Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Citroen Evasion, jousituksen pehmentäminen
ViestiLähetetty: 06.05.2017 22:59 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Onko aivan kuolleena syntynyt ajatus lähteä pehmentämään auton jousitusta? Evasion luotettavuudeltaan ja monikäyttöisyydeltään meidän tarpeisiin napakymppi, mutta se jousitus... Se on vaan pirun kova, vaikkei vertaisi mihinkään mehujousiseenkaan. Mitä jos vaikka Vallilassa teettäisi jouset ohkaisemmasta langasta? Nyt tässä vaiheessa vasta tietysti leikitellään ajatuksella ja nämä minun ajatukset hyvin harvoin jalostuu tekemisen asteelle. Sen verran kuitenkin pisti miettimään, että päätin koeponnistaa ajatelman täällä.

Näissähän on ilmeisesti alusta hyvin pitkälle sama kuin pakuissa (Jumpy, Expert, Scudo) ja kuka tietää, vaikka jousetkin olisi samat, vaikka kantavuus on todennäköisesti pienempi. Iskarit tähän vaihdatin ja ne oli aivan toista kalibeeria kuin esim. Ford Galaxyssä, joka on saman kokoinen tila-auto.



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Evasion, jousituksen pehmentäminen
ViestiLähetetty: 07.05.2017 00:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Kantavuus voi romahtaa, jos pehmennät liikaa.

Vallilaan pyyntö, että tekevät progressiiviset jouset, pintapehmeät mutta kun kuorma lisääntyy niin kantaa sen.

Iskareiksi monroe reflexit tai sensa tracit jos löytyy. Niissä on keskellä sellainen mukavuusalue.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Evasion, jousituksen pehmentäminen
ViestiLähetetty: 07.05.2017 11:06 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Osaisikohan ne tehdä, kun lähettäis vanhat jouset ja sanoisi, että pintapehmeämmät kiitos? Vai pitääkö itse alkaa kalkuloimaan?

Iskareihin ei viitsisi koskea, kun niihin pari vuotta sitten muutama satku laitettiin. Silloin väittivät, ette ainakaan Monroelta löydy mistään kuin yhdenlaisia iskareita. Pakuihin kuulemma ei saisi. Iskarit ja jousethan on naimisissa keskenään, joten jousta löysennettäessä iskareidenkin pitäis olla löysemmät. Menee tosin pilkun viilaamiseksi, jos vain vähän jousia pehmentäisi.

Tiedä sitten olisiko eurovan 2:ssa pehmeämmät jouset. Alusta kai niissä on muuten sama.



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: