Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 192/237 [ 5916 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ... 237  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 25.03.2017 14:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Vuoden verran korjattu Oldsmobile Omega leimattu eilen 12 vuoden tauon jälkeen ja tänään lahjoitettu uudelle omistajalle.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 25.03.2017 14:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Huikko kirjoitti:
Vuoden verran korjattu Oldsmobile Omega leimattu eilen 12 vuoden tauon jälkeen ja tänään lahjoitettu uudelle omistajalle.


Näinkin tämän eilen liikenteessä Kalevassa, Kivenheiton nurkilla :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 25.03.2017 20:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Maxi Axu sai uuden lyhyemmän/kevyemmän kytkinvaijerin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 26.03.2017 20:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 25
Korjasin tallin lattialämmityksen termostaatin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 26.03.2017 21:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Tänään sain jopa puhdistettua ja maalattua Rangen takajarrusatulat. Kunhan kuivaa, niin sitten tiivisteet ja männät paikalleen, ja seuraavalla kerralla verstaalle niitä asentamaan. Etusatuloille sitten ohjelmassa sama operaatio. Olikin jo ehtinyt unohtaa miten p*rseestä DOT-jarrunesteet on, jumittuvia mäntiä yms hauskaa niiden kanssa, asia joka on liki olematon LHM:n kanssa...

Hieman vaan pitää tässä rauhallisesti ottaa askartelujen kanssa, kun tuli eilen sipaistua peilijäälle selälleen. Ei edes ehtinyt säikähtää, kun oli jo maassa. Heti kun sai ittensä autosta ulos, ja muutaman askeleen otettua, niin pääsi yllättämään. Eikä sitten enää myöhemmin mitään luisuttelua, epäilen että matkalla autossa lämmenneet kengänpohjat sulatti pintakerroksen höttölumen, saattaen uskomattoman liukkaaksi sileätä jäätä vasten. Enkä ollut ainoa sillä pihalla niin suorittanut, neljä oli jo onnistunut vastaavassa hetkeä aiemmin...

Pientähän tämä, pää ei käänny toiseen suuntaan, niska ja selkä jumissa ja rannekin ottanut osumaa. Entisten niskaongelmien lisäksi moiset. Eipähän sitten tarvinnut menneenä yönä nukkua, sen verran oli kipiä, toivottavasti tulevana yönä saisi unta edes jotenkin... Ja jos ei saa, niin pitää huomenna sitten valitella fysiatrian osastolla, jonne muutenkin olen menossa...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 26.03.2017 21:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Kuva
Ehkä nuo taas tovin sitten toimii, ja ehkä siistinäkin hetken pysyy..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 26.03.2017 22:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Kynkänlaakerien vaihto muuttui taka-akselin vaihdoksi, ensin piti varaosa purkaa raadosta pois. Jarruja vaille valmis nyt...

Kun vaan olisi suoraan lähtenyt tuohon niin ei olisi tarvinnut sitä kuukauden ajettua pyörännapaa irrottaa ja laittaa samaan akseliin takaisin :oops:



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 29.03.2017 22:01 

Viestit: 217
Paikkakunta: Oulu
Aloin varaosa-autosta purkaan polttoainetankkia pois. Mutta sehä jäi paikoilleen sinne :D Mikä olisi helpoin keino tyhjentää tankki Xsara -98. Musta rinkula tankin päällä ei lähe irti millään päin. Paineilmaa? Letku ei mee tankkiin asti koska täyttöputki on sen mallinen loppu päästä.



Citroen C5 2L HDi 136 -09 perhevankkuri, Ford Mondeo Mk3
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 29.03.2017 22:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Eeska91 kirjoitti:
Aloin varaosa-autosta purkaan polttoainetankkia pois. Mutta sehä jäi paikoilleen sinne :D Mikä olisi helpoin keino tyhjentää tankki Xsara -98. Musta rinkula tankin päällä ei lähe irti millään päin. Paineilmaa? Letku ei mee tankkiin asti koska täyttöputki on sen mallinen loppu päästä.


Itse ole irrottanut tiukemmin kiinni olevat rinkulat ensin suihkimalla ruosteenirrotusainetta sinne renkaan väliin ja sitte naputtelemalla vasaralla ja jollain tylpällä esineellä niistä pykälistä. Jos ei aukea niin laita suoraa sähköä polttoainepumpulle ja ota bensaletku irti moottoritilasta ja lasket bensat astiaan sitä kautta.



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 30.03.2017 12:21 

Viestit: 217
Paikkakunta: Oulu
eskere kirjoitti:
Eeska91 kirjoitti:
Aloin varaosa-autosta purkaan polttoainetankkia pois. Mutta sehä jäi paikoilleen sinne :D Mikä olisi helpoin keino tyhjentää tankki Xsara -98. Musta rinkula tankin päällä ei lähe irti millään päin. Paineilmaa? Letku ei mee tankkiin asti koska täyttöputki on sen mallinen loppu päästä.


Itse ole irrottanut tiukemmin kiinni olevat rinkulat ensin suihkimalla ruosteenirrotusainetta sinne renkaan väliin ja sitte naputtelemalla vasaralla ja jollain tylpällä esineellä niistä pykälistä. Jos ei aukea niin laita suoraa sähköä polttoainepumpulle ja ota bensaletku irti moottoritilasta ja lasket bensat astiaan sitä kautta.
Dsl Xsara. Mekaaninen pumppu.. ois bensa nii tuon oisin teheny heti. Ja tuo rinkulan irrotus on vähän niin ja näin. Voi olla ettei sitä saa takas paikoilleen enään vaikka ostais uuden.



Citroen C5 2L HDi 136 -09 perhevankkuri, Ford Mondeo Mk3
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 30.03.2017 13:10 

Viestit: 5124
Joskus ostin Biltemasta tms. sellaisen ihan rimpulan imupumpun (ilmahaitari, jossa suuntaventtiili) tuo ei ole tarkoitettu polttoaineille, mutta käy hyvin myös egressiivisempiin nesteisiin, kun käyttää pidempää letkua eikä tuolla ime kuin ilmaa. Tai sitten vaan laittaa jotain läpiväkyvää letkua polttoaineletkun jatkoksi ja siitä imaisee sen verran että lappo alkaa toimimaan, jos auto menee palasiksi, niin katkaisemalla ja jatkamalla siitä korkkiosasta lähtevä letku lienee helpoin. Mitä lyhyempi letku ja mitä enemmän saisi korkeuseroa, sitä nopeammin lappo toimii, ja tietysti siihen jonkun nestepumpunkin voisi virittää. Hidasta se on joka tapauksessa ja hitaudessa on se haittapuoli, että täytyy odotella ja jos ei ole riittävän isoja astioita täytyy niitäkin vahtia ettei mene yli.

Tai onko tuossa mallissa konetilassakin sellainen kumilutkupumppu (vähän kuin perämoottoreissa), se toimii tuossakin tarkoituksessa, mutta alkuperäinen reitti lienee sen verran pitkä että lappoamalla hidastuu ihan olemattomiin, suodattimia sun muita välissä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 30.03.2017 13:23 

Viestit: 217
Paikkakunta: Oulu
olli__o kirjoitti:
Joskus ostin Biltemasta tms. sellaisen ihan rimpulan imupumpun (ilmahaitari, jossa suuntaventtiili) tuo ei ole tarkoitettu polttoaineille, mutta käy hyvin myös egressiivisempiin nesteisiin, kun käyttää pidempää letkua eikä tuolla ime kuin ilmaa. Tai sitten vaan laittaa jotain läpiväkyvää letkua polttoaineletkun jatkoksi ja siitä imaisee sen verran että lappo alkaa toimimaan, jos auto menee palasiksi, niin katkaisemalla ja jatkamalla siitä korkkiosasta lähtevä letku lienee helpoin. Mitä lyhyempi letku ja mitä enemmän saisi korkeuseroa, sitä nopeammin lappo toimii, ja tietysti siihen jonkun nestepumpunkin voisi virittää. Hidasta se on joka tapauksessa ja hitaudessa on se haittapuoli, että täytyy odotella ja jos ei ole riittävän isoja astioita täytyy niitäkin vahtia ettei mene yli.

Tai onko tuossa mallissa konetilassakin sellainen kumilutkupumppu (vähän kuin perämoottoreissa), se toimii tuossakin tarkoituksessa, mutta alkuperäinen reitti lienee sen verran pitkä että lappoamalla hidastuu ihan olemattomiin, suodattimia sun muita välissä?


Suodatin on pumpun jälkeen ja letkut on jo poikki tankilta. Paineilma ois kans yks keino. Puhaltaa ilmaa meno puolelta tankkiin takasipäin ja paluulinjasta polttoaine pois. Pitää alkaa kattoo puotanko tankin vaan alas ja katkon tuon täyttöputken jostain järkevästä kohasta. Mietin porakonepumppua mutta letkut ei mee edelleenkään tankille. Ellei sitte laita ihan ohutta ekana menee tankkiin ja siitä sitte 3/4" letku jatkeeksi.



Citroen C5 2L HDi 136 -09 perhevankkuri, Ford Mondeo Mk3
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 30.03.2017 15:56 

Viestit: 5124
Tai sitten ihan normaalisti päin, eli puhaltaa ilmaa paluuletkusta ja laittaa ulostuloletkun normaaliin ulostuloon, en tiedä meneekö paluu kuinka pohjalle, varmaan aika alas, ettei tee vaahtoa, mutta lisäksi voi olla jotain suuntaventtiileitä?

Isoa painetta ei kannata laittaa, eli jo hyvin pieni paine 0,2 bar tekee jo aika voiman kun se kohdistuu isolle pinta-alalle, vastaisko se jo 2000 kg painoa neliömetrillä? (en ole ihan varma, kun kokeilin jollain hämärällä konvertterilla, joka antoi 0,2 bar= 20 kPa = 20000 N/m^2)

Helppo tapa saada varmasti pieniä paineita on täyttää kompuran säiliöön vain pieni paine jo alkujaankin (tai sitten tyhjentää se pieneen paineeseen ilman sähköja)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 01.04.2017 22:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Palstan aihepiiriin nähden jokseenkin epäsovinnaista toimintaa vääränmerkkisen parissa, mutta Mercedes-Benz W124 etulokasuojaa korjasin. Sisälokarin hylly ruostuttaa pellin pahanpäiväisesti etukulmassa ja korjaustarve osuu kohtaan jossa on pellin muoto melko haasteellinen. Korivasara- ja vastinsarja oli ankarassa käytössä, pahvisabluunoita leikeltiin ja lokasuojaa soviteltiin jne. Kai siitä ehkä hyvä tulee.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 01.04.2017 22:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Hessu kirjoitti:
Palstan aihepiiriin nähden jokseenkin epäsovinnaista toimintaa vääränmerkkisen parissa, mutta Mercedes-Benz W124 etulokasuojaa korjasin. Sisälokarin hylly ruostuttaa pellin pahanpäiväisesti etukulmassa ja korjaustarve osuu kohtaan jossa on pellin muoto melko haasteellinen. Korivasara- ja vastinsarja oli ankarassa käytössä, pahvisabluunoita leikeltiin ja lokasuojaa soviteltiin jne. Kai siitä ehkä hyvä tulee.


Joskus voi tietysti antaa suosiolla periksi ja uhrata uuteen sen 40-50€, jollei ole E 500? ;)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 01.04.2017 22:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
betaromeo kirjoitti:
Hessu kirjoitti:
Palstan aihepiiriin nähden jokseenkin epäsovinnaista toimintaa vääränmerkkisen parissa, mutta Mercedes-Benz W124 etulokasuojaa korjasin. Sisälokarin hylly ruostuttaa pellin pahanpäiväisesti etukulmassa ja korjaustarve osuu kohtaan jossa on pellin muoto melko haasteellinen. Korivasara- ja vastinsarja oli ankarassa käytössä, pahvisabluunoita leikeltiin ja lokasuojaa soviteltiin jne. Kai siitä ehkä hyvä tulee.


Joskus voi tietysti antaa suosiolla periksi ja uhrata uuteen sen 40-50€, jollei ole E 500? ;)

Joskus pitää vaan antaa järjen äänelle periksi... Omasta "vääränmerkkisestä" katselin vauhdinvaimentimia, takana sai putsaamalla, edestä ihan ei putsaus riitä. 12 jarrumäntää joista kolme liikkui sovinnolla...

Kuva
Tuossa paras ja huonoin vierekkäin. Tuskin enempiä tarvii selitellä...

Kuva
Tuolta uutta tilalle. Alta vitosen kappale. Ensin meinasin kyllä sitäkin että äkkiäkös nuo kahdeksan sorvaisi rosterista, mutta ei taitais tuntipalkkoja lähellekään päästä. Koko sarja rosterisia, tiivisteineen, olisi siedettävä mutta nyt kokeillaan noita hupsunhintaisia palikoita...

Hyvin muistui mieleen LHM:n edut DOT4 -nesteeseen verrattuna, pariinkymmeneen vuoteen ei olekaan tullut jumineiden jarruosien kanssa painittua, ja heti taas joutui kun sitä sisältävää nestettä jarruissaan käyttävä keksintö haltuun eksyi... :oops:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 01.04.2017 23:35 

Viestit: 182
C5 Break I sai uudet jarrupalat taakse. Happetuneet oli ja kovin kiinni. Foorumin hyvillä ohjeilla homma onnistui.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 03.04.2017 00:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Vaihdoin käsityökaluilla ilman prässiä tai laakeriulosvetäjiä Renault Kangoo 4x4:n etupyörän laakerin. Meni 7 tuntia aikaa ilman kahvitaukoja. Oli lujassa. Pääsi perkeleitä. Ei uusikaan laakeri mennyt paikalleen kiroilematta.

Koko homma piti tehdä pyöräkotelon välittömässä läheisyydessä eli käytännössä lokasuojan alla puupölkyn päällä, kun ei abs-anturi tietenkään irronnut edes ympäröivää metallia lämmittäen, väkisin irrotus olisi tarkoittanut rikkomista. Konehuoneen liitin taas on niin pahassa paikassa että ilman nosturia ei pääse liki.

Laakerikehistä osa irtosi hakkaamalla tolkuttomalla voimalla tuntikaupalla ja osa vaati pikkurälläkällä katkaisua.

Aina se on tätä. Miten tätä jaksaakin. Jotain pitää kuitenkin harrastaa.

Liitteet:
IMG_0314.JPG
IMG_0314.JPG [ 46.53 KiB | Katsottu 14283 kertaa ]


Liitteet:
IMG_0315.JPG
IMG_0315.JPG [ 46.06 KiB | Katsottu 14283 kertaa ]



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 03.04.2017 01:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Cx famin konehuoneen sähköjä vetelin uudelle koneelle sopivaksi. Auto on alkujaan tullut 2,5 ruiskulla ja yhdellä anturilla maahan, piti tulla
dieselillä taxi käyttöön. No auto dieselöitiin uutena Keurulla ja taxiuran jälkeen palautettiin bensalle muttei alkuperäisellä koneella, vaan vanhemmalla kaksianturisella ruiskulla. Selvyyden välttämiseksi nyt keulalle tulee kilven mukaan M25/667 kahdella anturilla mutta toistaisekši ilman cooleria. Farkkuahan ei ole ole turbolla toimitettu mutta 667 on ruotsalainen saasteversio, joka pitäisi tehojen puolesta mahtua 20% tehon lisäyksen raameihin. Yhdistelemällä eri johtosarjoja sain oletettavasti kaikki koneen anturit liitettyä piuhoihin. No savun hälvettyä...
Sytty- ja ruiskuecujen tarttis olla samaa alkuperää koneen kanssa. Bensaturboon on ainakin kolmea eri kipinäboxia, eikä käy ristiin.
Ilmamäärämittarikin pitää olla koneeseen sopiva. Tavallisen ruiskun vermeet ei sovi turboon. Nukkumaan.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 03.04.2017 01:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Cx famin konehuoneen sähköjä vetelin uudelle koneelle sopivaksi. Auto on alkujaan tullut 2,5 ruiskulla ja yhdellä anturilla maahan, piti tulla
dieselillä taxi käyttöön. No auto dieselöitiin uutena Keurulla ja taxiuran jälkeen palautettiin bensalle muttei alkuperäisellä koneella, vaan vanhemmalla kaksianturisella ruiskulla. Selvyyden välttämiseksi nyt keulalle tulee kilven mukaan M25/667 kahdella anturilla mutta toistaisekši ilman cooleria. Farkkuahan ei ole ole turbolla toimitettu mutta 667 on ruotsalainen saasteversio, joka pitäisi tehojen puolesta mahtua 20% tehon lisäyksen raameihin. Yhdistelemällä eri johtosarjoja sain oletettavasti kaikki koneen anturit liitettyä piuhoihin. No savun hälvettyä...
Sytty- ja ruiskuecujen tarttis olla samaa alkuperää koneen kanssa. Bensaturboon on ainakin kolmea eri kipinäboxia, eikä käy ristiin.
Ilmamäärämittarikin pitää olla koneeseen sopiva. Tavallisen ruiskun vermeet ei sovi turboon. Nukkumaan.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 03.04.2017 08:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 532
ds-jekkeri kirjoitti:
Vaihdoin käsityökaluilla ilman prässiä tai laakeriulosvetäjiä Renault Kangoo 4x4:n etupyörän laakerin. Meni 7 tuntia aikaa ilman kahvitaukoja. Oli lujassa. Pääsi perkeleitä. Ei uusikaan laakeri mennyt paikalleen kiroilematta.


Ei kuulosta alfaharrastajan hommalta etupyörän laakerin vaihto?

Niin tuttuja sanoja. Aina sitä vannoo, että tämä oli viimeinen kerta. Kuitenkin löytää itsensä uudestaan äheltämästä auton alta jotain osaa irti tai kiinni. Muiden projektiketjuja kun lukee niin tuntuu, että konerempat hoituu tuosta vain. Uudet täydellisesti alkuperäistä muotoa noudattavat pellit suorastaan sujahtaa paikalleen. Alustan osat erinäisine parannuksineen on yleensä vaihdettu siinä sivussa, kun odoteltiin asennusoluiden jäähtymistä. Itse joutuu vääntämään tuntitolkulla jotain hydeputkea tai vastaavaa paikalleen.

Tämmöistä tämä on...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 03.04.2017 10:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
hogander kirjoitti:
ds-jekkeri kirjoitti:
Vaihdoin käsityökaluilla ilman prässiä tai laakeriulosvetäjiä Renault Kangoo 4x4:n etupyörän laakerin. Meni 7 tuntia aikaa ilman kahvitaukoja. Oli lujassa. Pääsi perkeleitä. Ei uusikaan laakeri mennyt paikalleen kiroilematta.


Ei kuulosta alfaharrastajan hommalta etupyörän laakerin vaihto?

Niin tuttuja sanoja. Aina sitä vannoo, että tämä oli viimeinen kerta. Kuitenkin löytää itsensä uudestaan äheltämästä auton alta jotain osaa irti tai kiinni. Muiden projektiketjuja kun lukee niin tuntuu, että konerempat hoituu tuosta vain. Uudet täydellisesti alkuperäistä muotoa noudattavat pellit suorastaan sujahtaa paikalleen. Alustan osat erinäisine parannuksineen on yleensä vaihdettu siinä sivussa, kun odoteltiin asennusoluiden jäähtymistä. Itse joutuu vääntämään tuntitolkulla jotain hydeputkea tai vastaavaa paikalleen.

Tämmöistä tämä on...


Jaa-a, mikä sitten on alfaharrastaja. Itse olen sitä mieltä että jos itse ei osaa jotain tehdä, ja mieluusti tavallisilla käsityökaluilla, on turha isotella harrastuksen alfuudella. Kaikki huippuverstaassa pärjäävät kun on 50 tonnin prässit, nosturit ja 100kgm paineilmapulttipyssy. Mutta entäs laakerin vaihto pölkyn päällä, talttaa ja vasaraa käyttäen...

Kun oma näppituntuma säilyy on helpompi teettää muillakin. Kyseessä on vähän sama asia kuin tulkin käytössä. On erinomaisen arvoskasta itsekin osata kieltä jots tulkki kääntää tapaamisessa, saa paljon enemmän tietoa ja osaa suhtautua niin vastapuoleen kuin tulkkiin eri tavalla.

Oma kategoriansa on remonttien vaikeuden vähättelijät. Oikeastaan varsin harva malttaa kertoa kaikki raskaudet ja vaikeudet mitä eteen tuli, onhan paljon kivempi kirjoittaa tarinaa jossa kaikki menee putkeen. Tämä on olennainen osa tiedostamatonta itsensä ylentämistä tai markkinointia. Minä taas pyrin aina yltiörehelliseen kuvaukseen näissä remonttihommissa, uskon että silloin lukijat saavat niistä arvoa enemmän.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 03.04.2017 19:03 

Viestit: 1496
hogander kirjoitti:
Ei kuulosta alfaharrastajan hommalta etupyörän laakerin vaihto?

Niin tuttuja sanoja. Aina sitä vannoo, että tämä oli viimeinen kerta. Kuitenkin löytää itsensä uudestaan äheltämästä auton alta jotain osaa irti tai kiinni. Muiden projektiketjuja kun lukee niin tuntuu, että konerempat hoituu tuosta vain. Uudet täydellisesti alkuperäistä muotoa noudattavat pellit suorastaan sujahtaa paikalleen. Alustan osat erinäisine parannuksineen on yleensä vaihdettu siinä sivussa, kun odoteltiin asennusoluiden jäähtymistä. Itse joutuu vääntämään tuntitolkulla jotain hydeputkea tai vastaavaa paikalleen.

Tämmöistä tämä on...


ds-jekkeri kirjoitti:
Oma kategoriansa on remonttien vaikeuden vähättelijät.


Erittäin viisaita sanoja herroilla yllä. Omat remontit ainakin lähes poikkeuksetta menevät hommassa kuin hommassa "turaamiseksi" ja noitumiseksi.

Nettiin toki pitää kirjoittaa, notta: "niinpä vain kävi polttimonvaihto näppärästi tummapuku päällä käsiä likaamatta", vaikka todellisuudessa räntäsateessa pudotin sekä vanhan, että uuden polttimon jonnekin konetilan uumenin ikuisesti kolisemaan... :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 03.04.2017 19:09 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Kerran vaihdoin pyöränlaakerin moskalla ja pölkyn päällä, sitten ostin prässin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 03.04.2017 19:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Plagu kirjoitti:
Kerran vaihdoin pyöränlaakerin moskalla ja pölkyn päällä, sitten ostin prässin.


Jep saattoi olla minullakin viimeinen kerta, piti vaan verestää muistot. Liian tiukassa ovat nykylaakerikehät että kehtaisi uudelleen pölkyn päällä tuon tehdä. Painava moska oli tietysti hukassa ja kirvesmiehen vasaralla piti vielä hakata kaiken lisäksi. Kivistä peltoa kuokittiin.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 192/237 [ 5916 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ... 237  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: