Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mitä teen ?
ViestiLähetetty: 02.04.2017 16:07 

Viestit: 222
Katsastaja ei hyväksynyt museoautoa koska etupalkkia oli hitsattu. Takuulla parempi kuin alkuperäinen.
Uutta palkkia ei ole saatavana ja käytettyjä ei löydy. Mitä teen ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen ?
ViestiLähetetty: 02.04.2017 16:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Kerro nyt vaikka ensin, mikä on se murheenkryyni, josta puhut. Jospa jonkun patonkilaisen navetan vintillä lojuu
juuri kyseinen palkki.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen ?
ViestiLähetetty: 02.04.2017 18:11 

Viestit: 5125
Ja tarkemmin: mikä palkki ja miksei hyväksynyt? Joitain ohjauksen/akseliston osia ei katsurit hyväksy muutenkaan korjattavaksi hitsaamalla, mutta riippunee myös hitsaustavasta, onko hitsattu lappuja päällä vai korvattu vaurioitunut kohta uudella? Käsittääkseni museotarkastaja hyväksyy aina kyllä hitsaukset, jos ne ei erotu tai vaaranna liikenneturvallisuutta. (eli antennireikiä saa kyllä paikata, mutta se ei saa olla erottuva heftattu lappu ja/tai kilo lasikuitukittiä, jos se näkyy jostain päin.)

Ainakin silleen onnistuu että korjaa sen niin siististi, ettei erotu uudesta, eikä näytä korjatulta (ja tarpeen mukaan vaihtaa tarkastajaa)?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen ?
ViestiLähetetty: 02.04.2017 18:33 

Viestit: 312
Paikkakunta: Renko
Vaihda konttoria - kyllä apurunkoa saa hitsata, hitsaamalla se on kasattukin. Jossain uusissa on kaikenmaailman liimauksia ja eri metalleja joiden vuoksi asia on niissä tarkempi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen ?
ViestiLähetetty: 02.04.2017 20:01 

Viestit: 624
Merkki,malli?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen ?
ViestiLähetetty: 03.04.2017 10:45 

Viestit: 312
Paikkakunta: Renko
Jos katsastaja onkin museoajoneuvotarkastaja, mikä hylkää kulkimen rumasti tehtyjen hitsausten vuoksi museoajoneuvotarkastuksessa, asia onkin täysin eri. Korjausjäljet pitää tällöin pakkeloida tai tinata piiloon. Tarkasti sääntöjä noudattavat eivät hyväksy ylimääräisiä hitsisaumoja edes piilossa alustassa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen ?
ViestiLähetetty: 03.04.2017 16:21 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Aloittajan tietäen kyseessä onkin peräkärry ja katsastaja ei kelpuuta vaahterasta tehtyä aisaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen ?
ViestiLähetetty: 05.04.2017 13:54 

Viestit: 222
Kyseinen menoväline on Renu Twingo jonka etuakselipalkkiin oli ruostunut reiät 2 kpl.
Se hitsattiin siististi paksummalla teräslevyllä kuin mitä perusta on. Hiottiin huomaa-
mattomaksi ja alustan massauksessa myöskin ko. kohta peittyi huomaamattomaksi.
Mutta katsastajalla oli kamera jonka linssianturin hän työnsi palkin yläpuolella olevas-
ta aukosta palkin sisään. Anturia kääntelemällä näkyi hitsaukset näyttölaiteelta.
Käry kävi ja hylkäys tuli. Nyt on matkahuollossa paketti sisältäen ko. palkin 85 € sis. rahdin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen ?
ViestiLähetetty: 05.04.2017 14:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
No ei plagu kovin kauas arvannut :lol:

En ole koskaan kuullut katsurin käyttävän kameraa, osasikohan kokeneella katsastusmiehen vaistollaan aavistaa jotain erikoisuuksia "museoautossa"? :roll:



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen ?
ViestiLähetetty: 07.04.2017 21:01 

Viestit: 312
Paikkakunta: Renko
Vanha Twingokin on vanha. Korjaamaan voi joutua sitä. Etujalkatilassa kulkee vinottain rakennetta tukevoittava palkki. Sen vierestä se syöpyy puhki, vaikka muovimassaukset sen pitkään peittävätkin. Pelti vain häviää, massa jää. Ja kun rupeaa tuohon liittämään uutta peltiä tuhon palkkiin, ei meinaa tulla mitään. Jotain ihme mössöä on se palkki... mut joten kuten on vielä liimailtu...

Mutta ei kai uutta apurunkoa saa alle satasella?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen ?
ViestiLähetetty: 09.04.2017 09:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Millähän ilveellä Twingon voisi saada museoautoksi? Sehän esiteltiinkin vasta 1992.
Kyseessä on tainnut olla ihan tavallinen määräaikaiskatsastus vuoden -98 Twingolle.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen ?
ViestiLähetetty: 09.04.2017 12:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
wanhustiina kirjoitti:
Vaihda konttoria - kyllä apurunkoa saa hitsata, hitsaamalla se on kasattukin.
Saa ja ei saa, harkinnanvaraistahan se taitaa aika lailla olla. Erästä beksiä joskus vuosituhannen alussa uusintanäytölle hitsatun etuapurungon kanssa katsuri totesi, että ei periaatteessa saisi hyväksyä. Katseli jonkin aikaa ja kelpuutti sitten kuitenkin.
Yleinen lähtökohta on se, ettei tukivarsia, joustintukia tai akselipalkkeja korjata,
vaan vaurioitunut osa vaihdetaan ehjään.



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: