Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C 5 hydevuoto
ViestiLähetetty: 08.10.2016 10:08 

Viestit: 123
Paikkakunta: Espoo
Pitkin aikoja hieman liruttanut siitä koneen ja tulipellin välistä. Nyt alkaa jo parkkipaikan tunnistaa maahan katsoenkin. Sieltä ohjausvaihteen tuntumasta nousee kolme letkua/putkea (vänkärin puolta siis, säiliölle kai ne sitten menee) jotka ovat siinä puolessa välissä suojamuovin peitossa parinkymmenen sentin matkalta. Keskimmäinen paksumpi, sivulla olevat vähän ohkaisempia. Vuoto(kosteus) näyttää alkavan siitä suojamuovin alla aika ylhäältä sellaisen "kokoojaklemmarin" alta noin sentin verran alaspäin. Kuinkahan v.....mainen nuo on vaihtaa, siitä ylhäältä katsoen ei heti keksi mistä kohtaa vaihtokohta on. Siinä suojamuovin jälkeenhän näyttää olevan se putkien vaihtumiskohta letkuiksi...onko tätä ongelmaa muilla ollut? Saakohan noita muualta kuin Veholta?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5 hydevuoto
ViestiLähetetty: 08.10.2016 10:32 

Viestit: 123
Paikkakunta: Espoo
Ja mallihan on 2002 vuoden C5 2.0 16V


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5 hydevuoto
ViestiLähetetty: 08.10.2016 10:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Kyseessä varmaan H3+ malli? Onhan se ihan "mielenkiintoinen" vaihdettava. Putkessa on yksi pultti aivan hel***n vit***maisessa paikassa. Putki sitten maksaa 420€ servicen mukaan. Mä korjasin putken juottamalla sopivat liittimet koviinputkiin ja hydrauliikkaliike puristeli hydeputket paikalleen. Hintaa tuli koko roskalle jotain 20€ ja ei vuoda. Tuntui olevan uusissakin putkissa vuoto-ongelmia ja ennen kaikkea se hinta... onko kyseessä kuvan nro 3. osa?


Liitteet:
hydeputki.jpg
hydeputki.jpg [ 89.7 KiB | Katsottu 9074 kertaa ]

C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5 hydevuoto
ViestiLähetetty: 08.10.2016 10:49 

Viestit: 123
Paikkakunta: Espoo
Kolmonenhan se :evil:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5 hydevuoto
ViestiLähetetty: 08.10.2016 10:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Saattaisi olla helpointa hommata vaikka vuotava putkipaketti ja korjata se etukäteen... Foorumin puolella muistaakseni joku tarjosi joskus putkipakettia ilmaiseksi...



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5 hydevuoto
ViestiLähetetty: 08.10.2016 11:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Paketin joutuu korjausvaiheessa purkamaan, kannattaa asemoida putket juuri samaan asentoon kuin alkuperäisessä oli, muuten ei tule paketti käymään paikoilleen.



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5 hydevuoto
ViestiLähetetty: 08.10.2016 17:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 235
Paikkakunta: Lempäälä
Toi härdelli on kiinni kolmesta kohtaa. Yläpäästä siinä oikeanpuoleisen etutolpan vieressä on jatkoliitokset, ja paksuin letku irrotetaan jousipallon jalasta. Toisesta päästä ne ovat kiinni korkeudensäädön ja hydractiven magneettiventtiilissä. Keskeltä, siitä mistä putket tekevät 90 asteen käännöksen pystystä vaakaan, härdelli on kiinni yhdellä M6 mutterilla. Sen avaamiseksi kannattaa ottaa oikea etupyörä pois. Itse jouduin irrottamaan käsijarruvaijerin suojaputkenkin ekasta kiinnikkeestään ennen kun sai avaimen mahtumaan. Tässä tarvitaan niin pitkä 12-kulmainen 10mm kiintolenkki minkä löytää. Itse jouduin teippaamaan tavalliseen avaimeen 20cm jatkovartta.
Aktiivivenan puoleista päätä en ole vielä nähnyt. Ihan muutaman päivän sisällä aloitan putkiletkuputkihärdellin vaihdon omaani, kerron sitten miten kävi venttiilin puoleisen pään kanssa. Muuten toi näyttäisi olevan selvää pässinlihaa.



-07 C4 Picasso
-04 Xsara Picasso "Moottorimuna"
Ex:
-02 C5 Break 2.0
-02 Xsara Picasso 2.0 HDI
-92 XM V6 Break
-96 XM 2,5 td Break
-89 XM 2.0i Berline
-00 Xantia Break Exclusive
-98 Xantia Break Business
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5 hydevuoto
ViestiLähetetty: 08.10.2016 17:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
No juuri sitä M6 mutteria tarkoitin, ja on muuten syvältä sen irroittaminen :lol: Muuten ei paha rasti jos varsinkin on nosturi käytössä :lol:



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5 hydevuoto
ViestiLähetetty: 13.10.2016 14:05 

Viestit: 222
Minulla olisi kuskinpuoleinen etupulen putkimysteerio vapaana. Toinen meni jo Kuopioon. Kaveri irroitti itse. Tarvii olla 10 mm räikkälenkki kun on ahdaspaikka. Hyvin irtosi. 30 €. Käy hakemassa.
Äänekosken Honkolassa. Tunkilla etupää ylös tai traktorilla metrin korkeudelle niin on helppo irroittaa alta. Kuopionmieheltä meni koko hommassa puolituntia. Siis 30 €.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5 hydevuoto
ViestiLähetetty: 21.10.2016 16:33 

Viestit: 222
taneaho kirjoitti:
Minulla olisi kuskinpuoleinen etupuolen putkimysteerio vapaana. Toinen meni jo Kuopioon. Kaveri irroitti itse. Tarvii olla 10 mm räikkälenkki kun on ahdaspaikka. Hyvin irtosi. 30 €. Käy hakemassa.
Äänekosken Honkolassa. Tunkilla etupää ylös tai traktorilla metrin korkeudelle niin on helppo irroittaa alta. Kuopionmieheltä meni koko hommassa puolituntia. Siis 30 €.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5 hydevuoto
ViestiLähetetty: 24.04.2017 13:44 

Viestit: 123
Paikkakunta: Espoo
Kun sattui olemaan mukava insinööri ja pisti leiman hiljaa kuiskaten että onhan siellä pientä vuotoa (yleisestä tavastani poiketen en ruvennut rehvastelemaan että se mitään PIENTÄ OLE... :lol: ) ja voisi tuon homman ottaa työn alle niin uppia tälle kysyen että onko tuota ylempänä kuvassa olevaa kolmosta vapaana (olishan se ihana jos olis ehjä) siis tuo hässäkkä missä on nuo kolme putki-letkuyhdistelmää? Taneaholle kiitos mutta tuo kuskinpuolen putki ei ole se murheenkryyni ainakaan vielä. Toivottavasti ei koskaan...Positiivista jos lötyis vaikka pks-alueen lähistöltä. Tosin kulkeehan se rahtikin...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5 hydevuoto
ViestiLähetetty: 24.04.2017 15:56 

Viestit: 982
Mikä nuo putket rikkoo? Pakosarjan loiste, korroosio, taivutusmurtuminen paineiskuissa tms ? Onko kukaan keksinyt mitään ennalta ehkäisevää toimenpidettä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5 hydevuoto
ViestiLähetetty: 24.04.2017 16:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Taitaa vaan pikkuhiljaa kumi virua noiden puristettavien letkuliittimien sisällä ja alkaa vuotaa. XM:n H2:n vastaavia siitä yläpäästä olen puristellut ympäriltä puristavalla työkalulla tiukemmiksi ja alkanut pitäämään. Eli ei välttämättä ole itse letkussa puristusholkin sisällä halkeamia. Jos on irrallinen setti, kannattaa käyttää hydeliikkeessä nuo holkit puristettava, niin luulisi sen jälkeen pitävän pitkään.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5 hydevuoto
ViestiLähetetty: 25.04.2017 14:15 

Viestit: 123
Paikkakunta: Espoo
Kait noiden kumiletkujen kontra liitosten uudelleen tekeminenkin voisi joltakin hydrauliikkapajalta onnistua jos sen setin raapaisee irti? Olettaisin sen tulevan merkittävästi halvemmaksi kuin Veholla käynti, jos tuo 420 on hässäkän ovh...Noita pajoja kuitenkin lie tässä pääkaupunkiseudulla useampia?
Onko kenelläkään tuntumaa onnistuuko tilaustyönä vai pitääkö mennä katkolle/uusien liitosten tekoon suoraan?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5 hydevuoto
ViestiLähetetty: 03.05.2017 19:45 

Viestit: 9
Minä korjasin vastaavan vian juuri omastani, pihassa tunkin ja pukkirn avustuksella.

Loppujenlopuksi poispurkkaminen ei ollut pahakaan haomma, ja sitten irrotellen viallinen putki pois ja tieni kävi paikallisen raskaan kaluston pajan pakeille. Mietin että jos ne saa kaivinkoneen hydrauliletkut pitämään niin ei tuo ongelma pitäs olla.

Pätkäsivät vanhan kumiletkun pois ja rakensivat uuden pötkön väliin. Väittäisin että parempi kuin alkuperäinen. Ja hintaa ei edes moisesta halunnut.

Nöyrä hatunnosto melkein 500€ n säästön vuoksi....


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: