|
Kirjoittaja |
Viesti |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 11.04.2017 18:41 |
Viestit: 2666
|
Muistaako joku enää, vai ovatko kaikki jo unohtaneet, että diisseleiden piti pelastaa maailma. Eikä tästä ole pitkä aika vaan ihan vuosikymmen sitten. Erityisesti vihreät ja kommunistit olivat sitä mieltä että kolisevia diisseli-räkyttäjiä kaikkien henkilöautojen pitäisi olla. Ovat niin luontoa säästäviä! No mitenkäs kävi: http://www.hs.fi/autot/art-2000005062991.htmlTämän päivän sähköautot ovat verottomia kun saastuttavat niin vähän. Joo-joo. Jos joku laskisi paljonko se litiumakkujen tuottaminen louhimisineen kaikkineen saastuttaa tai miten se tosiasiassa kivihiilellä pääosin tuotettava sähkö päästää, tulisi selväksi että täyssähköauto on kaikkein saastuttavin liikkumisen muoto. Niin ne totuudet muuttuvat. Kevytruoat, eläinrasvan haitallisuus, myrkylliset kananmunat, otsonikato, heteroiden AIDS, vähänsaastuttavat diiseliautot, ympäristöystävälliset sähköautot. Valetta kaikki. Noiden viestien laatijat tiesivät takuulla jo silloin aikoinaan että eihän se totta ole. Uskokaa vain perimätietoa ja maalaisjärkeä. V12 biturbo mylläämään ja vihreät kuokkimaan peltoa.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 11.04.2017 21:04 |
Viestit: 738
|
Juuri näin varsinkin täällä peräpohjolassa sähkö on perseestä ajetaan vanhat loppuun säästyy maailma PS montako kymmentä tuhatta uutta klonksvaakkenia lyövät palasiksi usassa jolleivat pääse sopuun huijauskorjauksesta ei tuu saastetta heheh oliko 39000?
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
maximi
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 11.04.2017 21:27 |
Viestit: 167 Paikkakunta: Turku
|
Olisihan se Tesla ihan kiva, mutta missäs kerrostaloasunnossa asuva sellaista "tankkailee"? Ei se 2:n tunnin sähkötolppa 16A-sulakkeella kahdelle töpselille oikein jaksa Teslan akkuja latailla täyteen...
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08 Ex: Xsara 2.0i Break Excl. x4 -02
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 11.04.2017 21:30 |
Viestit: 1128
|
Typenoksidien lisäksi diisseli pöllyttää pienhiukkasia. Vaikka olisikin hiukkasloukut yms. pelissä. Seuraava kiellon kohde olisi poistaa viina bensasta ja R85. Syynä aldehydit joihin katalysaattori ei pysty. Syöpävaarallista tavaraa. Paha olokin tulee, kuten krapulaiset hyvin tietää. Ilmastotavoittellle tekee tietysti huonoa, kun uusiutuvaa ei voisi käyttää enää liikennepolttoaineissa muualla kuin raskaassa liikenteessä. Sähköautoilua taas ei voi harrastaa kuin omakotiasujat, kun taloyhtiöön ei voi toistaiseksi rakentaa latauspaikkoja.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
rundvik
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 12.04.2017 08:20 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
Viimeeksi kun vihreät populisoivat hallituksessa saatiin lisää ydinvoimaa.Siitähän pidetään, että vihreillä on sitä töpselistä tulevaa kotimaista ydinenergiaa.Sähkön siirtomaksut nousivat.Mummoillekkin tuli pissakielto metsiin.Ruuhkamaksut tulevat nyt Helsinkiin vuorenvarmasti.Kokkareiden Vapaavuori(tosivihreä) pitää huolen ettei yhtään uutta auto-markettia rakenneta.
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 12.04.2017 08:23 |
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
|
Jekkerin vihreässä autoilussa nyt vaan on semmoinen vika että pellin alla on turboja - vieläpä kaksin kappalein. Luin jostain tutkimuksesta jossa todettiin että perinteinen iso ahtamaton bensa-V8 tuottaa vähemmän epäterveellisiä päästöjä kuin uusi downsizetettu pikkuturbo. Nyt kipinkapin autokauppaan vaihtamaan tuo liikkuva ympäristökatastrofi johonkin 60-luvun jenkkiin kahdeksan litran moottorilla. 
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
Pasi A S
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 12.04.2017 10:17 |
Viestit: 35
|
Polttoaineiden tuotanto prosessi on sellainen että jos esim lentobensaa tarvitaan tulee tuotantoprosessista myös x määrä bensaa ja dieseliä. Minne se dieseli sitten tungetaan jos ei henkilöautojen tankkeihin 
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 12.04.2017 10:18 |
Viestit: 1319 Paikkakunta: Järvenpää
|
Mitä niitä diisseleitä kieltämään. Palataan vaan 20 vuotta vanhaan tekniikkaan jota esim. DK5ATE edustaa, eikä juurikaan häpeä sen aikaisella moottorinohjausteknologialla nykydiisseleitä. Ja partikkelit on riittävän isoja jotta putoavat putkesta heti tienlaitaan!
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 12.04.2017 10:33 |
Viestit: 2666
|
En ilmeisesti ilmaissut itseäni tarpeeksi selvästi. Olennaista asiassa ei ole se, mikä nyt sitten "saastuttaa" eniten ja mikä ei. Meikäläisten henkilöautoilun päästöt ovat joka tapauksessa sellainen pisara meressä ettei niillä ole mitään merkitystä. Suomalaisia kuritetaan päästöveroilla ja samaan aikaan yksi kiinalainen myrkkytehdas turauttaa käynnistysvaiheessaan ilmakehään 10x suomalaisen autoilun vuotuiset päästöt.
Olennaista on se, että kaikki nämä "säästä luontoa ja osta tämä" jne kampanjat, oli ne sitten verotuksella tai muin keinoin promotoituja, ovat faktapuolelta puhdasta paskaa. Olen sitä mieltä että niitä ei ole tehty edes liiketaloudellisista lähtökohdista vaan tarkoituksena on kyykyttää kansaa.
Vähintään V8 alle ja seokset rikkaalle, periaatteesta! Jos ei soppaa tule raakana putkesta niin ollaan liian laihalla, liian laihialaisella.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 12.04.2017 14:37 |
Viestit: 1929 Paikkakunta: Helsinki
|
Ja sähköauton akusto kun on melkoinen paitsi investointi, mutta myös ympäristökuormittaja ynnä onhan sillä myös massaakin heikentämässä mm. toimintasädettä, niin... http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka ... ia-6640791Professori: sähköistetyt tiet tulevat Tesloja edullisemmiksi - akkuihin sitoutuu liikaa pääomia
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24 Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
|
|
|
|
 |
retrotuner
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 12.04.2017 15:27 |
Viestit: 384
|
Kuitenkin totuus on että dieselistä otetaan voimaa ja bensalla pestään pensselit. 
|
|
|
|
 |
Pasi A S
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 12.04.2017 16:44 |
Viestit: 35
|
EU:kin jupisee ja uhoaa että pistettään diesel autoja pannaan. Alkaakohan hiljalleen kaasuauto buumi?
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 12.04.2017 17:36 |
Viestit: 1496
|
Niin ne mielipiteet maailmassa muuttuvat. Minäkin innostuin aikanaan dieselautoilusta ja huristelin Xantia HDi:llä ja Xsara Picassolla muutamia satojatuhansia kilometrejä, mutta niin se vain takki kääntyi tässäkin asiassa ja nyt on bensiinikäyttöisiä autoja pelkästään ajossa, vaikka vuotuisten ajomäärien perusteella diesel saattaisi tulla edullisemmaksi pitää. Jotenkin vain ällöttää nykyiset dieselit niiden monimutkaisten saastelaitteiden ja vikaherkkyyden vuoksi. Luulen ja väitän, ettei nykydiesel peittoa enää bensavastineita kestävyydessä, kuten oli ehkä joskun W123-mersujen aikakaudella.  Bensa-autoissa ei myöskään tarvitse syksyllä kytätä sen kesä/talvilaatu-polttoaineen kanssa. Pakkasista bensakone ei ole moksiskaan. Diesel vaatii lisälämmittimiä, ettei kuskilla kintut palele. Mittarikentällä dieselpistoolit olivat aina rötvässä ja sitten haisi kädet ja kaikilla oli paha mieli. Auton kyljessä tankin luukun alla ns. "Transit-läikkä" yms. muutamia dieselautoilun ihanuuksia mainitakseni  . Kohta joku mainitsee väännön...mielestäni nykyiset bensakoneetkin vääntävät tavallisen arkiliikkumisen tarpeisiin riittävästi. Työkoneissa (taksit/tilautot, paketti-, linja-, maasto- ja kuorma-autot) dieselit ovat asia erikseen, mutta minun osalta dieselautoilu on ainakin toistaiseksi taakse jäänyttä (kunnes taas takkiani käännän  ).
|
|
|
|
 |
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 12.04.2017 20:09 |
Viestit: 738
|
Montakohan rekkaa kuarkkia veturia laivaa on bentsiini käyttösiä ausseissa 70 luvun lopulla oli muutama bensa kuormuri aika hirmu oli.
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
Pasi A S
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 12.04.2017 20:55 |
Viestit: 35
|
Tuossa joku luottaa nykyisiin ätsii bensa autoihin  On se kumma että jos haluaa nelisylinterisen uuden bensauton ilman turboa on valikoimissa jäljillä vain mazda. Mulla 1.6 HDi kesti 300tkm. Noihin kilometreihin tuli suuttimien juuritiivisteiden vaihto, sekä EGR ja fap pönttö uusittiin. Auto meni kiertoon kun kaksoismassapyörä tilttasi 300 tkm kohdalla, sen korjauttaminen tuntui kohtuuttomalta. Eipä THP ja TSi merkinnät hyvää lupaa joten nyt ajetaan autolla jossa on DCi. DCi vaati keulamaskin ja kylläpä sitten löyly riittää. Mulla on hanskalokerossa tankkaushansikas kun nuo dieselin tankkauspumppujen kahvat kusee käsille, luulisi että nykytekniikalla nuo saisi tiivistettyä. Vaimolle vissiin tulee puretech, se on kaiketi luotettava.
Viimeksi muokannut Pasi A S päivämäärä 12.04.2017 21:10, muokattu yhteensä 2 kertaa
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 12.04.2017 21:07 |
Viestit: 1496
|
Pasi A S kirjoitti: Tuoss joku luottaa nykyisiin ätsii bensa autoihin Minen aenakaan luota nykyautojen (= vuosimallit 2010 ja uudemmat) kestävyyteen. 180 000km on mille tahansa nykymoottorille jo kova lukema huolto-ohjelman mukaisilla huolloilla ilman mitään ylimääräisiä korjauksia. 200 000km ajettuna joutavat jo paaliin.  . Niin bensiinit kuin dieselitkin. 
|
|
|
|
 |
citromes
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 12.04.2017 22:05 |
Viestit: 140
|
En tuosta politiikasta mitään tiedä,mutta ilmeisesti kirjoitelman aloittaja tarkoittaa tässä tarinassa "Viherkommunistina" aiempaa pääministeriämme Matti Vanhasta. Ainakin hänen puolueen tunnuksesta tuota vihreätä löytyy. Hän sanoi silloin aikanaan että: "on kansalaisteko ajaa dieselillä"
|
|
|
|
 |
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 13.04.2017 08:18 |
Viestit: 1929 Paikkakunta: Helsinki
|
citromes kirjoitti: Hän sanoi silloin aikanaan että: "on kansalaisteko ajaa dieselillä" No onhan se niin, dieseliä kun saa nykyisin ihan pumpultakin, 100% kierrätystavaraa kokonaan ilman fossiilisia komponentteja, Neste My Diesel. Nuo bensa-pelit kun ei oikein sellaisenaan syö 100% etanolia ja kaasuakin niihin on aika hanakalaa ruveta bensatankkiin tunkemaan, niin diesel on tällä hetkellä se ainut vaihtoehto jossa tuo 100% eco-polttoaine on tänä päivänä mahdollinen ihan vain huoltoaseman pumpulla valitsemalla sen oikean tankkauspistoolin  No juu, toki sähkö sitten ihan erikseen, mutta noiden osuus liikenteessä on melko pieni vs. paljonko diesel-käyttöisiä autoja teittemme päällä liikkuu, raskasliikenne mukaanlukien ja joka ainut noista voisi siirtyä tuohon eco-dieseliin heti, täysin ongelmitta ja näin Suomesta tulisi laakista taas askeleen puhtaampi, eiköstä vain. Ikävää tässä on että tuo My Diesel on litrahinnaltaan fossiilista kalliimpaa ja siksi näkisinkin tässä kohdin valtion voimakkaan mukaantulon, jotta tuo hinta saataisiin "mustan" dieselin tasolle ja näin se kynnys siirtyä ecoautoilijaksi olisi autoilijalle olematon => aivan varmasti moni siirtyisi heti 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24 Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 13.04.2017 17:56 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
HiTec kirjoitti: Ikävää tässä on että tuo My Diesel on litrahinnaltaan fossiilista kalliimpaa ja siksi näkisinkin tässä kohdin valtion voimakkaan mukaantulon, jotta tuo hinta saataisiin "mustan" dieselin tasolle ja näin se kynnys siirtyä ecoautoilijaksi olisi autoilijalle olematon => aivan varmasti moni siirtyisi heti  Tämä mua vituttaa joka vihreässä, maailma pitää pelastaa ja lasku siitä pitäisi mennä aina jollekin muulle kun eihän sitä nyt itse voi maksaa vähän kalliimpaa hintaa että luonto säästyy 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Ishmael
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 13.04.2017 18:20 |
Viestit: 343
|
Xantippa kirjoitti: Jekkerin vihreässä autoilussa nyt vaan on semmoinen vika että pellin alla on turboja - vieläpä kaksin kappalein. Luin jostain tutkimuksesta jossa todettiin että perinteinen iso ahtamaton bensa-V8 tuottaa vähemmän epäterveellisiä päästöjä kuin uusi downsizetettu pikkuturbo. Nyt kipinkapin autokauppaan vaihtamaan tuo liikkuva ympäristökatastrofi johonkin 60-luvun jenkkiin kahdeksan litran moottorilla.  Kannatan ehdottomasti  nimim. 472 cid-Cadillac harrastuksena jo yli 20 vuotta.
"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
|
|
|
|
 |
yason
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 13.04.2017 18:39 |
Viestit: 1209 Paikkakunta: Turku
|
HiTec kirjoitti: siksi näkisinkin tässä kohdin valtion voimakkaan mukaantulon, jotta tuo hinta saataisiin "mustan" dieselin tasolle ja näin se kynnys siirtyä ecoautoilijaksi olisi autoilijalle olematon => aivan varmasti moni siirtyisi heti  Turha sitoa tulevaisuuden ratkaisuja kiinni tukiaisilla: jos tuetaan biodieseliä ja joku keksiikin paremman ja halvemman tavan tuottaa uusiutuvaa dieseliä, joka ei kuitenkaan mahdu biodieselin määritelmään, niin edistys voi jumahtaa, kun biodieseliä tuetaan, jolloin kannattaa valmistaa vain sitä. Kaikki tuet voi jättää antamatta ja sen sijaan verottaa maasta nostettua mustaa, oli se sitten kivihiiltä tai öljyä. Verot heijastelevat tällöin fossiilisten polttoaineiden maapallolle aiheuttamia ulkoishaittoja, joille ei tällä hetkellä ole suoraa maksajaa.
|
|
|
|
 |
Säxä77
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 13.04.2017 19:49 |
Viestit: 469
|
Tuo olisi hyvä yhdistelmä, kääntyvät etupyörät ja energia valtakunnanverkosta. Akkutekniikka on vielä kehitysvaiheessa ja kiskoilla kulkeminen taas turhan vikaherkkää, jos yksi rata yhdestä kohtaa tukossa niin koko valtakunta kärsii. Poliitikot vain ovat ihastuneet toisaalta tulevaisuudessa vasta valmiiksi tulevaan akkutekniikkaan ja toisaalta ikivanhaan kiskoilla kulkemiseen.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 13.04.2017 19:58 |
Viestit: 2666
|
Säxä77 kirjoitti: Tuo olisi hyvä yhdistelmä, kääntyvät etupyörät ja energia valtakunnanverkosta. Akkutekniikka on vielä kehitysvaiheessa ja kiskoilla kulkeminen taas turhan vikaherkkää, jos yksi rata yhdestä kohtaa tukossa niin koko valtakunta kärsii. Poliitikot vain ovat ihastuneet toisaalta tulevaisuudessa vasta valmiiksi tulevaan akkutekniikkaan ja toisaalta ikivanhaan kiskoilla kulkemiseen. Täällä noita on ollut jo 50 vuotta. Hyvin toimii ja ilman akkuja. http://m.delfi.ee/picture.php?url=http% ... 3D73224941
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 13.04.2017 21:11 |
Viestit: 738
|
Noita oli Tampereellakin ja vielä Valmetilla tehtyjä, nyt ääliöt rakentaa tänne ratikkalinjaa kiskojen hinnalla ois noita saanut jo useamman kipaleen, ei politiivarit oo älyllä siunattu.
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä Lähetetty: 14.04.2017 07:59 |
Viestit: 1929 Paikkakunta: Helsinki
|
Plösöilijä kirjoitti: Noita oli Tampereellakin ja vielä Valmetilla tehtyjä, nyt ääliöt rakentaa tänne ratikkalinjaa kiskojen hinnalla ois noita saanut jo useamman kipaleen, ei politiivarit oo älyllä siunattu. Puhumattakaan kiskojen viemästä tilasta katuverkossa, kiskojen liukkaudesta esim. moottoripyöräilijöille ja onhan noilla vaikutusta myös Tre:lla totuttuihin liikennesääntöihin lisääntyneiden väistämisvelvotteiden muodossa. Lisäksi noita kiskoja pitää myös huoltaa tarkoitukseen rakennetuilla laitteilla mm. syksyn puunlehtiliukkaus ja talviset jäätymisongelmat, vaihteiden tarvitsemaa talvilämmitystä unohtamatta. Em. kuvan kaltainen sähköbussi pyörisi just sillä samalla ratikankin vaatimalla johdinverkolla, mutta se ei sisältäisi noita haittoja lainkaan 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24 Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
|
|
|
|
 |
|
|