta koska huoltoasennon salpaa ei vapautettu, niin se kiilautuu sinne väliin ja luukku jää pystyyn jumiin.
Silti...kun tuollaisella runtasee kaasun pohjaan kattoluukku auki tunnelissa, niin hymy kestää vartin. Se ei johdu teslamqisesta kiihtyvyydestä vaan äänimaailmasta. Se soundi oli miksi aikanaan tuohon päädyin. Silloin oli listalla Lexus, Mersun S ja C6.
El caminossa on neljä tärkeää varustetta. 454cid kone, TH400 laatikko ja 12-pulttinen lukkoperä 3,73 tai tiheämmällä välityksellä sekä katuslicksit. Viides varuste voisi olla punaiset konit, joista takapään sisäänjoustovaste on säädetty minimiin ja ulosjousto maksimiin.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
NOUCIT
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 25.12.2016 09:10 |
Viestit: 142
|
|
|
|
 |
rundvik
|
Viestin otsikko: ei pohjaa Lähetetty: 25.12.2016 14:54 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
SusiXm kirjoitti: Elää hyvä ihminen ; mikään ei ole koskaan niin huonosti, ettei voisi olla vielä huonommin Sitikkaihmisiä on niin vähän enää maailmassa, notta tarvitsemma kaiket heidät.. Sitkeile  Juuri noin!Esim.Kun venäläinen luulee olevansa aivan pohjalla.Koputaa sieltä vielä toinen venäläinen ja sanoo:Täällä on vielä toinen pohja.Liekö tuokin ollut joskus radio Jerevanissa.
|
|
|
|
 |
retrotuner
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 25.12.2016 21:58 |
Viestit: 384
|
|
|
|
 |
retrotuner
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 27.12.2016 18:48 |
Viestit: 384
|
|
|
|
 |
Zamster
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 30.12.2016 15:53 |
Viestit: 82 Paikkakunta: Nokia
|
Phaetonia eräs tuttu moisen lang-version omistava joskus kehui kovasti. Pointtina hänellä oli että sen suunnittelua ajoi intohimo tehdä niin ylevä vaunu että porukka ei tajuaisi edes kysyä miksi Volkkari tämmöiseen sotkeutuu. Siinä missä A8 oli vain "iso Audi" niin Phaetonissa käytettiin konsernin parhaita teknisiä palikoita ja pirssi varusteltiin uusimmilla hilavitkuttimilla. Luvalla sanoen olisivat saaneet samalla vähän panostaa myös muotoiluun, kun lopputulos oli nyt enemmänkin pullistettu Passat. Mutta varmasti ajo- ja kyydissäolokokemuksena aika ylevä vaunu adaptiivisine ilmajousituksineen ja muuttuvine iskunvaimennuksineen.
BX 16 Soupapes '90 - Käyttökauppakassina vääränmerkkinen
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 30.12.2016 20:27 |
|
Zamster kirjoitti: Phaetonia eräs tuttu moisen lang-version omistava joskus kehui kovasti. Pointtina hänellä oli että sen suunnittelua ajoi intohimo tehdä niin ylevä vaunu että porukka ei tajuaisi edes kysyä miksi Volkkari tämmöiseen sotkeutuu. Siinä missä A8 oli vain "iso Audi" niin Phaetonissa käytettiin konsernin parhaita teknisiä palikoita ja pirssi varusteltiin uusimmilla hilavitkuttimilla. Luvalla sanoen olisivat saaneet samalla vähän panostaa myös muotoiluun, kun lopputulos oli nyt enemmänkin pullistettu Passat. Mutta varmasti ajo- ja kyydissäolokokemuksena aika ylevä vaunu adaptiivisine ilmajousituksineen ja muuttuvine iskunvaimennuksineen. Phaeton 2006 W-malli oli mennyt vuonna 2010 vaihdossa C6:een Pariisilaisen limousine-vuokraamon ostaessa helmiäismustan auton. Ei hinnan kiroissa tuo ollut. Hyvitetty oli hiukan toistakymppiä enemmän neljä vuotta vanhasta pelistä.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 30.12.2016 20:56 |
Viestit: 2161
|
Natero kirjoitti: Zamster kirjoitti: Phaetonia eräs tuttu moisen lang-version omistava joskus kehui kovasti. Pointtina hänellä oli että sen suunnittelua ajoi intohimo tehdä niin ylevä vaunu että porukka ei tajuaisi edes kysyä miksi Volkkari tämmöiseen sotkeutuu. Siinä missä A8 oli vain "iso Audi" niin Phaetonissa käytettiin konsernin parhaita teknisiä palikoita ja pirssi varusteltiin uusimmilla hilavitkuttimilla. Luvalla sanoen olisivat saaneet samalla vähän panostaa myös muotoiluun, kun lopputulos oli nyt enemmänkin pullistettu Passat. Mutta varmasti ajo- ja kyydissäolokokemuksena aika ylevä vaunu adaptiivisine ilmajousituksineen ja muuttuvine iskunvaimennuksineen. Phaeton 2006 W-malli oli mennyt vuonna 2010 vaihdossa C6:een Pariisilaisen limousine-vuokraamon ostaessa helmiäismustan auton. Ei hinnan kiroissa tuo ollut. Hyvitetty oli hiukan toistakymppiä enemmän neljä vuotta vanhasta pelistä. Vaikka en ihan ymmärtänyt, oliko siitä Phaetonista hyvitetty hiukan toistakymppiä enemmän, kuin uudesta C6:ta, niin miltähän tänään tuntuu, kun saisi siitä Phaetonista enemmän, kuin C6:sta? Toiseksi tuollaisessa limousine servicen autossa voi olla huikeat kilometrit, ollut Miamissa 1½ vuotta vanhan Lincolnin limon kyydissä, millä ajettu jo 300tkm, kuulosti bisnekseltä! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 30.12.2016 21:10 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
V10 tdi Phaetonia kokeiltuna ja pari tuhatta kilsaa kyydissä istuneena olen kovasti tykästynyt siihen hillitystä lookista huolimatta, tai ehkä juuri siksi? Etenkin musta kaikkine kromeineen on tyylikäs kokonaisuus eikä passatti tule mieleenkään. Hieno ja positiivisella tavalla mikroautomainen ajettava. Ko kone upea vaikka pieni surina tyhjäkäynnillä kuuluukin. Lastutettuna n. 1 kNm riittää mukavasti vaikka massa syökin automaatillisessa terävimmän kiihtyvyyden. Massasta huolimatta voi miettiä miltä 500 Nm tuntuisi vaikka jossain puolet kevyemmässä bexissä! Keskikulutus, RVS:sstynä noin 9,5 l. Maantiellä pääsee kasin korville. Paljon kestävää laatua halpaan hintaan. Jotenkin, mulle ainakin, Piechin suunnittelumääräys muistaen, Phaetonissa tulee enemmän über fiilis kuin muissa, liiankin yleisissä saksalaissa. On herkkä oikeille hyvin tasapainoitetuille renkaille ja pyöränlaakerien kunnolle, mutta jos ovat kohdallaan niin aika hyvä sekoitus mikroautoa ja junaa! Suurimmat tekniset ongelmat sillä sektorilla jossa ketjun aloittaja osoittanut erityistä pätevyyttä!
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
retrotuner
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 31.12.2016 19:01 |
Viestit: 384
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 31.12.2016 20:04 |
Viestit: 2666
|
Paljon hyviä vinkkejä ja nautittavaa pitempääkin tarinaa esim Huikolta. V10-diisselit voi kuitenkin unohtaa, jos Phaeton tulee niin W12, pitkä malli ja alle 100k ajettu.
Lisätään listalle Peugeot 504 pickup V8-koneella.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 31.12.2016 20:32 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
ds-jekkeri kirjoitti: Paljon hyviä vinkkejä ja nautittavaa pitempääkin tarinaa esim Huikolta. V10-diisselit voi kuitenkin unohtaa, jos Phaeton tulee niin W12, pitkä malli ja alle 100k ajettu.
Lisätään listalle Peugeot 504 pickup V8-koneella. 505 estate dangelina paljon miehekkäämpi kulkine.
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 31.12.2016 21:35 |
Viestit: 2821
|
Plagu kirjoitti: ds-jekkeri kirjoitti: Paljon hyviä vinkkejä ja nautittavaa pitempääkin tarinaa esim Huikolta. V10-diisselit voi kuitenkin unohtaa, jos Phaeton tulee niin W12, pitkä malli ja alle 100k ajettu.
Lisätään listalle Peugeot 504 pickup V8-koneella. 505 estate dangelina paljon miehekkäämpi kulkine. Kyllä. Tämä olisi todellinen "äijä" peli. Siinä vaan on jotain ...
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 31.12.2016 22:12 |
Viestit: 2666
|
Ralle kirjoitti: Plagu kirjoitti: ds-jekkeri kirjoitti: Paljon hyviä vinkkejä ja nautittavaa pitempääkin tarinaa esim Huikolta. V10-diisselit voi kuitenkin unohtaa, jos Phaeton tulee niin W12, pitkä malli ja alle 100k ajettu.
Lisätään listalle Peugeot 504 pickup V8-koneella. 505 estate dangelina paljon miehekkäämpi kulkine. Kyllä. Tämä olisi todellinen "äijä" peli. Siinä vaan on jotain ... Idea tuokin kyllä, mutta mutta... niissä dangeleissa ei tehoon juuri puututa ja toisaalta se nelivetoviritys on sellainen ettei sinne varmaankaan paljon lisävääntöä uskalla työntää. Nyt tarvitaan tehoa, V8:n lotkotusta ja tyhjää pyörivää takakumia kuivalla asvaltilla vaikka lukkoperä toimiikin... Niinkuin tuosta listalta näkyykin, hyvinkin korkeatehoiset autot ovat nyt katselussa, tuollainen 300KW pitäisi olla... RX8 on poikkeus koska wankelit ovat aina kiinnostaneet. Nelivetoja minulla on ollut paljonkin; maastoon en mene koskaan ja SVX (joka mulla on tälläkin hetkellä mökin pihassa) taas on nelivedon puolesta paras koskaan valmistettu katuauto, niin ettei pelkkä korotettu maavara ja jonkin nyrkkipajan kansanmalliin askartelema neliveto sytytä... Yleisestikin, kohta kai puolensataa erikoisautoa omistaneena totean, että lehtiä ja nettiä selailemalla voi hypnotisoida itsensä tykkäämään mistä vain - teoriassa ja ideana. Kun tosiasiassa istuu kuskinpallille ja ajaa niitä ylistettyjä ja himoittuja dingel-dangeleita tai jotain 80-luvun porsche 911:stä vaikka niin huomaa ettei niitä ole koskaan ajettavaksi tehtykään... kidutusta on niillä ajaminen.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 31.12.2016 22:37 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Meinaatko että v8 504 olisi sitten ajonautinto parhaasta päästä?  Miten virossa muuten on nämä rakentelusäädökset saakos siellä tuollaisen tehtyä? Suomessahan tuo olisi aika nocando ellei sitten jotain bemmin 3l v8:ia kuristettuna askartele tms (ja sekin varmaan tökkäisi koska 504 picku ja coupe varmaan eri mallisarjaa.
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 31.12.2016 23:52 |
|
betaromeo kirjoitti: Natero kirjoitti: Zamster kirjoitti: Phaetonia eräs tuttu moisen lang-version omistava joskus kehui kovasti. Pointtina hänellä oli että sen suunnittelua ajoi intohimo tehdä niin ylevä vaunu että porukka ei tajuaisi edes kysyä miksi Volkkari tämmöiseen sotkeutuu. Siinä missä A8 oli vain "iso Audi" niin Phaetonissa käytettiin konsernin parhaita teknisiä palikoita ja pirssi varusteltiin uusimmilla hilavitkuttimilla. Luvalla sanoen olisivat saaneet samalla vähän panostaa myös muotoiluun, kun lopputulos oli nyt enemmänkin pullistettu Passat. Mutta varmasti ajo- ja kyydissäolokokemuksena aika ylevä vaunu adaptiivisine ilmajousituksineen ja muuttuvine iskunvaimennuksineen. Phaeton 2006 W-malli oli mennyt vuonna 2010 vaihdossa C6:een Pariisilaisen limousine-vuokraamon ostaessa helmiäismustan auton. Ei hinnan kiroissa tuo ollut. Hyvitetty oli hiukan toistakymppiä enemmän neljä vuotta vanhasta pelistä. Vaikka en ihan ymmärtänyt, oliko siitä Phaetonista hyvitetty hiukan toistakymppiä enemmän, kuin uudesta C6:ta, niin miltähän tänään tuntuu, kun saisi siitä Phaetonista enemmän, kuin C6:sta? Toiseksi tuollaisessa limousine servicen autossa voi olla huikeat kilometrit, ollut Miamissa 1½ vuotta vanhan Lincolnin limon kyydissä, millä ajettu jo 300tkm, kuulosti bisnekseltä!  Tuo "enemmän" oli jäänyt korjausten korjausten jälkeen tekstiin. Siis pahasta oli hyvitetty hiukan yli kymppitonni vaihdossa uuteen kuutoseen.
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 02.01.2017 17:50 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
ds-jekkeri kirjoitti: RX8 on poikkeus koska wankelit ovat aina kiinnostaneet. Niin kiinnosti minuakin, enkä toista osta ennenkä on lompsa paremmin lyönnissä.. nimim. koneen rempanneena. Kaupungissa talviluisutteluissa 20l/100 kulutus ja seka-ajossa 12  Ei siinä, autona ihan mahtava, mutta kulutus/teho suhde on ainakin näissä vapareissa ihan perseestä.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 03.01.2017 03:09 |
Viestit: 2666
|
Tämmöinenkin joskus kiinnosti, mutta näiden hinnat ovat karanneet täysin. Mielenkiintoista että näitä on valmistettu melkein täsmälleen saman verran kuin bensa-C6:sta ja näitäkin sai puolenkymmentä vuotta sitten vielä kympillä ja joskus allekin. https://www.autoscout24.de/angebote/ren ... ?cldtidx=2
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 03.01.2017 03:10 |
Viestit: 2666
|
Jeth kirjoitti: ds-jekkeri kirjoitti: RX8 on poikkeus koska wankelit ovat aina kiinnostaneet. Niin kiinnosti minuakin, enkä toista osta ennenkä on lompsa paremmin lyönnissä.. nimim. koneen rempanneena. Kaupungissa talviluisutteluissa 20l/100 kulutus ja seka-ajossa 12  Ei siinä, autona ihan mahtava, mutta kulutus/teho suhde on ainakin näissä vapareissa ihan perseestä. Näin olen antanut itseni ymmärtää, täällä on yksi myynnissä johon kone vaihdettu 30tkm sitten. Onko sekin jo paljon? Mistä tietää että kone on menollaan vai onko pakko tehdä se puristusmittaus?
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
|
|