Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Motonetin "asiakaspalvelu"
ViestiLähetetty: 13.08.2017 07:59 

Motonetin tuo puolimakaavassa asennossa tiskiin nojaava varaosan kantaja oli sitä mieltä ettei Citroen kuulu tielle se ei ole auto.. ja kieltäyti sillä perusteella hakemasta osia varastosta,, Joten turha on siis Citroen autoilijan motonetin palveljua kysellä älkäämme siis turhaan rasittako heidän vähäistä tietotaitoaan varaosamyynnissä. edullisemmin ja paremmalla tyytyväisyys vasteella saamme osat oikeasta ja hyvin varustellusta autotarvikeliikkeestä missä meitä palvelee varaosamyyntiin oikeasti koulutettu henkilökunta. tuon tarkoitukseen sopimattoman tuotteen palautuksessa on ollut runsaasti ongelmia motonetissä aikaisemminkin jossa motonetti toimii näet sillä kaavalla jossa asiakasta pompotetaan asiakaspalvelijata toiselle kerätään sekä tuote pois että myös ko tositteet ja jätetään rahat palauttamatta. näistä tapauksista kannattaa tehdä aina rikosilmoitus poliisille vaikka ei sieltä mitään korvauksia saakkaan mutta tulee tuo motonetin asiakaspalvelu viranomaisten tietoisuuteen .

Poissa

Viestin otsikko: Re: Motonetin "asiakaspalvelu"
ViestiLähetetty: 13.08.2017 10:02 
Käyttäjän avatar

Tuossa aluksi muutama iso alkukirjain avuksi seuraavaa kertaa varten, että muiden olisi helpompi lukea: ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÅÄÖ.

Sitten mennään itse asiaan. Mikä oli vastaus Motonetin suunnalta, kun ilmoitit saamastasi palvelusta kyseessä olleen asiakaspalvelijan esimiehelle tai tavaratalopäällikölle? Ei liene ihan heidän yleisen linjansa mukaista kuitenkaan, koska täällä ei itselläni ainakaan ole tullut mitään ongelmia vastaan Motonetissa eikä AD Varaosamaailmassa. Osat on etsitty ja henkilökunta on vaikuttanut ihan asiantuntevalta. Vastikään tulikin yksi XM:n moottorintukikumi Motonetin puolelta haettua.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 13.08.2017 11:11 
Käyttäjän avatar

Olen itsekin ollut Motonetissa aikanaan varaosia myymässä, eikä ainakaan silloin ketjuohjeeseen kuulunut minkään automerkin vähättely osien myyntitilanteessa. Totuuden siemen viestissäsi oli siinä, että Motonetin henkilökunta on keskimäärin nuorempaa ja vähemmän kokenutta kuin pienemmissä, pelkästään varaosiin keskittyvissä puljuissa. Johtuu ihan siitä, että Motonet työllistää paljon opiskelijoita esim. iltoihin ja viikonloppuihin, että vakihenkilökunta saisi enemmän vapaita näinä ajankohtina.

Käyttämättömillä varaosilla Motonetissa (ainakin vielä pari vuotta sitten oli) on 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Rahat tulee saada takaisin jos tuote ja pakkaus ovat kutakuinkin samassa kunnossa kun myydessä. Tiettyjen sähköosien kohdalla tuossa linjassa on poikkeuksia, mutta niistä on varmasti myyntitilanteessa ilmoitettu. En kyllä tuon viestisi kyseenalaisen kirjoitusasun vuoksi ymmärtänyt, mikä ongelmasi oli - siis tuon vetelän asiakaspalvelijan lisäksi.

Ihan kuten laakeri jo mainitsi - Poliisin sijaan kannattaa huonosta asiakaspalvelusta ilmoittaa vaikka tavaratalopäällikölle jonka yhteystiedot löytyvät tavaratalokohtaisesti Motonetin internetsivustolta.

Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa

ViestiLähetetty: 13.08.2017 12:47 

Huono asiakaspalvelu ei liene rikos mikäli siihen ei liity etnistä syrjintää tai vastaavaa, voihan tuossa tietysti vedota ranskalaisiin kohdistuvaan rasismiin :mrgreen:

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 13.08.2017 15:06 
Käyttäjän avatar

Osataan sitä muuallakin. Täällä ihan paikallisessa pienemmässä varaosaliikkeessä vanhempi myyjä kanssa mollasi Sitikkaa kun menin jotain osaa ostamaan. Hieman vähentynyt halut asioida ko. puljussa sen jälkeen, mut kaipa he pärjää ilman minuakin.

Mulle ei ole oikein auennut logiikka sen takana miksi varaosaliikkeessä mollattaisiin jotain huonolaatuisempaa autoa. Luulisi olevan pelkästään heidän etu jos varaosia käy kaupaksi enemmän?

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 13.08.2017 18:28 

En nyt ihan kauheesti lähtis mollaamaan Motonetia, mitä nyt kerran yksi myyjätyttö kysyi multa, että onko mulla mies joka asentaa ostamani tuulilasinpyyhkijän sulan paikalleen... Mutta ehkä senkin vois käsittää asiakkaasta huolehtimiseksi. Ei siis ihmeemmin valittamista, ja ne positiiviset palautteet tietenkin jäävät yleensä antamatta. :D Sopimattomien osien palauttaminen on sujunut ihan ongelmitta, tämä on sen sijaan eräässä toisessa C-liikkkeessä aiheuttanut ongelmia. Eiköhän ongelmien ja mielipahan aiheuttaja ole useimmiten yksittäinen yrityksen palveluksessa oleva henkilö kuin yritys... Ja juu, ihan varmaan tähänkin joku voi kertoa vaik millaisia esimerkkejä jotka osoittavat, miten väärässä olen väitteineni. :P

Poissa

ViestiLähetetty: 13.08.2017 21:59 

Mjatah?!? Itse olen asioinut Motonetissä Citikka-asioissa varmaan parikymmentä kertaa ja varaosapalvelutiskilläkin selvästi toistakymmentä. Koskaan ei ole palvelussa ollut moittimista, myös palautukset/ vaihdot osissa on hoituneet moitteetta.

Poissa

ViestiLähetetty: 13.08.2017 23:22 
Käyttäjän avatar

Minä asioin säännöllisesti, valittamista ei ole. Mutta itse pitää tietää mitä ostaa, tosin nettisivuilla on aika hyvin ilmoitettu mihin sopii. Nettisivut ovat hyvät, heti näkee että onko hyllyssä vai ei.

BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa

ViestiLähetetty: 14.08.2017 06:59 

Sellainenkin valopilkku Turussa oli, vuosia sitten, hydesitikka-asiantuntija tiskin toisellapuolen. Totta, että on parempi tietää itse, mitä ostaa. Se vähän helpottaa.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.08.2017 07:06 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
ealab kirjoitti:
Sellainenkin valopilkku Turussa oli, vuosia sitten, hydesitikka-asiantuntija tiskin toisellapuolen. Totta, että on parempi tietää itse, mitä ostaa. Se vähän helpottaa.

Porin Motonetinkin tiskiltä löytyy XM-mies :)

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 14.08.2017 22:22 
Käyttäjän avatar

Ketjun aloittajan kokemus on eittämättä ikävä. Toivottavasti poikkeustapaus. Mikö mahtoi olla paikkakunta? Itse olen viime aikoina saanut ainakin Lahden, Kuopion ja Hämeenlinnan Motoneteissa Sitikan osatarpeet tyydytettyä ihan ilman keljuilua.

Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa

ViestiLähetetty: 15.08.2017 02:18 

Motonettiä käytän varaosissa, jos on suht kiire saada osat. Maailmalta saa osat puoleen hintaan, jos ei paria päivää kiireempi.
Nytkin tilauksessa VTS keskiputki, kun on kuitenkin kalliinpi maailmalta, vertailu kannattaa.
Annan Savonlinnan Motonetin prätkäpuolen nuorelle naismyyjälle ihan mielettömät kiitokset, kun pojalle kesällä crossisyndit haettiin. Foxin mallisto päivittyi, saatiin 30-50 pinnaa alennusta, ja se asiantuntemus joka oli tällä nuorehkolla naisella, niin oli aivan loistavaa. Ajoi itse crossia, ja osasi myydä just oikeat kamat, ei kalleinta, vaan kasvavalle kollille sopivat. Kypärästä polvareihin ostettiin, saappaita ei suostunut myymään, kun jalka kasvaa pari numeroa kesässä, käytettynä löydettiin hyvät.
Koskaan vähätelty tiskillä auton merkin takia, usein kyllä ollut helpottamassa, kun tietää just mitä halua. Toki aina olleet myyjät hyvinkin kartalla.
Monesti vaan joutunut aikoinaan Laakkosella ja nyt jopa Sitikan takia Veholla kääntämään varaosamyyjän näytön itseä kohti ja pyydettyä hiiren, että on löydetty oikeat osat. Ei noi nykyiset marmoritiskimyyjätkään tiedä mitään ilman et syöttävät kilvet koneelle...
Tahtoo olla vaikea löytää tiettyjä vain marmorilta saatavia pisteosia, kun auto on kasattu monenlaisista osista...
Valitettavasti hintapuoli ajaa tilaamaan netistä, kun vielä helposti voi valita laatuvalmistajat, vaikka voiko enää valmistajien nimeenkään luottaa... :D

Xantia Break 1.8 16V Exclusive 00 (emännällä/rahtikuljetin), Xsara 2.0 16V VTS 99 (omalelu), 405 MI16 91 (ahdettu ikuisuusprojekti)
Dacia Duster 1.2Tce 4wd Prestige 18´
Poissa

ViestiLähetetty: 15.08.2017 08:07 
Käyttäjän avatar

Minäkin olen muutaman kerran hämmästellyt miten paljon osaamista on nuoreen myyjään kerennyt karttua. Ei todellakaan ollut pelkkä varaosanuotaja :)

Olen minä vääriäkin osia saanut. V6 öljysuodatin on heidän listoillaan mutta itse tuote ei ole sopiva. Toisen kerran sain polttoainesuodattimen sijaan öljusuodattimen mukaani. Kerkesin kassalle saakka ennenkuin havahduin ettei tämä voi olla oikea :lol:

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 15.08.2017 12:59 

Eipä ole itsellekään moittimista ollut Motonetin palvelusta. Porukkaakin tuntuu aina olevan riittävästi hommissa.
Kerran tosin myivät mulle Saxoon koiranluun eteen, kun sitä tyhmänä pyysin. Kotona sitten huomasin että perkele... eihän Saxossa ole koiranluita :lol: :lol:

Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa

ViestiLähetetty: 15.08.2017 13:43 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Kami kirjoitti:
Eipä ole itsellekään moittimista ollut Motonetin palvelusta. Porukkaakin tuntuu aina olevan riittävästi hommissa.
Kerran tosin myivät mulle Saxoon koiranluun eteen, kun sitä tyhmänä pyysin. Kotona sitten huomasin että perkele... eihän Saxossa ole koiranluita :lol: :lol:

Isommalla koneella olevissa kyllä on ;)

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 15.08.2017 14:00 

Jeps, vaikka kauppa on halpistarvikeliike, niin perusasiakaspalvelusta pitää suoriutua, itse olen joskus antanut palautetta suoraan kauppojen lomakkeen kautta (ei satu usein, mutta ainakin kerran elämässäni :) ), kauppa osaa yksilöidä myyjänkin yleensä kuitin avulla, en tiedä miten varaosakantajien laita on, mutta luulisi kiinnostavan esimiehiäkin. (Samalla palkalla kun nekin palkkaa mieluummin sellaisen joka hommaan kykenee ja viitsii ja saa asiakkaat tulemaan toisenkin kerran, eikä sellaisia joista kerrotaan foorumeilla, tehdään youtube-videoita tai sketsejä televisioon)

Itsellä ei ole pahaa sanaa tuosta liikkeestä, kaikenlaista roskaakin myyvät toki halvalla, mutta toisaalta kokemus opettaa mitä noista saa ja mitä kannattaa ostaa mistäkin. Osaan myös tiskillä kysyä kenen valmistama tarjolla oleva osa on. Enkä ota vaikka alustaan kuin sellaisia, jotka tunnistan "oikeiksi", mutta ei sekään helppoa ole, kun firmoja on paljon ja merkkejä vielä enemmän.

Poissa

ViestiLähetetty: 15.08.2017 20:39 

Hei!

Käytän Motonetin palveluja siinä kuin muitakin vastaavia toimittajia. Kirjoittajan kohdalla ajattelen kyseessä olevan jotakin erinomaista herkkähipiäisyyttä, tai tarkoitushakuista mollaamista. Jotenkin tässä tuetaan omaa erinomaisuutta ja tärkeyttä, tai seurataan nettipalstojen yleistynyttä mustamaalausteemaa. Jos palvelussa on asiallista valittamista, ei siitä pidä parkua maailmalle kuin pikkulapset hiekkalaatikolla, vaan ottaa asia paikallisesti käsittelyyn. Sillä tavoin saadaan asiat toimimaan.
Ei tehdä näistä palstoista "suomi 24" herjaus-parjaus v----tuilu sivuja.

Hakapajamies
-myymälän saa itse valita

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ]