|
Harba
|
Viestin otsikko: Re: BX kiihdyttelyä Lähetetty: 14.02.2009 23:44 |
Viestit: 95 Paikkakunta: Kuopio
|
Hyvin liikkuu. 80-120 väli ihan kohillaan. Tuossa minun kiihdyttelyjä CX:llä http://www.youtube.com/user/Harba (pahoittelen huonoa kuvan laatua).
C4 V8 - Vikakoodien luku -
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: BX kiihdyttelyä Lähetetty: 15.02.2009 14:24 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Jeth kirjoitti: Melko pienillä kierroksilla ja öljynpaineilla näyttäisi menevän. Pitäisiköhän vanilla kiihdyttelyjäkin kuvata... aikaa voisi mitata kalenterin avulla.  No ehkä jos kesällä sit kesäkulkineen kiihdytyksiä kuvaisi... sen pitäisi sentään kiihtyä osaavissa käsissä alle 10 sekuntiin. Nollasta kahteen sataan siis tietenkin.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: BX kiihdyttelyä Lähetetty: 17.02.2009 16:48 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
laakeri kirjoitti: Pitäisiköhän vanilla kiihdyttelyjäkin kuvata... aikaa voisi mitata kalenterin avulla. Tai menetelmällä jolla kaveri mittasi oman bensa-autonsa suorituskykyä: CD-soittimen aikanäytön tarkkuus riitti hyvin optimaalisella vaihteella suoritetun 60-120 km/h kiihdytyksen mittaukseen, tulos oli muistaakseni 24 sekuntia 
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
Xsaravts2.0
|
Viestin otsikko: Re: BX kiihdyttelyä Lähetetty: 17.02.2009 16:52 |
Viestit: 284 Paikkakunta: Turku/Raisio
|
RPekka kirjoitti: laakeri kirjoitti: Pitäisiköhän vanilla kiihdyttelyjäkin kuvata... aikaa voisi mitata kalenterin avulla. Tai menetelmällä jolla kaveri mittasi oman bensa-autonsa suorituskykyä: CD-soittimen aikanäytön tarkkuus riitti hyvin optimaalisella vaihteella suoritetun 60-120 km/h kiihdytyksen mittaukseen, tulos oli muistaakseni 24 sekuntia   en koskaan kuullut noin huonosta 60-120km/h tuloksesta
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: BX kiihdyttelyä Lähetetty: 17.02.2009 17:37 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Xsaravts2.0 kirjoitti: en koskaan kuullut noin huonosta 60-120km/h tuloksesta Kuten mainitsin, kyseessä oli joku riivattu japanialainen bensamoottorinen kikotin, semmosia ne bensa-autot on 
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: BX kiihdyttelyä Lähetetty: 17.02.2009 17:41 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
laakeri kirjoitti: Melko pienillä kierroksilla ja öljynpaineilla näyttäisi menevän. Kone sammuksissa ja joku tuuppaa takapuskurista 
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: BX kiihdyttelyä Lähetetty: 17.02.2009 17:48 |
|
dieselflosse kirjoitti: laakeri kirjoitti: Melko pienillä kierroksilla ja öljynpaineilla näyttäisi menevän. Kone sammuksissa ja joku tuuppaa takapuskurista  No mistä se ääni sitten kuuluu, kuskin suustako? 
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: BX kiihdyttelyä Lähetetty: 17.02.2009 17:55 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
quai_de_javel kirjoitti: dieselflosse kirjoitti: laakeri kirjoitti: Melko pienillä kierroksilla ja öljynpaineilla näyttäisi menevän. Kone sammuksissa ja joku tuuppaa takapuskurista  No mistä se ääni sitten kuuluu, kuskin suustako?  Ääniä saa netistä... 
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
Xsaravts2.0
|
Viestin otsikko: Re: BX kiihdyttelyä Lähetetty: 17.02.2009 18:12 |
Viestit: 284 Paikkakunta: Turku/Raisio
|
mahtaaks ihan mittaristo pitää paikkaansa. kyl toi kävi mun mielestä ihan selvästi, tai sitten kävi jethin vatsa kierroksilla 
|
|
|
|
 |
Xsaravts2.0
|
Viestin otsikko: Re: BX kiihdyttelyä Lähetetty: 17.02.2009 18:17 |
Viestit: 284 Paikkakunta: Turku/Raisio
|
vois itsekkin koittaa 60-120 ja 80-120 km/h kiihdytystä videokameralla kun sellaisen vanhemmat osti ihan kiva vääntö bexsis. joko sait sen uuden välijäähyn?
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: BX kiihdyttelyä Lähetetty: 17.02.2009 19:00 |
|
Xsaravts2.0 kirjoitti: ... tai sitten kävi jethin vatsa kierroksilla  Niin no ei kai sekään mikään ihme olis intin sapuskoilla. 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: BX kiihdyttelyä Lähetetty: 17.02.2009 19:04 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Xsaravts2.0 kirjoitti:  en koskaan kuullut noin huonosta 60-120km/h tuloksesta Kokeiles sätkällä tehdä vastaava kiihdytys...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Pete H
|
Viestin otsikko: Re: BX kiihdyttelyä Lähetetty: 18.02.2009 11:38 |
Viestit: 923 Paikkakunta: Etelä-Savo
|
Pitänee kokeilla ensi kesänä... Mielenkiinnolla odotan tulosta. 
Muista hymyillä, Pete 040-7334478
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: BX kiihdyttelyä Lähetetty: 21.02.2009 22:39 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
Kyllä se käy ja liikkuu ihan oikeasti, kiekkamittaria ei vai ole saatu vielä pelaamaan, YKK anturi on ehjä, muttei ota signaalia vauhtipyörältä, enkä ole vielä vaivautunut tutkimaan vauhtipyörää. Öljynpainettakaan ei ole jaksettu laittaa näkymään, eikä tässä seuraavan 140 aamun aikana laitetakkaan http://www.youtube.com/watch?v=GE-A1NvovesKyllä se käy  Eikä ne intin pöperöt mitään parhaita ole... varsinkaan siitä v.62 valmistetusta alumiini pötikästä syötynä, mitä tässä 2 viimeistä viikkoa on tehty.... edit: ja on tuossa se saab 900 kuuleri.. jos intin jälkeen saisi pakosarjan muokattua silleen, että akku menisi johonkin muualle ja siihen tulisi hyrrä tilalle  RPekka, käykös nuo volkkarin nestepäät tähän meikäläisen boschilaiseen? Ei tuolla 8mm paljoa hurrailla...
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: BX kiihdyttelyä Lähetetty: 22.02.2009 10:22 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Eiks noi vanhemmat volkkarin pumput mene heittämällä kiinni? Muistaakseni 10:n nestepäällä on volkarin pumppuja jotka menee riisseli beksiin ja CX:ään. Akselit ja kiinnitykset ihan samat.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: BX kiihdyttelyä Lähetetty: 22.02.2009 14:13 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Jeth kirjoitti: edit: ja on tuossa se saab 900 kuuleri.. jos intin jälkeen saisi pakosarjan muokattua silleen, että akku menisi johonkin muualle ja siihen tulisi hyrrä tilalle  RPekka, käykös nuo volkkarin nestepäät tähän meikäläisen boschilaiseen? Ei tuolla 8mm paljoa hurrailla... Siinä on vaan se hankaluus että se hydr.pumppu on pitkältikin just siinä mihin se turbo tulisi.. Noitten VE-pumppujen osat käy aika hyvin ristiin. Omassa (tällä hetkellä irtonaisessa) moottorissa on Transporterin pumpusta alempi kuori, akseli, siirtopumppu ja kierrostensäätöjousiston perushilut. Nokkalevy, nestepää, kuoren LDA:llinen kansiosa ja ennakonsäädönhilut on 2.1 td XM:stä. Onko tuo siun nykyinen pumppu "ihan oikea" BX td:n boschilainen?
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: BX kiihdyttelyä Lähetetty: 22.02.2009 16:56 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
RPekka kirjoitti: Jeth kirjoitti: edit: ja on tuossa se saab 900 kuuleri.. jos intin jälkeen saisi pakosarjan muokattua silleen, että akku menisi johonkin muualle ja siihen tulisi hyrrä tilalle  RPekka, käykös nuo volkkarin nestepäät tähän meikäläisen boschilaiseen? Ei tuolla 8mm paljoa hurrailla... Siinä on vaan se hankaluus että se hydr.pumppu on pitkältikin just siinä mihin se turbo tulisi.. Noitten VE-pumppujen osat käy aika hyvin ristiin. Omassa (tällä hetkellä irtonaisessa) moottorissa on Transporterin pumpusta alempi kuori, akseli, siirtopumppu ja kierrostensäätöjousiston perushilut. Nokkalevy, nestepää, kuoren LDA:llinen kansiosa ja ennakonsäädönhilut on 2.1 td XM:stä. Onko tuo siun nykyinen pumppu "ihan oikea" BX td:n boschilainen? Kyllä sen pitäisi olla "ihan oikea" beksin boschi.. joku kauppasi TD beksän koneen osia jossa oli boschilainen kiinni. Numerolla ainakin netistä löytyi kyseinen pumppu ja että oli BX:äs. 0460484019 numero löytyy kyljestä.
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: BX kiihdyttelyä Lähetetty: 22.02.2009 18:16 |
Viestit: 1598 Paikkakunta: Tampere
|
RPekka kirjoitti: laakeri kirjoitti: Pitäisiköhän vanilla kiihdyttelyjäkin kuvata... aikaa voisi mitata kalenterin avulla. Tai menetelmällä jolla kaveri mittasi oman bensa-autonsa suorituskykyä: CD-soittimen aikanäytön tarkkuus riitti hyvin optimaalisella vaihteella suoritetun 60-120 km/h kiihdytyksen mittaukseen, tulos oli muistaakseni 24 sekuntia  Ei näillä keleillä mitään kiihdytyksiä pysty oikeasti kokeilemaan tai kuvaamaan, ei pito riitä.  Jos käytössä on Nokialainen älyluuri sekä GPS (joko sisäinen tai bluetooth), niin kannattaa tutustua RaceChrono-nimiseen softaan: http://www.racechrono.com/download/?lang=fi. Tolla pystyy mittaamaan ainakin 0-100km/h kiihdytyksiä, varttimailia yms. Noita 60-120km/h tai 80-120km/h tolla ei taida pystyä kellottamaan.
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: BX kiihdyttelyä Lähetetty: 22.02.2009 18:48 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
Kuinka sattuikaan. Juuri 6220 classicin ostin  latasin tuon ohjelman, pitää tutustua kun pääsee seuraavan kerran ratin taakse, eli 2vk kuluttua..
|
|
|
|
 |
|
|