|
Kirjoittaja |
Viesti |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Hain C6:n valkonahka-bensana Sveitsistä Lähetetty: 04.02.2017 14:16 |
Viestit: 2666
|
Sinne se jäi odottamaan utuisten vuorten syleilyyn: Liitteet:
IMG_0206.JPG [ 41.36 KiB | Katsottu 20967 kertaa ]
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
IJN
|
Viestin otsikko: Re: Hain C6:n valkonahka-bensana Sveitsistä Lähetetty: 04.02.2017 18:14 |
Viestit: 982
|
ds-jekkeri kirjoitti: Sinne se jäi odottamaan utuisten vuorten syleilyyn: Tämähän muistuttaa Muumipeikon retkeä Yksinäisille Vuorille legendaarista kultakalaa bongaamaan. Ensin tulee matkalla vastaan hyväluontoinen ja -muotoinen noitaoppilas Eliisa, sitten itse noita-akka metkuineen, ja kultakalakin nähdään mutta vuorilta joudutaan palaamaan kotiin tyhjin käsin ja muutama kokemus rikkaampana. Kuullostaa kuitenkin siltä että tässä tapauksessa koko käsikirjoitus on jo toteuttamista vaille valmis, onnea jatkoon!
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Hain C6:n valkonahka-bensana Sveitsistä Lähetetty: 04.02.2017 18:38 |
Viestit: 5124
|
Maailmankaikkeussimulaattorin Karma (tm) -apuohjelma hoitaa tämänkin oikeinpäin. Jos valehtemalla lentoyhtiöntiskillä saa etuutena isomman jalkatilan yhdelle lyhyelle legille, joutuu siitä sitten kärsimään ostamalla ja matkustamalla saman matkan vielä toistamiseen (tai oikeastaan kolmeen kertaan) ja hieman muutakin rahanmenoa ja vaivaa. (mutta sehän helpottaa kun pitää lentokonematkustamisesta ja muista matkustajista  ) Jos taas olisi maksanut siitä penkivaihdosta 15 € ja vaikka samalla ostanut jonon pitkälle tyypille myös, Karma (tm) olisi huolehtinut että tiskin täti ei olisi ollut kaikista tiukin byrokraatti, vaan hymyillen sanonut: no näitä sattuu, tässä on hieman hankaluuksia, eli auto pitäisi ensin katsastaa, eikä sillä saa ajaa, mutta jos sinulla on joku sveitsiläinen kaveri, niin hän voisi ottaa tällaisen siirtoluvan ja käydä katsastamassa. Hieman hankaluuksia, muttei tehdä tästä turhan hankalaa... Mutta vaikuttaa silti vielä leppoisalta paikalta jenkkien DMV:n verrattuna. Kannattaako sitä muuten ollenkaan tuoda Viroon, siitä kun joutuu maksamaan lisää sekä myyntiarvo tippuu pari tonnia. No se tietysti korottaa hieman että sitä ei tarvitse enää myydä moottorivikaisena.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Hain C6:n valkonahka-bensana Sveitsistä Lähetetty: 04.02.2017 19:33 |
Viestit: 2161
|
Puhumattakaan siitä, kuinka aloittaja pauhasi kuukausi sitten yleistä osastolla "matkailu-täysin turhaa ajanhukkaa"! Todella, ainakin tässä tapauksessa se tuntuisi kerrankin pitävän paikkansa? Nyt pitää oikein mennä "jekkerin" linjalle ja kehua miten erinomainen olen.  Euroopasta runsaan pari sataa autoa tuoneena, ei vielä yksikään ole jäänyt tuomatta sillä reissulla, millä ollut tarkoitus ja omistuskin siirtynyt tuotteeseen heti, eikä puolen vuoden kuluttua. Kiinnitin kerrankin, loppua kohden jopa viihdyttäväksi muodostuneessa ketjussa huomion, kuinka valkoisen lihansyöjän mielestä sveitsiläisten kotoinen kieli, mitä erittäin hyvin keskenään ymmärtävät, muuttui molotukseksi? Mielestäni globaalin "pelimiehen" pitäisi ymmärtää eri kanttoneiden murteiden ero! Sen verran kuitenkin kerron, että rekisteröinti viranomaisilla on omia kilpiä tälläisiä tapauksia varten, missä ajoneuvo pitää saada siirrettyä oikealle toimipaikalle. Eivät mainosta niitä erikseen, mutta kernaasti ovat kertoneet, kun ovat huomanneet tilanteen olevan hankala maassa, missä kilvet ovat henkilökohtaiset. Viimeksi itse olen käyttänyt palvelua viime keväänä ja vielä ilmaiseksi, pois luettuna Baileys pulloa, jonka vein viehkeälle neidille, joka ne antoi. Hänen piti vielä tulla ulos tarkistamaan valm. no. autosta, että voi laittaa "stikkerit" kilpiin. Emme kumpikaan tienneet, missä se sijaitsee uudemmassa Ässässä, joten toivotti turvallista kotimatkaa ja uskoi sen numeron olevan oikea ja oikeassa paikassa. Soitti vielä perään kiittäen lahjuksesta ja kertoen, mistä numero löytyy, jos jollain rajalla sattuvat kysymään. Vastaavassa kilpi ongelmassa ensimmäiseksi kääntyisin paikallisen katsastuksia hoitavan korjaamon puoleen, jolla myös on varmasti keinot ajaa auto katsastamattomana halutulle asemalle. Sain nyt kuitenkin todisteen, millaista se turha matkustelu voi olla, vaikka en pitänytkään sitä aikaisemmin mahdollisena! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Janne L
|
Viestin otsikko: Re: Hain C6:n valkonahka-bensana Sveitsistä Lähetetty: 04.02.2017 20:47 |
Viestit: 725
|
Aiheen otsikko on jotenkin hämäävä?
|
|
|
|
 |
NOUCIT
|
Viestin otsikko: Re: Hain C6:n valkonahka-bensana Sveitsistä Lähetetty: 04.02.2017 22:09 |
Viestit: 142
|
Futuurissa  . Ei jekkeri luovuta hevillä...kiitos Betaromeon vinkeistä.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Hain C6:n valkonahka-bensana Sveitsistä Lähetetty: 04.02.2017 23:11 |
Viestit: 2161
|
NOUCIT kirjoitti: Futuurissa  . Ei jekkeri luovuta hevillä...kiitos Betaromeon vinkeistä. Ole hyvä, mutta muista kuitenkin noudattaa hyviksi havaittuja käyttäytymissääntöjä. Pärjäät jo todella pitkälle, kun et noudata mitään "jekkerin" esittämiä teesejä. Se nais virkailija on varmasti yhtä fiksu, kuin olet itse ja tietää ainakin paikallisista rekisteröinneistä enemmän kuin luulet itse tietäväsi. Älä tuijota hänen rintojaan, tai nipistä häntä pepusta, vaikka siihen mahdollisuus tarjoutuisikin. Hän antaa siihen kyllä vinkin, jos haluaa tehdä kanssasi tuttavuutta muulloin kuin työ aikana.  Saattaa jopa antaa suoran numeronsa, jos taas joudut hankaluuksiin seuraavilla kerroilla, rekisteröinti asioiden suhteen toisessa osavaltiossa, tai provinssissa. Älä kerro hänelle, että olet valkoinen lihaa syövä mies, jonka mielestä naisen paikka on olla kotona viihdyttämässä miestään, pääsemättä ulos ystävättärien kanssa. Älä esittele hänelle kelloasi, tai kenkiäsi, anna hänen huomata ne itse ja jos huomaa ja kysyy "onko tuo aito", niin vastaa saaneesi sen Kinder munasta! Koska hän on fiksu nainen, niin hymyilee ja hoitaa asiasi moitteettomasti ja saattaa sinut kilpien teko paikkaan ja esittelee sinut ystävänään ja saat 15 euroa alennusta, jonka voit vaikka seuraavalla kerralla käyttää lentokoneessa varauloskäytävä paikkaan valehtelun sijaan. Älä edes patongissa huutele ketään valehtelijaksi, varsinkaan silloin, kun olet itse väärässä. Joskus siitäkin henkilöstä saattaisi olla apua hädässä itselle vieraassa asiassa, jolloin sen toisen auttamis halukkuus on täysi nolla (0) kohtaasi. PS: Tuo hevillä luovuttaminenhan tuli jo todistettua, mutta onneksi bensa C6:t ovat painonsa arvoisia kullassa, niin tuostakin selvitään vielä pienin tappioin! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: Hain C6:n valkonahka-bensana Sveitsistä Lähetetty: 05.02.2017 09:20 |
Viestit: 738
|
Eipä kandeis amatöörimäisesti hoidetusta matkasta hirveesti satuilla, ei se noin vaikeeta pitäs olla ainakaan kun on aikaisemmista saduista saanut käsityksen herran ja ylhäisyyden taidoista.
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Hain C6:n valkonahka-bensana Sveitsistä Lähetetty: 05.02.2017 12:24 |
Viestit: 2666
|
Hienoa palautetta ja vielä paljon ja viitseliäästi kirjoitettuna. Selvästi tapahtumat ovat kirvoittaneet mielipiteiden pintaannousua monissa patonkilaisissa. Kuten arvelinkin, hankaluuksia ja epäonnistumisia sisältävä reissu herättää paljon suuremman kommentointihalukkuuden kuin kuvaus "jossa kaikki menee putkeen". Erikoisen nautinnollista tuntuu olleen yhdistää monien mielikuvissa ylirehvakas tai leveilevä käytökseni odottamattomaan, haasteelliseen tapahtumakulkuun - siitäs sai, ähäkutti!
Tällaista yleisönsuosiota täytyy arvostaa, ja näin olen tehnytkin Patongin kirjailijana jo 15 vuoden ajan. Olisi helppo satuilla tarinoita joissa on vedetty mutkat suoriksi ja kaikki sujuu kuin elokuvissa, mutta näiden kirjoitusten tarkoitus on toinen - totuuden paljastus. Mitä todella tarkoittaa auton tuonti Sveitsistä jos aikomuksena on ajaa se Euroopan läpi ja sattumalta vielä hankalan rekisteröinti- ja katsastusketjun läpi.
Olisi ollut varsin helppoa tilata eräältä Euroopan edullisimmista kuljetusfirmoista (Kurbads) rekassa auto Sveitsin Zug:sta Tallinnaan, hinta 900 euroa kaikkineen, ja tullata se Tallinnassa - se prosessihan on kommervenkkeineen ja EURI-1 erikoisilmoituksineen tuttu jo aikaisemmasta tarinoinnista. Rekisteröinti onnistuu rei'itetylläkin rekisteriotteella, tilanne on kuulemma tuttu Viron ARK:lle jonka selvitti soitto vanhemmalle tirehtöörille (roaminghintaan 3,90 euroa minuutti ja reilun pitkä odotus ARK:n musiikkia kuunnellen...). Tulisi aika lyhyt tarinan päätös: "Niinkuin pääsuunnitelma olikin, auto tuli trailerilla Tallinnaan ja on nyt tullattu ja viron kilvissä.". Kokonaishintakin olisi ilman muuta alhaisempi, pelkät Sveitsin transitkilvet (jos ne nyt sattuu saamaan) maksavat 280 Euroa. Saati sitten paljonko tämän tasoisen matkamiehen matkaus Euroopan sydänmaiden läpi maksaa...
Ja aina olennainen kysymys "kestääkö auto" jäisi vastaamatta, samoin kuin monta mielenkiintoista Sveitsiläiseen byrokratiaan liittyvää kommervenkkiä.
Etteivät joidenkin varmasti hyvääkintarkoittavat ohjeet pääsisi sotkemaan faktoja, kirjaillaanpas hieman Sveitsin rekisteröinti- ja tieliikennelainsäädännöstä. Monet pitävät Saksaa varsin tarkkana ja joustamattomana näissä asioissa - näinhän ei ole vaan Sveitsiläiset vetävät ykkössijan. Ei ainoastaan suhtautumisessa satunnaiseen matkailijaan vaan myös paikalla jo vuosikymmenen asuneisiin maahanmuuttajiin, ja jopa alkuasukkaisiinsa.
Niin, Sveitsissä auton rekisteröinti ja kilvet kohdistuvat henkilöön JA ajoneuvoon, eivät pelkkään ajoneuvoon - kilvet ovat siis henkilökohtaiset. Tämä on yleispiirre joka pätee kaikissa Kantoineissa (joita on kymmeniä ja ovat kuin erillisiä valtioita). Sveitsissä on yleisesti kolmenlaisia valtionsisäisiä ei-auto/ei-omistajakohtaisia siirtokilpiä: vuokra-autokilvet, dealerkilvet ja "garage"-siirtokilvet. Kaikissa siirtokilvissä on yhteinen ominaisuus: auton on pakko olla voimassaolevasti katsastettu tai sillä ei saa ajaa metriäkään tiellä Sveitsissä, missään Kantonissa. Suomen tai monien muidenkin valtioiden kaltaisia "tarrakilpiä" joilla saisi ajaa siirtoajoa tai edes koeajoa katsastamattomalla autolla ei ole olemassa - ainoa tilanne jossa katsastamatonta autoa saa ajaa on dealerkilvillä täysin uutta autoa, tai poliisi siirtäessään autoa syrjään liikenteestä. Tai no - sotilaskilvillä saa ajaa katsastamatonta autoa, mutta silloin sillä pitää olla ns.sotaväen katsastus voimassa.
Joten mitään "puuhakilpiä" ei ole olemassa, piste. Tavallaan asia on ymmärrettävää kun katsoo Sveitsin tiestöä ja liikennettä - tiheä liikenne joka paikassa, ajonopeudet kovia ja täynnä paikkoja joihin ei voi pysähtyä kuten tunnelit jne, hyvin mäkisiä ja mutkaisia teitä heti kun ollaan pienemmällä tiellä. Niinpä esimerkiksi jarruiltaan tai moottoriltaan jotenkin puutteellisen auton kohdalla riskit pienenkin lenkin ajolla ovat heti erilaiset kuin Tyrnävän aroilla.
Katsastuksessa ja sen tarkkuudessa taas on Kantonikohtaisia eroja. Esimerkiksi Zug, johon on keskittynyt paljon varakasta ulkomaalaisväestöä, on aivan perverssin tarkka ja jopa tahallaan kuluja aiheuttava. Yksityisen ei paljon kannata edes yrittää autoaan viedä kontrolliin, ne on näiden "Garage":jen hommaa. Ja silti; esimerkiksi hiemankaan kuluneet renkaat voivat päivästä ja katsastajasta riippuen aiheuttaa vaatimuksen vaihtaa uudet kumit alle, vaikka tosiaan kulutuspintaa olisi vielä lain sallima määrä ja ylikin. Lisäksi, renkaan ei tarvi olla edes kulunut jos se on yli 4 vuotta vanha valmistuspäivältään...
Tämä siis yleisesti. No, mitä tämä kaikki tarkoittaa tässä spesifissä valkonahka-c6 -casessa.
Mielenkiintoinen lisäpolvi asiassa on tämä pieni präntti lainsäädännössä: yli 10 vuoden ikäistä autoa myytäessä yli vuoden ikäinen katsastus vanhenee välittömästi, ts. myyjän tulee suorittaa uusi katsastus ennen kuin luovuttaa auton uudelle omistajalle, muuten auto on ajokiellossa. Tässä päästään sitten tuon virkamiesnaisen toimintaan. Hän selvästi ennakoi että ahaa - nämä kaverit ovat pelimiehiä ja varmasti kontaktoivat henkilön jonka nimellä rekisteriote on ja laittavat hänet katsastamaan autonsa ja päiväävät uudestaan myyntipaperit - silloin ei trailereita tarvita. Tässä tulee esiin pieni virkamiehen pirullisuus - siksi hän rei'itti sen rekisteriotteen ettei näin voisi toimia. Varmasti laki niin käskee tässä tilanteessa tekemään, mutta toisaalta olisihan hän voinut antaa paperit takaisin ja katsoa asiaa läpi sormien, ikäänkuin ei olisi huomannut sitä vaan muistuttaisi jostain toisesta ongelmasta papereissa... no, tällä kertaa kävi näin.
Olemme kuitenkin ilmeisesti löytäneet porsaanreiän Kantonien välisen rekisteröintilain säädännöstä - tämän käyttö kuitenkin edellyttää että on toisessa Kantonissa asuva tuttava jota voidaan tässä prosessissa käyttää. Mielenkiintoista ja poliittista!
Ketjun otsikko on siis hyvin etukenoinen, mutta osoittautuuko sen sisältämä profetia vääräksi - katsotaan!
jatkuu...
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Ehkä hain ehkä en C6:n valkonahka-bensa Sveitsistä Lähetetty: 05.02.2017 15:33 |
Viestit: 5124
|
Tuommoinen 1...3 päivän anomus löytyy, tuon kantonin ohjeista ei oikein saa selvää miten sillä saa ajaa, mutta päätellen siitä että allekirjoituksella vakuutetaan sen olevan liikenneturvallisessa kunnossa ja siitä päätellen että muissa kantoneissa saisi ajella, niin miksei tuollakin? Mutta jos se kiinnostaa, niin lomakkeessahan on mailiosoite, josta voi kysellä, maksaa muutaman kympin per päivä. https://www.ar.ch/fileadmin/user_upload ... Gesuch.pdfSuomessahan tuohon tapaan jättää rekisteröimättä omistajanvaihdokset on puututtu jo kauan sitten, eli vain 7 päivää aikaa rekisteröidä omiin nimiin (ettei jobbarit ketjuta myyntilappuja ja ajele edellisten vakuutuksilla), voi olla että tuo "kiinnijääminen" hankaloittaa Sveitsissäkin toimia. (vähän kuin jos Suomessa jää kiinni ajelulla verot maksamattomalla autolla ajelusta, autoa ei voi viedä maasta tai rekisteröidä, ellei maksa vähintään 1000 €, tai samoin noista omistajanvaihdoksen jälkeisistä ylimääräisistä päivistä saa maksaa korotettua vakuutusmaksua, eli näppärämpi rekisteröidä ja laittaa seisontavakuutukseen). Toisaalta ihan hyvä pitää joku roti tuossakin. Tuo aloitus kun oli vähän tuollaiseen tyyliin kirjoitettu "aikamiespoika lähtee ulkomaille, kattokaa mallia ja kadehtikaa. Paukutanpa vähän henkskseleitäkin, oooon se huuurja.", niin pakostihan se laittaa hymyilyttämään kun sieltä tullaan häntä koipienvälissä ja sinapit rinnuksilla 
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Hain C6:n valkonahka-bensana Sveitsistä Lähetetty: 05.02.2017 15:38 |
Viestit: 2161
|
En ole juurikaan havainnut "ähäkutti" henkeä patongissa, vaan asiallisia vastauksia, jos kysymys on ollut asiallinen. Se että "jekkeri" väittää ainoastaan tuovan totuuden asioista esille, on mielestäni täysin muunneltua totuutta häneltä, vai onko hän omaksunut ihannoimansa presidentti Trumpin tavan esittää vaihtoehtoisen totuuden? Hän on kuitenkin ihan lähi aikoina esittänyt esim. että Virolla ei ole lainkaan valtionvelkaa ja joka muuta väittää provosoi, tai puhuu paskaa. Saati väittämänsä, että EU:lla on kurkku direktiivi. Jo pelkästää näiden esimerkkien valossa, en pidä hänen kertomuksiaa missään asiassa totuuden mukaisina. Onko hän koskaan edes yrittänyt oikaista vääriä väittämiään, EI!!! Sveitsiläisen rekisteriviranomaisen pirullisuutta myös epäilen, jollei hän ole sattumalta "patongin" seuraaja ja huomannut olevansa tekemisissä juuri sen henkilön kanssa, joka pitää naisia aivan toisarvoisena mieheen verrattuna ja naisen olevan ainoastaan luotu palvelemaan miestä, tai hänen halujaan. Samainen henkilö on myös kertonut, kuinka kaverinsa tyttö ystävä on 100% "bimbo, liekö juuri tästä Sveitsin ystävästä kyse? Saattaisin tuossa valossa hieman itsekin piruilla, jos mahdollisuus tarjoutuisi. Se mikä tästä casesta tekee mielenkiintoisen on, miksi ostaessa voimassa olevalla katsastuksella olevaa autoa ei ole tuotu jo ½ vuotta sitten Viroon ja miksi auton omistus oikeuskin siirtyi vasta nyt hänelle? Siihen tuskin tulemme koskaan saamaan ainakaan totuuden mukaista selvitystä, joskaan se ei meille kuulukaan, muuten kuin ihmetellessämme neron toimia.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Ehkä hain ehkä en C6:n valkonahka-bensa Sveitsistä Lähetetty: 05.02.2017 16:54 |
Viestit: 2666
|
olli__o kirjoitti: Tuommoinen 1...3 päivän anomus löytyy, tuon kantonin ohjeista ei oikein saa selvää miten sillä saa ajaa, mutta päätellen siitä että allekirjoituksella vakuutetaan sen olevan liikenneturvallisessa kunnossa ja siitä päätellen että muissa kantoneissa saisi ajella, niin miksei tuollakin? Mutta jos se kiinnostaa, niin lomakkeessahan on mailiosoite, josta voi kysellä, maksaa muutaman kympin per päivä. https://www.ar.ch/fileadmin/user_upload ... Gesuch.pdfNäihin tarvitaan nimenomaan form nr 25 eli https://strassenverkehrsamt.lu.ch/Stras ... /formulare ja tuolta se Bestätigung Betriebssicherheit für Tagesschilder und Export eli juuri se pelätty katsastus. Kyseessä ovat nämä "garage"-siirtokilvet. Nekin maksavat lähemmäs 100eur/päivä plus 500cif deposiitti... mutta ei ole siis tässä tapauksessa käyttökelpoinen kun katsastusta ei ole. Katsastuksen jälkeen taas noita kilpiä ei tarvita koska silloin saa export-kilvetkin. Mutta huoli pois, asia on jalalla ja parhaat lainopilliset asiantuntijat töissä! Seuraavalla työreissulla taas tapahtuu ja se ei ole kaukaisessa tulevaisuudessa.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Ehkä hain ehkä en C6:n valkonahka-bensa Sveitsistä Lähetetty: 05.02.2017 17:32 |
Viestit: 5124
|
ds-jekkeri kirjoitti: ... Mutta huoli pois, asia on jalalla ja parhaat lainopilliset asiantuntijat töissä! Seuraavalla työreissulla taas tapahtuu ja se ei ole kaukaisessa tulevaisuudessa. Hyvä, kysypä samalla niiltä asiantuntijoilta piruuttas tuosta lomakkeesta 25 joka vaaditaan Luzernissa (mutta ei ole mainittu missään Ar nettisivuilla/lomakkeissa, listalla on vain erilaisia henkilö-ID vaihtoehtoja ja rekisteriote (ja siinä voisikin hyvin kilpistyä sinulla heti tuohon "Mitätön" leimaan, kysymällä sekin varmaan selviäisi)) Ilmeisesti se 25 ei ole kuitenkaan ihan normaali katsastus, päätellen siitä että sen otsikkonakin on Todistus liikenneturvallisuudesta päiväkilpiä tai vientiä varten ja ettei se ole voimassa kuin 30 päivää? Ja sellainen todistus tosiaan vaaditaan Luzernissa, mainittu niiden Tagesausweises hakulomakkeessakin, mutta miksi ja miten tuon auton sinne Luzerniin meinasit saada?
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Ehkä hain ehkä en C6:n valkonahka-bensa Sveitsistä Lähetetty: 05.02.2017 17:42 |
Viestit: 2666
|
olli__o kirjoitti: ds-jekkeri kirjoitti: ... Mutta huoli pois, asia on jalalla ja parhaat lainopilliset asiantuntijat töissä! Seuraavalla työreissulla taas tapahtuu ja se ei ole kaukaisessa tulevaisuudessa. Hyvä, kysypä samalla niiltä asiantuntijoilta piruuttas tuosta lomakkeesta 25 joka vaaditaan Luzernissa (mutta ei ole mainittu missään Ar nettisivuilla/lomakkeissa, listalla on vain erilaisia henkilö-ID vaihtoehtoja ja rekisteriote (ja siinä voisikin hyvin kilpistyä sinulla heti tuohon "Mitätön" leimaan, kysymällä sekin varmaan selviäisi)) Ilmeisesti se 25 ei ole kuitenkaan ihan normaali katsastus, päätellen siitä että sen otsikkonakin on Todistus liikenneturvallisuudesta päiväkilpiä tai vientiä varten ja ettei se ole voimassa kuin 30 päivää? Ja sellainen todistus tosiaan vaaditaan Luzernissa, mainittu niiden Tagesausweises hakulomakkeessakin, mutta miksi ja miten tuon auton sinne Luzerniin meinasit saada? Kyllä se joka kantonissa vaaditaan, ja siellä AR-kantonin rekisteritoimistossakin se nainen antoi paperin jossa oli kontakti pariin paikalliseen garageen jotka noita katsastuksia hoitavat. Auto on Luzernissa vuorten hellässä huomassa. Vitsi on kuitenkin siinä, että ulkomaalainen ei voi saada export-kilpiä muualta kuin auton rekisteröintikantonista. Ja tuo katsastus pitää olla sen kantonin garagen tekemä. Se taas on AR. Mutta kuten tästä viimeisissä posteissa esiintuodusta permutaatiojoukosta voi havaita, asiaan on olemassa enemmän tai vähemmän tyylikäs porsaanreikäratkaisu... Muuten, tässä pätkä jossa näkyy ennakkotunnelma ennen tuonne AR:n rek.toimistoon saapastelua. Kyllä ihmisellä on kuudes aisti: https://youtu.be/IjrmzKy7MaA
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Hain C6:n valkonahka-bensana Sveitsistä Lähetetty: 18.05.2017 00:55 |
Viestit: 2666
|
Tämä nyt saattaa tulla spoilerina tarinan kannalta, mutta tarjoan lounaan sille joka arvaa: - mikä auto on kyseessä - missä kaupungissa ollaan - mitä on tuo sveitsiläisperäinen juoma jota ollaan menossa nauttimaan onnistuneen reissun kunniaksi Liitteet:
IMG_477.jpg [ 105.77 KiB | Katsottu 18379 kertaa ]
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Hain C6:n valkonahka-bensana Sveitsistä Lähetetty: 18.05.2017 18:12 |
Viestit: 2666
|
Ei virsta väärään... https://youtu.be/cJq2zBsNl3cTähän pisteeseen pääsy aiheutti mm. puolustusministeritasoisten suhteiden käytön, erittäin innovatiisen rekisteröintiketjun jossa oli pykäliä kuin vyössä reikiä, tullauksen vasta Virossa jossa oli moninaiset kommervenkkinsä Saksankielisine euri-1 stipulointeineen jolla vältyttiin tullin maksamisesta, ja lopuksi rekisteröinnin ja kilvityksen joka meni myös eritysvirka-aputiedustelun kautta. Diplomaattihymy ja barracudat olivat aktiivisessa käytössä mutta silti tuli luntakin tupaan. Tarinassa rynnättiin myös fyysisesti läpi euroopan erilaisia aikarajoja vastaan taistellen, samalla kuitenkin esim. Puolassa tissejä tirkistellen. Keski-Euroopassahan on kesä... Kyseessä ei kuitenkaan ole sankaritarina vaan pari pahaakin töppiä tuli tehtyä. Onneksi ne eivät liity itse autoon...
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Hain C6:n valkonahka-bensana Sveitsistä Lähetetty: 18.05.2017 22:00 |
Viestit: 2666
|
Asioiden kulkuhan tökkäsi viimeisessä varsinaisessa päivityksessä siihen, että Jekkeri palasi sinapit rinnuksilla ja nokka turvoksissa kotiin ilman autoa, jatkamaan leipätöitä että voisi taas joskus harrastaa. Siitä eteenpäin asiat soljuivat omalla painollaan kunnes päätin tarttua lehmää tissistä maaliskuun lopulla. Sukulainen vaikuttaa Puolassa lähellä hallinnon kärkeä omalla alallaan, ajattelin että ehkäpä siinäkin maassa on jonkinlainen yleiseurooppalainen siirtokilpi jonka voisi saada keittiön kautta, suhteilla. Ehkäpä se olisi jopa Sveitsissä voimassa, esimerkiksi Saksan siirtokilvillä saa jossain kantoneissa Sveitsissä ajella. Hmmm... Ei muuta kuin puhelinta käteen ja neuvottelemaan Puolan johdon kanssa.
Selvisi, että mahdollisuuksia on, mutta auto pitäisi saada paikalle jos ihan pykälien mukaan mentäisiin. Hmmm... Saksan ja Sveitsin rajalta on pitkä matka Puolaan, varsikin kuljetusrekalla, joten pätkä Sveitsi-Puolan raja pitäisi saada vielä ratkaistua, mieluiten Puolan kilvillä.
jatkuu...
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
NOUCIT
|
Viestin otsikko: Re: Hain C6:n valkonahka-bensana Sveitsistä Lähetetty: 24.05.2017 07:41 |
Viestit: 142
|
...jatkuu, eli odotan mielenkiinnolla ratkaisua 
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Hain C6:n valkonahka-bensana Sveitsistä Lähetetty: 07.06.2017 22:44 |
Viestit: 2666
|
Autoillaan, ja aprikoidaan. Kuvissa vilahtaa myös Viron suurin autoromuttamo. https://youtu.be/0wnP08f_aZo
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Hain C6:n valkonahka-bensana Sveitsistä Lähetetty: 09.06.2017 20:29 |
Viestit: 2666
|
Tilasinpa muodon vuoksi autoon kaikki kolme etupalloa sphereshopista etuputkiletkuputken hikoilun vuoksi. Lisäksi perstuntuma kertoo että pallot voisivat olla vajaat hyvinkin.
Tätäkään ei moni tiedä ja uskonevatko kaikki vaikka kertookin vakavalla naamalla, väittäähän merkkiliike että nämä uudet pallot eivät vaju: C6 on erittäin herkkä pallojen oikeille paineille ja esim 10% lasku paineissa tekee sen, että auto rupeaa keikkumaan kuin kiikkulauta sen sijaan että etu- ja takapää heijaisivat yhtä matkaa. C5 ei tätä tee, ainoastaan C6. Miksi?
Amvar on sen verran yliälykäs, että se laskee ihan kiloina auton akselikohtaista massaa joustoliikkeistä ja hydrauliikkapaineesta. Jos pallot ovat vähänkään väärissä paineissa tämä laskelma menee pieleen. Siitä seurauksena amvar meneekin tyhmäksi ja ei osaa säätää "synkassa" etu- ja takapään vaimennusta vaan etupää on tyypillisesti jäykempi kuin takapää, ja auto muuttuu pikku hiljaa yhä enemmän kiikkulautaa muistuttavaksi. Kuski ei ensi alkuun huomaa mitään vikaa, koska "tämmöisiä ne ovat" myös merkkiliikkeen mielestä.
Jos c6:sesi kiikkuu laajoista töyssyistä ajaessa, eikä vikakoodeja ole amvarissa eikä bhi:ssä, niin vaihdapa ensin etupallot. Saatat yllättyä muutoksen suuruutta.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Hain C6:n valkonahka-bensana Sveitsistä Lähetetty: 09.06.2017 20:35 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
ds-jekkeri kirjoitti: Tätäkään ei moni tiedä ja uskonevatko kaikki vaikka kertookin vakavalla naamalla, väittäähän merkkiliike että nämä uudet pallot eivät vaju Juueihän ne, vaan tuosta -03 C-vitosesta mitattiin takapallojen paine, ja paremmasta löytyi jopa 7bar paine. Onhan tuossa toki ikääkin, mutta jos ne ei vaju niin ei kai se ikä pitäisi silloin vaikuttaa... Tuli yllättävän hyvä, kun taakse pyöritteli vihreät kuulat, jotka tuli hankittua Xm V6 Breakia varten, hydractivella varustettuun. Nyt sitten pitää vielä nuo keulankin pallot mitata, vaikka ne olikin kuulemma korjaamolla tarkastettu ettei painetta puuttuisi, jotenkin en ko. yksilön kohdalla enää oikein mihinkään luota mitä on korjaamolta kerrottu...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
|