|
Kirjoittaja |
Viesti |
ealab
|
Viestin otsikko: C5 2.0 2007 kiristimen värinä Lähetetty: 24.07.2017 22:03 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Nyt huomattu, että moniurahihnakiristin värisee. Olisiko syynä Xantian tapaan kampiakselisiivan vika? Ajettu vasta 140tkm. Vaihdoin juuri tulpat, oli ehkä eka kerta, kuten ilmansuodattimissakin. Jäljistä päätellen.
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 2007 kiristimen värinä Lähetetty: 24.07.2017 23:33 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Väriseehän se, siksi se on jousikuormitteinen. Niin Xantiassa kuin vitosessakin. En ole ainakaan itse ymmärtänyt aiheesta stressata.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Reino Ranskanleipä
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 2007 kiristimen värinä Lähetetty: 25.07.2017 07:33 |
Viestit: 202 Paikkakunta: Hämeenlinna
|
En omassani samanlaisessa ja ikäisessä kummempaa värinää havainnut.Saattaa olla että kampiakselipyörän vulkanointi ehkä vähän antanut periksi.Vaihdoitko kiristinpyörän uuteen?Sekään ei mitään tarkkausvalua näytä olevan kun uutta katselin.Semmoinen havainto tuli tehtyä,että on kiinnityspultissa vääräänkätiset kierteet ..
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 2007 kiristimen värinä Lähetetty: 25.07.2017 08:04 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Vasta neljäs C5-päivä alussa.....  Ja vasta nyt nuo em. perushuollot. Tulpat nyt Bosch FR 8 SC+42. Seuraavaksi jarrut, nesteineen. Jäähdytysneste myös. Sisäilmansuodatinkin oli täynnä! Uudet kesärenkaat jossain vaiheessa. Jousipallotkin.
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 2007 kiristimen värinä Lähetetty: 25.07.2017 10:30 |
Viestit: 708
|
Ensimmäinen toimenpide mikä kannattanee tehdä II-koppaseen C5 on lämmityslaitteen läppämoottoreille vastukset. Säästöä tulee ko. virityksellä 700-800€ tai omaa aikaa pari päivää.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
Reino Ranskanleipä
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 2007 kiristimen värinä Lähetetty: 25.07.2017 10:42 |
Viestit: 202 Paikkakunta: Hämeenlinna
|
Vaihdelaatikon öljynvaihtoa tänään (al4) sekä tulpanvaihto.Postitäti toi just kynkkien korjausetit ,Puolasta tilasin.Eilen toi xantian 70 bar kuulat eteen.Poweragelta kyselen onko ne 500/40 hyvät taakse laitettavaksi.?Yritin tilailla mutta eivät haluneet lähetellä,kun kama taisi olla loppu,rahat tuli takaisin.Minkä merkkiset omat kuulasi ovat?
c5 -07 2.0
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 2007 kiristimen värinä Lähetetty: 25.07.2017 10:51 |
Viestit: 708
|
500/40 palloissa voisi olla jopa enemmän painetta +50bar? tulisi autosta ehkä minun makuun parempi. Pallot ovat IFHS valmistamat. Kannattanee tehdä uusiin palloihin viisteet.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 2007 kiristimen värinä Lähetetty: 25.07.2017 12:20 |
Viestit: 738
|
Kiristimen värinä eipä,värise eikä tärise omassa on kyä ykköskoppa mutta........ tuskin kuuluu hirveesti väristä?
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 2007 kiristimen värinä Lähetetty: 25.07.2017 18:14 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Hmmh.. ei taida vihreät kuulat mahtua II-koppaisen etupäähän? En siis tarkoita Fazerin... Seuraan kiristimen liikkeitä, heti alkuunsa en huomannut.
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 2007 kiristimen värinä Lähetetty: 25.07.2017 18:33 |
Viestit: 708
|
Xantian pallot (450cc) mahtuu eteen, kun vähän paisuntasäiliötä operoi eteenpäin. Jos palloissa on täyttövettiilit voi olla että ei sovi.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 2007 kiristimen värinä Lähetetty: 25.07.2017 21:12 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Ahdas paikka on myös vasen puoli. 
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 2007 kiristimen värinä Lähetetty: 25.07.2017 21:43 |
Viestit: 708
|
Molemmille puolille menee, ainakin ilman täyttöventiileitä olevat pallot.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 2007 kiristimen värinä Lähetetty: 27.07.2017 07:49 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Ootteko, II-koppaiseen vaihdelleet. Katsoin, että liian ahdasta, vasemmalla sulakerasia pitäisi ainakin irrottaa, siirtää laiton ajaksi, vastaavasti oikeallakin? Venttiilipalloja olisi.
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 2007 kiristimen värinä Lähetetty: 27.07.2017 10:00 |
Viestit: 708
|
Kyllä on omassa II-koppasessa, Xantian 70 bar vihreät kuulat edessä. Ainut jota joutuu siirtämään on paisuntasäiliö. Minun palloissa ei ole täyttöventtiileitä. Mainitsin jo aiemmin että venttiilien kanssa ei ehkä mahdu. Alla video I-koppasista jossa on vihreät kuulat: https://www.youtube.com/watch?v=qWd4lyNyNwQhttps://www.youtube.com/watch?v=4VwIcfDbusI&t=65sTilaa on saman verran I ja II koppasissa.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
|
|