Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mitä ohjaustehostimen pumppu tekee?
ViestiLähetetty: 16.01.2017 16:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 147
Paikkakunta: Lappeenranta
Ohjaustehostimen pumppu sijaitsee auton etuosassa lähellä jousia. Sen tehtävänä on helpottaa vauhtipyörän liikettä. ohjaustehostimen pumppu toiminta välittyy raidetankoon ja raidetangon päähän. Ohjaustehostimen pumppu koostuu hihnapyörästä ja LHM-nesteen säiliöstä. Säiliön paine saa hihnapyörän ja siihen liitetyn moniurahihnan liikkeelle. Moniurahihnaa kutsutaan myös nimellä lattahihna. Moniurahihnan liike vaikuttaa ohjausakseliin ja hammastankoon, jotka saavat pyörät kääntymään vasemmalta oikealle.

PS. Tämän tietoiskun teille tarjosi mister-auto



C4 VTS -05 // 306 cabriolet 2.0 -97 // BX 16V -87 // 2CV -61 // 2CV -61
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä ohjaustehostimen pumppu tekee?
ViestiLähetetty: 16.01.2017 16:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7818
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
No eipä toi englanninkielinenkään versio sen parempi ole :D

A power steering pump is a hydraulic pump consisting of small ports which allow the fluids into the steering gear box. This fluid is put under hydraulic pressure to turn a drive belt. The drive belt drives the steering shaft which in turn works on the steering rack. The latter allows you to move the car’s wheels from left to right.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä ohjaustehostimen pumppu tekee?
ViestiLähetetty: 16.01.2017 20:51 

Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
gelupa kirjoitti:
Ohjaustehostimen pumppu sijaitsee auton etuosassa lähellä jousia. Sen tehtävänä on helpottaa vauhtipyörän liikettä. ohjaustehostimen pumppu toiminta välittyy raidetankoon ja raidetangon päähän. Ohjaustehostimen pumppu koostuu hihnapyörästä ja LHM-nesteen säiliöstä. Säiliön paine saa hihnapyörän ja siihen liitetyn moniurahihnan liikkeelle. Moniurahihnaa kutsutaan myös nimellä lattahihna. Moniurahihnan liike vaikuttaa ohjausakseliin ja hammastankoon, jotka saavat pyörät kääntymään vasemmalta oikealle.


Hitto, mullahan on muhkussa kaikki nyt väärin! Ohjaustehostimen pumppu oli jossain moniurahihnan välissä ja jousien lähellä oli vaan hammastanko, jonne meni jotain letkuja eikä mitään hihnaa ollut siellä ohjausakselissa. Ja säiliön painekin katosi, kun availin sen kantta varomattomasti, nytkö ei enää pyörät käänny tehostetusti? Apua!


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: