Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 19.07.2017 20:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Daimler kutsuu korjaukseen kolme miljoonaa dieselmersua – taustalla päästöhuijaus­epäilyt
Saksalaislehti: Daimler manipuloinut miljoonan auton moottoria

Ei kait? :lol: :lol:



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 19.07.2017 20:16 

Viestit: 519
Vähän ku dopingi olympialaisissa, saattaa siellä joku olla joka ei käytä :roll:



Dee Schneider ja Tepsu
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 19.07.2017 21:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
Plösöilijä kirjoitti:
Daimler kutsuu korjaukseen kolme miljoonaa dieselmersua – taustalla päästöhuijaus­epäilyt
Saksalaislehti: Daimler manipuloinut miljoonan auton moottoria

Ei kait? :lol: :lol:


Avaisitko ensin ketä huijaavat, kuten otsikko väittää? Asiakkaita kenen autot pyydetään ohjelmoitavaksi?
On esitetty epäilyjä päästöjen manipuloimisesta, jonka johdosta pyytävät kolme miljoonaa autoa takaisin ja toisaalla väitetään miljoonaa manipuloidun?
Jos vaikka väite pitäisikin paikkansa, niin tuo taitaa olla aika halpa tapa hoitaa asia verrattuna VW:n tapaan?
Kuinka luulet PSA:n käyvän, jos joutuisit pyytämään kolme miljoonaa autoa takuu korjattavaksi? Taitaisi hymiöt olla noita :cry: :cry: ja paja konkurssissa? Hauska ajatus leikki, vaikka C6:n koko tuotanto määrä tuohon takaisinkutsuun! :lol:



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 19.07.2017 21:45 

Viestit: 5940
Paikkakunta: Lahti
Lainaa:
Avaisitko ensin ketä huijaavat, kuten otsikko väittää?


Valtiota, meillä kun on päästöpohjainen autovero ja käyttömaksu niin tuohan on selvä veropetos :roll: ketäänhän tästä ei tietenkään tuomita, autokauppa kun on edustajien erityisessä suojeluksessa.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 19.07.2017 22:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
Xari kirjoitti:
Lainaa:
Avaisitko ensin ketä huijaavat, kuten otsikko väittää?


Valtiota, meillä kun on päästöpohjainen autovero ja käyttömaksu niin tuohan on selvä veropetos :roll: ketäänhän tästä ei tietenkään tuomita, autokauppa kun on edustajien erityisessä suojeluksessa.


Xari ja plösöilijä ovatkin näköjään sama henkilö? Onko nyt jo jäänyt jotain huomaamatta, kun käsitin, että Mercedestä vastaan on esitetty epäilyitä päästö huijauksesta? Siis on jo todettu varmaksi?
Vai on jäänyt valtiolta jotain autoilijoilta saamatta? En epäile ollenkaan, ettei Suomen valtio ole jo lähettämässä vaatimusta korkoineen pelkän epäilyn perusteella.
Pistetään nyt kuitenkin asiat johonkin suhteeseen, jos yksi diesel autolautta puskee päästöjä vuodessa saman verran, kuin 300 000 henkilöautoa samana aikana, niin eiköhän se ole pelkästään rahanteko kone, missä muutamalla grammalla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 19.07.2017 22:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Pientä autoilijaa kusetetaan...... taitas olla väitteessä ainakin totta toinen puoli kun huutelevat autoilijat remppaamoon......ei kait ne ihan huvikseen kahveelle pyydä. Vai oiskohan toi provo?



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 19.07.2017 22:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
Plösöilijä kirjoitti:
Pientä autoilijaa kusetetaan...... taitas olla väitteessä ainakin totta toinen puoli kun huutelevat autoilijat remppaamoon......ei kait ne ihan huvikseen kahveelle pyydä. Vai oiskohan toi provo?


Taidat kuulua niihin pieniin autoilijoihin, joten kuinka sinua on kusetettu?
Totuus taitaa olla se, että diesel autojen päästöt on jossain virkamiesten kahvittelu tuokioissa tehty niin tiukoiksi, ettei niihin ole kenelläkään tekniikkaa, millä niihin päästään?

Tuskin esim. Volvo huvikseen ilmoitti lopettavansa diesel moottorien tuotannon 2020 ja uskon monen muunkin suunnittelevan niistä luopumista?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 19.07.2017 22:33 

Viestit: 5940
Paikkakunta: Lahti
Taas oli Jekkeri oikeassa, ei kannata millään kalinapesillä ajella, toi dieselin äänikin on jotenkin niin rahvaanomainen, tietysti jos ulkoiselta olemukselta muistuttaa rekkamiestä niin.....



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 19.07.2017 22:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
Xari kirjoitti:
Taas oli Jekkeri oikeassa, ei kannata millään kalinapesillä ajella, toi dieselin äänikin on jotenkin niin rahvaanomainen, tietysti jos ulkoiselta olemukselta muistuttaa rekkamiestä niin.....


Älä helvetissä ota enää yhtään ibuprofeenia, kun jekkeri väitti senkin alentavan ÄÖ:tä 20-30 pistettä. Saati EU:n kurkku direktiivi tai ettei Viron valtiolla ole velkaa. Eikö sovita, että jätetään hänen mielipiteet täysin omaan arvoonsa ja hihitellään hänen neroudelleen! ;)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 20.07.2017 09:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Sitikkamiehellä hirttänyt ryypyn päälle kun näyttää tunkevan paskaa tuutin täydeltä? :mrgreen:



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 20.07.2017 10:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Sitikkamiehellä hirttänyt ryypyn päälle kun näyttää tunkevan paskaa tuutin täydeltä? :mrgreen:


No nyt se vasta hokattiin............ :lol: vai oiskoos mesessä jäänä vanhanaikainen pakkosyöttö päälle.........?



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 20.07.2017 10:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
Väitteitähän voi aina esittää, kuinka huijattu, tai kusetettu, mutta olisi hyvä olla jotain faktaa niiden tueksi.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 20.07.2017 12:22 

Viestit: 5940
Paikkakunta: Lahti
Xantippa kirjoitti:
Sitikkamiehellä hirttänyt ryypyn päälle kun näyttää tunkevan paskaa tuutin täydeltä? :mrgreen:


Eikös tämä ole joku mersumies? niillä on tunnetusti vähän heikko itsetunto joka saa kaiken autoonkin kohdistuvan arvostelun tuntumaan henkilökohtaiselta, Jekkerillä olis Mahtisonni myytävänä, sillä sitä kadotettua sais vähän palautettua, egoa ja nuoruutta :lol:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 20.07.2017 12:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Katsoppa saksalaisesta aviisista sieltähän tieto on,turhaan se on kiukutella täällä jos saksalainen lehdistö epäilee, lähetäppä kyssäriä sinne mitä touhuavat.



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 20.07.2017 12:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
Niin siellä on herännyt epäilys, mutta kukaan ei ole vielä esittänyt fakta tietoa.

Tuohon Xarin kommenttiin, niin todellakin ajo-auton virkaa hoitaa Mercedes ja sitä saa puolestani arvostella aivan vapaasti, kuten olen myös itsekin täällä tehnyt. 10v sitten ruostuminen oli todellinen ongelma ja vaikka tuon "mahtisonnin" moottorin lohko oli alkuun täysi katastrofi.
Se, että tarvitsisin lähes 15v vanhan S-sarjalaisen nuoruuteni löytämiseen, tai egoni pönkittämiseen, en oikein usko, sillä silloin kun ne olivat uusia oli ajokkina semmoinen. Luovuin siitä kuitenkin jo 47tkm ajettuna maahantuojan suosituksesta, kun takuu oli umpeutumassa. ;)

Sitä en kuitenkaan pidä ollenkaan mahdottomuutena, etteikö jotain päästö manipulointeja voisi Mersultakin löytyä, mutta se tuskin tulee vaikuttamaan niiden myytävyyteen, tai haluttavuuteen?
VW taitaa olla tästä hyvä esimerkki, kauppa käy edelleen hyvin ja omistajatkaan ei taida sen perusteella tuntea itseään kovinkaan kusetetuiksi, tai huijatuiksi.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 20.07.2017 16:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2209
Paikkakunta: Laukaa
Vai onko Mersun takaisinkutsussa kyse dieselmoottoreiden päästöjen vapaaehtoinen pienentäminen?

https://tekniikanmaailma.fi/autot/merce ... -1394262-0
Lainaa:
Lähtökohta on hieno, kuten Daimler AG:n hallituksen puheenjohtaja ja Mercedes-Benzin pääjohtaja Dieter Zetsche toteaa: ”Haluamme saada ajajat uudelleen päätymään dieselmoottorisiin autoihin ja vahvistaa uskoa dieseltekniikkaan.”
HINNAN ARVIOIDAAN NOUSEVAN YLI 200 MILJOONAN EURON. MUTTA INVESTOINTI VOI OLLA KANNATTAVA.
Yhtiö toteuttaa nuo komeat päämäärät kutsumalla Euroopassa kolme miljoonaa autoa vapaaehtoiselle käynnille korjaamolla. Sen yhteydessä moottorinohjausjärjestelmään asennetaan päivitys, joka vähentää typpioksidipäästöjä normaalissa ajossa.
Daimler AG korostaa, että autot täyttävät jo nykyisin kaikki määräykset ja että tämä on täysin vapaaehtoinen kampanja, josta ei aiheudu asiakkaille kustannuksia.
Toisena toimenpiteenä on vyöryttää uutta moottorisukupolvea nopeasti markkinoille.



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 20.07.2017 17:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
eskere kirjoitti:
Vai onko Mersun takaisinkutsussa kyse dieselmoottoreiden päästöjen vapaaehtoinen pienentäminen?

https://tekniikanmaailma.fi/autot/merce ... -1394262-0
Lainaa:
Lähtökohta on hieno, kuten Daimler AG:n hallituksen puheenjohtaja ja Mercedes-Benzin pääjohtaja Dieter Zetsche toteaa: ”Haluamme saada ajajat uudelleen päätymään dieselmoottorisiin autoihin ja vahvistaa uskoa dieseltekniikkaan.”
HINNAN ARVIOIDAAN NOUSEVAN YLI 200 MILJOONAN EURON. MUTTA INVESTOINTI VOI OLLA KANNATTAVA.
Yhtiö toteuttaa nuo komeat päämäärät kutsumalla Euroopassa kolme miljoonaa autoa vapaaehtoiselle käynnille korjaamolla. Sen yhteydessä moottorinohjausjärjestelmään asennetaan päivitys, joka vähentää typpioksidipäästöjä normaalissa ajossa.
Daimler AG korostaa, että autot täyttävät jo nykyisin kaikki määräykset ja että tämä on täysin vapaaehtoinen kampanja, josta ei aiheudu asiakkaille kustannuksia.
Toisena toimenpiteenä on vyöryttää uutta moottorisukupolvea nopeasti markkinoille.


Tulipa hiljaista tälle osastolle. :lol:
Tässä taas oiva esimerkki, kun aletaan huutamaan pää punaisena ilman, että tiedetään faktoja ja poikkeuksetta samat henkilöt. Kuinka onkaan huijattu ja kusetettu jopa valtiolta verotuloja.

Jään mielenkiinnolla odottamaan PSA:n vastausta Mercedeksen imagon nostatus kampanjaan. Voisivatko jopa pyytää kaikki alimittaisella painelaakerilla varustetut tuotteet vahvemman vaihtoon, jotta kaupunki liikennöinti olisi helpompaa ehjällä kytkimellä?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 20.07.2017 18:32 

Viestit: 1496
betaromeo kirjoitti:
Tulipa hiljaista tälle osastolle. :lol:
Tässä taas oiva esimerkki, kun aletaan huutamaan pää punaisena ilman, että tiedetään faktoja ja poikkeuksetta samat henkilöt. Kuinka onkaan huijattu ja kusetettu jopa valtiolta verotuloja.

Jään mielenkiinnolla odottamaan PSA:n vastausta Mercedeksen imagon nostatus kampanjaan. Voisivatko jopa pyytää kaikki alimittaisella painelaakerilla varustetut tuotteet vahvemman vaihtoon, jotta kaupunki liikennöinti olisi helpompaa ehjällä kytkimellä?


Betaromeolla on mielipiteessään perää. Itseäni ärsyttää muutamissa autovalmistajissa se, ettei vanhoista asiakkaista juuri välitetä, eikä selvästi heikkoja ominaisuuksia korjata. Kun kerran Sitruunapatongissa ollaan, niin käytetään PSA:ta esimerkkinä. 2000-luvun alussa monessa Citroën-mallissa oli murheena ja vaarallisena vikana katkeilevat etujouset. Sen sijaan, että jouset olisi vaihettu kestävämpiin, vanhoihin mahdollisesti katkeaviin asennettiin suojat, jotteivat jouset puhko katketessaan rengasta. Katkeamisongelma ei sinällään tuolla lisäsuojalla poistunut. Sen sijaan katkeavia jousia, joita oli ilmeisesti huimia määriä varastossa, asennettiin edelleen autoihin. Tuo "puhkaisusuoja" oli valmistajalle tietysti edullisempi vaihtoehto, kuin vaihtaa varastossa olevia jousia uusiin. Entä kuka muistaa 2.0 Hdi:n hinhapyörät? Parantuivatko vai vaihdettiinko vain samanlainen rikkoutuva tilalle?

Mm. takaisinkutsuissa toiset merkit ovat aktiivisempia kuin toiset. Takaisinkutsut eivät kerro niinkään jonkun auton huonoudesta, vaan pikemminkin autovalmistajan asiakaspalvelusta.

Toki muillakin merkeillä on vastaavia esimerkkejä, mutta käytin nyt tätä "meille tuttua PSA:ta" mallina.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 20.07.2017 19:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 710
Mielummin paska painelaakeri joka on kestänyt vaivaiset 398tkm. kuin paska kori (mercedes). :lol:

edit. kumpi helpompi vaihtaa painelaakeri vai kori? :lol:



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 20.07.2017 19:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
powerage kirjoitti:
Mielummin paska painelaakeri joka on kestänyt vaivaiset 398tkm. kuin paska kori (mercedes). :lol:

edit. kumpi helpompi vaihtaa painelaakeri vai kori? :lol:


Tässä viimeisen Mersu keskustelun jälkeisen yksityis viestisi sisältö!

"Älä ota nokkiin, tämä on tälläistä jonniin joutavaa paskanjauhantaa, ainakin minun puolelta"

Joten luokittelen tämänkin niihin! :lol:

Tässä listaa tämän viikon tietoon tulleista PSA:n ikuiseksi tarkoitetuista tuotteista:
-2.0 hdi 100kw vaihdettu uuteen tehdas koneeseen 189tkm
-Picasso 260tkm nyt laturi, startti ja etujouset
-C5 ajettu227tkm, johon parin vuoden aikana uusittu
-täydellinen kytkin, kun painelaakeri asetelmasta läpi
-etupyörän laakerit
-toisen puolen kynkän laakeri
-jousisylinteri taakse
-laturi
-ilmastoinnin kompura
-takajarrut aivan kaikki
-toinen etujarrusatula
-moottorin tuki
-puolaboksi
Nämä kaikki vuoden 2014 jälkeen ja täydennän listaa, kun huoltokirja käsillä.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 20.07.2017 19:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Tulipas joillekkin iso kivi kenkään mokomasta asiasta,ei ymmärrä miten se noin koville ottaa?



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 20.07.2017 20:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
Plösöilijä kirjoitti:
Tulipas joillekkin iso kivi kenkään mokomasta asiasta,ei ymmärrä miten se noin koville ottaa?


Minulla ei ainakaan ole mitään kiveä kengässä, mutta olen koittanut jo muutamankin kerran saada sinulta selvitystä, miten Mersu huijaa, kuten aloitus otsikossa väität?

Kerrotko jo sen, vai oliko se vaan ajattelematon heitto? Olisi todella suotavaa pysyä jonkinlaisessa todellisessa tiedossa, tai täällä ei kukaan voi enää uskoa mihinkään.

Samoin jos jotain on sanonut, tai kirjoittanut, niin pysyy sen takana, eikä ala jälkeen päin nillittämään.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 20.07.2017 21:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Kappas. Kasvishampurilaisilmiö.

Tämä on nimi ilmiölle, kun joku sanoo maistaneensa kasvishampurilaista ja joku ottaa asiakseen kertoa miksi pekoni on hyvää. Asiaa kerrotaan tuelta ja painokkaasti, ettei kenellekään jää epäselvää HÄN syö pekonia eikä mitään pimpelipompelikasviksia. Hitlerkin oli kasvissyöjä - Nih!

Ihan yhtä tarpeellista ja mielenkiintoista.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 21.07.2017 15:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
Nyttenkö Audikin liittyi tähän huijaajien porukkaan, kun kutsuvat 850 000 diesel Audia päästöjen pienennys ohjelmointiin?
Oliko tuo Mersun veto sittenkin niin kova, että kannattaa koittaa pysyä mukana? Jokohan PSA ilmoittaa ensi viikolla samasta?
Onko tämä nyt sitten sitä vegehampurilaista, vai pekonia, sen taitaa tietää ainoastaan "huikko" ja "aatu" :)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mersukin huijaaaaaaa
ViestiLähetetty: 21.07.2017 19:10 

Viestit: 5158
Audi kai jo jäi kiinni omastakin ihan oikeasta huijauksesta? Ainakin isommissa diesel Audeissa oli ohjelmisto joka pudotti päästöjä silloin kuin ohjauspyörää ei käännelty:
http://europe.autonews.com/article/2017 ... etects-new
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vw-myon ... ustuloksia

Sama emoyhtiö kuin Volkkarikin, mutta ilmeisesti sen verran pienet piirit että eri huijauskeinoja käytössä. Mutta eikös Audi ollut silti jo ekojen Volkkarin huijausmoottoreiden käyttäjä, kuten Seat ja Skodakin.

Sen verran savumerkkejä noissa muidenkin autojen päivityskutsuissa on että ne tapahtuivat sopivasti sen jälkeen kun viranomaiset olivat ratsanneet autovalmistajien toimipisteitä. Mutta totta varmaan sekin että yrittävät saada vanhojakin dieseleitä niin puhtaiksi että niillä voi ajaa tulevaisuudessakin. Ja kun nuo päästörajoitusalueet tällä hetkellä pääosin sijaisevat Saksan tiheään asutuilla alueilla "Umweltzone", niin miksi Lapin Mersuja, Audeja ja Bemareitakin mietitään päivitettäväksi, ellei siellä jotain nokisia jauhoja ole pussissa?

Miten nuo päästömuutokset mahtaa olla laissa määritelty, jos valmistaja keksisi myöhemmin unelmaohjelmistokoodin, joka pudottaa hiilidioksidipäästöt puoleen, ei kai Suomessa ainakaan saa auto- tai ajoneuvoveroja takaisin, (tai joudu maksamaankaan)? (Tai jos itse muuttaa leveämmät renkaat tai asentaa suksiboksin, niin ei sekään johda veronkorotuksiin vaikka tehdasvarusteina renkaat voivat vaikuttaakin veroihin).

Toisaalta jos jälkikäteen tehtävistä ohjelmistomuutoksista ei tule seurauksia, miksei autovalmistajat myy uusia autoja mopo-ohjelmistoilla, tehoton ja laiska, mutta mahdollisimman pieni kulutus, mutta sitten ekassa huollossa saa ostaa sopivasti enemmän tehoa ja vääntöä, vähän kuin tehtaan chip tuning?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: