|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 19.07.2017 20:12 |
Viestit: 738
|
Daimler kutsuu korjaukseen kolme miljoonaa dieselmersua – taustalla päästöhuijausepäilyt Saksalaislehti: Daimler manipuloinut miljoonan auton moottoria Ei kait? 
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
|
BXboy89
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 19.07.2017 20:16 |
Viestit: 519
|
Vähän ku dopingi olympialaisissa, saattaa siellä joku olla joka ei käytä 
Dee Schneider ja Tepsu
|
|
|
|
 |
|
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 19.07.2017 21:21 |
Viestit: 2164
|
Plösöilijä kirjoitti: Daimler kutsuu korjaukseen kolme miljoonaa dieselmersua – taustalla päästöhuijausepäilyt Saksalaislehti: Daimler manipuloinut miljoonan auton moottoria Ei kait?  Avaisitko ensin ketä huijaavat, kuten otsikko väittää? Asiakkaita kenen autot pyydetään ohjelmoitavaksi? On esitetty epäilyjä päästöjen manipuloimisesta, jonka johdosta pyytävät kolme miljoonaa autoa takaisin ja toisaalla väitetään miljoonaa manipuloidun? Jos vaikka väite pitäisikin paikkansa, niin tuo taitaa olla aika halpa tapa hoitaa asia verrattuna VW:n tapaan? Kuinka luulet PSA:n käyvän, jos joutuisit pyytämään kolme miljoonaa autoa takuu korjattavaksi? Taitaisi hymiöt olla noita  ja paja konkurssissa? Hauska ajatus leikki, vaikka C6:n koko tuotanto määrä tuohon takaisinkutsuun! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 19.07.2017 21:45 |
Viestit: 5940 Paikkakunta: Lahti
|
Lainaa: Avaisitko ensin ketä huijaavat, kuten otsikko väittää? Valtiota, meillä kun on päästöpohjainen autovero ja käyttömaksu niin tuohan on selvä veropetos  ketäänhän tästä ei tietenkään tuomita, autokauppa kun on edustajien erityisessä suojeluksessa.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 19.07.2017 22:04 |
Viestit: 2164
|
Xari kirjoitti: Lainaa: Avaisitko ensin ketä huijaavat, kuten otsikko väittää? Valtiota, meillä kun on päästöpohjainen autovero ja käyttömaksu niin tuohan on selvä veropetos  ketäänhän tästä ei tietenkään tuomita, autokauppa kun on edustajien erityisessä suojeluksessa. Xari ja plösöilijä ovatkin näköjään sama henkilö? Onko nyt jo jäänyt jotain huomaamatta, kun käsitin, että Mercedestä vastaan on esitetty epäilyitä päästö huijauksesta? Siis on jo todettu varmaksi? Vai on jäänyt valtiolta jotain autoilijoilta saamatta? En epäile ollenkaan, ettei Suomen valtio ole jo lähettämässä vaatimusta korkoineen pelkän epäilyn perusteella. Pistetään nyt kuitenkin asiat johonkin suhteeseen, jos yksi diesel autolautta puskee päästöjä vuodessa saman verran, kuin 300 000 henkilöautoa samana aikana, niin eiköhän se ole pelkästään rahanteko kone, missä muutamalla grammalla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
|
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 19.07.2017 22:17 |
Viestit: 738
|
|
Pientä autoilijaa kusetetaan...... taitas olla väitteessä ainakin totta toinen puoli kun huutelevat autoilijat remppaamoon......ei kait ne ihan huvikseen kahveelle pyydä. Vai oiskohan toi provo?
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
|
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 19.07.2017 22:31 |
Viestit: 2164
|
Plösöilijä kirjoitti: Pientä autoilijaa kusetetaan...... taitas olla väitteessä ainakin totta toinen puoli kun huutelevat autoilijat remppaamoon......ei kait ne ihan huvikseen kahveelle pyydä. Vai oiskohan toi provo? Taidat kuulua niihin pieniin autoilijoihin, joten kuinka sinua on kusetettu? Totuus taitaa olla se, että diesel autojen päästöt on jossain virkamiesten kahvittelu tuokioissa tehty niin tiukoiksi, ettei niihin ole kenelläkään tekniikkaa, millä niihin päästään? Tuskin esim. Volvo huvikseen ilmoitti lopettavansa diesel moottorien tuotannon 2020 ja uskon monen muunkin suunnittelevan niistä luopumista?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 19.07.2017 22:33 |
Viestit: 5940 Paikkakunta: Lahti
|
|
Taas oli Jekkeri oikeassa, ei kannata millään kalinapesillä ajella, toi dieselin äänikin on jotenkin niin rahvaanomainen, tietysti jos ulkoiselta olemukselta muistuttaa rekkamiestä niin.....
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 19.07.2017 22:43 |
Viestit: 2164
|
Xari kirjoitti: Taas oli Jekkeri oikeassa, ei kannata millään kalinapesillä ajella, toi dieselin äänikin on jotenkin niin rahvaanomainen, tietysti jos ulkoiselta olemukselta muistuttaa rekkamiestä niin..... Älä helvetissä ota enää yhtään ibuprofeenia, kun jekkeri väitti senkin alentavan ÄÖ:tä 20-30 pistettä. Saati EU:n kurkku direktiivi tai ettei Viron valtiolla ole velkaa. Eikö sovita, että jätetään hänen mielipiteet täysin omaan arvoonsa ja hihitellään hänen neroudelleen! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
|
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 20.07.2017 09:03 |
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
|
Sitikkamiehellä hirttänyt ryypyn päälle kun näyttää tunkevan paskaa tuutin täydeltä? 
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
|
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 20.07.2017 10:50 |
Viestit: 738
|
Sitikkamiehellä hirttänyt ryypyn päälle kun näyttää tunkevan paskaa tuutin täydeltä?  No nyt se vasta hokattiin............  vai oiskoos mesessä jäänä vanhanaikainen pakkosyöttö päälle.........?
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
|
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 20.07.2017 10:59 |
Viestit: 2164
|
|
Väitteitähän voi aina esittää, kuinka huijattu, tai kusetettu, mutta olisi hyvä olla jotain faktaa niiden tueksi.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 20.07.2017 12:22 |
Viestit: 5940 Paikkakunta: Lahti
|
Xantippa kirjoitti: Sitikkamiehellä hirttänyt ryypyn päälle kun näyttää tunkevan paskaa tuutin täydeltä?  Eikös tämä ole joku mersumies? niillä on tunnetusti vähän heikko itsetunto joka saa kaiken autoonkin kohdistuvan arvostelun tuntumaan henkilökohtaiselta, Jekkerillä olis Mahtisonni myytävänä, sillä sitä kadotettua sais vähän palautettua, egoa ja nuoruutta 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 20.07.2017 12:29 |
Viestit: 738
|
|
Katsoppa saksalaisesta aviisista sieltähän tieto on,turhaan se on kiukutella täällä jos saksalainen lehdistö epäilee, lähetäppä kyssäriä sinne mitä touhuavat.
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
|
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 20.07.2017 12:58 |
Viestit: 2164
|
Niin siellä on herännyt epäilys, mutta kukaan ei ole vielä esittänyt fakta tietoa. Tuohon Xarin kommenttiin, niin todellakin ajo-auton virkaa hoitaa Mercedes ja sitä saa puolestani arvostella aivan vapaasti, kuten olen myös itsekin täällä tehnyt. 10v sitten ruostuminen oli todellinen ongelma ja vaikka tuon "mahtisonnin" moottorin lohko oli alkuun täysi katastrofi. Se, että tarvitsisin lähes 15v vanhan S-sarjalaisen nuoruuteni löytämiseen, tai egoni pönkittämiseen, en oikein usko, sillä silloin kun ne olivat uusia oli ajokkina semmoinen. Luovuin siitä kuitenkin jo 47tkm ajettuna maahantuojan suosituksesta, kun takuu oli umpeutumassa. Sitä en kuitenkaan pidä ollenkaan mahdottomuutena, etteikö jotain päästö manipulointeja voisi Mersultakin löytyä, mutta se tuskin tulee vaikuttamaan niiden myytävyyteen, tai haluttavuuteen? VW taitaa olla tästä hyvä esimerkki, kauppa käy edelleen hyvin ja omistajatkaan ei taida sen perusteella tuntea itseään kovinkaan kusetetuiksi, tai huijatuiksi.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
|
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 20.07.2017 16:04 |
Viestit: 2209 Paikkakunta: Laukaa
|
Vai onko Mersun takaisinkutsussa kyse dieselmoottoreiden päästöjen vapaaehtoinen pienentäminen? https://tekniikanmaailma.fi/autot/merce ... -1394262-0 Lainaa: Lähtökohta on hieno, kuten Daimler AG:n hallituksen puheenjohtaja ja Mercedes-Benzin pääjohtaja Dieter Zetsche toteaa: ”Haluamme saada ajajat uudelleen päätymään dieselmoottorisiin autoihin ja vahvistaa uskoa dieseltekniikkaan.” HINNAN ARVIOIDAAN NOUSEVAN YLI 200 MILJOONAN EURON. MUTTA INVESTOINTI VOI OLLA KANNATTAVA. Yhtiö toteuttaa nuo komeat päämäärät kutsumalla Euroopassa kolme miljoonaa autoa vapaaehtoiselle käynnille korjaamolla. Sen yhteydessä moottorinohjausjärjestelmään asennetaan päivitys, joka vähentää typpioksidipäästöjä normaalissa ajossa. Daimler AG korostaa, että autot täyttävät jo nykyisin kaikki määräykset ja että tämä on täysin vapaaehtoinen kampanja, josta ei aiheudu asiakkaille kustannuksia. Toisena toimenpiteenä on vyöryttää uutta moottorisukupolvea nopeasti markkinoille.
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
|
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 20.07.2017 17:14 |
Viestit: 2164
|
eskere kirjoitti: Vai onko Mersun takaisinkutsussa kyse dieselmoottoreiden päästöjen vapaaehtoinen pienentäminen? https://tekniikanmaailma.fi/autot/merce ... -1394262-0 Lainaa: Lähtökohta on hieno, kuten Daimler AG:n hallituksen puheenjohtaja ja Mercedes-Benzin pääjohtaja Dieter Zetsche toteaa: ”Haluamme saada ajajat uudelleen päätymään dieselmoottorisiin autoihin ja vahvistaa uskoa dieseltekniikkaan.” HINNAN ARVIOIDAAN NOUSEVAN YLI 200 MILJOONAN EURON. MUTTA INVESTOINTI VOI OLLA KANNATTAVA. Yhtiö toteuttaa nuo komeat päämäärät kutsumalla Euroopassa kolme miljoonaa autoa vapaaehtoiselle käynnille korjaamolla. Sen yhteydessä moottorinohjausjärjestelmään asennetaan päivitys, joka vähentää typpioksidipäästöjä normaalissa ajossa. Daimler AG korostaa, että autot täyttävät jo nykyisin kaikki määräykset ja että tämä on täysin vapaaehtoinen kampanja, josta ei aiheudu asiakkaille kustannuksia. Toisena toimenpiteenä on vyöryttää uutta moottorisukupolvea nopeasti markkinoille. Tulipa hiljaista tälle osastolle. Tässä taas oiva esimerkki, kun aletaan huutamaan pää punaisena ilman, että tiedetään faktoja ja poikkeuksetta samat henkilöt. Kuinka onkaan huijattu ja kusetettu jopa valtiolta verotuloja. Jään mielenkiinnolla odottamaan PSA:n vastausta Mercedeksen imagon nostatus kampanjaan. Voisivatko jopa pyytää kaikki alimittaisella painelaakerilla varustetut tuotteet vahvemman vaihtoon, jotta kaupunki liikennöinti olisi helpompaa ehjällä kytkimellä?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
|
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 20.07.2017 18:32 |
Viestit: 1496
|
betaromeo kirjoitti: Tulipa hiljaista tälle osastolle. Tässä taas oiva esimerkki, kun aletaan huutamaan pää punaisena ilman, että tiedetään faktoja ja poikkeuksetta samat henkilöt. Kuinka onkaan huijattu ja kusetettu jopa valtiolta verotuloja. Jään mielenkiinnolla odottamaan PSA:n vastausta Mercedeksen imagon nostatus kampanjaan. Voisivatko jopa pyytää kaikki alimittaisella painelaakerilla varustetut tuotteet vahvemman vaihtoon, jotta kaupunki liikennöinti olisi helpompaa ehjällä kytkimellä? Betaromeolla on mielipiteessään perää. Itseäni ärsyttää muutamissa autovalmistajissa se, ettei vanhoista asiakkaista juuri välitetä, eikä selvästi heikkoja ominaisuuksia korjata. Kun kerran Sitruunapatongissa ollaan, niin käytetään PSA:ta esimerkkinä. 2000-luvun alussa monessa Citroën-mallissa oli murheena ja vaarallisena vikana katkeilevat etujouset. Sen sijaan, että jouset olisi vaihettu kestävämpiin, vanhoihin mahdollisesti katkeaviin asennettiin suojat, jotteivat jouset puhko katketessaan rengasta. Katkeamisongelma ei sinällään tuolla lisäsuojalla poistunut. Sen sijaan katkeavia jousia, joita oli ilmeisesti huimia määriä varastossa, asennettiin edelleen autoihin. Tuo "puhkaisusuoja" oli valmistajalle tietysti edullisempi vaihtoehto, kuin vaihtaa varastossa olevia jousia uusiin. Entä kuka muistaa 2.0 Hdi:n hinhapyörät? Parantuivatko vai vaihdettiinko vain samanlainen rikkoutuva tilalle? Mm. takaisinkutsuissa toiset merkit ovat aktiivisempia kuin toiset. Takaisinkutsut eivät kerro niinkään jonkun auton huonoudesta, vaan pikemminkin autovalmistajan asiakaspalvelusta. Toki muillakin merkeillä on vastaavia esimerkkejä, mutta käytin nyt tätä "meille tuttua PSA:ta" mallina.
|
|
|
|
 |
|
powerage
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 20.07.2017 19:07 |
Viestit: 710
|
Mielummin paska painelaakeri joka on kestänyt vaivaiset 398tkm. kuin paska kori (mercedes).  edit. kumpi helpompi vaihtaa painelaakeri vai kori? 
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
|
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 20.07.2017 19:31 |
Viestit: 2164
|
powerage kirjoitti: Mielummin paska painelaakeri joka on kestänyt vaivaiset 398tkm. kuin paska kori (mercedes).  edit. kumpi helpompi vaihtaa painelaakeri vai kori?  Tässä viimeisen Mersu keskustelun jälkeisen yksityis viestisi sisältö! "Älä ota nokkiin, tämä on tälläistä jonniin joutavaa paskanjauhantaa, ainakin minun puolelta" Joten luokittelen tämänkin niihin! Tässä listaa tämän viikon tietoon tulleista PSA:n ikuiseksi tarkoitetuista tuotteista: -2.0 hdi 100kw vaihdettu uuteen tehdas koneeseen 189tkm -Picasso 260tkm nyt laturi, startti ja etujouset -C5 ajettu227tkm, johon parin vuoden aikana uusittu -täydellinen kytkin, kun painelaakeri asetelmasta läpi -etupyörän laakerit -toisen puolen kynkän laakeri -jousisylinteri taakse -laturi -ilmastoinnin kompura -takajarrut aivan kaikki -toinen etujarrusatula -moottorin tuki -puolaboksi Nämä kaikki vuoden 2014 jälkeen ja täydennän listaa, kun huoltokirja käsillä.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
|
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 20.07.2017 19:45 |
Viestit: 738
|
|
Tulipas joillekkin iso kivi kenkään mokomasta asiasta,ei ymmärrä miten se noin koville ottaa?
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
|
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 20.07.2017 20:06 |
Viestit: 2164
|
Plösöilijä kirjoitti: Tulipas joillekkin iso kivi kenkään mokomasta asiasta,ei ymmärrä miten se noin koville ottaa? Minulla ei ainakaan ole mitään kiveä kengässä, mutta olen koittanut jo muutamankin kerran saada sinulta selvitystä, miten Mersu huijaa, kuten aloitus otsikossa väität? Kerrotko jo sen, vai oliko se vaan ajattelematon heitto? Olisi todella suotavaa pysyä jonkinlaisessa todellisessa tiedossa, tai täällä ei kukaan voi enää uskoa mihinkään. Samoin jos jotain on sanonut, tai kirjoittanut, niin pysyy sen takana, eikä ala jälkeen päin nillittämään.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
|
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 20.07.2017 21:40 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
|
Kappas. Kasvishampurilaisilmiö.
Tämä on nimi ilmiölle, kun joku sanoo maistaneensa kasvishampurilaista ja joku ottaa asiakseen kertoa miksi pekoni on hyvää. Asiaa kerrotaan tuelta ja painokkaasti, ettei kenellekään jää epäselvää HÄN syö pekonia eikä mitään pimpelipompelikasviksia. Hitlerkin oli kasvissyöjä - Nih!
Ihan yhtä tarpeellista ja mielenkiintoista.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
|
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 21.07.2017 15:01 |
Viestit: 2164
|
Nyttenkö Audikin liittyi tähän huijaajien porukkaan, kun kutsuvat 850 000 diesel Audia päästöjen pienennys ohjelmointiin? Oliko tuo Mersun veto sittenkin niin kova, että kannattaa koittaa pysyä mukana? Jokohan PSA ilmoittaa ensi viikolla samasta? Onko tämä nyt sitten sitä vegehampurilaista, vai pekonia, sen taitaa tietää ainoastaan "huikko" ja "aatu" 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
|
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa Lähetetty: 21.07.2017 19:10 |
Viestit: 5158
|
Audi kai jo jäi kiinni omastakin ihan oikeasta huijauksesta? Ainakin isommissa diesel Audeissa oli ohjelmisto joka pudotti päästöjä silloin kuin ohjauspyörää ei käännelty: http://europe.autonews.com/article/2017 ... etects-newhttp://www.tuulilasi.fi/uutiset/vw-myon ... ustuloksiaSama emoyhtiö kuin Volkkarikin, mutta ilmeisesti sen verran pienet piirit että eri huijauskeinoja käytössä. Mutta eikös Audi ollut silti jo ekojen Volkkarin huijausmoottoreiden käyttäjä, kuten Seat ja Skodakin. Sen verran savumerkkejä noissa muidenkin autojen päivityskutsuissa on että ne tapahtuivat sopivasti sen jälkeen kun viranomaiset olivat ratsanneet autovalmistajien toimipisteitä. Mutta totta varmaan sekin että yrittävät saada vanhojakin dieseleitä niin puhtaiksi että niillä voi ajaa tulevaisuudessakin. Ja kun nuo päästörajoitusalueet tällä hetkellä pääosin sijaisevat Saksan tiheään asutuilla alueilla "Umweltzone", niin miksi Lapin Mersuja, Audeja ja Bemareitakin mietitään päivitettäväksi, ellei siellä jotain nokisia jauhoja ole pussissa? Miten nuo päästömuutokset mahtaa olla laissa määritelty, jos valmistaja keksisi myöhemmin unelmaohjelmistokoodin, joka pudottaa hiilidioksidipäästöt puoleen, ei kai Suomessa ainakaan saa auto- tai ajoneuvoveroja takaisin, (tai joudu maksamaankaan)? (Tai jos itse muuttaa leveämmät renkaat tai asentaa suksiboksin, niin ei sekään johda veronkorotuksiin vaikka tehdasvarusteina renkaat voivat vaikuttaakin veroihin). Toisaalta jos jälkikäteen tehtävistä ohjelmistomuutoksista ei tule seurauksia, miksei autovalmistajat myy uusia autoja mopo-ohjelmistoilla, tehoton ja laiska, mutta mahdollisimman pieni kulutus, mutta sitten ekassa huollossa saa ostaa sopivasti enemmän tehoa ja vääntöä, vähän kuin tehtaan chip tuning?
|
|
|
|
 |
|
|