|
Kirjoittaja |
Viesti |
mn41
|
Viestin otsikko: Xantian puolakansi Lähetetty: 09.08.2017 19:57 |
Viestit: 109
|
Xantia break 2,0i 16v -97 pojalla lainassa ja matkalla Perniön tienoilla suuntana Turku. Kone hyytyi ja käy ilmeisesti kolmella, joten puolakantta epäilen. Oli irroittanut ja puhdistellut ja pääsi noin kymmenen minuuttia ajamaan ja hyytyi uudelleen. Onko vinkkejä tarjota muuta kuin jättää ajokki matkalle ja etsiä toimivaa kantta, kun en täältä Savosta käsin osaa enemmän auttaa. On kuulema päässyt öljyä sinne kaukaloon ja kyselee voiko niitä "tötsiä" mitenkään irroitella siitä puolakannesta, kun en Servisestä ymmärtänyt miten ne ovat siinä kiinni. Autolla ajettu n.355tkm ja vissiin alkuperäinen puolakansi. Kiitos, jos jotenkin saa apuja.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantian puolakansi Lähetetty: 10.08.2017 07:49 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Tötsät irtoaa vetämällä. Niissä on kontaktivieterit, joiden päät on hyvä olla kirkkaat, myös puolassa. Putsaa hyvin, myös tulppakaivot. Ja uusi yritys. Uudet tulpat, Boschin FR78 on ok.. Haepa juttuja Xantian maadoituksista ja akunkengistä. Saattaa nimittäin tulla töitä niistäkin. Varsin todennäköisesti. Jos ei vielä laiteltu.
|
|
|
|
 |
mn41
|
Viestin otsikko: Re: Xantian puolakansi Lähetetty: 10.08.2017 10:13 |
Viestit: 109
|
Kiitos aputiedoista. Olin kyllä lukenut asiaan liittyvät aikaisemmat viestit täältä ja siksipä puolakantta osattiin epäillä. Nyt juuri tällä hetkellä on poika ajamassa kohti Saloa saatuaan yöllä kaveriltaan apua, että pääsi hakemaan Raumalta purkuautosta vastaavan osan, joten apua on siis järjestynyt. Autollahan ei enää ole muuta kuin käyttöarvoa, joten osittain näiden sivustojen neuvot ovat auttaneet pitämään ajokkia ajokunnossa kohtalaisen edullisesti.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantian puolakansi Lähetetty: 10.08.2017 11:38 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Käyttöarvohan parasta onkin!
|
|
|
|
 |
DSMarko
|
Viestin otsikko: Re: Xantian puolakansi Lähetetty: 11.08.2017 21:05 |
Viestit: 261
|
Puolakansi meni ainakin minulla aika varoittamatta. Toimi kylmänä mutta kun lämpimänä sammutti, niin sen jälkeen kävi yhtäkkiä vain kahdella. Tulpat irrottamalla näki mitkä oli tummia ja haisi bensalle eli ei toiminut. Alkuun voi auttaa että odottaa auton jäähtymään vaikka konepelti auki. Sitten kertaheitolla autoa sammuttamatta kerralla kotiin tai korjaamolle.
Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, XM V6 24 V Pallas -99. (Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia vRS -24)
|
|
|
|
 |
|
|