Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/3 [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 09.04.2017 11:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Huikko kirjoitti:
Mikähän on napamutterin momentti? Sama 345Nm kuin Xsarassa?

Tehtaan manuaali tarjoaa 325 Nm.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 09.04.2017 15:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
No mutta kiitos. Nyt on oikeaakin informaatiota.
Tallista löytyi caterpillarin hydrauliöljyä jossa on tuo CHF11S -merkintä.

Onko alapallon/kääntölaakerin kiinityspulteille tarkka momentti?
Entäs ohjausvaihteen kiinnitysmuttereille?



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 09.04.2017 20:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Huikko kirjoitti:
Onko alapallon/kääntölaakerin kiinityspulteille tarkka momentti?
Entäs ohjausvaihteen kiinnitysmuttereille?
Jos tarkoitat niitä kääntölaakerin kolmea pulttia:
Keskimmäinen 65 Nm ja ulommat 170 Nm. Keskimmäinen on ilmeisesti ohuempi, kuin kaksi muuta?

Olka-asetelma tukivarteen:
Alempi pultti 75 Nm
Yläpallon mutteri 60 Nm

Ohjausvaihteen kaksi mutteria 140 Nm.
Letkujen juntturit 8 Nm
Ristikkonivelen pultti 20 Nm

LDS:n ja DA:n luokitus on PSA S71 2710, eli jos tuo löytyy purkin kyljestä niin on varmasti sopivaa.
Esim Billteman CHF-öljyllä on molemmat luokitukset: (Ja aika monta muuta)
VW G002 000/G004 000, VW TL52146, CHF 11s, Citroen LDS, Ford M2C-204-A, ISO 7308, BMW 81.22.9.407.758, MB 345.00, Opel B040.0070, Porsche 000.043.203.33 ja MAN 3623/93. 1 l.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 23.04.2017 12:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
No niin. Alapallo vaihdettu, vetari vaihdettu. Molempien puolien vaihteiston puolen stefat vaihdettu. Ikkunahissin vaijerit vaihdettu.
Ohjausvaihde vuotaa siitä rattiakselin juuresta, ilmeisesti sitä tiivistettä ei saa erikseen vaikka purkaisin akselin? Purkuohjeita oli kyllä netissä.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 23.04.2017 12:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Niin...onkos mistään toisesta mallista sopivaa takapenkkiläisen kauhukahvaa jossa olisi takkikoukku?
Tässä ei ole mitään mihin ripustaa takki tässä autossa.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 23.04.2017 23:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Huikko kirjoitti:
Niin...onkos mistään toisesta mallista sopivaa takapenkkiläisen kauhukahvaa jossa olisi takkikoukku?
Tässä ei ole mitään mihin ripustaa takki tässä autossa.
Ainakin I ja II-korisissa takkikoukun saa muistaakseni irti ilman kahvan irrottamista. Siinä on alareunassa ihan avattava liitos.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 24.04.2017 00:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
svc kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
Niin...onkos mistään toisesta mallista sopivaa takapenkkiläisen kauhukahvaa jossa olisi takkikoukku?
Tässä ei ole mitään mihin ripustaa takki tässä autossa.
Ainakin I ja II-korisissa takkikoukun saa muistaakseni irti ilman kahvan irrottamista. Siinä on alareunassa ihan avattava liitos.


Täytyypäs luntata minkälainen se on ja pölliä/ostaa romuautoista pari.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 24.04.2017 03:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Kuinkas kun saksassa näyttää olevan romiksella kohtuhintaan sähköpenkkejä, niin vaatiiko se muuta kuin sähköt jakkaralle jos vaihtaa?
Näyttäisi kaikki olevan penkeissä valmiina muuten.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 24.04.2017 11:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Muistia tuskin saa toimimaan ilman jotain ylimääräistä, tai ainakin pitää koodata?



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 24.04.2017 22:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Niinpä...no en kyllä kaipaakaan. Ne ovatkin siinä ovipaneelissa ne nappulat.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 30.04.2017 00:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Kuinkas kauan tuommoisella vuotavalla ohjausvaihteella potkii eteenpäin?
1dl/2000km näyttää katoavan rattiakselin alapään liitoksesta. Olen lisännyt öljyä toistaiseksi vaan.

Auto menee vaihtoon sitten kun C5 aircross tulee joskus. Siihen mennee vielä aikani vuosi + toimitusaika.

Tähän mennessä paras tarjous ohjausvaihteen vaihdosta töineen on noin 700€, sisältäen ohjauskulmien säädöt.
Euroopasta saa tehdaskorjattua ohjausvaihdetta 250 euroon.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 30.04.2017 12:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Koska ei ole mitään menetettävää, niin lurauta Forten automaattilaatikon ehostukseen tarkoitettua ainetta vajaa tuubillinen. Saattaisi turvottaa tiivistettä sen verran että vuoto lakkaa. Eikä kallis kokeilu. Venttiilivarrenkumit on kyseisellä aineella tullut "korjattua".



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 30.04.2017 14:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Hammastangon vaihto kulmineen 520e. + hammastanko vajaa 900e


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 05.05.2017 23:06 

Viestit: 104
Minulla on kanssa ihan vastaava nakröön (simpukan kuori, sanoo rouvani) valkoinen X7. Vuotta uudempi ja vähemmillä kilometreillä, mutta samoilla vaivoilla varustettuna kuin Huikolla. Vaivoilla mitattuna paskin omistamani Sitikka, valitettavasti.

Kaiken muun olen hoitanut kuntoon, mutta tuo saamarin vuotava hammastanko ajaa äijän konkurssiin. Uskaltaako tuohon hommata (halvan) kunnostetun hammastangon vai onko vuoto edessä jo kohta? Ja onko edes täysin uusi (900,-, 10% koko romun arvosta!) tae kestosta, jos jo viiden vuoden kohdalla tiivisteet pettivät? Miten tuo osa ylipäätään on onnistuttu tekemään noin huonoksi? Ikinä yksikään omistamani auto ei ole alkanut vuotaa ohjaustehostimen liemiä ulos.

Aikanaan, kun kolmoskoppa tuli markkinoille, kehui tehdas parantaneensa laatua huomattavasti. Olin oikein tyytyväinen kakkoskopan C5:n laatuun ja ajattelin, että miksi tuota tarvitsee parantaa. Tämä kolmoskoppa on ihan ok ominaisuuksiltaan, mutta laatu oman kokemuksen mukaan heikoin omistamistani Citroeneista. Ei sitä laatua olisi sentään huonontaa tarvinnut, olisivat edes samana pitäneet!

Miten Huikko meinaat toimia tuon ohjausvaihteen kanssa?



ë-C4 Shine -22
3008 Puretech 130 Active mt6 -18
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 06.05.2017 16:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Ohjausvaihteen valmistaja ZF germany :shock:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 06.05.2017 19:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Mä tuuppaan sinne tuota Forten ainetta ensin. Tuskin vaikuttaa asiaan.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 06.05.2017 20:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Sitikkapuoskari kirjoitti:
Ohjausvaihteen valmistaja ZF germany :shock:


C5 X7 pahimmat tyyppiviat on siis sakemannien ja japanialaisten vika (jousisylinterit). Haiskahtaa salaliitolta ranskalaista autoteollisuutta kohtaan. :roll:



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 06.05.2017 20:09 

Viestit: 519
No sehän on vanha totuus että jos sitikka temppuilee niin aletaan vaihtamalla osat joissa lukee Bosch taikka made in germany. :lol:



Dee Schneider ja Tepsu
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 06.05.2017 20:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Italialaista ohjausvaihdetta (tehdaskorjattua) tarjosi latvian sitikkahuijari internetin perällä. Se oli pantin kanssa parisataa.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 06.05.2017 21:11 

Viestit: 5124
Sitikkapuoskari kirjoitti:
Ohjausvaihteen valmistaja ZF germany :shock:

Tuota pidetään luotettavana valmistajana, mutta kun vanhemmasta C5:sta hajosi ZF:n valmistama laatikko, niin tuli Mieleen mistä kaikki alkoi -Zeppeliiniin osia tekivät ne....

Onko tuo tuollainen vika että valu repeää halki, jos on en paljon ajelisi ennen ehjäämistä, mihin nuo metallimurusetkin leviää?
viewtopic.php?f=9&t=24809


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 06.05.2017 21:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Ei. Se vuotaa siitä rattiakselin tiivisteestä.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 15.05.2017 16:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Kumpi näistä nyt on webaston sulake?

"F4 10 A Automaattivaihteisto - Lisälämmityksen ohjainrasia (Dieselmoottori) - Himmenevät peilit "

Vai

"F8 20 A Lisäpoltin (Dieselmoottori) "

Vai molemmat?
Yritän ohjelmoida T100 kaukoa autoon ja ei ota tuulta purjeeseen.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 15.05.2017 19:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Jos tiedät missä se vastaanotin on, nykäise siitä piuha irti ja laita takaisin niin ajaa saman asian, eikä tarvitse arpoa sulakkeiden kanssa? Tai akunkengän pikasalpa auki ja takaisin, ei se auto siitä pitäisi seota.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 15.05.2017 21:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Oli jo akunkenkä kädessä. Koitan vasta lauantaina kun ei tartte päästä töihin. Toimiihan se, kello sekoaa muttei muuta.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 15.05.2017 21:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Sen vastaanottimenkin voisi etsiä. Laittaisin kellon sen perään lisäksi.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/3 [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: