Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Patongin kattavuus?
ViestiLähetetty: 08.01.2017 16:12 
Käyttäjän avatar

Heitetäänpä täysin hatusta muutamia lukuja, joita muut toki saavat tarkentaa.
- Äkkipäätä arvauksena suomessa on liikennekäytössä n. 70 000 +-50% Citroenia.
- Patongilla on kaikkiaan sivuilla käyneitä n. 6000, valtaosa entisiä...
- kuukausittain ehkä 500 lukijaa
- viikoittain joku 350
- päivittäin 150-200 lukijaa, joista
- päivittäin 40-60 osallistuu keskusteluihin.

Tämä tuli mieleen pohtiessani myynti-ilmoituksen tavoittavuutta. Näillä luvuilla 0,5% sitikoilla ajavista saattaisi nähdä myynti-ilmoituksen patongissa...

Poissa

Viestin otsikko: Re: Patongin kattavuus?
ViestiLähetetty: 08.01.2017 19:40 
Käyttäjän avatar

Toki ensiostaja ajaa jollain muulla tai ei millään - edes sitikalla.

Itse kun innostun jostain niin yleensä nettiauton jälkeen ensimmäiseksi merkkifoorumille.
Sellaiseksi tämä kai lasketaan. Silloin puhutaan uudesta lukijasta tuon luvun ulkopuolelta.

Mutta ei täällä mikään kaupaksi mene, jos sitä tarkoitat :lol:

DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa

ViestiLähetetty: 08.01.2017 22:02 
Käyttäjän avatar

Huikko kirjoitti:
Toki ensiostaja ajaa jollain muulla tai ei millään - edes sitikalla.

Itse kun innostun jostain niin yleensä nettiauton jälkeen ensimmäiseksi merkkifoorumille.
Sellaiseksi tämä kai lasketaan. Silloin puhutaan uudesta lukijasta tuon luvun ulkopuolelta.

Mutta ei täällä mikään kaupaksi mene, jos sitä tarkoitat :lol:

Minä sain kerran myytyä ZX:n osia murukahvipaketin hinnalla.

BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
Poissa

ViestiLähetetty: 08.01.2017 22:54 
Käyttäjän avatar

Oletin, että tarkempia , tai oikeampia lukuja olisi äkkiäkin tullut omien arvausteni :roll: tilalle...

Usein, kun olen satunnaisesti vaihtanut jonkun sanan minulle entuudestaan tuntemattoman sitikkakuskin kanssa, niin ei hän ole Sitruunapatongista kuullutkaan. Tiedä sitten, onko CitroenFoorumilla enemmän lukijoita. Itse taas luen sitä äärimmäisen harvoin.

Poissa

ViestiLähetetty: 09.01.2017 01:44 

Itse sain joskus myytyä Citikan tätä kautta (ainakin niin luulen) ja varsin nopeastikin, en tiedä moniko ilmoituksen oli oikeasti täällä nähnyt, koska minulla on tapana pistää olennainen tieto jo otsikkoon malli+hinta, paikka ja km (+vika)

Toisaalta viimeksi moottoripyörää nettimotossa myyneenä ilahduin kun huomasin miten monta oli aika äkkiä katsonut ilmoitusta, mutta en ollut silti niin kauhean onnellinen niistä monista vaihtotarjouksista mitä ihmeellisimpiin vekottimiin (varsinkin kun mainitsin ettei vaihtoa mihinkään ajoneuvoon), myynti kesti pidempään kuin olin kuvitellut (no silloin oli epävarmuutta verotuksesta ja katsastuksesta).

Itse melkein katson useimmin ekaksi nettiauto ja tori tarjonnan jos ajoneuvoa etsin, tori on alkanut kai yleistymään niissäkin. Veikkaan että kovin moni ekaa citikkaa ostava ei etsi merkkifoorumeilta (edes kirjautumatta)? Sensijaan erikoisemmissa malleissa ja varaosissa voi olla ko. merkin tai tietyn mallin foorumi paljon parempi paikka myydä kuin vaikka nettivaraosa tai tori, joskus myös tarve ilmenee vasta kun huomaa sellaisen myynnissä?

Trafin avoimesta datasta saisi ainakin tarkat liikennekäytössä olevat citikat, noin jotain hieman alle 100000 veikkaan minäkin, muita lukuja onkin vaikeampi antaa, ellei ole joku google analytics tms. pyörimässä

Poissa

ViestiLähetetty: 09.01.2017 02:34 
Käyttäjän avatar

Tätähän tuli kerran mittailtua sillä laskurilla jonka siihen threadiin kehitin joku vuosi sitten. Se näytti että vuorokauden aikana oli muistaakseni 75 uniikkia visiittiä uniikista ip:stä, vaikka threadiklikkejä oli toista tuhatta.

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

ViestiLähetetty: 09.01.2017 09:20 

Viikon ollut myynti ilmoitus skitsosta,hintaa pudotettu 1890-1500,- katsojia nettiautossa 467 kpl....ei yhtään soittoa...hmm....kyllä ihmisiä kiinnostaa sitikat,tai kivahan on kuvia katsella,mut siihen se jää...linkitys vain täällä ja fbee ryhmissä....normi katsoja määrä olisi kymmenissä muuten....nooh...kevät tulee ja sit alkaa romu ukot kyselemään paalattavia autoja....

Kyllä täällä kauppa käy...tai joskus on tätäkin kautta sitä kauppaa tehty.....nyt vaan ollaan siellä aallon pohjalla....

Poissa

ViestiLähetetty: 09.01.2017 09:39 
Käyttäjän avatar

Huikko kirjoitti:

Sama tapa itselläkin, mutta aika usein vaikka en ko. merkkiin lopulta päätyisikään niin sinne forumille jään silti yhä vaan hengailemaan :D

Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa

ViestiLähetetty: 09.01.2017 10:03 
Käyttäjän avatar

Jokunen auto tullut myytyä "patonkilaiselle" ja muutama ostettua, viime vuoden aikana. Ostajat olleet asiansa tuntevia, mutta leppoisia, eikä turhaa vääntämistä ole ollut.

Purku-osien myynnissä kysyntä yllättävän huonoa, mutta siihen varmasti vaikuttaa paljon, missä sijaitsee, sillä rahdit näyttelevät suurta osaa varsinkin isojen osien kohdalla. Rengas kauppa vastaavasti käynyt hyvin, sillä usein menneet patongin kautta, kun ollut kyse Sitikan renkaista.

Hinta tietysti ratkaiseva, kuten muuallakin. Silloin kun on vm./ajomäärän suhteen edullisimpia, niin ottaja tuntuu löytyvän.

Ostaminen tuntuukin olevan paljon haastavampaa! :)

BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa

ViestiLähetetty: 09.01.2017 11:17 

HiTec kirjoitti:
Huikko kirjoitti:

Sama tapa itselläkin, mutta aika usein vaikka en ko. merkkiin lopulta päätyisikään niin sinne forumille jään silti yhä vaan hengailemaan :D

Mä olen varovaisesti huomannut, että liekö Suomessa yhtäkään autofoorumia, jossa ei olisi nimimerkkiä HiTec. Ja jos on, niin onko ne sitten jotain low-tech -foorumeita?

Poissa

ViestiLähetetty: 09.01.2017 12:23 
Käyttäjän avatar

yason kirjoitti:
Mä olen varovaisesti huomannut, että liekö Suomessa yhtäkään autofoorumia, jossa ei olisi nimimerkkiä HiTec. Ja jos on, niin onko ne sitten jotain low-tech -foorumeita?

Varmasti on, montakin. Esim. Ford- ja Kia-forumeillakin joskus olin ja muutamalla muullakin, kunnes tuli kyllästys tms. ja poistuin. Liekö sitten tunnarit jääneet noillekin vain roikkumaan, dunno, mutta aktiivikäytössä ne eivät enää ole - ainakaan minun toimestani 8-)

Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa

ViestiLähetetty: 09.01.2017 20:49 

Mun mielestä sitikat on mennyt kaupaksi yllättävän
nopeasti patonkin kautta. Ehkä se hinta/laatusuhde on tärkein olla suht kohdallaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 09.01.2017 21:39 
Käyttäjän avatar

Olen ostanut hmm...neljä sitikkaa patongin kautta. Kaikki laittamalla ostetaan-ilmoituksen.
Kahdesta on käynyt kaupat lähellä. Vain kaksi olen ostanut nettiauton kautta.

DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa

ViestiLähetetty: 10.01.2017 22:11 

Suurimmalle osalle Citroeninkin omistajista auto on vain kulkuväline eikä siitä olla kiinnostuneita jos se toimii. En minullakaan ole tunnuksia käyttöautoni merkkifoorumille. Joskus harvoin jos on mennyt sormi suuhun jonkun vian kanssa, olen vain googlaillut suomeksi ja englanniksi, sillä tavalla on löytynyt apua.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ]