|
Kirjoittaja |
Viesti |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 05.02.2017 23:48 |
Viestit: 4994
|
Lambda-antureiden liittimien puhdistuksessa pitäisi välttää kaikenlaisia ruiskutettavia aineita, ainakin jos niissä on rasvaa tms. jotain joka ei haihdu. Anturin vertailuhappi kulkee johdinsäikeiden välissä ja rasva tukkii sen kulun (ei yleensä hajoa kerrasta, mutta muuttuu hitaammaksi, kuten kulunut anturi) Mekaaninen puhdistus ja kiristys on ok. Boschin ohjeessa oli erikseen kielletty rasvat ja johtimien juottaminen samasta syystä ja niiden yleismalleissa tulee jatkoliittimet mukana. Tuossa joku yleisohje: http://www.piilix.fi/manuals/VPV-Lambdamanual-FI.pdf"Lambda-anturit tarvitsevat mittauksessa vertailukaasuna ulkoilmaa. Tämän ilman anturit saavat johtimien säikeiden välissä kulkevien pienten ilmarakojen kautta. Tästä ominaisuudesta johtuen vaaditaan lambda-anturien johtoliitoksilta ja liittimiltä tiettyä asioita."
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 23.02.2017 23:37 |
Viestit: 5690 Paikkakunta: Lahti
|
-99 350tkm ajettu Xantia kerralla läpi mitään tekemättä, jarruvaloja kehtasi väittää toimimattomiksi, ihme hiippari, niitä sitten vähän aikaa kahdestaan ihmeteltiin, toimi kun painoi poljinta vasemmasta reunasta mut ei oikealta reunalta, jos ei CRC tehoa niin veistelen puukolla polkimen toispuoleiseksi 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
yason
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 24.02.2017 12:08 |
Viestit: 1206 Paikkakunta: Turku
|
Läpihän tuo meni siinä kuin ennenkin. Nyt oli lisäks remppailun ansiosta hyvin tiedossa, että missä vois olla väljää tai muita ongelmia eli ei missään. Vähän se sentään syynäili, kun oli takahydrauliikka ja taka-akseliston kotelo öljykalvon peitossa. Isompi ero oli noissa takapalloissa iskaritestissä. Testiähän on lähes mahdoton reputtaa, ellei iskunvaimennus ole totaalisen loppu eikä tuo ajossa tietenkään tunnu mitenkään. Mutta taakse on asennettuna vanhat etupallot ja tuplakalvollisina ei pitäis tollasia eroavaisuuksia olla suoraan palloissa. Olisko hydrauliputkistolla vaikutusta, oikealla puolella on uusi pallolle menevä paineputki? Liitteet:
leima.jpg [ 43.31 KiB | Katsottu 23123 kertaa ]
|
|
|
|
 |
oddjob58
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 27.02.2017 15:16 |
Viestit: 228 Paikkakunta: Lahti
|
Citikan katsastustilasto huononi: Picassolle hylky- Raidetangon pää välyksellinen. Oikealla edessä ulompi.
vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA 2 Xsara farkkua 2 Xsara Picasso 1,6i 16v -07
|
|
|
|
 |
Le_Dandy
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 28.02.2017 09:18 |
Viestit: 134
|
yason kirjoitti: Mutta taakse on asennettuna vanhat etupallot ja tuplakalvollisina ei pitäis tollasia eroavaisuuksia olla suoraan palloissa. Olisko hydrauliputkistolla vaikutusta, oikealla puolella on uusi pallolle menevä paineputki?
Voi hyvin olla tuplakalvollinenkin pallo tai jumittava tukivarren laakerointi. Paineputkelle en antaisi ääniä.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 28.02.2017 09:23 |
Viestit: 4994
|
Renkaiden ilmanpaine vaikuttaa iskaritestissä, eli ne voisi tarkistaa, mutta kynkänlaakerin kitkavaimennus voisi olla selittävä.
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 14.03.2017 19:34 |
Viestit: 2189 Paikkakunta: Laukaa
|
C5 -06 hdi farkku katsastettu Plus-asemalla heti kun mahdollista, läpi meni  etuparkkivalojen väriä ja huonoa valotehoa hiukan kummastellen. Onko patonkilaisilla etuparkkien kanssa ollut ihmettelyä katsastuksessa? 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
taneaho
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 14.03.2017 20:25 |
Viestit: 222
|
Minä käytin vm. 2001 C5 bens. katsastuksessa Jyväskylässä Veikon Katsastus. 55 €.
|
|
|
|
 |
pökkelö
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 14.03.2017 22:20 |
Viestit: 182
|
Sain leiman turuus 42 €. Sisälsi savut ja Obd.
|
|
|
|
 |
Gravehill
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 16.03.2017 09:55 |
Viestit: 8
|
-07 C5 hdi ei ollu huomauttamista, 35€ kustansi seinäjoella, kylläkin työpaikan alennuksilla.
2003 C5 1,8 break 2007 C5 2,0HDI Exclusive break
|
|
|
|
 |
Pasi A S
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 16.03.2017 11:00 |
Viestit: 35
|
Pösö,307, 280 tkm, katsatettu. Läpi meni, korjauskehotteella: runkolaakerin puslat väljät, kts. kallistuksen vakaajan kiinnitys. Leima tuli silti ilman näyttövelvoitetta.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 16.03.2017 18:55 |
Viestit: 4679 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
okos niissä " runko" laakereissakin " puslat " ...yleensä niistä löytyy päittäisvälyksen poistava haluttu paksuus. 
|
|
|
|
 |
Pasi A S
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 16.03.2017 20:51 |
Viestit: 35
|
Varaosan nimi ei ollut korjaamolla runkolaakerin pusla, enpä muista millä nimellä osat tilattiin. Korjaamolla onneksi ymmärsivät mitä katsuri korjauskehoteeessan tarkoittaa.
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 01.04.2017 11:49 |
Viestit: 1717 Paikkakunta: Korpilahti
|
MustaKuukka vm: 1990 sai Piitkän leiman puhtainpaperein, suullinen ehdotus oli, että ainakin toisen etujarrulevyn voisi vaihtaa seuraavaan katsastukseen..  lisä"huomautus" tuli iskaritestissä "näin pehmeää / tärinätöntä jousitusta ei ole aikaisemmin testannut" 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
antsu
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 02.04.2017 12:37 |
Viestit: 26
|
Poikkesin katsastuskonttorilla 31.3 ja citikan katsastustilasto huononi "alatukivarren pallonivel, välyksellinen, vasemmalla edessä". Viallinen osa löytyi vm. 2001 citroen xsara picasso 1,8:sta.
|
|
|
|
 |
taneaho
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 02.04.2017 16:03 |
Viestit: 222
|
Minä kävi katsastamassa C5:sen 35 € + 11 €+9 €. Katsastus, pakokaasumittaus ja se jokin muu. Yht. 55 €
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 04.04.2017 22:34 |
Viestit: 2189 Paikkakunta: Laukaa
|
Eilisen onnistuneen abs-anturin vaihdon siivittämänä ajoin Xantian (berline -97, 2.0i, aut, ilmast, aj 194tkm) liikenneköytöstä poistettuna katsastusaikaa vastaan konttorille. Leima tuli ilman merkintöjä. 
Liitteet: |

Xantia -97 (Copy).jpg [ 64.45 KiB | Katsottu 21426 kertaa ]
|
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
tumpelo
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 12.04.2017 14:58 |
Viestit: 116 Paikkakunta: Pori/Turku/Uki
|
Mieki tällä viikolla kolmesti konttorilla käyny. Ensin käytin bx gti19 abs vm 87 sanoin katsurille jotta kato nyt tarkkaan että tietää vikalistan, kahto tarkkaan ja hylkytuli, liian syöpyneet etujarrulevyt vaikka mittauksissa pito oli erinomaine eikä heittoa ollu rosenttiakaan paitti käkkärissä 7%. Auto sentäs oli muutaman vuuven taivasalla että ihmekös tuo jotta syöpyny kun ei ole ajossa ollu. Kahen tunnin sissään kävin levyt ja eiku uusiks jo kelepas. No tännään kävin tuon 06 femman näytille viemässä arvelin jotta käkkäristä tullee sanomista ja oon jo hiukka varautuniki satula remppaan. Eikös prkl se menny nurinoitta läpi, ihmettelin. No nyt on 2 bx:ää leimassa ja tuo femma varalla, vielä pitäs pari xm:ää tulevan suven aikana ja pari bx:ää valmistella leimalle. Vain on nuo bx:t mukavia ajella 
"tumpelo" monessakin mielessä.
|
|
|
|
 |
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 13.04.2017 16:40 |
Viestit: 738
|
Pakua tyrkytettiin suikkapäiselle löysi väljähkön raidetangonpään vaihtoaikaa 15.5. Asti. 
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
Eeska91
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 11.05.2017 13:07 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Oulu
|
Positiivisesti yllättynyt. Olin varma että ei mee käsijarrun osalta eikä kolinoitten osalta mutta kappas. Jarrut ok, kori muuten ok paitsi helemat. Tuulilasin vaihto ehkä jossain välissä. Jos en vuonna taas merkintä pois otteesta. Helemat oli melkeen kokonaan puhki, joten uusia helmoja ettimään halvalla. Autodoc -> ei toimita, Alvadi.ee tuntee ja toimittaa -> kohtalaisen kalliit toimituskulut ja voiko mh tai posti taata että tavara tulee ehjänä?, Misterauto -> ei tunne.
Citroen C5 2L HDi 136 -09 perhevankkuri, Ford Mondeo Mk3
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 11.05.2017 19:37 |
Viestit: 2739 Paikkakunta: Koria
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 17.05.2017 23:30 |
Viestit: 2189 Paikkakunta: Laukaa
|
Käytin Inva-Beksiä katastuksessa, leima tuli. Viikonloppuna suuntaan Vuolijoelle lajitovereiden juttusille 
Liitteet: |

20170517_160830-1 (Copy).jpg [ 68.96 KiB | Katsottu 20338 kertaa ]
|
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 18.05.2017 15:25 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Xantia, 2000, 1,8 16V, 208tkm. Juuri katsastettu, huomautuksitta. Päästöt pääosin nollia, jarrut, "iskarit" hyvät ja tasan.
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 29.05.2017 23:32 |
Viestit: 2817
|
Ilari kävi konttorilla hakemassa virtaa leimaan kun oli ensimmäinen mahdollinen hetki. 2019 sitten taas.
|
|
|
|
 |
hogander
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 21.06.2017 11:37 |
Viestit: 532
|
XM Katsastettu! Edellinen leima olikin 13 vuotta vanha 
|
|
|
|
 |
|
|