Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: DS -65 korkeudensäädin vuotaa
ViestiLähetetty: 28.06.2017 22:56 

Viestit: 59
Noobi korjaa ja kyselee osa 1. :oops:

Kuskin puolen takapyörän korkeudensäädin vuotaa alaspäin lähtevän metalliputken liitoksesta.. käsittääkseni "jousitukselle" menevä putki.. siellä ilmeisesti sellainen kumiputken pätkä tiiviste välissä/sisällä (LHS)?

Osaako joku sanoa mistä hakee nopeiten uuden oikean tiivisteen ja mitä tulee huomioida tuon vaihtamisessa (missä asennossa korkeudensäädin.. jne.)? Vaiko vaan rohkeasti putkiliitos auki ja vaihtamaan..

Kiitos ja anteeksi.

T. Juuso


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS -65 korkeudensäädin vuotaa
ViestiLähetetty: 29.06.2017 22:24 

Viestit: 35
Korkeudensäätimiähän on autossa kaksi. Yksi edessä ja yksi takana.
Takana se alaspäin lähtevä putki menee (haaroittuu) molemmille takajousisylintereille.
Putken liitoksessa on sellainen "normaali" Citroen hydrauliputken tiiviste. (LHS tai LHM).
LHS jos edelleen alkuperäinen punainen neste ja LHM jos vaihdettu vihreälle nesteelle.

Tiivisteen saa nopeimmin varmaan Sitroselta ja osaavat lähettää oikean kokoisen ja tyyppisen kun kerrot mihin tulee ja mikä neste.

Itse kokeilisin ensin auttaisiko vuotoon PIENI liittimen kiristys.

Tiivisteen asentamisessa putkeen huomioida oikea tapa. Jos olet putkia vaihtanut (esim. 2CV,GS,CX,HY,AMI,DS,ID,XM.....),niin tiedät varmaan miten.
Jos epäselvää niin yritetään selittää.

Nyt en muista miten ahdasta siinä on putken irroittamiseen. Ehkä kannattaa (täytyy) irroittaa molemmista päistä jotta voi vaihtaa uudet tiivistee.

Muistaakseni lyhyt U-mallinen putki joten molemmat päät irroittaa / kinnittää samanaikaisesti.

Onnea korjaukseen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS -65 korkeudensäädin vuotaa
ViestiLähetetty: 29.06.2017 23:56 

Viestit: 59
Sain vaihdettu vain toisen pään irroittamalla.. ahdasta oli mutta tuli tehtyä.. toki kokeilin jo aikaisemmin tuota kevyesti kiristää, mutta ei ollut apua. Vanha tiiviste oli halki.

https://1drv.ms/i/s!AsapVpaGSTGwiL563i5qnf4YY1cSug

Kiitos vinkeistä/ohjeista/opastuksesta.. ihan ekaa kertaa tutustun DS:n tekniikkaan ja muutenkin olen aika onneton auton korjaaja, mutta ajattelin nyt yrittää tutustua ja opetella.. jostain pitää aloittaa. Toivottavasti ei joudu isoja oppirahoja maksamaan.. :)

Noh löytyi toinenkin vuotokohta ja pitää tilata korkeudensäätimen korjaussarja Sitroselta ja ihmetellä seuraavaksi miten ne kalvokumit vaihdetaan, tai edellinen omistaja oli toisen jo vaihtanutkin, mutta auton ahtaammassa paikassa oleva etupuolen puoli oli alkuperäinen ja "auennut" alareunasta.. saako nuo "kalvokumit" vaihdettua paikoillaan vai pitääkö koko korkeudensäädin irroittaa operaatiota varten?

T. "Kädet munkkirasvassa" - Deesussa siis jonkin sortin rypsiöljyt käytössä.. tai BioSafe taitaa olla tarkempi aineen nimi.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: