Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/3 [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 19.01.2017 10:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
toiras kirjoitti:
Arvataan vielä!ajonesto päällä,silloin ei ainakaan starttaa.

Ei ole. Ja kyllä ainakin tähän asti ovat startanneet silti.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 19.01.2017 10:57 

Viestit: 150
Sitikasta ei ole kokemusta mutta Volvosta on ja ei startannut.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 19.01.2017 11:44 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
no lolvoja ei oo tullu vastaan, mut kaikki muut kyllä pyörittää starttia vaikka ei ois koko ecun boksia edes kiinni...

Koittakaa vaihtaa bsi siitä toisesta raadosta starttaako sitten? käyntiinhän se ei lähde mutta sais jotain osviittaa eteenpäin.
( ja joo mittari lukemat sekoo ja blah blah, mut onko merkitystä ton hintaluokan vehkeessä, ja toki sen välttää ku ottaa mittaristonki toisesta / irti)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 08:14 

Viestit: 142
Onpas sitkeä vika...kyllä se löytyy. CAN väylä oikosessa? Pääsulake BSM alta palanut?
BSI:n rele antaa virran myös ruiskun boxille. Logiikka ohjaa starttia. Laitan fotoa Teuskille.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 08:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
NOUCIT kirjoitti:
Onpas sitkeä vika...kyllä se löytyy. CAN väylä oikosessa? Pääsulake BSM alta palanut?


Sähkövika ei aina löydy, vaikka vaihtaisi pääkomponentit kahteen kertaan Mot.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 08:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
maasturisti kirjoitti:
NOUCIT kirjoitti:
Onpas sitkeä vika...kyllä se löytyy. CAN väylä oikosessa? Pääsulake BSM alta palanut?


Sähkövika ei aina löydy, vaikka vaihtaisi pääkomponentit kahteen kertaan Mot.

Vahvistan tämän omalta osaltani :D

Pääsulakkeet tuossa on tsekattu eikä se väylä kovin sekaisin varmaan ole kun Lexia keskustelee kaikkien purkkien kanssa sujuvasti.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 09:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Kaikki sulakkeet varmasti ehjiä ja Lexiahan ei löydä mitään vikaa.
Helpottaisi tietysti, jos olisi varmasti ehjät BSM ja BSI boksit, millä kokeilla. Niitä ei vaan ole tarjolla samoin, kun I koriseen. Käytettyjä BSM:iä ei tunnu olevan tarjolla koko Suomessa ja näissä CAN väyläisissä taitaa olla paljon tarkempaa, että se on juuri oikea?

Koitan tänään kaivaa BSI:n esille ja katsoa sen numerot, jos sellaisen löytäisi? Viikonlopun aikana koitetaan mitata kaikki johdot yksitellen, että ovat ehjät.

Jos kuitenkaan ei vikaa löydy, niin eiköhän tämmöisen kikkareen kanssa jo kannata nostaa kädet pystyyn ja pistää suosiolla purkuun? Harmi, kun näitä on kuitenkin kaksi yksilöä ja tuo toinen polttaa niitä ECU:ja, niin olisi ollut mukava saada niistä edes toinen toimimaan.

Onneksi kuitenkaan II korisia ei ole vielä purussa niin montaa, että voisi kuvitella jollain aikataululla pääsevän osina eroon?

Se kuitenkin selvinnyt, että ei ihan helposti kannata II koriseen sähkövikaiseen sotkeentua, koska tuohon toiseenhan on paikallisella Citroen diilerillä tuhlattu lukematon määrä aikaa vian selvittämiseksi. :)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 09:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Kun oma c5II kuoli Teuskin ansioituneesta saattohoidosta huolimatta mysteeriovikaan, päätin että en enää käytä väylällä varustettuja autoja apuvirtalähteenä mihinkään vehkeeseen missään olosuhteessa. (puhelimet poikkeus). Kun väylältä saa selälleen/epävakaaksi komponentin, joka osallistuu moottorinohjauspuuhiin, on lopputulos mystinen kokonaisuus, josta ei lexialla tai isollakaan purkkivirityksellä selviä.

Varmaankin merkkihuolloissa vietetään hienoja hetkiä, kun varmuuden vuoksi on tilattu ja vaihdettu boksit ja mietitään maksajaa toimimattomalle autolle. Ehdottelin tuolla toisessa ketjussa lääkkeeksi poppamiestä, itkijämummoa ja ristiretkeä sähkövikojen taltuttamiseksi. Järkeilemällä tai kärsivällisyydellä niistä kun ei aina selviä. Ihmisen ja lexian kyvykkyydet ovat kuitenkin rajalliset.

Mutta onnea valintoihin, mitä ne sitten ovatkaan.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 12:45 

Viestit: 222
Netistä löytyy sähkökaaviot sitten tulostat ne paperille. Kirjastoissa on Korjausoppaat joissa on s-kaaviot.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 13:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
taneaho kirjoitti:
Netistä löytyy sähkökaaviot sitten tulostat ne paperille. Kirjastoissa on Korjausoppaat joissa on s-kaaviot.


Juu ja joka kylässä kurssitetaan elektroniikan ja digitaalitekniikan osaajia. Mutta isoin ongelma lienee että ohjelmistojen lähde saatikka pseudokoodeja ei ole jaossa missään, jolloin vian päättely menee perimätiedon tai okkultismin puolelle.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 14:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Nyt saatu paljon uutta tietoa! :)
Eli BSI on se elin, joka välittää käynnistysluvan ECU:lle. Nyt on semmoinen mahdollisuus, että BSI on jostain syystä hukannut kaikki tiedot ja näitä on kuulemma tapahtunut II korisissa jo pelkkkien jännite heittojen vuoksi. BSI:lle voidaan palauttaa tiedot servicen kautta, mikä on yhteydessä ATK:n välityksellä serviceen reaali ajassa.

Ainakin väitetään, ettei puretusta autosta otettua BSI:tä saa mitenkään toimimaan toisessa, jollei sitä ensin virginoida ja sen jälkeen ajetaan oikean auton tiedot siihen?

Eli ainoa lääke taitaa olla saada Lexian perään, mikä yhteydessä serviceen ja ajaa tiedot uudelleen ja puristella munaskuukkeleita, että BSI on ehyt! Nyt tarvittaisiin Lexa, jossa riittävät oikeudet, millä voisi koittaa ehjäystä. :)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 14:22 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Jos radio toimii, (ei piipitä) sähkölasit jne toimii ei bsi ole hukannut konffiansa.
Tämän takia kysyin nämä jutut jo silloin puhelimessa.

Eika se uudelleen parituskaan vaadi nettiyhteyttä, toki ilman sitä ne asetukset pitää laittaa käsin oikeiksi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 14:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Plagu kirjoitti:
Jos radio toimii, (ei piipitä) sähkölasit jne toimii ei bsi ole hukannut konffiansa.
Tämän takia kysyin nämä jutut jo silloin puhelimessa.

Eika se uudelleen parituskaan vaadi nettiyhteyttä, toki ilman sitä ne asetukset pitää laittaa käsin oikeiksi.


Voiko se BSI hukata tiedot joltain osin vaan? Todellakin esim. radio ja ikkunat toimivat, kun ei ole economy tilassa.
Onko uusia hyviä ideoita? Nyt on pöydällä toinen BSM, mistä ei myöskään varmaa tietoa onko ehjä, mutta ajattelin koittaa sitä liittää, jos vaikka tapahtuisi jotain muutosta?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 14:47 

Viestit: 150
Foorumin puolella joku pelle peloton oli korjannut BSI:n löytyy,haulla bsi vika ja korjaus.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 15:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
toiras kirjoitti:
Foorumin puolella joku pelle peloton oli korjannut BSI:n löytyy,haulla bsi vika ja korjaus.

Noita tehdasuusia BSI:tä kasvaakin puissa. Marmorin hinnoilla sellaista varmaan on turha ostaa.
Ja tässä nyt on vähän erilainen vika kyseessä...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 15:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
toiras kirjoitti:
Foorumin puolella joku pelle peloton oli korjannut BSI:n löytyy,haulla bsi vika ja korjaus.


Olen kirjoittanut sen kertomuksen myös tänne viewtopic.php?f=9&t=24716
betaromeon autossa ei ole samanlainen vika kuin tuossa roplaamassani vitosessa...



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 16:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Mikäli betaromeon projektiin tulee kymykseen käytetty BSi ja sen virginointi, pienenä vinkkinä: BSI:t ovat samanlaisia oli kyseessä 1.8, 2.0 bensa tai 2.0 HDI (saattaa olla myös V6:ssa ja 1.6 HDIssä) kunhan on II-koppasesta, Servicestä näkee. Vertailin aikoinaan Citroen Servicesessä ainakin 20kpl C5, jotka olivat Nettiautossa myytävänä.

edit. BSIn malli lienee 6580KH



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 16:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Plagu kirjoitti:

Eika se uudelleen parituskaan vaadi nettiyhteyttä, toki ilman sitä ne asetukset pitää laittaa käsin oikeiksi.


Minulta löytyy C5 II 2.0 bensa manuaalin asetukset kuvankaappauksena, eikä ne paljon poikkea oli automaatti tai 1.8 bensa kyseessä, eli hyvät perusasetukset siis. Kysy yv:nä



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 17:10 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
betaromeo kirjoitti:
Plagu kirjoitti:
Jos radio toimii, (ei piipitä) sähkölasit jne toimii ei bsi ole hukannut konffiansa.
Tämän takia kysyin nämä jutut jo silloin puhelimessa.

Eika se uudelleen parituskaan vaadi nettiyhteyttä, toki ilman sitä ne asetukset pitää laittaa käsin oikeiksi.


Voiko se BSI hukata tiedot joltain osin vaan? Todellakin esim. radio ja ikkunat toimivat, kun ei ole economy tilassa.
Onko uusia hyviä ideoita? Nyt on pöydällä toinen BSM, mistä ei myöskään varmaa tietoa onko ehjä, mutta ajattelin koittaa sitä liittää, jos vaikka tapahtuisi jotain muutosta?


En ole moiseen törmännyt toki kaikki on mahdollista.
Siirrä ne bsi:t ristiin ja katso mitä käy.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 17:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Ihan ensiksi kiitos kaikille, jotka näette vaivaa ongelman selvittelyssä! :)

Kokeilin sitä toista BSM:ää ja se tuntuisi olevan viallinen, koska pa-pumppu ei lähde sillä pyörimään ja se kait ollutkin yleinen vika niissä? Kuitenkin se nyt vahvistaa mutua, että se BSI joko rikki, tai hukannut tiedot?

Kokeilen sitä toisen auton BSI:tä kunhan saan auton omalle pihalle. Koitan saada selville, mitä olisi veloitus, jos vien auton virallisen piuhan päähän, mutta pelkään pahoin, että se summa laitattaa tuon purkuun, joten se manuaalisesti tietojen laitto voisi olla järkevin vaihtoehto.

Sitten kysymyksiä! Mikä helpoin tapa saada se BSI irti, että ei ole muovinsälöjä repullista? Auttaako esim. mittariston irroitus? Jotain muutakin oli mielessä, mutta kysytään uudemman kerran, kun palautuu mieleen? :)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 18:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Kylläse sieltä irtoaa ilman suurempaa purkamista kun keksit miten se kääntyy pois paikoiltaan.

"asetukset käsin laittamalla" kuntoon saamiseen vaaditaan tehdasuusi tai virginoitu BSI, ei onnistu vain vaihtamalla sen toisen BSI suoraan. Suoraan vaihtamalla voit kyllä koittaa josko starttaisi, käymään se ei lähde koska ajonesto menee päälle. Sen jälkeen on kuitenkin miellyttävämpää pistää rahaa virginointiin...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 18:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Teuski kirjoitti:
Kylläse sieltä irtoaa ilman suurempaa purkamista kun keksit miten se kääntyy pois paikoiltaan.

"asetukset käsin laittamalla" kuntoon saamiseen vaaditaan tehdasuusi tai virginoitu BSI, ei onnistu vain vaihtamalla sen toisen BSI suoraan. Suoraan vaihtamalla voit kyllä koittaa josko starttaisi, käymään se ei lähde koska ajonesto menee päälle. Sen jälkeen on kuitenkin miellyttävämpää pistää rahaa virginointiin...


Sain juuri kuvakaappauksena "poweragelta" käsinsyöttö kuvat, joten tervetuloa laittamaan ne sisälle, jos hukannut ne? Nyt jo voisin hakea kahvia ja pullaakin tallille! :lol:



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 18:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Kannattaisiko Lexialla katsoa onko BSi hävittänyt asetukset? ja laittaa asetukset takaisin.



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 18:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
powerage kirjoitti:
Kannattaisiko Lexialla katsoa onko BSi hävittänyt asetukset? ja laittaa asetukset takaisin.

Mä en kyllä keksi mikä lexialla muutettava BSIn asetus estäisi starttaamisen...?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 18:11 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Kyllä se startti pyörisi vaikka kuinka olisi konffit pielessä, lisäks ei ne toisen auton ruutukaappaukset auta, autojen varusteluissa kun on eroa. Ac manuaali/automaatti, onko parkkitutkia, onko espiä, h3+ vai ei jne jne...


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/3 [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: