ealab kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Onko C5 II muita järkeviä nostopaikkoja, kuin ohjeen mukaiset. Takapäässä on isot metallilieriöt, luultavasti taka-akseliston etupuolen kiinnityksessä. Vaan kuulemma yleensä näistä kohdista ei sopisi nostella.
Noin yleisesti apurungon/akselien ja rungon välisten kiinnityspulttien kohdilta löytyy niitä rakenteellisesti tukevia kohtia. Alustan osia kun ei auta pultata sellaiseen kohtaan, joka ei pystyisi kantamaan auton painoa.
C5-I:ssä olen tosin nostanut niistä taka-akselin vieressä olevista pyöreistä lieriöistä, ne vaan on liian herkulliset nostohommiin.
Noin yleisesti sen verran pitää olla tunkilla nostokorkeutta, että jo valmiiksi ylhäällä olevan sitikan saa vielä nousemaan muutaman sentin ilmaan renkaiden vaihtoa ja pukkien allelaittoa varten. Ihan pienimmät ei käy, menee puupalikalla paikkailuksi nostaminen.
Mulla on jokin vanha pikkuhallitunkki, just sellainen, joka ei riitä, ja sitten isompi punainen ja hel-ve-tin painava, jonka ostin Motonetin tarjouksesta. Kunnon tunkkihan kestää iät ja ajat, ja 100-200€:lla saa sen verran järeän merkkipelin jo ihan Bahcoltakin, että ei huvita pistää kymppejä nimettömiin rimpuloihin. Tosin yks 8t pullotunkkikin mulla on ja se oli kyllä halpa ja jos se kestää edes 2t massoja, niin sekin on autoon aika overkill.