|
Kirjoittaja |
Viesti |
Jjaa
|
Viestin otsikko: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 25.04.2017 00:21 |
Viestit: 60
|
Tervehdys kohtalotoverit. Täälä kirjoittelee 18 vuotias ylioppilaaksi kesällä valmistuva miehenalku, joka on jostain kumman syystä saanut päähän tehdä jotain mitä harva tämänikäinen poika tekee. Nimittäin kunnostaa isänsä aiemmin omistama CX Pallas. No mitä sitten on tapahtunut, että tähän pisteeseen on saavuttu? Isä ollut (lähes) aina Sitikkamies. Omistanut useita erilaisia malleja, mm. viininpunaisen GTI Turbo kakkosen viininpunaisella nahkasisustalla, yhden Prestigen, yhden GTI automaatin, pari muuta sekä sitten tämän Pallaksen. Muut autoista myyty eripuolille Suomea mutta tämä Pallas ja Prestige myytiin hänen kaverilleen. Pallas oli isän omistuksessa vuodet 96-04. Pallas ollut uudella omistajalla ajossa ilmeisesti 04-07, sillä määräaikaiskatastus on jäänyt suorittamatta vuonna 2007. Auto seissyt siis noin kymmenen vuotta Keuruulla autokorjaamo Storckin pihassa laturin hajoamisen vuoksi. Tultuani autoikään harmittelin kun kaikki CX:ät oli meidän taloudesta hävitetty ennen kuin ymmärsin autoista mitään. Tuli sitten mieleen, että onkohan tämä Pallas vielä tallessa sillä, kenelle tämä aikoinaan myytiin. Pienien selvittelyjen jälkeen tuli ilmi yllämainitty, että auto seissyt useita vuosia pihalla. Eikun tuumasta toimeen ja kauppaa hieromaan. Auto näytti tältä kesällä 2016:   Tälloin auto ei vielä lähtenyt mukaan lukuisista eri syistä. Kuitenkin talven yli mietittyäni asiaa, tulin siihen tulokseen että tämä on liian hyvä paalattavaksi. Viime viikonloppuna pantiin hihat heilumaan ja noudettiin Pallas kotiin;  Ja sitten. Se suurta mielihyvää tuottava tunne, eli kymmenen vuotta seisseen auton pesu.   Auto pesty ja pökätty halliin odottamaan toimenpiteitä.     Jatkuu seuraavassa viestissä.
|
|
|
|
 |
Jjaa
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 25.04.2017 00:27 |
Viestit: 60
|
   Mainittavaa: Auto alkuperäisessä kunnossa lukuunottamatta pieniä asioita, esim. nahkasisustaa jonka isäni aikoinaan vaihtanut sekä kromista maskia. Kymmenen vuotta seisseeksi autoksi pohja on käsittämättömän terve ja auto muutenkin yllättävän hyväkuntoinen, kiitos isäni ruostesuojauksen ja sisälokasuojien asentamisen taakse. Moottori pyörii asiallisesti ja on käynytkin käynnissä. Myös ZF:n automaatti tuntuu liikkuvan nätisti. Laturin ostin Storckilta, mutta sen asennus jäi tänään "kiristysraudan" puuttumisen johdosta myöhemmälle. (Jos on jollain nurkissa sitä rautaa millä saa kiristettyä laturin/laturin hihnan oikealle kireydelle, niin saapi tarjota..) Toki hommaa myös on paljon. Aluksi auto on tarkoitus laittaa liikkumaan sekä pysähtymään omin voimin, jotta voisin ajaa tämän siirtokilvillä kotipihaani ylioppilaskuvaa varten kesäkuun alussa. Nesteet, öljyt, tulpat, yms. on työlistalla ensin. Myös sisusta irroitetaan ja höyrypestään kauttaaltaan. Voisihan tähän tarinoida enemmänkin, mutta jatketaan ensi viestissä jahka saan autoa tehtyä eteenpäin. Niin, ja pahoittelut kuvien laadusta. Taisi tuo Facebookissa itselle lähettäminen ja nettipalveluun lataaminen heikentää laatua melkoisesti.. Tästä on hyvä jatkaa. 
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 25.04.2017 01:51 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Hieno homma ja tsemppiä projektiin. Koitetaan saada Pallakset ryhmäkuvaan Acryn kesäpäiville Hämeenlinnaan.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 25.04.2017 10:33 |
Viestit: 2666
|
Hieno homma ja erinomainen aihio. Juuri tuon mallin cx on mielestäni yksi haluttavimpia, peltipuskurinen ruisku-automaatti ilman takaspoileria ja nahkajakkarat. Nahka-pallas. Värisävykin mainio.
Erikseen mainitsen että autosi ratti näyttää kuvien perusteella olevan erikoisen hyvässä kunnosa, yleensä se kesii ja kuplii tuonikäisessä jo todella pahasti.
Oma ensimmäin autoni, jonka ostin juuri yo-vuonna kuten sinäkin, oli -77 cx 2200 pallas, johon oli tosin vaihdettu 2400:nen kone. Se oli täysin mätä ja laho mutta opetti minut korjaamaan sitikoita. Kirjoitustasi lukiessa tulee nostalginen tunne kymmenien vuosien takaa.
Onnea projektiin ja tältä palstalta löytyy apuja, Suomen merkittävimmät cx-vaikuttajat ovat läsnä.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Posambique
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 25.04.2017 10:44 |
Viestit: 203 Paikkakunta: Helsinki
|
Tsemppiä, upea projekti!
Xsara 1.6i Porsche 944 -86 EX-BX 16 GTi -91
|
|
|
|
 |
Jjaa
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 26.04.2017 11:34 |
Viestit: 60
|
Noniin. Eilen riehuttiin koko päivä sisustan parissa.      Ei se sisusta paljon häpeile, ottaen huomioon että osan seisonnastaan ollut ikkuna puoliksi auki.. Pari kysymystä: 1. Mitkä valot mittaristossa pitäisi palaa kun virrat on päällä? Nyt palaa tuo stop -valo ja jarrujen merkkivalo. Kun painaa stoppia, palaa jarrujen valo kirkkaammin. Muut eivät pala. 2. Miten puhaltimen pitäisi toimia? Tällä hetkellä toimii ilmeisesti täysillä asennossa kun virrat ei ole päällä. Kun virrat laittaa päälle, ei se toimi ollenkaan.. Myöskään radio ei lähde päälle, mutta sille voi olla omakin sulake jota en ole vielä tarkastanut. 3. Tosiaan tähän sisutaan hakusessa kuskin ovipahvi ehjänä. Voin ostaa myös apukuskin pahvin. 4. PS. Miten kattoverhoilun oikeaoppinen irroitus tapahtuu? Jos joku osaa kertoa esim. järjestyksen missä tavaraa pitäisi ruveta purkemaan, olisi hyvä.
|
|
|
|
 |
koe
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 26.04.2017 12:18 |
Viestit: 142 Paikkakunta: Kangasala
|
Jjaa kirjoitti: 4. PS. Miten kattoverhoilun oikeaoppinen irroitus tapahtuu? Jos joku osaa kertoa esim. järjestyksen missä tavaraa pitäisi ruveta purkemaan, olisi hyvä. Oikeaoppisuudesta en tiedä, mutta alla muistiinpanot kiinnityksestä (-87 malli). Poisto takoperin. Koodi: Katon ja pilareiden verhoilun kiinnitys
1) Kattopahvi - irroita takimmaiset muovi kannakkeet sivuilta - nosta pahvi keskikannakkeiden päälle ja työnnä takaikkunan päällä olevan kolon pohjalle. Katso että menee pohjalle saakka. - kiinni takimmaiset sivukannakkeet - kiinnitä keskellä kattoa olevat 2 ruuvia
2) A-pilarit
3) "D"-pilarit (ne aivan takimmaiset mitkä reunustaa hattuhyllyä)
4) Sivujen vaakalistat - Päissä on hahlot, katso että osuu vastinkappaleisiin 5) C-pilarit - puske vaakaverhoilua vähän ylös niin kiinnitys tapit osuu helpommin (tämä vaatii että häikäisysuojat eivät ole kiinni) 4) Kiinnitä sivuhäikäisysuojat taakse
5) Etuhäikäisysuojat kiinni
Käytin pilarien ja ovienpäällä olevien soirojen irroittamiseen sellaisia muovisia, tarkoitusta varten tehtyjä läpysköjä. Varovaista kampeamista kiinnitys nastojen kohdalta. Ja kun osa niistä menee kuitenkin poikki, alla olevista saa korvikkeet, jos ei parempaakaan ole tarjolla. K-a-r-i
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 26.04.2017 13:17 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
Hieno projekti, samppanjan värinen Pallas myös omia suosikkejani!
Paremmat ovipahvit voi olla vaikea löytää. Jos eivät ole halki, vain käpertyneet, -saunahoitoa voi yrittää. Ausseissa seilaa jossain myös lasikuitumuotteja noihin.. Jos suorat mutta halkeilleet, nahkaa pintaan itänaapurin tyyliin!
Ps. Tuo ratin "reikärauta" (muovi) taitaa olla jostain GTI:stä kulkeutunut tuohon?
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 26.04.2017 15:17 |
Viestit: 2666
|
Etupenkin saumasta repeämisen voi korjata, vaikka monesti muuta väitetään. Taikasana on tämä spray: Liitteet:
IMG_356.jpg [ 85.32 KiB | Katsottu 32168 kertaa ]
Virallisesti nahkakenkien venytykseen tehty, tekee nahasta kumimaisen joustavaa muutamaksi minuutiksi. Silloin etuosan nahkat venytykseen ja heftiin ompeluun. Vaatinee verhoilijan apua, mutta tulee silti paljon halvemmaksi kuin uudelleen verhoilu. Toimii myös joihinkin muihin materiaaleihin joita kengissä käytetään, on mahdollista että venyttää ovipaneelinkin vinyyliverhoilua.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 26.04.2017 20:01 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Oikein kohtalon ivaa, että 2016 takaluukku oli vielä priima mutta sitten joku norsu ehti istua luukun kasaan ennen pelastuspartion saapumista. Noin vähäruosteista luukkua saa taas hakemalla hakea.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Jjaa
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 26.04.2017 22:52 |
Viestit: 60
|
Jptcool, itkin itse samaa. Onneksi tuo on vartissa suora.
GTi "reikärauta" on isäni tuunauksia aikoinaan..
Nyt CX-miehet kertokaa mulle kaksi poppaskonstiä; 1. Öljynsuodattimen irroittaminen kotikonstein ilman mahdollisuutta päästä auton alle ja 2. Tulppien pitken kärkien irroituskonsti/työkalu/vehje. Kaksi kärkeä irronnut pihdeillä mutta kaksi keskimmäistä ovat kyllä häjyt vääntää.
Kaikki bensalinjat uusittu tänään, sisältäen ruiskusuodattimen. Sähköjä ihmetelty. Viikonloppuna käyntiin.
Jatketaan harjoituksia.
PS. Niin ja sähköt edelleen omituiset, akun vieressä muutama liitin jolle paikka hakusessa vielä..
|
|
|
|
 |
Jjaa
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 28.04.2017 14:15 |
Viestit: 60
|
Laturi saatu asennettua paikoilleen:  Tämä liitin/rele/johtohässäkkä aiheuttaa harmaita hiuksia, osaako joku kertoa tästä enemmän? Mihin nämä kuuluvat?  http://i1080.photobucket.com/albums/j33 ... tiveh.jpegTuossa tööttien alla ilmeisesti olisi tämän paikka. Vielä kun tietäisi että mihin menee.  Sunnuntaina auto käyntiin, mikäli saan öljynsuodattimen irti ja tulpista muutamat kärjet pois.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 28.04.2017 14:58 |
Viestit: 2666
|
Tulpan kärkiä ei tarvi siellä kolossa irrottaa jos on tarpeeksi syvä tulppa-avain käytössä. Sitten kun tulpat ovat irralleen kärjet on helppo vääntää irti Knipexeillä.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 30.04.2017 07:29 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Onnea hienosta valinnasta. Itse hankin ekan CX:n hiukan ennen ajokorttia ja sen kanssa tuli tekniikka tutuksi. Malli oli tuolloin cx 2000 karvalakki vm 1975 ilman diravia tms.
Jos tarvitset osia niin laita yv:tä ja katsotaan mitä laarista löytyy.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 30.04.2017 10:13 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Hattu päästä.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 30.04.2017 11:24 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
jiijaa laittaa sitten sen laturin perseen ja pakosarjan väliin kunnollisen lämpösuojan . laturihan imeskelee jäähdytysilmansa sieltä takapäästänsä CX:n tapauksessa ilmeskelee tulikuumaa suoraan pakosarjalta . huonolla tuurilla polttaa säätimen tai sulattaa tinauksia diodisillasta .
|
|
|
|
 |
Jjaa
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 30.04.2017 17:25 |
Viestit: 60
|
Morjensta. Pe-La yönä ruuvattiin tulpat kiinni, öljyt koneeseen ja auto käymään. Moottori käy mahtavasti ja sen puoleen ei vikaa (tämä olikin jo tiedossa).  Hydrauliikkalaitteet eivät kuitenkaan puhuneet mitään. Lauantaina kaadoin litran lehmiä säiliöön, jonka jälkeen ohjaus rupesi pyörimään niin kuin kuuluukin mutta muut laitteet olivat vielä hukassa. Huomasin läpiviennille menevän muoviputken vuotavan sekä klemmaristaan että itse muoviputkesta. Katkaisin putken päädystä huonon palan ja laitoin uuden klemmarin. Lisää lehmiä säiliöön ja AUTO ALKOI NOUSTA! Jarrutkaan eivät olleet jumissa mistä olin hämmästynyt. Ohjaus pyöri. Ajoin autolla hallin pihassa ja takaisin halliin.   Latausongelmaa kuitenkin esiintyy yhä. Laturi on oikeaoppisesti kiinni mutta ihmettelin jo asennusvaiheessa laturiin menevää liitintä, sillä liitin oli musta ja kaksinapainen mutta laturiin menee vain yksi abikoliitin. ?? Viikossa kuitenkin saatu auto käymään, hydrauliikkavehkeet rokkaamaan ja ensimmäiset metrit ajettu  sähköjä vielä ihmetellä ja hitsata äänenvaimennin putkeen sekä lukuisia muita asioita, mutta eiköhän tällä kotiin ajeta kuukauden päästä YO-kuvaa varten. Edit: Kiitoksia kaikille kehuista, kommenteista ja vinkeistä! 
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 30.04.2017 19:01 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Paluuletku oli se joka rikki oli, ei vaikuta paineiden syntymiseen muuten kuin siten että nesteet katoaa eikä ole enää millä tehdä painetta. Miten muistelisin, että samalla seudulla on myös jarruventtiili, paluuletkuineen, jollaisen vuotopaikka tuli joskus naapurin Cx Breakista samaan tapaan korjattua... Jjaa kirjoitti: Jarrutkaan eivät olleet jumissa mistä olin hämmästynyt. Mieliaiheitani. Jarrujen jumittamattomuus, tuskin siitä ainakaan haittaa on että jarrunesteenä on mineraaliöljy eikä vettä itseensä keräävä, huonosti voiteleva glykolipohjainen DOT-kura... Pitää kyllä hattua nostaa, harva tuonikäinen sälli (tai nykyään, minkään muunkaan ikäinen) lähtee enää elvyttämään Cx:ää. Niitä ei liikaa enää liikenteessä näy...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 01.05.2017 00:02 |
Viestit: 1878
|
Jatka raportoimista. Täällä luetaan ja muistellaan menneitä aikoja. Noin se lähtee!
edit: CX 24 IEA on jotain erityistä.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Gravehill
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 01.05.2017 07:52 |
Viestit: 8
|
Iso peukku. Tätä on mielenkiintoista seurata, CX on hieno laite.
2003 C5 1,8 break 2007 C5 2,0HDI Exclusive break
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 01.05.2017 08:36 |
Viestit: 2161
|
Iso peukku tulee täältäkin ja tämän ketjun seuraamisen johdosta löysin itseni eilen jo katselemasta Euroopan Prestige tarjontaa. Yllättäen huomasin pysähtyväni aina peltipuskuristen kohdalle, tumma väri ja kromi puskurit tuntuu miellyttävän silmää yhä enemmän. Itselläni ollut vuonna -81 samanlainen valkoinen IE automatique ja tuo täys automaatti oli suuri loikka eteen päin CX:n mukavuuteen aikaisempiin C-matic:hin verrattuna. Muistaakseni juuri tuosta mainitsemastani yksilöstä taisi myös hajota laturi melkein heti ja oikein muuta syytä ei keksitty tuhon aiheuttajaksi, kuin olisi imaissut kiven sisuksiinsa?? Onko paikka jotenkin altis moiselle?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 01.05.2017 11:48 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
ei se mitään murikoita imeskele , mutta on pirun kuumassa paikassa suoraan pakosarjan vieressä . joten pitää olla konnon suojaus ettei kuumuus pääse vaikuttamaan siihen säätimeen ja diodisiltaan.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 01.05.2017 12:10 |
Viestit: 2161
|
kokemjne kirjoitti: ei se mitään murikoita imeskele , mutta on pirun kuumassa paikassa suoraan pakosarjan vieressä . joten pitää olla konnon suojaus ettei kuumuus pääse vaikuttamaan siihen säätimeen ja diodisiltaan. Hyvä, että tuokin selvisi nyt 36 vuoden jälkeen, että se lämpö tekee uria ja murskaa osia sieltä sisältä, mutta uskottavahan se on, jos niin sanotaan. 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 01.05.2017 14:24 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
Ensimmäinen Citroen oli -78 2400 pallas C-matic ja muistan että siinäkin diodit oli kulutustavaraa, mutta enpä tiennyt että pakosarjan lämpö tekee sitä. Sinänsä tuo pakosarjan kuumuus ruiskujen imupöntön alla ja sen säteily syylärille on häirinnyt kaikissa M-koneisissa ja tuohon Prestigeen täytynee joku kotelo rakennella siihen 2-reikäiseen laippaan asti. Hienoa että kissa on herännyt henkiin! Cx:n manuaalit ja varaosaluettelot kannattaa ladata netistä jos ei vielä ole?
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 Lähetetty: 01.05.2017 17:38 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
ei kai tuo liene mikään yllätys. kun kattoo miten lähellä pakosarja on laturin sitä päätä mistä laturin tosen pään siivet imeskelee " jäähdytys " ilmaa . paremmin selviää vielä kun heti ajoreissun jälkeen työntää kätensä sen laturin perseen päälle.
|
|
|
|
 |
|
|