Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: c5 al4 ei liiku eteen eikä taakse
ViestiLähetetty: 04.05.2017 18:00 

Minulla oli ongelmia c5sen kanssa ja otin al4sesta venttiilirungon irti vaihdoin ne" kuulut magneettiventtilit ja laitoin kasaan. En tiedä merkkasinko venttiilikaran paikan tarpeeksi hyvin, mutta jokatapauksessa pyörät ei nyt pyöri.
Olisko kellään hyvää konstia millä karan saisi juuri oikeaan paikkaan, vai voisko vika olla jossakin muualla.
Onko se normaalia, kun öljypohja oli irti, kun välillä yritin hakea oikeaa paikkaa karalle ja välillä käynnistin kokeillakseni toimivuutta, niin sieltä aukosta lorisi jonkin verran öljyä allaolevaan ämpäriin. Vai olisko siellä ylimääräistä vuotoa, tosin venttiilirunko yksikkö näytti ihan normaalilta. Eihän niitä vuotoja toki pysty toteaamaan irtiollessa. Tosin siihen venttiilirungon yläosaan ja karan juurelle valui käynnissä ollessa punaista laatikon öljyä.

Kaipaisin kokeneemmilta neuvoja ja ohjeita ongelman voittamiseksi. kiitos jo etukäteen!

sepe.

Poissa

Viestin otsikko: Re: c5 al4 ei liiku eteen eikä taakse
ViestiLähetetty: 04.05.2017 18:24 
Käyttäjän avatar

Pistin sinulle yv:n

BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa

ViestiLähetetty: 04.05.2017 19:02 

Kun minulla eka kerralla kasatessa AL4 venttiiliyksikköä magneettiventtiilien vaihdon jälkeen niin vaihteen valitsimeen tuleva kara jäi pois hahlostaan niin liikui ainoastaan taaksepäin ei eteenpäin ollenkaan.

Minusta ei ole muuta kuin yksi paikka tuolle karalla siihen hahloon. Eli tarkoitan sitä karaa mikä menee venttiiliyksikköön sisään ja ohjaa öljyvirtoja. Sijaitsee venttiiliyksikö yläosassa.

En tarkoita sitä näkyvissä olevaa peltiläpykkää mikä laitetaan siihen toiseen koloon. Kara on sen takana piilossa katseelta.

GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer
Poissa

ViestiLähetetty: 05.05.2017 17:05 

Mulla kans kylmänä ku lähtee 40 alueella....
laatikko "nykii" ja kylmänä muutenki.
öljyt kyllä just vaihdoin....
magneettiventtiilit vissiin vaihtoon....
täytyykö tosiaan ottaa vaihteistoöljyt pois ....

Poissa

ViestiLähetetty: 05.05.2017 17:20 
Käyttäjän avatar

miten ois jos lämmittäisitte kylmän startauksen aikana lootaa muutaman minuutin ajan S asennossa . odottasitte muutenkin kulkimen heräämistä saman ajan-
mulla on bensa 2.0 2004 sillä vanhalla AL4 lootalla -ja toimii hyvin .mutta annan sille pariminuuttia aikaa ennen kun tarjoon sille mieleistä ajosuuntaa . muutenkin nuo ongelmat ovat riippuvaisia aamujen hätäiulyista sun muista hötkyilysta-

Poissa

ViestiLähetetty: 05.05.2017 17:43 

Niin mutta ku jos otan äidin kyytiin niin se nauraa mulle....
kyllä sen Pösö pelasi loistavasti....
306 1.8i -96 ja automaatti....

Poissa

ViestiLähetetty: 05.05.2017 20:04 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Mä olen kanssa miettinyt, koska kylmäkäynnistys on myrkkyä moottorille, että josko jättäisi koneen käyntiin yöksi. Samalla säästyisi siltä aamuneljän ylimääräiseltä herätykseltä kun pitää käydä laittamassa pariin autoon virrat päälle, hakea lehti, keittää kahvit ja mennä katsomaan josko tietokoneet olisivat jo testailleet itsensä kuntoon että saisi öljyt lämpenemään ennen tunnin päästä tapahtuvaa lähtöä... ;)

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ]